Skocz do zawartości

POMPA PADŁA


beny10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Kilka dni temu po kilkugodzinnym postoju nie mogłem odpalić auta (Astra G 2.0 DI, '99). Myślałem że akumulator, ale nie poszedł na pych i na kable. Pierwsza, zgrubna diagnoza - padła pompa! Zanim zawiozłem wóz do lokalnych fachowców od pomp (link) chciałem potwierdzić diagnozę - wynik: "pompa nie podaje paliwa, jest wyciek".

Specjaliści od pomp stwierdzili że zatarł się tłok - do wymiany, tak samo jak korpus i sterownik. Za części i naprawę wołają 4,5 tys zł beksa.gif do tego diagnoza, montaż, demontaż i konfiguracja to dodatkowe 800zł. Razem 5,3tys zł!!! Dają gwarancję na wykonaną naprawę na 1 rok (przegląd gwar. po 10 tys km).

Jakie mam opcje? Pojeździłem po szrotach i okazuje się, że używkę można mieć za ~1,6 tys zł, ale bardzo ciężko dostać frown.gif

CZY KTOŚ Z WAS MA SPRAWNĄ POMPĘ NA HANDEL?

Co mi radzicie confused.gif Mam pieniądze, ale jakoś nie widzi mi się wkładanie 5 kapci w auto warte ~15 tys.

Pomóżcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich!

> Kilka dni temu po kilkugodzinnym postoju nie mogłem odpalić auta

> (Astra G 2.0 DI, '99). Myślałem że akumulator, ale nie poszedł

> na pych i na kable. Pierwsza, zgrubna diagnoza - padła pompa!

> Zanim zawiozłem wóz do lokalnych fachowców od pomp (link)

> chciałem potwierdzić diagnozę - wynik: "pompa nie podaje paliwa,

> jest wyciek".

> Specjaliści od pomp stwierdzili że zatarł się tłok - do wymiany, tak

> samo jak korpus i sterownik. Za części i naprawę wołają 4,5 tys

> zł do tego diagnoza, montaż, demontaż i konfiguracja to

> dodatkowe 800zł. Razem 5,3tys zł!!! Dają gwarancję na wykonaną

> naprawę na 1 rok (przegląd gwar. po 10 tys km).

> Jakie mam opcje? Pojeździłem po szrotach i okazuje się, że używkę

> można mieć za ~1,6 tys zł, ale bardzo ciężko dostać

> CZY KTOŚ Z WAS MA SPRAWNĄ POMPĘ NA HANDEL?

> Co mi radzicie Mam pieniądze, ale jakoś nie widzi mi się wkładanie

> 5 kapci w auto warte ~15 tys.

> Pomóżcie...

za 4,5 tys masz kompletny silniczek z osprzetem dti

masz link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro jest nowa pompa BOSCH o numerach :0470 504 003,.:0470 504 004,.:0470 504 011,.:0470 504 009 za 3,3 tys zł! Jaki numer ma pompa do mojego wozu?

Widzę też usługę naprawy takich pomp za 1,7 tys zł. i pompę po regeneracji za 2 tys zł (trzeba odesłać starą, bo inaczej + 800zł)

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich!

> Kilka dni temu po kilkugodzinnym postoju nie mogłem odpalić auta

> (Astra G 2.0 DI, '99). Myślałem że akumulator, ale nie poszedł

> na pych i na kable. Pierwsza, zgrubna diagnoza - padła pompa!

> Zanim zawiozłem wóz do lokalnych fachowców od pomp (link)

> chciałem potwierdzić diagnozę - wynik: "pompa nie podaje paliwa,

> jest wyciek".

> Specjaliści od pomp stwierdzili że zatarł się tłok - do wymiany, tak

> samo jak korpus i sterownik. Za części i naprawę wołają 4,5 tys

> zł do tego diagnoza, montaż, demontaż i konfiguracja to

> dodatkowe 800zł. Razem 5,3tys zł!!! Dają gwarancję na wykonaną

> naprawę na 1 rok (przegląd gwar. po 10 tys km).

> Jakie mam opcje? Pojeździłem po szrotach i okazuje się, że używkę

> można mieć za ~1,6 tys zł, ale bardzo ciężko dostać

> CZY KTOŚ Z WAS MA SPRAWNĄ POMPĘ NA HANDEL?

> Co mi radzicie Mam pieniądze, ale jakoś nie widzi mi się wkładanie

> 5 kapci w auto warte ~15 tys.

