piwozlop Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 Mam kłopot: w korku ulicznym przestał sie włączać wentylator chłodnicy. Myślałem, że układ jest prosty, a tu niespodzianka: wyłącznik(ten w chłodnicy)ma podobno 2 biegi. Gdzieś jakiś niemożliwy do odnalezienia przekaźnik i podobno (też niemożliwy do znalezienia)drugi bezpiecznik pod osłoną kolumny kierownicy. Ze schematu wynika, że silnik ma być ciągle pod prądem, a wyłącznik/przełącznik termiczny daje masę raz przez rezystor, raz bezpośrednio - stąd dwie prędkości. Ale na wentylatorze prądu nie widać. Bezpiecznik w skrzynce jest OK. Jutro chyba kupię ten przełącznik do chłodnicy. Ale gdzie szukać tego przekaźnika i drugiego bezpiecznika?? To jest 1.7 DS. Może ktoś z tym walczył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piwozlop Napisano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2007 Znalazłem odpadniety kabelek od rezystora. Naprawiłem I NIC NIE POMOGŁO. Zresztą powinien przecież działać ten szybszy bieg. Szału z tym dostanę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 14 Września 2007 Udostępnij Napisano 14 Września 2007 > Znalazłem odpadniety kabelek od rezystora. Naprawiłem I NIC NIE > POMOGŁO. Zresztą powinien przecież działać ten szybszy bieg. > Szału z tym dostanę... ten bezpiecznik jest zamontowany obok skrzynki bezpiecznikowej (jest do niej przyczepiona taka oprawka, a przynajmniej powinna byc) Czesto ta oprawka się wypala , bo wentylatorek w dieslu pobiera koszmarne ilosci prądu jak startuje . pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piwozlop Napisano 17 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2007 Dzięki. Szukałem, szukałem, głową w dół (fajny dostęp do tych bezpieczników...) i nie znalazłem tego dodatkowego bezpiecznika. Jest jeden, ale okazało się, że od alarmu. Za to znalazłem jeszcze spalony opornik od 1 biegu wentylatora. Kupiłem, podłączyłem i sprawdziłem: po stronie masy (a tam przełączanie biegów i w ogóle włączenie wentylatora jest poprzez podanie masy)jest OK. Za to nie ma plusa tam, gdzie powinien być. Po podłączeniu "na krótko" wszystko ruszyło. Na schemacie kabel + zasilania wentylatora jest włączony do przewodu + niedaleko akumulatora. Ale NIC TAM NIE WIDAĆ. Chyba założę dodatkowy bezpiecznik na drucie i podepnę go z boku do wentylatora, bo nie potrafię znaleźć drugiego końca tego oryginalnego kabelka. Może ktoś wie, gdzie on jest? I jeszcze jedno: czy można odpiąć i choć trochę wyciągnąć moduł bezpieczników, żeby zajrzeć tam od tyłu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.