Skocz do zawartości

Rozmyślania o układzie zasilania paliwem...


oplo1

Rekomendowane odpowiedzi

Czy któryś z kolegów mógłby mi wytłumaczyć układ zasilania paliwem w naszych autkach?

Rozmyślam, bo ostatnio dopadł mnie mus zmiany zbiornika paliwa - stary (czytaj 6-letni) zaczął tak intensywnie ciec, że około 0,5l przez noc uciekało przez dziury na tej wgrzanej ramce od spodu rant.gif

Z przyczyn niezależnych ode mnie musiałem robić to sam i nieco się przyglądnąłem, teraz chciałbym ubrać to co zobaczyłem w całość :-)

Mowa o układzie z wtryskiem paliwa i pompą zamontowana w zbiorniku.

Zbiornik ma dwa otwory: duży wlewowy i mały (do odpowietrzenia? ) W zbiorniku zatopiona jest pompa paliwa z dwoma we/wy (jedno do prowadzenia zasysanego paliwa, a druga do powrotu nadwyżki? )

Podczas pracy pompy wytwarzane jest podciśnienie w zbiorniku gdyż paliwa ubywa, którędy dostaje się powietrze do zbiornika celem wyrównania (zmniejszenia podciśnienia) ?

Jaką rolę w pracy silnika odgrywa owo podciśnienie?

U mnie od jakiegoś czasu (czyt. około roku) podczas dłuższej pracy silnika słychać było w aucie takie jakby głuche "tapnięcie" blachy - jakby jedna ze ścianek zbiornika zmieniła swoje położenie z wypukłej na wklęsłą lub odwrotnie - czym to mogło być spowodowane?

Czy ewentualna nieszczelność przy uszczelce pompy paliwa czy też przewodach "idących" od pompy może powodować anormalną prace silnika? (ja od nowości pompę miałem uszczelnioną sylikonem i dodatkowo uszczelką gumową, a teraz założyłem samą uszczelkę)

W którym miejscu całego łańcucha "pokarmowego" znajduje się filtr węglowy?

Gdzie i czym kończy się owo odpowietrzenie zbiornika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będę cytował Twoich pytań ale powiedz, piszesz pracę magisterską hmm.gif

co drugi dzień odkręcam korek od paliwa i jest psssssssssssssss

znaczy się szczelny i sie odpowietrzył git

biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie będę cytował Twoich pytań ale powiedz, piszesz pracę magisterską

nie, ten temat mam już dawno za sobą palacz.gif

> co drugi dzień odkręcam korek od paliwa i jest psssssssssssssss

> znaczy się szczelny i sie odpowietrzył git

No tak, ale zakładając, że tankujesz do pełna i wyjeżdżasz prawie do ostatniej kropli bez odkręcania korka paliwa - teoretycznie podciśnienie nie małe powinno się wytworzyć co powinno utrudniać prace pompy paliwa (przy założeniu, że nijakie powietrze się nie dostaje do środka)

EDIT:

Ale musi się dostawać bo czemuś służyć ma owo odpowietrzenie.

Pytam całkiem poważnie bo chciałbym zgłębić tą tajemną wiedzę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już czytałem, ale nadal odpowiedzi nie ma na pytania:

Podczas pracy pompy wytwarzane jest podciśnienie w zbiorniku gdyż paliwa ubywa.

- którędy dostaje się powietrze do zbiornika celem wyrównania (zmniejszenia podciśnienia) ?

- Jaką rolę w pracy silnika odgrywa owo podciśnienie?

(mowa o podciśnieniu w zbiorniku, a nie ciśnieniu paliwa w układzie)

U mnie od jakiegoś czasu (czyt. około roku) podczas dłuższej pracy silnika słychać było w aucie takie jakby głuche "tapnięcie" blachy - jakby jedna ze ścianek zbiornika zmieniła swoje położenie z wypukłej na wklęsłą lub odwrotnie.

- czym to mogło być spowodowane?

- Czy ewentualna nieszczelność przy uszczelce pompy paliwa czy też przewodach "idących" od pompy może powodować anormalną prace silnika? (ja od nowości pompę miałem uszczelnioną sylikonem i dodatkowo uszczelką gumową, a teraz założyłem samą uszczelkę)

- Gdzie i czym kończy się owo odpowietrzenie zbiornika?

