Skocz do zawartości

Olej po raz enty... - Mobil vs. Castrol


grzes2822

Rekomendowane odpowiedzi

Dorzuce swoje pięć groszy...

Kupiłem SC 1.1 MPi miało 100kkm, jakaś karteczka wisiała pod maską że 5W-40 więc syntetyk, przy zmianie po zakupie zdecydowałem że też kupie syntetyk, znajomy pracuje w oplu i tam zasadniczo klientela bierze Castrol ale on nie polecał, polecał Mobila ale ten znowu drogi jak cholera. Zdecydowałem się na Lotos syntetyk, bo niby trzeba wspierac polska produkcję i wogóle patryioztyzm (teraz to mie sie kojarzy jak idioztyzm). W sumie na lotosie nie było przez dłuższy czas problemu, ale po pewnym czasie okazało się że jak silnik się dobrze nagrzeje to na wolnych obrotach zapala się lampka ciśnienia oleju (pisałem nawt tu gdzieś zapytanie co to może być). W odpowiedzi padły różne sugestie ale zdecydowałem że jak zmienie olej a usterka będzie występowała dalej to bede szukał. Zmieniłemolej na Mobil1 5W-50 drogi no ale niech będzie. I okzało się to strzaęłm w dziesiątke kontrolka się już nie zapala olej po 4kkm złociutki spod dekla też nic nie ciecze.

Tak więc ja NIE kupiłbym LOTOSA, CASTROLA tylko MOBIL1.

Valvoline ponoć dobre ale ja jakoś nie jestem przekonany a ten motul to już wogóle mie nic nie mówi.

Swego czasu w megane miałem Elfa syntetyk i jak mechanik zdjął dekiel do regulacji zaworów po 260kkm to był zaskoczony czystością, ale Elf drogi mie sie wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic nie uszkodzisz, mozesz zalewac

mozna zmieniac np z 10w40 na 10w50 lub 10w 60 lepsza sa takie oleje czy gorsze ??

i czemu w FAQ napisane jest ze 10w 60 to dziwolag ?? ktos taki stosuje ??

pytam czysto teoretycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozna zmieniac np z 10w40 na 10w50 lub 10w 60 lepsza sa takie oleje

> czy gorsze ??

> i czemu w FAQ napisane jest ze 10w 60 to dziwolag ?? ktos taki

> stosuje ??

> pytam czysto teoretycznie

słuchaj, jezlei masz polsyntetyka zalanego czyli 10w40 a nic złego nie dzieje sie z silnikiem, tzn. nie pali Ci oleju, nie ma duzych wyciekow a bynajmniej wyciekow których nie da sie zneutraliowac, to lej 10w40 bo moim zdanime to jest odpowiedni olej do tego silnika.

troszke km pewnie juz masz nabite wiec w druga strone bał bym sie pojsc, tzn w strone syntetyka, a minerała juz zupełnie nie lałbym, no chyba ze auto łyka olej hektolitrami.

moje zdanie lej olej klasy 10w40 i nie kombinuj, zdanie które kiedys słyszałem u mechanika jezeli nic sie nie dzieje w aucie to nalezyjezdzic a nie szukac dziury w całym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> słuchaj, jezlei masz polsyntetyka zalanego czyli 10w40 a nic złego

> nie dzieje sie z silnikiem, tzn. nie pali Ci oleju, nie ma

> duzych wyciekow a bynajmniej wyciekow których nie da sie

> zneutraliowac, to lej 10w40 bo moim zdanime to jest odpowiedni

> olej do tego silnika.

> troszke km pewnie juz masz nabite wiec w druga strone bał bym sie

> pojsc, tzn w strone syntetyka, a minerała juz zupełnie nie

> lałbym, no chyba ze auto łyka olej hektolitrami.

> moje zdanie lej olej klasy 10w40 i nie kombinuj, zdanie które kiedys

> słyszałem u mechanika jezeli nic sie nie dzieje w aucie to

> nalezyjezdzic a nie szukac dziury w całym

pytalem teoretycznie, nigdzie nikto nie pisze o takich olejach wink.gif

silnik ma 43 tys wiec chyba nie az tak duzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kombinuj, ja bym lal to co bylo, ja dzis wlasnie kupilem

> Valvoline Max Life 10W40 w Intercarsie

pisalem ze pytam z ciekawosci waytogo.gif laje 10w40 jak cos to teraz z mobila zmienie na castrola lub valvoline ale z tej samej klasy wink.gif

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to teraz powiedz mi jak czesto rozbierasz silnik w aucie przy

> normalnym uzytkowaniu auta.

> załóżmy ze auto ma smigac do 200 tys a pozniej złom.

> znam co najmniej kilka cc 900 które smigaja na lotosie i przebiegi

> zarówno na aucie w którym jest lany kiepski olej jak i dobry

> olej sa podobne, ja do tej pory lałem tez do 100 tys mobila,

> pozniej castrola magnateca, obecnie leje fuchsa poleconego przez

> mechanika (wszystkie 10w40) i zadnej roznicy nie widze w pracy

> silnika, no jedynie roznica w cenie wszystkich olejow.

> druga sprawa nalezy pomyslec ile z tych autach przy tym samym

> włascicielu dobije do tych 200 tys.

> ja poprostu dbam o odpowiednie przebiegi na oeju i staram sie

> wymieniac zawsze przed czasem olej a nazwa sprawa drugorzedna

no z tym złomem po 200k km to przegiołeś mam seja 1,1 rocznik 99 i ma 210k km przebiegu silnik nie otwierany od 80k km na gazie zapodaje i co śmiga jak wściekły nadal wykręca licznikowe 170 km/h (niestety realnie zgodnie gps to jest ok. 158km/h) a od nowości zalewany jest lotosem 10w40

ps. woź niedłubany jedyna modyfikacja to instalacja gazowa 2giej generacji olej zmieniany co 10k km (z spraw serwisowych to wymieniane tylko części które trzeba z racji eksploatacji tzn sprzęgło, paski itp )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji poszą do 900 i do 1.1 15W40 klasy nie gorszej niż SG. W instrukcji do 1.1 obecnie zalecany olej to 10W40 i tyle.

Pytanie tylko czy do 900 ki można nalać 10w40.

Niby tak ale rzadszy olej (po rozgrzaniu) szybciej spływa co przy rozruchu zimnego silnika powoduje silne stukanie popychaczy hydraulicznych doprowadzając do ich szybszego zużycia więc z tego powodu leprzy olej do 900 to 15W40, I nie ważne jakiej firmy ma posiadać jak najwyższą klasę jakościową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.