tomaszzz Napisano 4 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2005 Witam, Mam pytanko do uzytkownikow Albei (silnik 1.2 16V), przy jakim przebiegu w praktyce zdecydowac sie na wymiane rozrzadu i jaki to jest koszt (czesci + robocizna)? Ksiazka podaje, ze przy 120kkm lub co 3 lata jesli eksploatuje sie auto w trudnych warunkach. Mam auto 2 lata od nowosci i przejechane 56 kkm w warszawsko-podwarszawskich warunkach:) Z gory dzieki za info. Pozdrawiam, T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 4 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2005 mysle ze 60 -70 tys bedzie rozsadnym przebiegiem na wymiane zwłaszcza ze to 16v jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 5 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2005 wyrzuc ta ksiazke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 5 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2005 > Ksiazka podaje, ze przy > 120kkm lub co 3 lata Nie patrz na przebieg, tylko własnie na wiek paska. 3 lata to własciwy moment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzz Napisano 5 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2005 > Nie patrz na przebieg, tylko własnie na wiek paska. 3 lata to > własciwy moment. Tez tak uwazam. Przy 3 latach bede mial ok. 80 kkm i przy okazji przegladu chcialbym wymienic rozrzad. Mam nadzieje, ze nie bedzie za pozno. Pozdrawiam, T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 5 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2005 > Nie patrz na przebieg, tylko własnie na wiek paska. 3 lata to > własciwy moment. E tam opowiadasz - - przebieg jest bardzo ważny - 1.2 16 v jest silnikiem kolizyjnym więc nie radze eksperymentować .Radze zrobić to m/w przy przebiegu maks. - 80 tys km chyba ze ktoś jeździ ,,szaleńczo''to 60-70 tys .Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 5 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2005 > E tam opowiadasz - Zaryzykuje twierdzenie, że jesli zrobi sie 120kkm w mniej niż 3 lata, to spokojnie jeden pasek da rade. Zdecydowana większość pęknięc pasków zdarza sie w przy w sumie małych przebiegach, ale w samochodach 5-6 letnich. Stąd moja opinia, że wiek dla paska jest zabójczy, a nie przebieg. Sam zrobiłem swoja Sienką 90kkm w pierwsze 2 lata eksploatacji i wtedy wymieniłem pasek. Wygladał bardzo dobrze, spokojnie bym do 120kkm dociągnął. Napinacz po 90kkm chodził ciszej niz nowy z pudelka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 6 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2005 > Zaryzykuje twierdzenie, że jesli zrobi sie 120kkm w mniej niż 3 lata, > to spokojnie jeden pasek da rade. Zdecydowana większość pęknięc > pasków zdarza sie w przy w sumie małych przebiegach, ale w > samochodach 5-6 letnich. Stąd moja opinia, że wiek dla paska > jest zabójczy, a nie przebieg. Sam zrobiłem swoja Sienką 90kkm w > pierwsze 2 lata eksploatacji i wtedy wymieniłem pasek. > Wygladał bardzo dobrze, spokojnie bym do 120kkm dociągnął. Napinacz > po 90kkm chodził ciszej niz nowy z pudelka. A ja na podstawie wieloletnich obserwacji stwierdzam - że w przypadku silników kolizyjnych ryzykowanie większych przebiegów jest bezsensowne.No chyba ze ktoś ma dużo pieniędzy i lubi je bezsensownie wydawać.Ps. Sienke masz (miałeś ) 1.2 8v - prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 6 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2005 > A ja na podstawie wieloletnich obserwacji stwierdzam - że w przypadku > silników kolizyjnych ryzykowanie większych przebiegów jest > bezsensowne.No chyba ze ktoś ma dużo pieniędzy i lubi je > bezsensownie wydawać.Ps. Sienke masz (miałeś ) 1.2 8v - prawda? Tak, mam 1.2 8V, wiec niby sie nie boje Oczywiscie nikogo nie zachecam do jeżdzenia 120kkm na jednym pasku, bo to bardzo ryzykowne. Zmierzam poprostu do tego, że wiek paska jest bardzo istotny, a ludzie o tym nie pamietają. O przebiegu każdy pamieta i wymienia jak samochód ma te 60-80 kkm, natomiast o wieku nie zawsze. A potem sie ludzie skarzą że im pasek pękł po 50kkm, a okazuje sie, że samochód ma 7 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 6 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2005 > Tak, mam 1.2 8V, wiec niby sie nie boje > Oczywiscie nikogo nie zachecam do jeżdzenia 120kkm na jednym pasku, > bo to bardzo ryzykowne. Zmierzam poprostu do tego, że wiek paska > jest bardzo istotny, a ludzie o tym nie pamietają. O przebiegu > każdy pamieta i wymienia jak samochód ma te 60-80 kkm, natomiast > o wieku nie zawsze. A potem sie ludzie skarzą że im pasek pękł > po 50kkm, a okazuje sie, że samochód ma 7 lat Też prawda - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.