Chyba, że czegoś nie doczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to pierwszzy raz widze taką pomke w unie teraz mam drugiego i trzy w rodzinie i pierwszy raz takie coś widze

co do tego baku to raz na warsztacie gdzie miałem praktyke przyjechała corsa gościu zatankował do pełna i jeździł i zaczeło mu strzelać pod kanapą ściągliśmy bak a on był conajmniej o 10 litrów mnejszy niz powinien być poprostu było zatkane odpowietrzenie baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak u Ciebie ,ale u mnie w zbiorniku były jeszcze trzy rurki

> wychodzące do jakiejś pompki/w bagażniku/ i dalej /chyba/ do

> pochłniacza par paliwa

U mnie w oryginalnym zbiorniku nie było, i w tym co kupiłem teraz też nie, ale gość w sklepie w wawce - tym co SieneK poleca powiedział, że takie zbiorniki są do 1,5 spineyes.gif

Tak czy inaczej - kupiłem teraz bez tej ramki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze to pierwszzy raz widze taką pomke w unie teraz mam drugiego

> i trzy w rodzinie i pierwszy raz takie coś widze

> co do tego baku to raz na warsztacie gdzie miałem praktyke

> przyjechała corsa gościu zatankował do pełna i jeździł i zaczeło

> mu strzelać pod kanapą ściągliśmy bak a on był conajmniej o 10

> litrów mnejszy niz powinien być poprostu było zatkane

> odpowietrzenie baku

Widziałem takie rozwiązania. Na Alledrogo zbiorniki takie opisane są jako zbiorniki do UNO fire na wtrysku spineyes.gif

Nie ważne. Ja mam pompkę w zbiorniku i żadnych innych ujść z niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze to pierwszzy raz widze taką pomke w unie teraz mam drugiego

> i trzy w rodzinie i pierwszy raz takie coś widze

ja mam dwa 1.5 i zbiorniki są właśnie z tymi rurkami,teraz w tym co jeżdże mam nowy zbiornik i nie ma tego ustrojstwa tongue.gifale żeby nie robiła sie próżnia podcięłem troche korek i jakoś sie kula-nie ma żadnuch odkształceń

> co do tego baku to raz na warsztacie gdzie miałem praktyke

> przyjechała corsa gościu zatankował do pełna i jeździł i zaczeło

> mu strzelać pod kanapą ściągliśmy bak a on był conajmniej o 10

> litrów mnejszy niz powinien być poprostu było zatkane

> odpowietrzenie baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem takie rozwiązania. Na Alledrogo zbiorniki takie opisane są

> jako zbiorniki do UNO fire na wtrysku

> Nie ważne. Ja mam pompkę w zbiorniku i żadnych innych ujść z niego.

-pompe paliwa też mam w zbiorniku,ale to co mam w bagażniku to jest ponoć jakaś pomka odpowietrzająca....

...ostatnio był temat i marek past dośćładnie to opisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy któryś z kolegów mógłby mi wytłumaczyć układ zasilania paliwem w

> naszych autkach?

> Rozmyślam, bo ostatnio dopadł mnie mus zmiany zbiornika paliwa -

> stary (czytaj 6-letni) zaczął tak intensywnie ciec, że około

> 0,5l przez noc uciekało przez dziury na tej wgrzanej ramce od

> spodu

> Z przyczyn niezależnych ode mnie musiałem robić to sam i nieco się

> przyglądnąłem, teraz chciałbym ubrać to co zobaczyłem w całość

> :-)

> Mowa o układzie z wtryskiem paliwa i pompą zamontowana w zbiorniku.

> Zbiornik ma dwa otwory: duży wlewowy i mały (do odpowietrzenia? ) W

> zbiorniku zatopiona jest pompa paliwa z dwoma we/wy (jedno do

> prowadzenia zasysanego paliwa, a druga do powrotu nadwyżki? )

Na pewno dokładnie oglądałeś układ, pooglądaj jeszcze dokładnie wlew paliwa, a powinieneś odkryć następne rurki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z poziomu zbiornika oglądałem dokładnie,a dalej to właśnie teraz

> pytam.

Miałem Ci dzisiaj odpisać no tak planowałem, ale czasu zabrakło bo wynikły nieprzewidziane okoliczności. Jutro siądę i napisze elaborat. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.