przemula Napisano 18 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 Panowie jak sprawdzić czy sprzęgło się ślizga jeśli nie jest to wyraźnie widoczne lub odczuwalne. Jest na to jakiś sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 18 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 > Panowie jak sprawdzić czy sprzęgło się ślizga jeśli nie jest to > wyraźnie widoczne lub odczuwalne. Jest na to jakiś sposób? Zaciągnąć ręczny, zapodać bieg i probować ruszyć. Powinien zgasnąc przy sprawnym sprzegle. Jeżeli się slizga to przy puszczonym pedale będzie pracował. Jeżeli poślizg jest niewielki to obserwuj jak gaśnie przy puszczaniu pedalu - da się wyczuć różnicę jeżeli pamiętasz jak gaśnie przy sprawnym. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomch Napisano 18 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 > Zaciągnąć ręczny, zapodać bieg i probować ruszyć. Powinien zgasnąc > przy sprawnym sprzegle. Jeżeli się slizga to przy puszczonym > pedale będzie pracował. Jeżeli poślizg jest niewielki to > obserwuj jak gaśnie przy puszczaniu pedalu - da się wyczuć > różnicę jeżeli pamiętasz jak gaśnie przy sprawnym. > Pozdroofka Właśnie opcja z zaciągniętym ręcznym też przyszła mi do głowy, jednak wydaje się to mi za mało precyzyjna, a chodziło o przypadek w którym ślizg nie jest wyraźnie widoczny lub odczuwalny. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomch Napisano 18 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 > Panowie jak sprawdzić czy sprzęgło się ślizga jeśli nie jest to > wyraźnie widoczne lub odczuwalne. Jest na to jakiś sposób? Jeśli nie jeździsz w długie trasy to poczekaj jeszcze jakiś czas aż problem się nasili i wszystko będzie jasne. Jeśli wybierasz się gdzieś daleko (np. zagranica) w trasę to dla świętego spokoju trzeba zrobić wymianę. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemula Napisano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 No ale sprzęgło jest w miarę nowe. Wymieniłem jakieś 20tkm na Valeo. Wymieniany był cały komplet. Ale jakoś dziwne dźwięki mi się wydobywają i mam takie wrażenie jakby się ślizgało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 18 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 > Ale jakoś dziwne dźwięki mi się > wydobywają Jakie dżwięki i wjakich okolicznościach? > i mam takie wrażenie jakby się ślizgało. Tzn? Na czym polega to wrażenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemula Napisano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 > Jakie dżwięki i wjakich okolicznościach? Gdy trzymam wciśnięte sprzęgło to tak jakby świszczało, buczało, gdy puszczę to dźwięk znika. Coś jakby zużyte łożysko. Ale sprzęgło było wymieniane kompletnie. > Tzn? Na czym polega to wrażenie? Po wciśnięciu gazu silnik zaczyna się wspinać na obroty ale odczuwalne przyspieszenie nie jest adekwatne do wzrostu obrotów. Owszem auto przyspiesza dość dobrze ale mam wrażenie, że powinno lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 18 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 > Gdy trzymam wciśnięte sprzęgło to tak jakby świszczało, buczało, gdy > puszczę to dźwięk znika. Coś jakby zużyte łożysko. Ale sprzęgło > było wymieniane kompletnie. Najprawdopodobniej łożysko wyciskowe. To że padlo tak szybko może być spowodowane albo kiepską jego jakością albo złym wyregulowanie linki po montażu - cały czas bylo delikatnie obracane, nawet po puszczeniu pedalu. Póki było nowe nie bylo go słychać, w końcu dalo o sobie znać. > Po wciśnięciu gazu silnik zaczyna się wspinać na obroty ale > odczuwalne przyspieszenie nie jest adekwatne do wzrostu obrotów. > Owszem auto przyspiesza dość dobrze ale mam wrażenie, że powinno > lepiej. To może być subiektywna ocena. Trudno cokolwiek powiedzieć siedząc przed monitorem Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 18 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 > Gdy trzymam wciśnięte sprzęgło to tak jakby świszczało, buczało, gdy > puszczę to dźwięk znika. Coś jakby zużyte łożysko. Ale sprzęgło > było wymieniane kompletnie. > Po wciśnięciu gazu silnik zaczyna się wspinać na obroty ale > odczuwalne przyspieszenie nie jest adekwatne do wzrostu obrotów. > Owszem auto przyspiesza dość dobrze ale mam wrażenie, że powinno > lepiej. Witam! Mozesz manualnie sprawdzic. Popusc, odkrecajac o pare obrotow linke i test. Potem powrot na pozycje o tyle obrotow co odkreciles. A nastepnie podkrecic i tez test. Test - przejazdzka, bo na parkingu poczujesz w ktorym miejscu zaczyna brac, ale nie kiedy sie slizga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 18 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 > Najprawdopodobniej łożysko wyciskowe. To że padlo tak szybko może być > spowodowane albo kiepską jego jakością albo złym wyregulowanie > linki po montażu - cały czas bylo delikatnie obracane, nawet po > puszczeniu pedalu. Wydaje mnie się, że w astrze jest tak to konstrukcyjnie rozwiązane, że łożysko cały czas (przy poprawnej regulacji) styka się z dociskiem, więc się obraca. Z resztą to wzglednie łatwo sprawdzić.. To rozwiązanie tez implikuje nieistnienie górnego ogranicznika pedału sprzęgła i zdecydowanie utrudnia sprawę z zastosowaniem samoregulatora, takiego jak np w fordach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.