psyhol Napisano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 Witam, ostatnio troszke jezdzilem na benzynce zamiast na LPG i zaobserwowalem takie zjawisko - przy niskich obrotach tak ponizej 2k silniczek dostaje drgawek i sie troche dusi. powyzej 2k jest ok. jak przejdzie przez newralgiczne obroty tez jest wszystko w porzadku. mial moze ktos taka przypadlosc? czy moze byc zapchany filtr paliwa? chociaz w tym przypadku to raczej ogolnie powinien sie dusic bo za malo benzynki by dostawal. z gory dzieki za pomoc. pozdrawiam Psyhol p.s. zapomnialem dodac ze to 1.6 HL + LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 A jakie świece są? Takie jak fabryka podaje czy coś innego? W jednym Punto 1.2 były podobne objawy i jak się okazało, były tam świece od 1.1. Po wymianie problem prawie zniknął. Zimny potrafi jeszcze trochę się zdławić przy wciśnięciu pedału w podłogę, ale to teraz już może kwestia ustawienia zapłonu, co będę robił jutro. Spróbuj też odłączyć klemę minusową od aku albo i dwie na kilkanaście minut. To czasami pomaga. I zrób tak jak potocznie nazywa się to resetem kompa, czyli klemy odłączasz na zimnym silniku i po przyłączeniu odpalasz na zimno i potem bez gazowania czekasz aż silnik się zagrzeje do włączenia wentylatora. Potem go zgaś i po kolejnym uruchomieniu już robisz co chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 > A jakie świece są? Takie jak fabryka podaje czy coś innego? W jednym > Punto 1.2 były podobne objawy i jak się okazało, były tam świece > od 1.1. Po wymianie problem prawie zniknął. Zimny potrafi > jeszcze trochę się zdławić przy wciśnięciu pedału w podłogę, ale > to teraz już może kwestia ustawienia zapłonu, co będę robił > jutro. Spróbuj też odłączyć klemę minusową od aku albo i dwie > na kilkanaście minut. To czasami pomaga. I zrób tak jak > potocznie nazywa się to resetem kompa, czyli klemy odłączasz na > zimnym silniku i po przyłączeniu odpalasz na zimno i potem bez > gazowania czekasz aż silnik się zagrzeje do włączenia > wentylatora. Potem go zgaś i po kolejnym uruchomieniu już robisz > co chcesz. KLEMY MINUSOWEJ SIĘ NIE ODŁĄCZA !!! Odłącz PLUSOWĄ, na kilka lub kilkanaście minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erni782 Napisano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 > KLEMY MINUSOWEJ SIĘ NIE ODŁĄCZA !!! No chyba że sie aku wyjmuje.... > Odłącz PLUSOWĄ, na kilka lub kilkanaście minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 > > Odłącz PLUSOWĄ, na kilka lub kilkanaście minut. No, jedynie wtedy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 > KLEMY MINUSOWEJ SIĘ NIE ODŁĄCZA !!! a czemóż to ?? zawsze tak robię i nie zauważyłem żadnego uszkodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 > a czemóż to ?? > zawsze tak robię i nie zauważyłem żadnego uszkodzenia No to masz szczęście. Masa musi być zawsze, jeżeli klema + jest podpięta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek_p Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 > No to masz szczęście. > Masa musi być zawsze, jeżeli klema + jest podpięta. Daj jeden konkretny powód dla którego tak MUSI być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktor Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 Nie wiem jak jest z klemami i odpinaniem, ale chętnie sie dowiem. Natomiast z kaleczeniem na bęzynie obstawiałbym błąd w ECU spowodowany żle ustawionym komputerem gazowym - chodzi chyba o emulacje lambdy, jest to omawiane na tym forum i na bbm gdzieś. Te błędy nie schodzą przez odpinanie klem, trzeba sie podpiac pod tester, no i usunąć przyczynę. U mnie świrował przy 3 tys, a z czasem zaprzestał w ogóle jazdy na pb i zapalał tylko zimny, co zaowocowało powrotem z Bośni z sercem w gardle - stacje lpg sa wcale nie wczedzie i godzinnym postojem po każdym tankowaniu, żeby odpalić i przlaczyc na gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer0 Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 > No to masz szczęście. > Masa musi być zawsze, jeżeli klema + jest podpięta. a dlaczego ?? NAwet na instrukcji akumulatora ktory ostatnio zmienialme bylo napisane zeby najpierw odlaczyc minus .. a podlaczajac najpierw plus ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 > a dlaczego ?? > NAwet na instrukcji akumulatora ktory ostatnio zmienialme bylo > napisane zeby najpierw odlaczyc minus .. a podlaczajac najpierw > plus ?? Ze względu na elektronikę auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek_p Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 > Ze względu na elektronikę auta Najpierw zgodnie z zasadami bezpieczeństwa odpina się masę (-), bo jak dotkniesz kluczem do klemy minusowej i karoserii grzebiąc przy niej to nic się nie stanie. Jak masa jest odpięta to można odpiąć plus (+) bo wtedy dotykając kluczem do plusa i karoserii nic się już nie stanie bo karoseria nie jest podpięta do minusa akumulatora, czyli zwarcia kluczem nie zrobisz. W każdym serwisie jak odpinali mi aku ZAWSZE robili to od minusa, sam tak też zawsze robię i NIGDY nie stało mi się nic z elektroniką/ elektryką czy czymkolwiek innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2008 > Najpierw zgodnie z zasadami bezpieczeństwa odpina się masę (-CIACH potwierdzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 > Najpierw zgodnie z zasadami bezpieczeństwa odpina się masę (-), bo > jak dotkniesz kluczem do klemy minusowej i karoserii grzebiąc > przy niej to nic się nie stanie. Jak masa jest odpięta to można > odpiąć plus (+) bo wtedy dotykając kluczem do plusa i karoserii > nic się już nie stanie bo karoseria nie jest podpięta do minusa > akumulatora, czyli zwarcia kluczem nie zrobisz. > W każdym serwisie jak odpinali mi aku ZAWSZE robili to od minusa, sam > tak też zawsze robię i NIGDY nie stało mi się nic z elektroniką/ > elektryką czy czymkolwiek innym. Jeżeli decydujesz się na opięcie tylko 1 klemy (np w celu podładowania aku) robisz to z klemą plusową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer0 Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 > Jeżeli decydujesz się na opięcie tylko 1 klemy (np w celu > podładowania aku) robisz to z klemą plusową ale wyjasnisz dlaczego ?? bo ja zawsze robilem odwrotnie i tak tyz zostalem nauczony ... w ogole co za roznica ktora kleme odepniesz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek_p Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 > Jeżeli decydujesz się na opięcie tylko 1 klemy (np w celu > podładowania aku) robisz to z klemą plusową NIGDY. Zawsze minusowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2008 > Jeżeli decydujesz się na opięcie tylko 1 klemy (np w celu > podładowania aku) robisz to z klemą plusową nie tam, żebym się czepiał, ale u nikogo nie widziałem takiej wersji. a kilkanaście warsztatów mam już za sobą i siakąś tam literaturę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 17 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 > NIGDY. Zawsze minusowa zawsze minus zgadza sie nakażdym kursie na prawko tak uczą i wszelkie instrukcje i przepisy też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 17 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 Skunt Ty spadłeś.... Chyba z choinki (pewnie doniczkowa, bo długo trzymała ) bo tak długi Cię nie było Już się stęskniłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.