Skocz do zawartości

NGK BKR6EKC / BKR6EK


mamil

Rekomendowane odpowiedzi

> Na czym to polega?

> powinienes wymienic 40tys

> Przez niedomówienie z poprzednim użytkownikiem wymieniłem po 70 000

> , czy mój silnik jest na granicy zdechnięcia?

kable i cewka pompuje wiekszy prad bo odstep elektrod sie zwieksza - szybciej sie zuzyja zatem. Katalizator dostaje po tylku bo wypada zaplon.

Oczywiscie nie zajedziesz silnika ale po prostu zdrowe to to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo

> wypada zaplon.

Nie chce sie wdawac w spory ktore tu wygenerowalem ale cewka generuje tylko tyle padu ile sie w niej zaindukuje, moze sie myle ale po to mamy moduly sterujace zeby regulowaly nam zaplon na podstawie parametrow z czujnikow polozenia walu, otwarcia przepustnicy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, po wymianie oleju nie czuje roznicy, moze pojezdze 50tys co?

> Po co zmieniac na sprawny olej

> może oczywiście, widziałem takie i po przebiegu 118tyś km. Ale nie

> powinna dla zdrowia kabli, cewek i katalizatora.

widzę, że nie ogarniasz niektórych rzeczy...

świeca zapłonowa to nie olej, pasek, klocek czy tarcza... to tylko świeca zapłonowa... i jk ustrzelisz nią 60tysięcy to nawet nie poczujesz...

jaki wpływ ma świeca na katalizator? hmm.gif

> Ktos wyliczyl

> zywotnosc a Ty koniecznie chcesz ja zmodyfikowac.

kto wyliczył? producent świecy czy samochodu? jednakowa żywotność dla wszystkich aut, niezależnie od warunków pracy i stylu jazdy??? hehe.gif

> Wolna wola,

> jezdzij ile chcesz ale nie mow, ze zywotnosc swiecy to

> bezsensowny wymysl. Jezeli jednak masz argumenty ze tak i to

> udowodnisz zapraszam do laboratorium NGK - masz prace murowaną

pracujesz w kadrach? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 40000 jest dla serwisu żeby z czegoś mógł żyć

uzbroj_zlo.gifZaraz WAS pogodzę, Panowie Kierowcy drive.gif Zapominacie o istocie rzeczy, dlaczego należy wymieniać świece wg zaleceń dotyczacych przebiegu? Kwestia odpalania, niezawodności, zużycia paliwa na starych świecach jest ważna, ale nie najważniejsza. Jako kosztowne określa się oszczędności na przedłużonej wymianie rozrządu, a przecież przy "świeczkach" jest podobnie!!! shocked.gif Oszczędność na wymianie może spowodować oderwanie elektrody zewnętrznej (to rzadziej) i jej wpadnięcie pomiędzy tłok i cylinder, załatwiając tym samym gładź i pierścienie, co w konsekwencji prowadzi do naprawy głównej silnika. Częstszym przypadkiem skutkującym tymi samymi konsekwencjami jest wykruszenie busted.gif izolatora ceramicznego elektrody wewnętrznej z uwagi na jej przegrzanie termiczne, wynikające z dłuższego okresu użytkowania niż przewidziany przez producenta. Tak więc ,wszelkie oszczędności mogą okazać sie bardzo kosztowne, dlatego tak jak zawsze zalecany jest umiar i zdrowy rozsądek palacz.gif

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem świecę której po przejechaniu 1000km odpadła elektroda... markowa świeca to była...

natomiast jeśli przez 40000 tysięcy nie odpadła to na pewno nie odpadnie... konsekwencją jej pracy jest powolne wytapianie elektrody...

pokazywałem jak wygląda świeca po 45000... stopień zużycia elektrody był minimalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kable i cewka pompuje wiekszy prad bo odstep elektrod sie zwieksza -

> szybciej sie zuzyja zatem.

Lub zmniejsza jak nagar obrosnie, ale u mnie po odkręceniu i obejrzeniu niczego takiego nie stwierdziłem. Może moje "przyrządy" badawcze są niezbyt dokładne. biglaugh.gif

Katalizator dostaje po tylku bo

> wypada zaplon.

Ale to bym odczuwał jąkanie się silnika

> Oczywiscie nie zajedziesz silnika ale po prostu zdrowe to to nie

> jest.

Kazde odpalenie silnika nie jest dla niego zdrowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecam do przeczytania na temat świec ( i nie tylko )

> stronę Chojnackiego, ciekawe spostrzeżenia oparte na testach

> http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php

Po wymianie świec na nowe silnik o mocy 100 KM , na hamowni , miał 1,5 KM więcej niż ten sam o przebiegu 20000

Później wraca do normy i dłuuuuuuuuuuugo tak ma

Czyli czy przejadę 40 czy 60 tyś na tych samych świeczkach to wsio rawno. no chyba ,że nastąpi pad świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPRAWA ROZWIAZANA

Porownalem moja stara BKR6EKC z BKR6EK

BKR6EK ma dluzszy izolator wewnatrzny i elektrde wewnetrzna

przez co jest dluzsza na odcinku od uszczelki do elektrody zewnetrznej.

Oddalem je i w sieci LAURENT Pan znalazl mi takie jakie chcialem niestety drozsze.

Przegladalem raz jeszcze katalog Feu Vert i

BRAVO BRAVA MAREA podaja

NGK te same swiece dla wszystkich a

BOSCH dla Marea sa inne czyli cos tu nie gra

UWAGA NA FEU VERT bo w Polsce tez ich mamy

Dzieki za potwierdzenie moich watpliwosci

POZDRAWIAM WSZYSTKICH

ide wkrecac nowe scieczki

post-30660-14352489087322_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.