Skocz do zawartości

1.4 - prawie nie jezdzi na benzynie


meteorrr

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 1.4 + LPG

Wymienione świece, przewody WN, kopułka, palec, filtry paliwa i powietrza.

Pierwszy problem to był taki, że nie można go było odpalić na benzynie. Silnik startował po 5 lub więcej prób kręcenia rozrusznikiem. Zaś na LPG, z rana można było wystartować silnik od 1. razu, może nie od krótkiego pyknięcia rozrusznikiem, ale powiedzmy po sekundzie czy dwóch.

Aby uzdrowić sytuację, wyjąłem bezpiecznik od instalacji LPG, wyjeżdziłem stare paliwo, zatankowałem świeże i ostro go przegoniłem na odcinku coś koło 150km.

Poprawił się rozruch, ale są problemy z wolnymi obrotami - bardzo nierówna praca i mocno kopci z rury. Na dodatek trudno ruszyć - cieżko silnik wkręcić na obroty, ale jeśli to już się uda, to nie widać spadku mocy i na wyższych obrotach auto ładnie się zbiera.

W końcu też udało mi się sprawdzić spalanie - i tu się załamałem - 11l nopb starczyło na coś koło 60km (jazda po mieście). Zaś na gazie w najgorszym razie wychodziło 11l na 100km.

Problemy te nie występują wogóle na gazie - nie ma żadnych problemów z przyspieszaniem, spalaniem, kopceniem i nierówną pracą.

Sprawdziłem napięcia na komputerze Bosha zgodnie z manualem znalezionym na forum, ale nie znalazłem nic odbiegającego od normy.

Co mu jeszcze może dolegać? Wtrysk padł, a może czujnik walu, czy to coś podciśnieniowe co idzie do digiplexa? Jeśli tak to jak to sprawdzić? A czy tu może mieć coś do rzeczy pompa paliwa albo ten dyngs co reguluje ciśnienie paliwa dochodzące do wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku standardowo zrób reset i zobacz co sie będzie działo, póżniej zostaje podmienić sonde , może i cewke i spróbować, a jeśli nic nie pomoże to pozostaje wymienić cały moduł zapłonowy bo ustawienia w nim są dokonane fabrycznie i już tam nic nie poregulujesz, jedynie wymiana.

Przyczyna tych problemów może też tkwić w niewłaściwym ustawieniu czujnika położenia wału lub uszkodzenie przewodu podciśnieniowego.

Także jest tego troche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka instalacja? I czy II generacji? Prawdopodobnie padła sonda

> lambda. Miałem to samo aż umarła pompa paliwa. Wymieniłem

> potencjometr przepustnicy i zamontowałem emulator sondy. Chodzi

> jak szalony.

Instalacja II generacji.

Potencjoment przepustnicy powinien być w porządku - sprawdzałem zmiany napięcia na złączce kompa bosha.

Sondy lambda raczej nie uda się sprawdzić zwykłym multimetrem - jedyne co zauważyłem, to że po mocnym naciśnięciu gazu i puszczeniu go, na chwile spada wartość napięcia na sondzie a potem powraca do poprzedniego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> siema gościu wkońcu sie pokazałeś

> sprawdź sonde

> potem popatrz na ten czujnik położenia wału

Siema 20.GIF

A pytanie, czy jeśli czujnik od wału jest walnięty, to na gazie nie byłoby tego widać?

Jak sprawdzić sondę lambda w warunkach domowych? Mam tylko zwykły multimetr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz nieco więcej?

> Nie chciałbym wtopić kupując w ciemno sondę.

Więcej to powiem, że u mnie sama sonda nie padła, a zrobiło się zwarcie na przewodzie od sondy - nie wiem jakim cudem przewód dotknął wydechu i było zwarcie z masą.

I objawy jak u Ciebie - kopcił jak stary diesel, chlał jak smok i miał problemy z wolnymi obrotami - bo go "zalewało"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więcej to powiem, że u mnie sama sonda nie padła, a zrobiło się

> zwarcie na przewodzie od sondy - nie wiem jakim cudem przewód

> dotknął wydechu i było zwarcie z masą.

> I objawy jak u Ciebie - kopcił jak stary diesel, chlał jak smok i

> miał problemy z wolnymi obrotami - bo go "zalewało"

Ok, to na sam początek sprawdzę połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A te rzeczy nie są istotne dla LPG? Bo na LPG jest OK.

Patrz mój poprzedni post ok.gif

A podciśnienbiowy regulator zapłonu w digiplexie jak by siadł, to by było to samo i na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te rzeczy akurat nie, ale zależy jeszcze jakiej generacji masz

> instalke, bo w niekturych instalacjach są urządzenia które

> osobno sterują składem mieszanki, symulują prace wtryskiwacza,

> itp.

Akurat to jest najprostsza z możliwych instalacji, komputer LPG jest BRC, jakiś najtańszy z możliwych zakładany 3 lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawa została wyjaśniona, lecz nie obeszło się bez pomocy dobrego diagnosty.

Sprawcą zamieszania był komputer BOSCHa, który na 99,99% został załatwiony przez źle zainstalowaną instalację LPG.

Na pożyczonym komputerze silnik miło chodzi na nopb, ale wystarczy tylko wpiąć bezpiecznik od instalki LPG i jest padaczka.

I tutaj specjalna wiązanka słowna do partaczy gazowników. angryfire.gif Gwarancja na instalację LPG się skończyła, tak więc pewnie nie uda mi się tutaj nic wskórać u partaczy, więc trzeba będzie naprawić instalkę z własnej kieszeni albo też zastanawiam się nad całkowitym odłączeniem tego g**na.

I wykorzystując okazję: kupię komputera BOSCHa do 1.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.