Skocz do zawartości

slizgające się sprzęgło - jak to sprawdzić ????


przemula

Rekomendowane odpowiedzi

> Panowie jak sprawdzić czy sprzęgło się ślizga jeśli nie jest to

> wyraźnie widoczne lub odczuwalne. Jest na to jakiś sposób?

Zaciągnąć ręczny, zapodać bieg i probować ruszyć. Powinien zgasnąc przy sprawnym sprzegle. Jeżeli się slizga to przy puszczonym pedale będzie pracował. Jeżeli poślizg jest niewielki to obserwuj jak gaśnie przy puszczaniu pedalu - da się wyczuć różnicę jeżeli pamiętasz jak gaśnie przy sprawnym.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaciągnąć ręczny, zapodać bieg i probować ruszyć. Powinien zgasnąc

> przy sprawnym sprzegle. Jeżeli się slizga to przy puszczonym

> pedale będzie pracował. Jeżeli poślizg jest niewielki to

> obserwuj jak gaśnie przy puszczaniu pedalu - da się wyczuć

> różnicę jeżeli pamiętasz jak gaśnie przy sprawnym.

> Pozdroofka

Właśnie opcja z zaciągniętym ręcznym też przyszła mi do głowy, jednak wydaje się to mi za mało precyzyjna, a chodziło o przypadek w którym ślizg nie jest wyraźnie widoczny lub odczuwalny.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie jak sprawdzić czy sprzęgło się ślizga jeśli nie jest to

> wyraźnie widoczne lub odczuwalne. Jest na to jakiś sposób?

Jeśli nie jeździsz w długie trasy to poczekaj jeszcze jakiś czas aż problem się nasili i wszystko będzie jasne. Jeśli wybierasz się gdzieś daleko (np. zagranica) w trasę to dla świętego spokoju trzeba zrobić wymianę.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie dżwięki i wjakich okolicznościach?

Gdy trzymam wciśnięte sprzęgło to tak jakby świszczało, buczało, gdy puszczę to dźwięk znika. Coś jakby zużyte łożysko. Ale sprzęgło było wymieniane kompletnie.

> Tzn? Na czym polega to wrażenie?

Po wciśnięciu gazu silnik zaczyna się wspinać na obroty ale odczuwalne przyspieszenie nie jest adekwatne do wzrostu obrotów. Owszem auto przyspiesza dość dobrze ale mam wrażenie, że powinno lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdy trzymam wciśnięte sprzęgło to tak jakby świszczało, buczało, gdy

> puszczę to dźwięk znika. Coś jakby zużyte łożysko. Ale sprzęgło

> było wymieniane kompletnie.

Najprawdopodobniej łożysko wyciskowe. To że padlo tak szybko może być spowodowane albo kiepską jego jakością albo złym wyregulowanie linki po montażu - cały czas bylo delikatnie obracane, nawet po puszczeniu pedalu. Póki było nowe nie bylo go słychać, w końcu dalo o sobie znać.

> Po wciśnięciu gazu silnik zaczyna się wspinać na obroty ale

> odczuwalne przyspieszenie nie jest adekwatne do wzrostu obrotów.

> Owszem auto przyspiesza dość dobrze ale mam wrażenie, że powinno

> lepiej.

To może być subiektywna ocena. Trudno cokolwiek powiedzieć siedząc przed monitorem wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdy trzymam wciśnięte sprzęgło to tak jakby świszczało, buczało, gdy

> puszczę to dźwięk znika. Coś jakby zużyte łożysko. Ale sprzęgło

> było wymieniane kompletnie.

> Po wciśnięciu gazu silnik zaczyna się wspinać na obroty ale

> odczuwalne przyspieszenie nie jest adekwatne do wzrostu obrotów.

> Owszem auto przyspiesza dość dobrze ale mam wrażenie, że powinno

> lepiej.

Witam!

Mozesz manualnie sprawdzic.

Popusc, odkrecajac o pare obrotow linke i test.

Potem powrot na pozycje o tyle obrotow co odkreciles.

A nastepnie podkrecic i tez test.

Test - przejazdzka, bo na parkingu poczujesz w ktorym miejscu zaczyna brac, ale nie kiedy sie slizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprawdopodobniej łożysko wyciskowe. To że padlo tak szybko może być

> spowodowane albo kiepską jego jakością albo złym wyregulowanie

> linki po montażu - cały czas bylo delikatnie obracane, nawet po

> puszczeniu pedalu.

Wydaje mnie się, że w astrze jest tak to konstrukcyjnie rozwiązane, że łożysko cały czas (przy poprawnej regulacji) styka się z dociskiem, więc się obraca. Z resztą to wzglednie łatwo sprawdzić.. wink.gif

To rozwiązanie tez implikuje nieistnienie górnego ogranicznika pedału sprzęgła i zdecydowanie utrudnia sprawę z zastosowaniem samoregulatora, takiego jak np w fordach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.