Skocz do zawartości

1,4ie nie jeździ na benzynie


berciak1

Rekomendowane odpowiedzi

Witem

Tak wiem, zauważyłem, że jest już kilka podobnych postów, ale chcę uściślić. Sprawa się ma tak. Na gazie, odpala, jeździ bez problemów. Na benzynie nie odpala, nie jeździ, z czasem przestał nawet terkotac na wolnych obrotach. Moje podejrzenie pada na trysk. Tylko, ze po przeczytaniu paru odpowiedzi naszły mnie wątpliwości. To prawda, ze na gazie czujnik położenia wału w zasadzie niepotrzebny?, Sonda lambda tez da takie objawy?

Instalacja najtańsza II generacji... Reset kompa robiłem i nie pomaga, podmieniłem pomę paliwa i filtr paliwa. Nic nie pomogło...

Help mi zanim kupię cał wtrysk i okaże się że to nie to... beksa.gifbow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie obstawiał bym raczej wtryskiwacza, bo pewnie na gazie też by były

> kłopoty.Jeśli chodzi o benzyne to stawiał bym właśnie na czujnik

> położenia wału lub moduł zapłonowy.

> Sonda raczej też nie bo na lpg też by broił.

Co za herezje.

Jezeli wysiądzie czujnik połozenia wału to moduł nie bedzie miał sygnału kiedy ma nastapić zapłon i nie bedzie iskry ani nie poleje się paliwo.

Ja na twoim miejscu zprawdził bym czy paliwo dociera do wtrysku.

Zdejmij węzyk idacy od pompy do wtrysku, wsadz do butelki i przekreć pare razy kluczykami. Jezeli naleci paliwa to znaczy ze pompka działa i trzeba sprawdzić dalej. Sprawdfz tez przy okazji czy działa powrót paliwa do zbiornika.

Dalej sprawdzał bym to w nastepujący sposób:

- zdejmujesz obudowę wtrysku

- patrzysz czy jak się kręci rozrusznikiem to czy leci paliwo. Mozesz np podstawić kawałek papieru czy recznika papierowego i po tym bedzie widać czy poleci z wtrysku czy nie. Jezlei nie to trzeba sprawdzić czy do wtrysku dochodzi napiecie.

Sa tam niby 4 przewody. Dwa czarne i dwa białe chyba. Miernik w łapkę i mierzysz napiecie na przewodach(miedzy czarnym a białym) najlepiej poprostu przebijając się przez izolację. Prawdopodobnie na tych przewodach bedzie gdzies przekaźnik od gazu który odcina wtryskiwacz i albo to ten przekaźnik albo szukasz dalej.

Jak sprawdzisz to co napisalem to bedzie wiecej informacji i dalej bedziemy rozwiązywać problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co za herezje.

> Jezeli wysiądzie czujnik połozenia wału to moduł nie bedzie miał

> sygnału kiedy ma nastapić zapłon i nie bedzie iskry ani nie

> poleje się paliwo.

A czy ja napisałem coś innego? icon_eek.gif

A zapłonem to na pewno steruje moduł, ale z tego co wiem to w instalce 2 generacji już mieszanką steruje komp wraz z sondą.

hmm.gif

A poza tym to jak by do wtryskiwacza nie dochodziło napięcie to gazu też by nie podawał, no nie. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie sprawdzałem, ale z tydzień temu zaglądałem. Wtedy jeszcze można było go utrzymac na wolych obrotach na benzynie. (Odpalony na gazie i przałączony na benzynę) Wyraźnie widziałem, że wtrysk dawał benzynkę.... Auto nie odpalało już na benzynie i nie czciało jechać. Można było sobie nim poterkotac na wolnych obrotach. Dzisiaj sprawdzę dokładnie dolot paliwa. Spróbuję pomierzyć równieć czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy ja napisałem coś innego?

> A zapłonem to na pewno steruje moduł, ale z tego co wiem to w

> instalce 2 generacji już mieszanką steruje komp wraz z sondą.

> A poza tym to jak by do wtryskiwacza nie dochodziło napięcie to gazu

> też by nie podawał, no nie.

Gaz nie zalezy od wtrysku. Jak zakładasz gaz do samochodu to pod wtrysk najczesciej zakładana jest podkładka przez którą zasysany jest gaz do cylindrów.

