oplo1 Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 Czy któryś z kolegów mógłby mi wytłumaczyć układ zasilania paliwem w naszych autkach? Rozmyślam, bo ostatnio dopadł mnie mus zmiany zbiornika paliwa - stary (czytaj 6-letni) zaczął tak intensywnie ciec, że około 0,5l przez noc uciekało przez dziury na tej wgrzanej ramce od spodu Z przyczyn niezależnych ode mnie musiałem robić to sam i nieco się przyglądnąłem, teraz chciałbym ubrać to co zobaczyłem w całość :-) Mowa o układzie z wtryskiem paliwa i pompą zamontowana w zbiorniku. Zbiornik ma dwa otwory: duży wlewowy i mały (do odpowietrzenia? ) W zbiorniku zatopiona jest pompa paliwa z dwoma we/wy (jedno do prowadzenia zasysanego paliwa, a druga do powrotu nadwyżki? ) Podczas pracy pompy wytwarzane jest podciśnienie w zbiorniku gdyż paliwa ubywa, którędy dostaje się powietrze do zbiornika celem wyrównania (zmniejszenia podciśnienia) ? Jaką rolę w pracy silnika odgrywa owo podciśnienie? U mnie od jakiegoś czasu (czyt. około roku) podczas dłuższej pracy silnika słychać było w aucie takie jakby głuche "tapnięcie" blachy - jakby jedna ze ścianek zbiornika zmieniła swoje położenie z wypukłej na wklęsłą lub odwrotnie - czym to mogło być spowodowane? Czy ewentualna nieszczelność przy uszczelce pompy paliwa czy też przewodach "idących" od pompy może powodować anormalną prace silnika? (ja od nowości pompę miałem uszczelnioną sylikonem i dodatkowo uszczelką gumową, a teraz założyłem samą uszczelkę) W którym miejscu całego łańcucha "pokarmowego" znajduje się filtr węglowy? Gdzie i czym kończy się owo odpowietrzenie zbiornika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 nie będę cytował Twoich pytań ale powiedz, piszesz pracę magisterską co drugi dzień odkręcam korek od paliwa i jest psssssssssssssss znaczy się szczelny i sie odpowietrzył git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > nie będę cytował Twoich pytań ale powiedz, piszesz pracę magisterską nie, ten temat mam już dawno za sobą > co drugi dzień odkręcam korek od paliwa i jest psssssssssssssss > znaczy się szczelny i sie odpowietrzył git No tak, ale zakładając, że tankujesz do pełna i wyjeżdżasz prawie do ostatniej kropli bez odkręcania korka paliwa - teoretycznie podciśnienie nie małe powinno się wytworzyć co powinno utrudniać prace pompy paliwa (przy założeniu, że nijakie powietrze się nie dostaje do środka) EDIT: Ale musi się dostawać bo czemuś służyć ma owo odpowietrzenie. Pytam całkiem poważnie bo chciałbym zgłębić tą tajemną wiedzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 znaczy sie paliwo do lampy ścieka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > znaczy sie paliwo do lampy ścieka Ty tu zamiast psuć wątek jak inne poprzednie, wiedzy swojej użyczyłbyś nieco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > Ty tu zamiast psuć wątek jak inne poprzednie, wiedzy swojej > użyczyłbyś nieco a to czytałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 Już czytałem, ale nadal odpowiedzi nie ma na pytania: Podczas pracy pompy wytwarzane jest podciśnienie w zbiorniku gdyż paliwa ubywa. - którędy dostaje się powietrze do zbiornika celem wyrównania (zmniejszenia podciśnienia) ? - Jaką rolę w pracy silnika odgrywa owo podciśnienie? (mowa o podciśnieniu w zbiorniku, a nie ciśnieniu paliwa w układzie) U mnie od jakiegoś czasu (czyt. około roku) podczas dłuższej pracy silnika słychać było w aucie takie jakby głuche "tapnięcie" blachy - jakby jedna ze ścianek zbiornika zmieniła swoje położenie z wypukłej na wklęsłą lub odwrotnie. - czym to mogło być spowodowane? - Czy ewentualna nieszczelność przy uszczelce pompy paliwa czy też przewodach "idących" od pompy może powodować anormalną prace silnika? (ja od nowości pompę miałem uszczelnioną sylikonem i dodatkowo uszczelką gumową, a teraz założyłem samą uszczelkę) - Gdzie i czym kończy się owo odpowietrzenie zbiornika? Chyba, że czegoś nie doczytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 nie wiem jak u Ciebie ,ale u mnie w zbiorniku były jeszcze trzy rurki wychodzące do jakiejś pompki/w bagażniku/ i dalej /chyba/ do pochłniacza par paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 i ta pompka w bagażniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hhkaras Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 szczerze to pierwszzy raz widze taką pomke w unie teraz mam drugiego i trzy w rodzinie i pierwszy raz takie coś widze co do tego baku to raz na warsztacie gdzie miałem praktyke przyjechała corsa gościu zatankował do pełna i jeździł i zaczeło mu strzelać pod kanapą ściągliśmy bak a on był conajmniej o 10 litrów mnejszy niz powinien być poprostu było zatkane odpowietrzenie baku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > nie wiem jak u Ciebie ,ale u mnie w zbiorniku były jeszcze trzy rurki > wychodzące do jakiejś pompki/w bagażniku/ i dalej /chyba/ do > pochłniacza par paliwa U mnie w oryginalnym zbiorniku nie było, i w tym co kupiłem teraz też nie, ale gość w sklepie w wawce - tym co SieneK poleca powiedział, że takie zbiorniki są do 1,5 Tak czy inaczej - kupiłem teraz bez tej ramki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > szczerze to pierwszzy raz widze taką pomke w unie teraz mam drugiego > i trzy w rodzinie i pierwszy raz takie coś widze > co do tego baku to raz na warsztacie gdzie miałem praktyke > przyjechała corsa gościu zatankował do pełna i jeździł i zaczeło > mu strzelać pod kanapą ściągliśmy bak a on był conajmniej o 10 > litrów mnejszy niz powinien być poprostu było zatkane > odpowietrzenie baku Widziałem takie rozwiązania. Na Alledrogo zbiorniki takie opisane są jako zbiorniki do UNO fire na wtrysku Nie ważne. Ja mam pompkę w zbiorniku i żadnych innych ujść z niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > szczerze to pierwszzy raz widze taką pomke w unie teraz mam drugiego > i trzy w rodzinie i pierwszy raz takie coś widze ja mam dwa 1.5 i zbiorniki są właśnie z tymi rurkami,teraz w tym co jeżdże mam nowy zbiornik i nie ma tego ustrojstwa ale żeby nie robiła sie próżnia podcięłem troche korek i jakoś sie kula-nie ma żadnuch odkształceń > co do tego baku to raz na warsztacie gdzie miałem praktyke > przyjechała corsa gościu zatankował do pełna i jeździł i zaczeło > mu strzelać pod kanapą ściągliśmy bak a on był conajmniej o 10 > litrów mnejszy niz powinien być poprostu było zatkane > odpowietrzenie baku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > Widziałem takie rozwiązania. Na Alledrogo zbiorniki takie opisane są > jako zbiorniki do UNO fire na wtrysku > Nie ważne. Ja mam pompkę w zbiorniku i żadnych innych ujść z niego. -pompe paliwa też mam w zbiorniku,ale to co mam w bagażniku to jest ponoć jakaś pomka odpowietrzająca.... ...ostatnio był temat i marek past dośćładnie to opisał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > Czy któryś z kolegów mógłby mi wytłumaczyć układ zasilania paliwem w > naszych autkach? > Rozmyślam, bo ostatnio dopadł mnie mus zmiany zbiornika paliwa - > stary (czytaj 6-letni) zaczął tak intensywnie ciec, że około > 0,5l przez noc uciekało przez dziury na tej wgrzanej ramce od > spodu > Z przyczyn niezależnych ode mnie musiałem robić to sam i nieco się > przyglądnąłem, teraz chciałbym ubrać to co zobaczyłem w całość > :-) > Mowa o układzie z wtryskiem paliwa i pompą zamontowana w zbiorniku. > Zbiornik ma dwa otwory: duży wlewowy i mały (do odpowietrzenia? ) W > zbiorniku zatopiona jest pompa paliwa z dwoma we/wy (jedno do > prowadzenia zasysanego paliwa, a druga do powrotu nadwyżki? ) Na pewno dokładnie oglądałeś układ, pooglądaj jeszcze dokładnie wlew paliwa, a powinieneś odkryć następne rurki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > Na pewno dokładnie oglądałeś układ, pooglądaj jeszcze dokładnie wlew > paliwa, a powinieneś odkryć następne rurki. Z poziomu zbiornika oglądałem dokładnie,a dalej to właśnie teraz pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2007 > Z poziomu zbiornika oglądałem dokładnie,a dalej to właśnie teraz > pytam. Miałem Ci dzisiaj odpisać no tak planowałem, ale czasu zabrakło bo wynikły nieprzewidziane okoliczności. Jutro siądę i napisze elaborat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 13 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2007 > Miałem Ci dzisiaj odpisać no tak planowałem, ale czasu zabrakło bo > wynikły nieprzewidziane okoliczności. Jutro siądę i napisze > elaborat. Będę więc czekał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.