> Pomóżcie...

pozdrawiam podaje nr fona do goscia co naprawia takie pompy 0227298950 nadarzyn mi naprawial jestem zadowolony a w serwisie boscha chcieli duzo kasy on tez daje gwarancje na rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wczoraj też mi padła pompa. W ogóle nie podaje paliwa na wtryski,

> nawet jeżeli zostały lekko popuszczone. Myślę , że mnie też

> czeka wymiana .

> Proszę o rady na co należy zwrócić uwagę przy zakupie, regeneracji

a czemu zaraz takie czarne myśli. moze po prostu immobiliser blokuje? W każdym razie jestem niemal pewien, ze to wina elektroniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to sprawdzić i gdzie. Przed sprawdzaniem pompy czy podaje paliwo czy nie sprawdziliśmy kompem błędy i wyskoczył błąd informujący o awarii sterownika w pompie. Wykasowanie błędu nic nie dało.

Przed przyjazdem do mechanika ( było to wczoraj) auto zapaliło ale za 10 razem po długim kręceniu. Jazda była normalna bez żadnych problemów. Po ok. 15 kilometrach zaczęły lekko falować obroty, ale dodanie gazu załatwiało sprawę. Po następnym zgaszeniu auto już nie odpalił.

jeszcze jedno: w ogóle nie ma napięcia na kopułkach od świec żarowych, czy to normalne czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skorowyskoczył błąd awarii sterownika, to tak jak pisałem, siadła elektronika, a mechaniczne elementy pompy prawdopodobnie będa ok. nie daj się naciągnąc na dodatkowe koszty bo bez mechanika raczej się nie obedzie.

> jeszcze jedno: w ogóle nie ma napięcia na kopułkach od świec

> żarowych, czy to normalne czy nie.

jak nie ma mrozu to nie grzeją. w tym silniku świece zaczynają działać jak na zewnątrz jest koło zera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis dwa lata temu miałem podobnie z moja astra. Za nic nie chciała zapalic jak postała. W servisie bosha odrazu chcieli pompe wymienic. A okazało się że to uszczelki pod wtryskiwaczami i przewody zwrotne (jakoś tak). Poczytaj może ci pomoże. Masz link do tego wątku:

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&a...amp;PHPSESSID=1

A naprawili to po próbach wielu magików w Servisie Boscha (w innym servisie boscha skasowali 300 zł i nic nie zrobili) HOFFMAN Rzeszów

Z tego co wiem też zajmują się regeneracją.

http://www.hoffman.auto.pl/index2.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakis dwa lata temu miałem podobnie z moja astra. Za nic nie chciała

> zapalic jak postała. W servisie bosha odrazu chcieli pompe

> wymienic. A okazało się że to uszczelki pod wtryskiwaczami i

> przewody zwrotne (jakoś tak). Poczytaj może ci pomoże. Masz link

> do tego wątku:

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&a...amp;PHPSESSID=1

> A naprawili to po próbach wielu magików w Servisie Boscha (w innym

> servisie boscha skasowali 300 zł i nic nie zrobili) HOFFMAN

> Rzeszów

> Z tego co wiem też zajmują się regeneracją.

> http://www.hoffman.auto.pl/index2.php

naprawialem w Hoffman Bosch w Rzeszowie sterownik wtrysku 3 miechy temu, padl znowu pare dni temu, maja mi naprawic w ramach gwarancji (pol roku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> naprawialem w Hoffman Bosch w Rzeszowie sterownik wtrysku 3 miechy

> temu, padl znowu pare dni temu, maja mi naprawic w ramach

> gwarancji (pol roku)

nie mam co prawda ropola ale dlaczego te pompy padaja?

zla jakos paliwa? wada fabryczna?

jak tak czytam ile to kosztuje to pad.gif sie ciesze, ze mam gaz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam co prawda ropola ale dlaczego te pompy padaja?

> zla jakos paliwa? wada fabryczna?

> jak tak czytam ile to kosztuje to sie ciesze, ze mam gaz...

tzn ja pisalem o naprawie sterownika wtrysku (czyli komputerka sterujacego wtryskiem paliwa) w moim silniku jest pompa DENSO ktora jest podobno duzo lepsza od VP44 czyli pomp montowanych w oplowskich dieslach, ale to nie zmienia faktu ze sie wpieprzylem w bagno z tym dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn ja pisalem o naprawie sterownika wtrysku (czyli komputerka

> sterujacego wtryskiem paliwa) w moim silniku jest pompa DENSO

> ktora jest podobno duzo lepsza od VP44 czyli pomp montowanych w

> oplowskich dieslach, ale to nie zmienia faktu ze sie wpieprzylem

> w bagno z tym dieslem.

a po czym poznac czy w danym modelu siedzi Vp44 czy DENSO?

myslalem, ze jak zmienie bolida to tez na jakiegos opela w ropie ale :/

rozumiem, ze VP44 psuje sie czesciej niz denso. a co najczesniej siada. i dlaczego naprawa tego az tyle kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a po czym poznac czy w danym modelu siedzi Vp44 czy DENSO?