Wtrysk nie bierze wogóle udziału przy pracy gazu, komputer od wtrysku też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gaz nie zalezy od wtrysku. Jak zakładasz gaz do samochodu to pod

> wtrysk najczesciej zakładana jest podkładka przez którą zasysany

> jest gaz do cylindrów.

A to coś nowego hmm.gifmożliwe.

> Wtrysk nie bierze wogóle udziału przy pracy gazu, komputer od wtrysku

To jeszcze zależy jakiej generacji jest instalka. palacz.gif

> też.

U niego właśnie akurat nie bo ma osobny komp do gazu, przecież pisałem .

Musi miec coś z czujnikami, albo z regulatorem przepustnicy, może wtrysk zapchany.Najlepiej było by go rozebrac. icon_rolleyes.gif

Bo cały czas rozumiem mówimy o nie cwiczeniu na benzynce. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu jestem.

Więc benzynka we wtrysku sobie psika. Gaz wchodzi pod wtrysk , więc rozumiem, że sam wtrysk jak już było pisane udziału w jeździe na lpg nie bierze. Zgodnie z rada wypowiadającego sie kolegi sprawdziłem wczoraj czujniki. I na samym początku zonk. Czujnik położenia wskazuje 0 (słownie zero ohmów). Czyli w zasadzie nie działa. Czy to on może dawać efekt niejeżdżenia na benzynie, natomiast przy jeździe na gazie jest ok???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znowu jestem.

> Więc benzynka we wtrysku sobie psika. Gaz wchodzi pod wtrysk , więc

> rozumiem, że sam wtrysk jak już było pisane udziału w jeździe na

> lpg nie bierze. Zgodnie z rada wypowiadającego sie kolegi

> sprawdziłem wczoraj czujniki. I na samym początku zonk. Czujnik

> położenia wskazuje 0 (słownie zero ohmów). Czyli w zasadzie nie

> działa. Czy to on może dawać efekt niejeżdżenia na benzynie,

> natomiast przy jeździe na gazie jest ok???

Sorki, mowa oczywiście o czujniku położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorki, mowa oczywiście o czujniku położenia wału.

Wartość na czujniku powinna być około 700 om. Jezeli jest 0 to znaczy ze coś jest nie tak. Dziwne tylko ze to jeszcze jeździ ale spoko. Koszt czujnika to około 70-100 zł za nowy a uzywka to zalezy jak znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wartość na czujniku powinna być około 700 om. Jezeli jest 0 to znaczy

> ze coś jest nie tak. Dziwne tylko ze to jeszcze jeździ ale

> spoko. Koszt czujnika to około 70-100 zł za nowy a uzywka to

> zalezy jak znajdziesz.

A czy ten czujnik to nie jest jakiś kontraktron ?

Bo jeśli tak, to akurat w takiej pozycji miałby 0 ohm, a w innej pozycji wału miałby jakąś oporność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc to nie jest czujnik połozenia wału. Zrobiłem eksperyment. Odpaliłem na gazie i w czasie pracy silnik odpiołem cpw. Silnik natychmiast zgasł. Wniosek Czujnik ten jest uzywany zarówno przy benzynie, jak i przy LPG. Zauważyłem jeszcze jedno. Jak jest silnik ciepły to chodzi na wolnych obrotach, ale jest ich bardzo mało ok. 600. Wciskając pedał gazu (samochód na luzie) dochodzimy do obrotów 4000 i silnik gasnie. Popuszczam pedał gazu tak by był wciśniety tylko na miniumu - silnik załapuje...

Może to czujnik temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc to nie jest czujnik połozenia wału. Zrobiłem eksperyment.

> Odpaliłem na gazie i w czasie pracy silnik odpiołem cpw. Silnik

> natychmiast zgasł. Wniosek Czujnik ten jest uzywany zarówno przy

-dokładnie bo po odłączeniu cpw automatycznie nie masz iskry na świecach i wtrysk nie podaje paliwka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy te czujniki, przepustnica nie działają również na gazie???

Tak działają też przy gazie, ale piszesz że masz kłopoty z obrotami i wyrównujesz je pedałem gazu-to może coś z przepustnicą właśnie.A z drugiej strony to już troche namotałeś i sam już nie wiem czy nadal pytasz o benzyne czy na lpg też Ci nie bardzo chodzi. spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc to nie jest czujnik połozenia wału. Zrobiłem eksperyment.

