LordFalcon Napisano 21 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 W zegarach SX z pełnym check panelem jest 6 dodatkowych ikonek (piktogramów) i tego właśnie się tyczy moje pytanie. Pierwsza wygląda jak bagnet, w jaki sposób jest realizowany pomiar poziomu oleju? Jakiś dodatkowy czujnik? Druga wygląda jak wentylator chłodnicy? Czyli, że załącza się kiedy chodzi wentylator? Trzecia, światła pozycyjne? Świeci kiedy któraś żaróweczka się spali czy jak? Czwarta hamulce tylnie? O co chodzi z tą ? Piąta kluczyk drzwi? Informuje o nie domkniętych drzwiach czy coś innego? W jaki sposób jest realizowana? Wyłączniki od oświetlenia kabiny odpadają, bo one gaszą jak się już przymknie drzwi... No i 6, to zużycie okładzin hamulcowych... Wiem, że są klocki z kontrolą zużycia, jak ona działa? Potrzeba jakieś przekaźniki, czy po prostu jak się za bardzo zużyją to czujka robi zwarcie do tarczy i świeci kontrolka? I jeszcze jedna, czy kontrolkę do wtrysku da się podłączyć w '97 roczniku? Czemu w ogóle w starszych wtryskach nie podłączali, a w nowszych tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 21 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Na tyle na ile pamiętam to coś mogę napisać > W zegarach SX z pełnym check panelem jest 6 dodatkowych ikonek > (piktogramów) i tego właśnie się tyczy moje pytanie. > Pierwsza wygląda jak bagnet, w jaki sposób jest realizowany pomiar > poziomu oleju? Jakiś dodatkowy czujnik? Do tego musi być chyba specjalny bagnet z czujnikiem. > Druga wygląda jak wentylator chłodnicy? Czyli, że załącza się kiedy > chodzi wentylator? O ile się nie mylę to jest czujka poziomy płynu chłodniczego. > Trzecia, światła pozycyjne? Świeci kiedy któraś żaróweczka się spali > czy jak? To jest kontrolka przepalonych żarówek. > Czwarta hamulce tylnie? O co chodzi z tą ? Tutaj nie pamiętam Edit: Prawdopodobnie jest to kontrolka od poziomu płynu hamulcowego. > Piąta kluczyk drzwi? Informuje o nie domkniętych drzwiach czy coś > innego? W jaki sposób jest realizowana? Wyłączniki od > oświetlenia kabiny odpadają, bo one gaszą jak się już przymknie > drzwi... Tutaj nie wiem > No i 6, to zużycie okładzin hamulcowych... Wiem, że są klocki z > kontrolą zużycia, jak ona działa? Potrzeba jakieś przekaźniki, > czy po prostu jak się za bardzo zużyją to czujka robi zwarcie do > tarczy i świeci kontrolka? Tak samo jak do poprzednich kontrolek tak i tu potrzebujesz urządzenia "check control" czy jakoś tak. Praktycznie nie do zdobycia, chyba że dorwiesz UT lub SX z takim kompem > I jeszcze jedna, czy kontrolkę do wtrysku da się podłączyć w '97 > roczniku? Czemu w ogóle w starszych wtryskach nie podłączali, a > w nowszych tak? Tutaj nie mam pojęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 21 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 > W zegarach SX z pełnym check panelem jest 6 dodatkowych ikonek > (piktogramów) i tego właśnie się tyczy moje pytanie. > Pierwsza wygląda jak bagnet, w jaki sposób jest realizowany pomiar > poziomu oleju? Jakiś dodatkowy czujnik? > Druga wygląda jak wentylator chłodnicy? Czyli, że załącza się kiedy > chodzi wentylator? > Trzecia, światła pozycyjne? Świeci kiedy któraś żaróweczka się spali > czy jak? > Czwarta hamulce tylnie? O co chodzi z tą ? > Piąta kluczyk drzwi? Informuje o nie domkniętych drzwiach czy coś > innego? W jaki sposób jest realizowana? Wyłączniki od > oświetlenia kabiny odpadają, bo one gaszą jak się już przymknie > drzwi... > No