SEBA Napisano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 Mam pytanie, namawiaja mnie gazownicy na instalowanie jakiegos dodatkowego smarownika zaworow, o dziwnej nazwie. Ma to pod cisnieniem smarowac dodatkowo zawory, bo mam mlody silnik i ma to byc czyms dobrym. Podobno przy przegladach naelnienie tego sprzetu tym specyfikiem, to wydatek w kwocie ok.80PLN. Czy warto to brac i czy faktycznie to cos daje? Czy to tylko naciaganie na dodatkowa kaske? Powiedzieli, z wymagane to nie jest, ale nie zaszkodzi to miec dla nowego silnika ale czy warto wydawac na to 250PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pebe_s Napisano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2008 Chodzi Ci zapewne o lubryfikator... To co ma niby ten olej robić, opisane jest chociażby tutaj. Nie spotkałem się osobiście z takim rozwiązaniem, chociaż słyszałem, że niektórzy przy okazji zakładania lpg do Fordów (bodajże z silnikami zetec) montują to ustrojstwo... W sumie szukałem dość niedawno w necie informacji na ten temat na różnych forach, ale ostateczny wniosek był zawsze taki, że nie ma jednoznacznych dowodów na takie zbawienne działanie lubryfikacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 Napewno to może pomóc w szybszym brudzeniu się przepustnicy co do ochrony zaworów to szczerze wątpię, jak będzie za uboga mieszanka to nic nie pomoże, a jaką masz pewność, że to nie zaszkodzi np. katalizatorowi ja bym tego nie montował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 > nie ma jednoznacznych dowodów na takie zbawienne działanie lubryfikacji... Szczególnie zaworów wydechowych po spaleniu mieszanki, a to właśnie one są bardziej obciążone ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2008 > Napewno to może pomóc w szybszym brudzeniu się przepustnicy co do > ochrony zaworów to szczerze wątpię, jak będzie za uboga > mieszanka to nic nie pomoże, a jaką masz pewność, że to nie > zaszkodzi np. katalizatorowi ja bym tego nie montował Przepustnicą się nie martw, bo montuje się to za przepustnicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
belgrano Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 > Przepustnicą się nie martw, bo montuje się to za przepustnicą. Ma ktoś opis jak się to montuje i ustawia? Ma być poniżej przepustnicy? Co ile krople powinny iść? Czy długość wężyka ma znaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2008 > Ma ktoś opis jak się to montuje i ustawia? Ma być poniżej > przepustnicy? Co ile krople powinny iść? Czy długość wężyka ma > znaczenie? Zbiorniczek powinien być zamontowany poniżej przepustnicy aby płyn był pobierany przez podciśnienie. Około 12 kropel na min. http://www.flashlube-europe.com/pl/index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
belgrano Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 No właśnie częsty błąd monterów bo montują wyżej:-). Co do kropli to 12 na minutę wydaje się strasznie mało? Słyszałem o 10 na sekundę. Jak piszą w instrukcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2008 > No właśnie częsty błąd monterów bo montują wyżej:-). Co do kropli to > 12 na minutę wydaje się strasznie mało? Słyszałem o 10 na > sekundę. Jak piszą w instrukcji? Musiałbyś tankować lubrę co 50 km a nie co 500 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2008 > No właśnie częsty błąd monterów bo montują wyżej:-). Co do kropli to > 12 na minutę wydaje się strasznie mało? Słyszałem o 10 na > sekundę. Jak piszą w instrukcji? Jeżeli 1 kropla ma 1/10 ml to 10 kropel na sec. daje 3.6 litra na godz. - troche dużo ............... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
belgrano Napisano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 Sztywny a sam pojemnik musi byc umiejscowiony niżej niż przepustnica. Czy długość węża ma znaczenia, który doprowadza lubryfikant za przepustnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 > Sztywny a sam pojemnik musi byc umiejscowiony niżej niż przepustnica. > Czy długość węża ma znaczenia, który doprowadza lubryfikant za > przepustnicę? Długość węża nie gra roli. Zbiorniczek może być wyżej, ale wężyk musi iść niżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
belgrano Napisano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2008 > Długość węża nie gra roli. Zbiorniczek może być wyżej, ale wężyk musi > iść niżej. No właśnie oto chodzi zapewne by na postoju nie saczyło się do przepustnicy? Czy tak? Chos w instrukcji pokaano że zbiorniczek najlepiej mieć poniżej przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2008 > No właśnie oto chodzi zapewne by na postoju nie saczyło się do > przepustnicy? Czy tak? Chos w instrukcji pokaano że zbiorniczek > najlepiej mieć poniżej przepustnicy. Lubryfikator ma być zasysany przez podciśnienie panujące w kolektorze ssącym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.