> Odpaliłem na gazie i w czasie pracy silnik odpiołem cpw. Silnik

> natychmiast zgasł. Wniosek Czujnik ten jest uzywany zarówno przy

> benzynie, jak i przy LPG. Zauważyłem jeszcze jedno. Jak jest

> silnik ciepły to chodzi na wolnych obrotach, ale jest ich bardzo

> mało ok. 600. Wciskając pedał gazu (samochód na luzie)

> dochodzimy do obrotów 4000 i silnik gasnie. Popuszczam pedał

> gazu tak by był wciśniety tylko na miniumu - silnik załapuje...

> Może to czujnik temperatury?

Nie koniecznie. Z doświadczenia wiem ze np silnik może głupieć jak sa dziwne odczyty z cpw. Np własnie gasnie po przekroczneiu obrotów. Znam też prztypadek ze silnik jak był zimny to było wszystko oki a jak złapał temperaturę to nie chciał wchodzic w obroty i gasł. To tez była wina cpw. Aby tak naprawde sprawdzić cpw nalezy podpiąć się z nim do osyloskopu i obserwować co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czcę uporządkować porady kolegów.

Więc na benzynie nie jeździ. Na gazie w porządku. Po odpaleniu na lpg i przełączeniu na noPB silnik na wolnych obrotach terkocze i przerywa, ale chodzi. Obrotek wzkazuje jakieś 700 obr. Po wciśnięciu pedału przyśpieszenia silnik wchodzi terkocząc na obroty, po czym gasnie i załapuje ponownie jak zwolnie pedał...

Wnioski. Układ elektryczny jest chyba w porządku. Bo w zasadzie każdy czujnik bierze udział w jeździe na lpg i noPB. Jeżeli na gazie jest w porządku tak tez powinno byc na benzynie.

Zasilanie paliwem. Pompke podminiłem, filtr wymieniłem. Bez poprawy. Po zdjęciu filtra powietrza z wtrysku benzyna sika nie wiem, czy z dobrym cisnieniem, ale sika...

Cały czas jednak obstawiam brak benzyny, lub słabe cisnienie benzyny....

Prosze jeszcze o jakies pomysły...

dzisiaj biore sie za to powaznie. Sprawdzam, świece, iskrę. Spróbuje pomierzyć wszystkie czujniki, sprawdzam dopływ benzyny do wtrysku i zwrot benzyny z wtrysku. Potem wszystko opiszę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka wszystkim.

Niestety nie mogę znaleźć odpowiednich tematów (albo skasowało, albo przeniosło do nieznanego mi tu archiwum) tak więc pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat.

Dzisiaj odzyskałem mojego uniaka 1.4 z warsztatu. Jak już kiedyś pisałem, ciągle padał, telepało nim przy odpalaniu oraz w ogóle nie było z nim dobrze. Okazało się, że pojawiło się przebicie na kablach wysokiego napięcia i zabiło mi 3 świece. O tyle jest to śmieszne, że jak sprawdzaliśmy, kiedyś ze znajomym to trafiliśmy chyba na jedyną działającą bo wszystko było w porządku zeby.GIF.

Podsumowując: Zapłaciłem za całość 232 zł. Uważam, że to jeszcze nie jest tak źle jak na autoryzowany serwis i jak na razie samochód się sprawuje dobrze. Problem, który się pojawił (będę musiał do nich zadzwonić z tym) jest spowodowany tym, że gaz mi łapie dopiero gdzieś tak w połowie wciskania pedału. Nie wiem z czym to jest związane confused.gif.

Czy jest to związane może z paskami rozrządu i klinowym? (które musze wymienić niestety) czy też problem może leżeć po stronie serwisantów, że coś przy okazji zjepsuli? zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czcę uporządkować porady kolegów.

> Więc na benzynie nie jeździ. Na gazie w porządku. Po odpaleniu na lpg

> i przełączeniu na noPB silnik na wolnych obrotach terkocze i

> przerywa, ale chodzi. Obrotek wzkazuje jakieś 700 obr. Po

> wciśnięciu pedału przyśpieszenia silnik wchodzi terkocząc na

> obroty, po czym gasnie i załapuje ponownie jak zwolnie pedał...

