romanek22 Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Witam orientuje się któś ile może kosztować (całkowity koszt) około wymiana takiej uszczelki z robocizną w jakimś warsztacie?? Może ktos robił taką?? A wymieniam bo kopci na biało i znika płyn chłodniczy. Z góry dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 > Witam > orientuje się któś ile może kosztować (całkowity koszt) około wymiana > takiej uszczelki z robocizną w jakimś warsztacie?? Może ktos > robił taką?? A wymieniam bo kopci na biało i znika płyn > chłodniczy. > Z góry dzięki za odpowiedź Jak pytałem, to zrzucenie głowicy to jakieś 2 stówki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 > Witam > orientuje się któś ile może kosztować (całkowity koszt) około wymiana > takiej uszczelki z robocizną w jakimś warsztacie?? Może ktos > robił taką?? A wymieniam bo kopci na biało i znika płyn > chłodniczy. > Z góry dzięki za odpowiedź troche chęci i sam to sobie zrobisz a kosz nie przekroczy wtedy 100 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2008 Części+olej+płyn chłodniczy+łożysko paska rozrządu+ pasek rozrządu=320zł Robocizna=250zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 > Witam > orientuje się któś ile może kosztować (całkowity koszt) około wymiana > takiej uszczelki z robocizną w jakimś warsztacie?? Może ktos > robił taką?? A wymieniam bo kopci na biało i znika płyn > chłodniczy. > Z góry dzięki za odpowiedź Zrobisz to sam mając klucze 10, 13, 19, klucz dynamometryczny (zalecane), uszczelkę po pokrywę + silikon, uszczelkę pod głowicę, przy okazji można zmienić pasek rozrządu razem z napinaczem (paska z przebiegiem powyżej 30 tyś nie powinno się ponownie napinać), śrubokręt, hmm i chyba tyle, no i trochę czasu, może się przydać mały nożyk oraz papier wodny do wyczyszczenia śladów po starej uszczelce pod głowicą. Podliczając powyższe uszczelka jakieś 30zł, pod pokrywę 8zł, napinacz paska, 40zł, pasek 23 zł, silikon 2 zł, razem jakieś 100zł i spokój na lata. Ja wymieniałem samą uszczelkę to to koszt był minimalny. W warsztacie skroją cię na minimum 250zł. I założę się zę będzie ciekło spod pokrywy wałka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 > Zrobisz to sam mając klucze 10, 13, 19, klucz dynamometryczny > (zalecane), uszczelkę po pokrywę + silikon, uszczelkę pod > głowicę, przy okazji można zmienić pasek rozrządu razem z > napinaczem (paska z przebiegiem powyżej 30 tyś nie powinno się > ponownie napinać), śrubokręt, hmm i chyba tyle, no i trochę > czasu, może się przydać mały nożyk oraz papier wodny do > wyczyszczenia śladów po starej uszczelce pod głowicą. takich rzeczy nie robi sie ręcznie > Podliczając powyższe uszczelka jakieś 30zł, pod pokrywę 8zł, napinacz > paska, 40zł, pasek 23 zł, silikon 2 zł, razem jakieś 100zł i > spokój na lata. Ja wymieniałem samą uszczelkę to to koszt był > minimalny. W warsztacie skroją cię na minimum 250zł. I założę > się zę będzie ciekło spod pokrywy wałka. gdzie taka pokrywa jest ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 > gdzie taka pokrywa > jest ???? no inaczej kapa, pokrywa zaworów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 > no inaczej kapa, pokrywa zaworów kapa to ty jesteś no to pokrywa zaworów lub pokrywa klawiatury, a nie pokrywa wałka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 > kapa to ty jesteś tak się to nazywa niekiedy > no to pokrywa zaworów lub pokrywa klawiatury, a nie pokrywa wałka no to skojarzyć nie mogłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 > Witam > orientuje się któś ile może kosztować (całkowity koszt) około wymiana > takiej uszczelki z robocizną w jakimś warsztacie?? Może ktos > robił taką?? A wymieniam bo kopci na biało i znika płyn > chłodniczy. > Z góry dzięki za odpowiedź Może to wszystko dla laika jest nie zrozumiałe, ale będąc laikiem sam wymieniłem rozrząd i uszczelkę wydawało się trudne ale nic z tych rzeczy. Wystarczy pilnować śróbek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 > no to skojarzyć nie mogłeś? czytaj podpis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 > czytaj podpis czytaj tytuł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 > > się zę będzie ciekło spod pokrywy wałka. gdzie taka pokrywa > jest ???? Czekaj, albo cos słabo trybie - może tak byc, albo Ty słabo trybisz - tez wielce prawdopodobne W 1.4 Jest sobie blok->UPG->głowica->uszczelka pod obudowę wałka rozrządu->obudowa wałka->uszczelka pod pokrywę(kibel, dekiel, itp). I może sobie lecieć olejek z pod pokrywy i z pod obudowy, a w ogóle to może lecieć wszedzie i nie patrz na podpis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 > takich rzeczy nie robi sie ręcznie Poprawka, nie powinno się robić, a rzeczywistość zawsze odbiega od ideału, a co mam zrobić jak uszczelka się rozwarstwi i zostanie na bloku albo głowicy? Delikanie zdzieram co zostało a potem papierkiem 1500 czyszczę do "zabielenia" Nic złego się nie stanie. > > się zę będzie ciekło spod pokrywy wałka. gdzie taka pokrywa > jest ???? Pod filtrem powietrza dla nie wtajemniczonych, ta co "genialny" fiatowski inżynier umyślał sobie dać 4 śruby do mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2008 > kapa to ty jesteś > no to pokrywa zaworów lub pokrywa klawiatury, a nie pokrywa wałka Będąc upierdliwym, tam żadnej klawiatury nie ma, mam ją przed kompem, w silnikach OHV jeszcze takie pojęcie można było zrozumień bo były tam "koniki" i można to skojarzyć z klawiaturą, pokrywa zaworów też średnio zawory są głęboko w głowicy, a wałek jest na samej górze. Miałem pisać pokrywa klawiatury ale jakoś pomyślałem że się zacznie co to klawiatura. Napisałem słownikowo sensownie i się zaczęło, ehh A kapą się nazywa boczny dekiel silnika motocyklowego przeważnie olejowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamien Napisano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2008 > Witam > orientuje się któś ile może kosztować (całkowity koszt) około wymiana > takiej uszczelki z robocizną w jakimś warsztacie?? Może ktos > robił taką?? A wymieniam bo kopci na biało i znika płyn > chłodniczy. > Z góry dzięki za odpowiedź komplet uszczelek do glowicy - czyli: upg, kolektory itp to koszt 80zl - za oryginaly do tego 40-50zl planowanie wiec bylo nie bylo same czesci to ok 120zl - czyli czlowiech chce za robote 80zl, uwazam ze to jeszcze w miare przystepna cena, chyba ze zmieni sama upg a na reszte zalozy stare uszczele i wtedy moglby zejsc troche z ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.