> myslalem, ze jak zmienie bolida to tez na jakiegos opela w ropie ale

> :/

> rozumiem, ze VP44 psuje sie czesciej niz denso. a co najczesniej

> siada. i dlaczego naprawa tego az tyle kosztuje?

VP44 jest w 2.0 i 2.2. Jeśli chcesz wyrobić sobie zdanie na temat pomp w tych dieselkach to poczytaj o tym w archiwum, bo coś czuję, że w tym wątku możesz uwierzyć w jakiś kolejny mit.

W skrócie powiem, że nie jest tak źle z tą ich awaryjnością, ale jak juz stwierdzą na 100%, że to sterownik pompy albo ona sama to faktycznie koszty duże.

Co my możemy zrobić ? Wszyscy jednym głosem mówią żeby lać dobre-sprawdzone paliwo czyli z dobrych znanych stacji. Gwarancji to nie da ale z pewnością nie zaszkodzi. Ja leję z BP tego droższego - ultimate.

Apropos remontu to słyszalem, ze sterowniki rewelacyjnie naprawiają gdzieś w Krotoszynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro wyskoczył błąd awarii sterownika, to tak jak pisałem, siadła

> elektronika, a mechaniczne elementy pompy prawdopodobnie będa

> ok. nie daj się naciągnąc na dodatkowe koszty bo bez mechanika

> raczej się nie obedzie.

niestety jak głosi jedna z TEORI elektronika pada na skutek zużycia mechanicznego pompy i bez regeneracji mechaniki wymiana samej elektroniki kończy się ponownym jej uszkodzeniem.

A pompa zużywa się bo mamy kiepskie paliwo, są już na to sposoby ale w tej sprawie będą sie musieli wypowiedzieć Ci co je stosują smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety jak głosi jedna z TEORI elektronika pada na skutek

> zużycia mechanicznego pompy i bez regeneracji mechaniki wymiana

> samej elektroniki kończy się ponownym jej uszkodzeniem.

> A pompa zużywa się bo mamy kiepskie paliwo, są już na to sposoby ale

> w tej sprawie będą sie musieli wypowiedzieć Ci co je stosują

Niestety nie zgodze sie z kolega ze elektronika pada od mechaniki. Koega juz nie raz rozbieral pompe od TDI PD i nie moglem wyjsc z podziwu ze potrafil ja zlozyc spowrotem(oczewiscie tak rozbieral zeby pozniej nie trzeba bylo ja ustawiac), nie raz naprawial elektronike i tez dzialaly te pompy. W naszych oplowskich jest ten bajer ze potrafi nie pasc czesc elektroniczna tylko upala sie jedna z odnóg od scalaka(taki maly polprzewodnik) i niajk nie mozna tego zlutowac. Calosc jest w takim ala żelu zebu amotryzowac wibracje ale i tak po jakims czasie sie odrywa. Mozna znalezc zdjecia tych uszkodzen na necie bo kiedys na jakim forum ogladalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zupelnie poza tematem ale o pompach

a ja oddałem mojego asterixa do pompiarza w Siewierzu. diagnoza nirównego pracowania po odpaleniu 90% mechanikow POMPA, koles wzial kazal auto zostawic i diagnoza za 2 dni

cytuje "gówno a nie pompa, to jest cos zje.. z mechanika, najprawdopodobniej krzywe korbowody" by sie zgadzalo bo zalalem silniczek woda, ale mu o tym nie powiedzialem

dzisiaj zrzucil głowitze i 3 korby do wymiany. powiadomie o kosztach i w ogle jak autko odbiore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak zupelnie poza tematem ale o pompach

> a ja oddałem mojego asterixa do pompiarza w Siewierzu. diagnoza

> nirównego pracowania po odpaleniu 90% mechanikow POMPA, koles

> wzial kazal auto zostawic i diagnoza za 2 dni

> cytuje "gówno a nie pompa, to jest cos zje.. z mechanika,

> najprawdopodobniej krzywe korbowody" by sie zgadzalo bo zalalem

> silniczek woda, ale mu o tym nie powiedzialem

> dzisiaj zrzucil głowitze i 3 korby do wymiany. powiadomie o kosztach

> i w ogle jak autko odbiore

mozesz dac na priv namiar na goscia.. bo widac ze nie cycka kasy za wszelka cene.. a nuz sie kiedys przyda crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...W naszych oplowskich jest ten bajer ze potrafi nie pasc czesc

> elektroniczna tylko upala sie jedna z odnóg od scalaka(taki maly

> polprzewodnik) i niajk nie mozna tego zlutowac. Calosc jest w

> takim ala żelu zebu amotryzowac wibracje ale i tak po jakims

> czasie sie odrywa. Mozna znalezc zdjecia tych uszkodzen na necie

> bo kiedys na jakim forum ogladalem.

