sd455 Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 witka, ja z sąsiedniego kącika. Mam zamiar kupić opla astre 2 kombi, auto było w lizingu. W aucie jest metalowa kratka oddzielająca przedział bagażowy. Jak go rejestrować ciężarowo osobowy, czy osobowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 > witka, ja z sąsiedniego kącika. Mam zamiar kupić opla astre 2 kombi, > auto było w lizingu. W aucie jest metalowa kratka oddzielająca > przedział bagażowy. Jak go rejestrować ciężarowo osobowy, czy > osobowy? nie bardzo rozumiem pytanie, _musisz_ zarejestrować tak jak jest w papierach, jak sądzę jest to auto ciężarowe więc jeżeli chcesz mieć osobowe to musisz jechać do warsztatu który ma odpowiednią klasyfikację EKD i wystawi fakturę na przystosowanie jako osobowy, później zrobić przegląd - zmiana przeznaczenia pojazdu na SKP i z papierami udać się do WK, a urząd odpowiednio zmieni DR i tyle, jeżeli chodziło Ci o coś innego to napisz bo pytanie jest niejasne, brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Witam U mnie na wsi sprawa wygląda następująco: -30zł demontaż kraty -80zł zmiana homologacji -chyba 92 zł normalny przegląd Całość robiona na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Z tym że auto to w 100% osobówka tyle że z kratką. Po tym wszystkim dostajesz komplet papierów na zmiane z ciężarówki na osobówke. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjuka Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > nie bardzo rozumiem pytanie, _musisz_ zarejestrować tak jak jest w > papierach, jak sądzę jest to auto ciężarowe więc jeżeli chcesz > mieć osobowe to musisz jechać do warsztatu który ma odpowiednią > klasyfikację EKD i wystawi fakturę na przystosowanie jako > osobowy, później zrobić przegląd - zmiana przeznaczenia pojazdu > na SKP i z papierami udać się do WK, a urząd odpowiednio zmieni > DR i tyle, jeżeli chodziło Ci o coś innego to napisz bo pytanie > jest niejasne, > brat ABSURD tego państwa. powinno być tak, że jedzie rejestruje płaci 50 zł za rejestracje i wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > -chyba 92 zł normalny przegląd Wczoraj byłem na przeglądzie i się zdziwiłem, bo teraz przegląd normalny (tzn. bez LPG) kosztuje 98zł + 2zł na CEPiK. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M_A_C Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > nie bardzo rozumiem pytanie, _musisz_ zarejestrować tak jak jest w > papierach, jak sądzę jest to auto ciężarowe więc jeżeli chcesz > mieć osobowe to musisz jechać do warsztatu który ma odpowiednią > klasyfikację EKD i wystawi fakturę na przystosowanie jako > osobowy, później zrobić przegląd - zmiana przeznaczenia pojazdu Dodam ze na tylnej kanapie musi byc 3ci zaglowek i trzy pasy. Zmiane homologacji najlepiej zrobic przed przerejestrowaniem auta, oszczedzasz co najmniej jedna wizyte w wydziale komunikacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > ABSURD tego państwa. powinno być tak, że jedzie rejestruje płaci 50 > zł za rejestracje i wszystko. dlaczego absurd? przecież mówimy tu o zmianie przeznaczenia pojazdu [a czasem także ilości miejsc, więc pasy bezpieczeństwa itp], ktoś kupił kiedyś auto kombi z homologacją ciężarową, teraz ma być osobówką więc zmiania się homologację niejako, chyba nie chciałbyś żeby było tak, że idziesz do WK pani pyta Ciebie jaka jest ładowność i ilość miejsc, w krótkim czasie okazałoby się że wiekszość aut osobowych ma DMC 3,5T w dowodach rejestracyjnych brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kastor Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Ja właśnie to zrobiłem - podobno czasami nadgorliwi policjanci się czepiają - na autostradzie obowiązuje cię ograniczenie prędkosci dla ciężarowek. Słyszałem plotke o złośliwym celniku który odesłał auto z kratką do kolejki dla Tirów. Tak jak pisali koledzy operacja jest prosta, szybka ale niestety kosztowna. Warto to zrobic przed wizyta w wydziale komunikacji. Przy okazji sprawdzisz sobie hamulce amortyzatory, analizę spalin itp. Zrobi to dowolna okręgpwa stacja kontroli. Uwaga! Nie możesz sam zdjąc kratki - musi to zrobić uprawniony specjalista (chodzi o odkręcenie dwóch śrubek). Oczywiście jak już będziesz miał papierek możesz sobie sam kratke zakładac i wkładac jak chcesz. Upewnij się przed kupnem czy jest piąty pas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przem Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > Uwaga! Nie możesz sam > zdjąc kratki - musi to zrobić uprawniony specjalista (chodzi o > odkręcenie dwóch śrubek). Bo tu nie tyle chodzi o zdjecie kratki przez odkręcenie kilku śrubek ile na przeprowadzenie modyfikacji samochodu w celu zmiany jego statusu i przeznaczenia. Ponadto, czesto te kratkowozy rejestrowane są na 4 osoby więc dochodzi zmiana odnosnie liczby miejsc pasażerskich. Narzeczona w tym roku kupowała taki samochód (astra II nawiasem mówiąc) ale miał on przez poprzedniego właścicela wykonaną tę procedurę i komplet dokumentów. Konieczny był - o ile dobrze pamietam - protokół opisujacy zakres modyfikacji (usuniecie kratki, zainstalowanie piątego pasa bezpieczeństwa), a nastepnie badanie techniczne. Ten zestaw dokumentów pozwolił zmienić kategorię samochodu z osobowo-ciężarowy na osobowy, co zostało wpisane zarówno w karcie pojazdu jak i w nowym dowodzie rejestracyjnym. Oczywiście jak już będziesz miał > papierek możesz sobie sam kratke zakładac i wkładac jak chcesz. Zgoda. Bo kratka jako taka o niczym nie swiadczy. Znajomi mają kratke w samochodzie osobowym, a założyli ja dlatego, że w bagażniku (kombi) wożą psa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.