i 6, to zużycie okładzin hamulcowych... Wiem, że są klocki z > kontrolą zużycia, jak ona działa? Potrzeba jakieś przekaźniki, > czy po prostu jak się za bardzo zużyją to czujka robi zwarcie do > tarczy i świeci kontrolka? > I jeszcze jedna, czy kontrolkę do wtrysku da się podłączyć w '97 > roczniku? Czemu w ogóle w starszych wtryskach nie podłączali, a > w nowszych tak? są tam kontrole: zużycia okładzin przednich hamulców, poziomu płynu chłdzącego oraz spryskiwacza reflektorów, poziomu płynu hamulcowego, poziomu oleju (inny bagnet), nie zamknięcia drzwi (mikrowyłączniki przy każdym zamku), działania świateł pozycyjnych, stop i przeciwmgielnych tył. źródło:FIAT UNO-REGULUJĘ I NAPRAWIAM. z opisu działania poszczególnych kontroli wynika, że nie tak łatwo będzie je wszystkie przeszczepić do zwykłej wersji ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 21 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 > są tam kontrole: > zużycia okładzin przednich hamulców, poziomu płynu chłdzącego oraz > spryskiwacza reflektorów, poziomu płynu hamulcowego, poziomu > oleju (inny bagnet), nie zamknięcia drzwi (mikrowyłączniki przy > każdym zamku), działania świateł pozycyjnych, stop i > przeciwmgielnych tył. > źródło:FIAT UNO-REGULUJĘ I NAPRAWIAM. > z opisu działania poszczególnych kontroli wynika, że nie tak łatwo > będzie je wszystkie przeszczepić do zwykłej wersji ...... bez check controla wogóle moze sie nie dac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 > bez check controla wogóle moze sie nie dac Czyli check control to jest jakiś dodatkowy komputer? Mam pewien pomysł jak zrealizować kontrolę drzwi... i okładzin ciernych przednich, tylko nie wiem w jaki sposób informują ile ten cały check o tym, że się zużyły... Inny bagnet, znaczy się, że bagnet jest z jakimś czujem i kabelkami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiller Napisano 21 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 > Czyli check control to jest jakiś dodatkowy komputer? > Mam pewien pomysł jak zrealizować kontrolę drzwi... > i okładzin ciernych przednich, tylko nie wiem w jaki sposób informują > ile ten cały check o tym, że się zużyły... > Inny bagnet, znaczy się, że bagnet jest z jakimś czujem i kabelkami > ? Ktoś wie jak wygląda ten check control? to jakaś skrzynka czy coś? niby mam UT ale jakoś nigdy nie zapaliła mi sie kontrolka od okładzin przednich, może ktoś ma jakieś fotki czy dane na temat tego urządzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 > Trzecia, światła pozycyjne? Świeci kiedy któraś żaróweczka się spali > czy jak? jest taki układ ele. który sprawdza układ i w momencie przepalenia oświeca ci się żarówka informująca o spadku oporności układu (co do oporności nie wiem czy to tak jest) ale zasada jest tak. Sam układ mam z Sieny był przy moim liczniku ale możesz poszukać na ELEKTRODZIE.PL LINK przykłdowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 > bez check controla wogóle moze sie nie dac rozpatrywałem takie "wynalazki" że: niedomknięcie drzwi można by podpiąć pod istniejące już wyłączniki-działać będzie ale jak? lampka zapali się gdy uchylisz drzwi kilkanaście centymetrów.... poziom płynu hamulcowego powinien się dać połączyć chcby równolegle do standardowej lampki w liczniku-takie zdublowanie... poziom oleju? można by oszukać i podpiąc do lampki z cisnienia oleju-znowu dublowanie... poziom płynu chłodzacego? tutaj jeśli ktoś nie ma wskaźnika temperatury