rozi Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 > Na czym to polega? > powinienes wymienic 40tys > Przez niedomówienie z poprzednim użytkownikiem wymieniłem po 70 000 > , czy mój silnik jest na granicy zdechnięcia? kable i cewka pompuje wiekszy prad bo odstep elektrod sie zwieksza - szybciej sie zuzyja zatem. Katalizator dostaje po tylku bo wypada zaplon. Oczywiscie nie zajedziesz silnika ale po prostu zdrowe to to nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil Napisano 28 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 > wg jakich danych? Czy producent auta lub NGK to sugeruje? katalog na francuskiej stronie NGK link podalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil Napisano 28 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 bo > wypada zaplon. Nie chce sie wdawac w spory ktore tu wygenerowalem ale cewka generuje tylko tyle padu ile sie w niej zaindukuje, moze sie myle ale po to mamy moduly sterujace zeby regulowaly nam zaplon na podstawie parametrow z czujnikow polozenia walu, otwarcia przepustnicy itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 > Na czym to polega? > powinienes wymienic 40tys > Przez niedomówienie z poprzednim użytkownikiem wymieniłem po 70 000 > , czy mój silnik jest na granicy zdechnięcia? i po wymianie na nowe nawet nie poczułeś róznicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 > Wiesz, po wymianie oleju nie czuje roznicy, moze pojezdze 50tys co? > Po co zmieniac na sprawny olej > może oczywiście, widziałem takie i po przebiegu 118tyś km. Ale nie > powinna dla zdrowia kabli, cewek i katalizatora. widzę, że nie ogarniasz niektórych rzeczy... świeca zapłonowa to nie olej, pasek, klocek czy tarcza... to tylko świeca zapłonowa... i jk ustrzelisz nią 60tysięcy to nawet nie poczujesz... jaki wpływ ma świeca na katalizator? > Ktos wyliczyl > zywotnosc a Ty koniecznie chcesz ja zmodyfikowac. kto wyliczył? producent świecy czy samochodu? jednakowa żywotność dla wszystkich aut, niezależnie od warunków pracy i stylu jazdy??? > Wolna wola, > jezdzij ile chcesz ale nie mow, ze zywotnosc swiecy to > bezsensowny wymysl. Jezeli jednak masz argumenty ze tak i to > udowodnisz zapraszam do laboratorium NGK - masz prace murowaną pracujesz w kadrach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mgrBrava Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 > 40000 jest dla serwisu żeby z czegoś mógł żyć Zaraz WAS pogodzę, Panowie Kierowcy Zapominacie o istocie rzeczy, dlaczego należy wymieniać świece wg zaleceń dotyczacych przebiegu? Kwestia odpalania, niezawodności, zużycia paliwa na starych świecach jest ważna, ale nie najważniejsza. Jako kosztowne określa się oszczędności na przedłużonej wymianie rozrządu, a przecież przy "świeczkach" jest podobnie!!! Oszczędność na wymianie może spowodować oderwanie elektrody zewnętrznej (to rzadziej) i jej wpadnięcie pomiędzy tłok i cylinder, załatwiając tym samym gładź i pierścienie, co w konsekwencji prowadzi do naprawy głównej silnika. Częstszym przypadkiem skutkującym tymi samymi konsekwencjami jest wykruszenie izolatora ceramicznego elektrody wewnętrznej z uwagi na jej przegrzanie termiczne, wynikające z dłuższego okresu użytkowania niż przewidziany przez producenta. Tak więc ,wszelkie oszczędności mogą okazać sie bardzo kosztowne, dlatego tak jak zawsze zalecany jest umiar i zdrowy rozsądek Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 widziałem świecę której po przejechaniu 1000km odpadła elektroda... markowa świeca to była... natomiast jeśli przez 40000 tysięcy nie odpadła to na pewno nie odpadnie... konsekwencją jej pracy jest powolne wytapianie elektrody... pokazywałem jak wygląda świeca po 45000... stopień zużycia elektrody był minimalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 > kable i cewka pompuje wiekszy prad bo odstep elektrod sie zwieksza - > szybciej sie zuzyja zatem. Lub zmniejsza jak nagar obrosnie, ale u mnie po odkręceniu i obejrzeniu niczego takiego nie stwierdziłem. Może moje "przyrządy" badawcze są niezbyt dokładne. Katalizator dostaje po tylku bo > wypada zaplon. Ale to bym odczuwał jąkanie się silnika > Oczywiscie nie zajedziesz silnika ale po prostu zdrowe to to nie > jest. Kazde odpalenie silnika nie jest dla niego zdrowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 > i po wymianie na nowe nawet nie poczułeś róznicy? W pracy motorka nie W kieszeni tak ( minus 4 x 25 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marioosh Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 Polecam do przeczytania na temat świec ( i nie tylko ) stronę Chojnackiego, ciekawe spostrzeżenia oparte na testach http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 > Polecam do przeczytania na temat świec ( i nie tylko ) > stronę Chojnackiego, ciekawe spostrzeżenia oparte na testach > http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php Po wymianie świec na nowe silnik o mocy 100 KM , na hamowni , miał 1,5 KM więcej niż ten sam o przebiegu 20000 Później wraca do normy i dłuuuuuuuuuuugo tak ma Czyli czy przejadę 40 czy 60 tyś na tych samych świeczkach to wsio rawno. no chyba ,że nastąpi pad świec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 > W pracy motorka nie > W kieszeni tak ( minus 4 x 25 ) o tym właśnie mówię... żadna strata mocy itepe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil Napisano 28 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 SPRAWA ROZWIAZANA Porownalem moja stara BKR6EKC z BKR6EK BKR6EK ma dluzszy izolator wewnatrzny i elektrde wewnetrzna przez co jest dluzsza na odcinku od uszczelki do elektrody zewnetrznej. Oddalem je i w sieci LAURENT Pan znalazl mi takie jakie chcialem niestety drozsze. Przegladalem raz jeszcze katalog Feu Vert i BRAVO BRAVA MAREA podaja NGK te same swiece dla wszystkich a BOSCH dla Marea sa inne czyli cos tu nie gra UWAGA NA FEU VERT bo w Polsce tez ich mamy Dzieki za potwierdzenie moich watpliwosci POZDRAWIAM WSZYSTKICH ide wkrecac nowe scieczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.