Nie scalak tylko tranzystor, a upala się dlatego że zużywająca się pompa traci wydajność i żeby nadrobić straty regulator ciśnienia każe temu tranzystorowi sterować zaworem z większym współczynnikiem wypełnienia czyli z większymi prądami średnimi co w efekcie doprowadza do uszkodzenia połączenia które nie wytrzymuje tak dużych prądów.

Przerabiałem to z ze znajomym który się borykał z problemem, a pompa VP44 nie tylko w Oplach występuje więc na wielu forach sie bywało i wiedzę pogłębiło

Zdjęcia sterowników, budowę pompy z dokumentacji BOSCH'a i inne materiały też widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie scalak tylko tranzystor, a upala się dlatego że zużywająca się

> pompa traci wydajność i żeby nadrobić straty regulator ciśnienia

> każe temu tranzystorowi sterować zaworem z większym

> współczynnikiem wypełnienia czyli z większymi prądami średnimi

> co w efekcie doprowadza do uszkodzenia połączenia które nie

> wytrzymuje tak dużych prądów.

> Przerabiałem to z ze znajomym który się borykał z problemem, a pompa

> VP44 nie tylko w Oplach występuje więc na wielu forach sie

> bywało i wiedzę pogłębiło

> Zdjęcia sterowników, budowę pompy z dokumentacji BOSCH'a i inne

> materiały też widziałem.

no ok kolego a co powiesz o pompach denso ktore sa w 1.7 DTI, mi sie sterownik upalil i razem z robieniem sterownika wymieniali mi w pompie takie male ustrojstwo firmy denso zwane zawor regulacji kata wtrysku, puscila tam uszczelka i paliwo kapalo, pompa byla rozebrana i kolesie mowili mi ze pompa jest w bdb stanie, a mimo to sterownik sie upalil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na elektroda.pl wyczytałem kiedyś że w pompach DENSO właśnie najczęstszą awarią jest nie mechaniczne uszkodzenie pompy tylko elektronika siada od wibracji, puszczają luty i zaczynają się problemy. Fakt że jak będziemy wlewać do zbiornika h...we paliwko to i ta pompa padnie mechanicznie. Tu jest link do stronki na której jest pokazane jak ktoś naprawia te sterowniki w Y17DT

LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na elektroda.pl wyczytałem kiedyś że w pompach DENSO właśnie

> najczęstszą awarią jest nie mechaniczne uszkodzenie pompy tylko

> elektronika siada od wibracji, puszczają luty i zaczynają się

> problemy. Fakt że jak będziemy wlewać do zbiornika h...we

> paliwko to i ta pompa padnie mechanicznie. Tu jest link do

> stronki na której jest pokazane jak ktoś naprawia te sterowniki

> w Y17DT

> LINK

maropr znam ten watek na elektroda.pl ten link tez widzialem do niemieckiej strony, co za porabane rozwiazanie z tym sterownikiem, co za debil to wymyslil, przez ten gowniany sterownik mam tyle stresow ze glowa mala, mysle ze poprzedni wlasciciel (z dojczlandu) dlatego sie pozbyl tego samochodu bo pewnie naprawa za droga, szkoda gadac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ok kolego a co powiesz o pompach denso które sa w 1.7 DTI,

hmm.gif z tego co widzę wątek jest na temat pompy VP44 firmy BOSCH stosowanej w 2,0 DTL a nie Denso.

Moja wypowiedź dotyczy VP44 staram się pisać w temacie wątku a nie zmieniać go i robić zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Odnośnie pompy wtryskowej w mojej Asi :

na 99 % padła, nie da się jej odpowietrzyć

niestety czeka mnie spory wydatek (ok.2000 zł.)-będzie bolało

dzwoniąc po serwisach Boscha znalazłem gościa, z którym naprawdę można porozmawiać. Wysyłam do niego pompę, on sprawdza i diagnozuje. Jeżeli stwierdzi, że jest walnięta to naprawa . Samo sprawdzenie ok100 zł. W Wielkopolsce biorą nawet 450 za sprawdzenie. Gościu jest z okolic Puław. Jeżeli ktoś z kolegów tam naprawiał to proszę o opinie. I jeszcze jedno, czy warto jest kupować pompę od tych co chandlują częściami?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.