tylko lampkę to znów połączenie równoległe, a jeśli jest wskaźnik to-jak kolega zapytywał-mozna by sygnalizować włączenie się wiatraka...? ewentualnie dodatkowy czujnik temperatury-taki od lampki tylko gdzie go wkręcic? kontrola żarówek...hm-na to nie miałem żadnego pomysłu zużycie okładzin hamulca-gdy wymieniałem klocki to faktycznie na 2 sztukah były obok powierzchni ciernej malutkie mosiężne? "elektrody" które po zużyciu klocka najpewniej zaczynaja dotykać do tarczy. ale:czy ktoś mierzył rezystancję tarczy hamulcowej do nadwozia? powinna być na masie, ale tak: wahacz jest na silentbloku i gumie osadzony do nadwozia =izolacja. pozostaje amortyzator i ewentualnie przekładnia kierownicza jako połączenie z masą. trzeba sprawdzić doświadczalnie. szkoda chyba mieć takie zegary a nie podłączyć ich choćby "zastępczo". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 > niby mam UT ale jakoś nigdy nie zapaliła mi sie kontrolka od > okładzin przednich masz to UT od nowości? jeśli nie, to możliwe, że pomysłowy dobromir zmostkował tę kontrolę i nigdy się nie zapali. musiały by być jakies przewody (przewód) do klocka podpięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 > Inny bagnet, znaczy się, że bagnet jest z jakimś czujem i kabelkami > ? tak wynika z opisu działania: końcówka bagnetu zanurzona w oleju ma w sobie element, przez który przepuszcza się prąd rzędu 0,2A. znów komplikacje...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 > rozpatrywałem takie "wynalazki" że: > niedomknięcie drzwi można by podpiąć pod istniejące już > wyłączniki-działać będzie ale jak? lampka zapali się gdy > uchylisz drzwi kilkanaście centymetrów.... Do tego celu jest specjalny czujnik do zamka - pewnie dostępność graniczy z cudem > poziom płynu hamulcowego powinien się dać połączyć chcby równolegle > do standardowej lampki w liczniku-takie zdublowanie... Można istniejącą lampkę pozostawić tylko dla hamulca ręcznego, a poziom płynu podpiąć pod kontrolkę check panela > poziom oleju? można by oszukać i podpiąc do lampki z cisnienia oleju-znowu dublowanie... A to na pewno kontrolka poziomu oleju jest? > poziom płynu chłodzacego? tutaj jeśli ktoś nie ma wskaźnika > temperatury tylko lampkę to znów połączenie równoległe, a jeśli > jest wskaźnik to-jak kolega zapytywał-mozna by sygnalizować > włączenie się wiatraka...? Czy jest wskaźnik czy też nie, może sygnalizować włączenie wiatraka, ale docelowo jest chyba przewidziana pod czujnik poziomu płynu chłodzącego który wkręca się w zaślepione miejsce zbiorniczka wyrównawczego płynu - dostępność czujnika chyba także graniczy z cudem > kontrola żarówek...hm-na to nie miałem żadnego pomysłu Do tego potrzeba przebudowy instalacji - tak mi się wydaje > zużycie okładzin hamulca-gdy wymieniałem klocki to faktycznie na 2 > sztukah były obok powierzchni ciernej malutkie mosiężne? > "elektrody" które po zużyciu klocka najpewniej zaczynaja dotykać > do tarczy. ale:czy ktoś mierzył rezystancję tarczy hamulcowej do > nadwozia? powinna być na masie, ale tak: wahacz jest na > silentbloku i gumie osadzony do nadwozia > =izolacja. pozostaje amortyzator i ewentualnie przekładnia > kierownicza jako połączenie z masą. trzeba sprawdzić > doświadczalnie. Połączenie z masą jest - musi być. Potrzeba poprowadzić przewody do tych czujników (ja przymocowałem je wzdłuż przewodów hamulcowych opaskami) Zwarcie czujnika do masy tarczy powoduje zaświecenie kontrolki. Tak jak ktoś wcześniej wspomniał - potrzebny jest jakiś "komputerek" sterujący tym wszystkim. Rozbierałem cały check panel i tam jest kilka scalaczków i elementów elektronicznych, jednak nie udało mi sie dokopać do schematu ideowego. Przerobiłem więc podłączenia diod w check panelu bo np do kontrolki okładzin masa jest podawana na stałe, a sterowanie jest +. Ja przerobiłem tak by sterowanie było masą. Można nie przerabiać tylko wstawić przekaźniczek podający + a sterowany masą z tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 > Do tego celu jest specjalny czujnik do zamka - pewnie dostępność > graniczy z cudem A jakby wyłacznik krańcowy umieścić w tym miejscu? > Można istniejącą lampkę pozostawić tylko dla hamulca ręcznego, a > poziom płynu podpiąć pod kontrolkę check panela Bardzo dobry pomysł > Czy jest wskaźnik czy też nie, może sygnalizować włączenie wiatraka, > ale docelowo jest chyba przewidziana pod czujnik poziomu płynu > chłodzącego który wkręca się w zaślepione miejsce zbiorniczka > wyrównawczego płynu - dostępność czujnika chyba także graniczy z > cudem W to miejsce co jest czerwony korek u mnie? > Połączenie z masą jest - musi być. Potrzeba poprowadzić przewody do > tych czujników (ja przymocowałem je wzdłuż przewodów hamulcowych > opaskami) Zwarcie czujnika do masy tarczy powoduje zaświecenie > kontrolki. > Tak jak ktoś wcześniej wspomniał - potrzebny jest jakiś "komputerek" > sterujący tym wszystkim. Rozbierałem cały check panel i tam jest > kilka scalaczków i elementów elektronicznych, jednak nie udało > mi sie dokopać do schematu ideowego. Przerobiłem więc > podłączenia diod w check panelu bo np do kontrolki okładzin masa > jest podawana na stałe, a sterowanie jest +. Ja przerobiłem tak > by sterowanie było masą. Czyli pomijając check panel można podłaczyć okładziny pod kontrolkę i po zużyciu się ona zaświeci... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 > A jakby wyłacznik krańcowy umieścić w tym miejscu? po co jak jeden od lampki juz jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 > po co jak jeden od lampki juz jest Ale ten od lampki reaguje na przymknięcie drzwi, a w tym miejscu można na tyle precyzyjny założyć, że będzie reagować na niedomknięte drzwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 > Ale ten od lampki reaguje na przymknięcie drzwi, a w tym miejscu > można na tyle precyzyjny założyć, że będzie reagować na > niedomknięte drzwi przesadzasz w meganie jest jeden czujnik od kontrolki drzwi i od lampki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 22 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 > A jakby wyłacznik krańcowy umieścić w tym miejscu? Nie wiem, czy da się go tak precyzyjnie ustawić, on powinien reagować na zapadki w zamku. > Bardzo dobry pomysł > W to miejsce co jest czerwony korek u mnie? Tak > Czyli pomijając check panel można podłaczyć okładziny pod kontrolkę i > po zużyciu się ona zaświeci... ? Tak, tam jest dioda z opornikiem by móc zasilać 12V. Masa jest na stałe do diody doprowadzona, a + steruje. Wystarczy, że poprowadzisz przewód z czujnika zużycia klocków w okolice licznika i podepniesz go pod przekaźnik. Do kolejnej stopki przekaźnika (drugiego końca jego cewki) podłączasz + po zapłonie a wyjście z przekaźnika podpinasz pod + kontrolki zużycia okładzin w check panelu. Ja przecinałem ścieżki w check panelu i podłączałem bez przekaźnika, ale teraz myślę, że to było gorsze rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.