> Wnioski. Układ elektryczny jest chyba w porządku. Bo w zasadzie każdy

> czujnik bierze udział w jeździe na lpg i noPB. Jeżeli na gazie

> jest w porządku tak tez powinno byc na benzynie.

> Zasilanie paliwem. Pompke podminiłem, filtr wymieniłem. Bez poprawy.

> Po zdjęciu filtra powietrza z wtrysku benzyna sika nie wiem, czy

> z dobrym cisnieniem, ale sika...

> Cały czas jednak obstawiam brak benzyny, lub słabe cisnienie

> benzyny....

> Prosze jeszcze o jakies pomysły...

> dzisiaj biore sie za to powaznie. Sprawdzam, świece, iskrę. Spróbuje

> pomierzyć wszystkie czujniki, sprawdzam dopływ benzyny do

> wtrysku i zwrot benzyny z wtrysku. Potem wszystko opiszę...

Podłączam się do tematu, mianowicie mój teść kupił sobie uniaka z silnikiem 1.4 i sprawa wygląda następująco. Czasami odpal na benzynie bez problemu czasami ma problem z odpaleniem, po zapeleniu cięzko wchodzi na obroty i tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach, poza tym podczas jazdy czasmi jest ok a czasami dusi się, oraz przy podjeździe do świateł gaśnie. Wszystkie te przypadłości ma na benzynie, na gazie odpala odrazu, jedynie gaśnie na wolnych ajk jest zimny ale to chyba normalne. Mam prośbę abyście wytłumaczyli mi gdzie szukać czujników i jaka może być ewentualna przyczyna, bo w sumie w tym poście nie zostało to napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami odpal na

> benzynie bez problemu czasami ma problem z odpaleniem, po

> zapeleniu cięzko wchodzi na obroty i tak jakby nie pracował na

> wszystkich cylindrach

Trza by było sprawdzić kable WN, wymienić świece, filtr powietrza{na początek}

Mam prośbę abyście wytłumaczyli mi gdzie szukać

> czujników

Czujnik położenia przepustnicy umieszczony jest pod filtrem powietrza, na obudowie wtryskiwacza{po lewej stronie}, czujnik temperatury powietrza też tam tylko na tylnej ściance.

Czujnik temp.silnika zamontowany jest w ukł.chłodzenia w kolektorze ssącym.Czujnik ZZ{położenia wału i prędkości obrotowej jest jeden na kole zamachowym , a drugi przy module zapłonowym.

A wogóle wszystko zaczyna sie od resetu kompa, a potem jeśli nie pomoże można myśleć dalej. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czasami odpal na

> Trza by było sprawdzić kable WN, wymienić świece, filtr powietrza{na

> początek}

> Mam prośbę abyście wytłumaczyli mi gdzie szukać

> Czujnik położenia przepustnicy umieszczony jest pod filtrem

> powietrza, na obudowie wtryskiwacza{po lewej stronie}, czujnik

> temperatury powietrza też tam tylko na tylnej ściance.

> Czujnik temp.silnika zamontowany jest w ukł.chłodzenia w kolektorze

> ssącym.Czujnik ZZ{położenia wału i prędkości obrotowej jest

> jeden na kole zamachowym , a drugi przy module zapłonowym.

> A wogóle wszystko zaczyna sie od resetu kompa, a potem jeśli nie

> pomoże można myśleć dalej.

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Wczoraj zrobiliśmy reset kompa, tylko podczas pracy silnika do załączenia się wentylatora zgasł samochód, poza tym bardzo nierówno pracował na wolnych także podejrzewam że tutaj reset kompa nic nie da, jak narazie samochód jeździ bez duszenia się ale on tak miał że dzisija jest dobrze a jutro się dusi, no i te wolne obroty strasznie wolne są że telebie budą i takajkby nie łapał na wszystkie gary, no cóż będoemy szukać, jak nie to do mechanika się z nim pojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja też się podepnę bo miałem bardzo podobne objawy z tym że próbowałem przejeżdzić problem na PB i po paru dniach kiedy przełączyłem na LPG pracuje tylko tyle ile jest gazu w przewodach i gaśnie,a na PB się dusi że jazda prawie nie możliwa.Auto stoi w ASO i tteż nic nie wiedzą-Dziś sprawdzili ciśnienie na tłokach i wyszło że 1,3.i4 są O.K a 2 daje tylko połowę-CO DALEJ!!!!! beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.