Skocz do zawartości

Dusi się na benzynie


psyhol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio troszke jezdzilem na benzynce zamiast na LPG i zaobserwowalem takie zjawisko - przy niskich obrotach tak ponizej 2k silniczek dostaje drgawek i sie troche dusi. powyzej 2k jest ok. jak przejdzie przez newralgiczne obroty tez jest wszystko w porzadku. mial moze ktos taka przypadlosc? czy moze byc zapchany filtr paliwa? chociaz w tym przypadku to raczej ogolnie powinien sie dusic bo za malo benzynki by dostawal.

z gory dzieki za pomoc.

pozdrawiam

Psyhol

p.s.

zapomnialem dodac ze to 1.6 HL + LPG smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie świece są? Takie jak fabryka podaje czy coś innego? W jednym Punto 1.2 były podobne objawy i jak się okazało, były tam świece od 1.1. Po wymianie problem prawie zniknął. Zimny potrafi jeszcze trochę się zdławić przy wciśnięciu pedału w podłogę, ale to teraz już może kwestia ustawienia zapłonu, co będę robił jutro. smile.gif Spróbuj też odłączyć klemę minusową od aku albo i dwie na kilkanaście minut. To czasami pomaga. I zrób tak jak potocznie nazywa się to resetem kompa, czyli klemy odłączasz na zimnym silniku i po przyłączeniu odpalasz na zimno i potem bez gazowania czekasz aż silnik się zagrzeje do włączenia wentylatora. Potem go zgaś i po kolejnym uruchomieniu już robisz co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie świece są? Takie jak fabryka podaje czy coś innego? W jednym

> Punto 1.2 były podobne objawy i jak się okazało, były tam świece

> od 1.1. Po wymianie problem prawie zniknął. Zimny potrafi

> jeszcze trochę się zdławić przy wciśnięciu pedału w podłogę, ale

> to teraz już może kwestia ustawienia zapłonu, co będę robił

> jutro. Spróbuj też odłączyć klemę minusową od aku albo i dwie

> na kilkanaście minut. To czasami pomaga. I zrób tak jak

> potocznie nazywa się to resetem kompa, czyli klemy odłączasz na

> zimnym silniku i po przyłączeniu odpalasz na zimno i potem bez

> gazowania czekasz aż silnik się zagrzeje do włączenia

> wentylatora. Potem go zgaś i po kolejnym uruchomieniu już robisz

> co chcesz.

KLEMY MINUSOWEJ SIĘ NIE ODŁĄCZA !!!

Odłącz PLUSOWĄ, na kilka lub kilkanaście minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest z klemami i odpinaniem, ale chętnie sie dowiem.

Natomiast z kaleczeniem na bęzynie obstawiałbym błąd w ECU spowodowany żle ustawionym komputerem gazowym - chodzi chyba o emulacje lambdy, jest to omawiane na tym forum i na bbm gdzieś. Te błędy nie schodzą przez odpinanie klem, trzeba sie podpiac pod tester, no i usunąć przyczynę. U mnie świrował przy 3 tys, a z czasem zaprzestał w ogóle jazdy na pb i zapalał tylko zimny, co zaowocowało powrotem z Bośni z sercem w gardle - stacje lpg sa wcale nie wczedzie i godzinnym postojem po każdym tankowaniu, żeby odpalić i przlaczyc na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze względu na elektronikę auta

Najpierw zgodnie z zasadami bezpieczeństwa odpina się masę (-), bo jak dotkniesz kluczem do klemy minusowej i karoserii grzebiąc przy niej to nic się nie stanie. Jak masa jest odpięta to można odpiąć plus (+) bo wtedy dotykając kluczem do plusa i karoserii nic się już nie stanie bo karoseria nie jest podpięta do minusa akumulatora, czyli zwarcia kluczem nie zrobisz.

W każdym serwisie jak odpinali mi aku ZAWSZE robili to od minusa, sam tak też zawsze robię i NIGDY nie stało mi się nic z elektroniką/ elektryką czy czymkolwiek innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najpierw zgodnie z zasadami bezpieczeństwa odpina się masę (-), bo

> jak dotkniesz kluczem do klemy minusowej i karoserii grzebiąc

> przy niej to nic się nie stanie. Jak masa jest odpięta to można

> odpiąć plus (+) bo wtedy dotykając kluczem do plusa i karoserii

> nic się już nie stanie bo karoseria nie jest podpięta do minusa

> akumulatora, czyli zwarcia kluczem nie zrobisz.

> W każdym serwisie jak odpinali mi aku ZAWSZE robili to od minusa, sam

> tak też zawsze robię i NIGDY nie stało mi się nic z elektroniką/

> elektryką czy czymkolwiek innym.

Jeżeli decydujesz się na opięcie tylko 1 klemy (np w celu podładowania aku) robisz to z klemą plusową ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli decydujesz się na opięcie tylko 1 klemy (np w celu

> podładowania aku) robisz to z klemą plusową

nie tam, żebym się czepiał, ale u nikogo nie widziałem takiej wersji. a kilkanaście warsztatów mam już za sobą i siakąś tam literaturę ... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.