Skocz do zawartości

Pytanie o turbo i silnik diesela...


nieboraku

Rekomendowane odpowiedzi

Ponad 3 lata temu mialem dieselka, ale juz zapomnialem jak toto chodzi. Stad mam pytanie.

Kiedy przyspieszam, od pewnego momentu slysze lekki gwizd. Rozumiem, ze to turbo. Idziemy dalej. Jade - 1 - sprzeglo w podloge, obroty silnika spadaja i najpierw slysze lekki gwizd, a potem, hmmm, takie jakby zawodzenie... 2 - sprzeglo, obroty spadaja - to samo - zawodzenie az obroty zejda ponizej pewnej ilosci (nie wiem jakiej, bo producent pozalowal na obrotomierzu). I tak z kazdym biegiem. Nie ma tego zawodzeniu przy schodzeniu silnika z obrotow tylko, gdy auto bardzo slabo rozpedzam... Dzis zauwazylem, ze sluchac to zawodzenie rowniez, gdy zdejmuje noge z gazu - ale tylko w pewnym zakresie. Np. na 3 rozpedzam sie do 40mph, zdejmuje noge z gazu i tak od 37 do 30mph slysze ciagle zawodzenie z jednej strony auta (z tego co kojarze tam jest turbo...), aczkolwiek przy predkosci mniej wiecej 32mph ten dzwiek dochodzi i z jednej i z drugiej strony auta. Domyslam sie, ze to zawodzenie to turbo - aczkolwiek pewnosci nie mam... Swist przy wchodzeniu i schodzeniu obrotow lekko slysze, ale przy zwalnianiu to przechodzi w zawodzenie, ktore mocno mnie denerwuje. Auto ma prosta turbine bez zmiennej geometrii lopatek.

Auto to Xsara Picasso 2.0HDi, z nalotem 40kkm i 3 letnia - auto z salonu Citroena i na gwarancji... Pomozcie, bo glupieje spineyes.gif

aaa, i prosze nie przenosci na cytrynowy kacik - tu wiecej specjalistow, a turbo to tubo niezaleznie od auta biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponad 3 lata temu mialem dieselka, ale juz zapomnialem jak toto

> chodzi. Stad mam pytanie.

> Kiedy przyspieszam, od pewnego momentu slysze lekki gwizd. Rozumiem,

> ze to turbo. Idziemy dalej. Jade - 1 - sprzeglo w podloge,

> obroty silnika spadaja i najpierw slysze lekki gwizd, a potem,

> hmmm, takie jakby zawodzenie... 2 - sprzeglo, obroty spadaja -

> to samo - zawodzenie az obroty zejda ponizej pewnej ilosci (nie

> wiem jakiej, bo producent pozalowal na obrotomierzu). I tak z

> kazdym biegiem. Nie ma tego zawodzeniu przy schodzeniu silnika z

> obrotow tylko, gdy auto bardzo slabo rozpedzam... Dzis

> zauwazylem, ze sluchac to zawodzenie rowniez, gdy zdejmuje noge

> z gazu - ale tylko w pewnym zakresie. Np. na 3 rozpedzam sie do

> 40mph, zdejmuje noge z gazu i tak od 37 do 30mph slysze ciagle

> zawodzenie z jednej strony auta (z tego co kojarze tam jest

> turbo...), aczkolwiek przy predkosci mniej wiecej 32mph ten

> dzwiek dochodzi i z jednej i z drugiej strony auta. Domyslam

> sie, ze to zawodzenie to turbo - aczkolwiek pewnosci nie mam...

> Swist przy wchodzeniu i schodzeniu obrotow lekko slysze, ale

> przy zwalnianiu to przechodzi w zawodzenie, ktore mocno mnie

> denerwuje. Auto ma prosta turbine bez zmiennej geometrii

> lopatek.

> Auto to Xsara Picasso 2.0HDi, z nalotem 40kkm i 3 letnia - auto z

> salonu Citroena i na gwarancji... Pomozcie, bo glupieje

> aaa, i prosze nie przenosci na cytrynowy kacik - tu wiecej

> specjalistow, a turbo to tubo niezaleznie od auta

jeśli turbina daje dużo powietrza do silnika

a ty w penym momencie wciskasz sprzęgło, obroty spadają

turbina nie ma hamulca więc powietrze popmuje nadal

a obroty silnika spadają

z namiaru powietrza różne rzeczy się dzieję i różnymi sposobami się eleminuje to zjawisko

nie mam zielonego pojęcia jak jest w tym HDI

chyba najlepiej pojwchać do ASO i niech robią. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto to Xsara Picasso 2.0HDi, z nalotem 40kkm i 3 letnia - auto z

> salonu Citroena i na gwarancji... Pomozcie, bo glupieje

>Ja miałem podobny efekt w Astrze 1,7TD i po jakimś krótkim czasie skończyło się naprawą turbiny. Zaciął się jakiś siłownik od zaworu. I stąd były słyszalne świsty. Mechanik z turboserwisu, bo tam naprawiałem, powiedział mi, że w pełni sprawnej turbiny nie słychac podczas jej pracy. Wszelkie świsty i szumy mogą świadczyc o jej awarii. Niekoniecznie musi to byc jakaś poważna awaria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję posadzić kogoś za kierownicę, a samemu osłuchać turbinę.

U mnie w pewnym momencie coś zaczęło gwizdać. Myślałem, że to turbina (w kabinie ciężko było zdiagnozować źródło dźwięku), a okazało się, że to ostatni tłumik w pewnym zakresie obrotów. Tłumik wymieniłem późną jesienią, a efekt wyszedł dopiero na wiosnę, kiedy moża było sobie trochę depnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mechanik z turboserwisu,

> Charakterystyczny świst zawsze słychać.

Ale tylko w turbobenzynie. Turboklekot turbine skutecznie zaglusza ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tylko w turbobenzynie. Turboklekot turbine skutecznie zaglusza

> ;-)

niekoniecznie, kiedy jade autem z zamkniętymi oknami to nie słysze turbo ale kiedy jade z otwartym oknem albo w jakimś tunelu czy parkingu podziemnym to słychać jak sie turbo kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tylko w turbobenzynie. Turboklekot turbine skutecznie zaglusza

> ;-)

Oj chyba przesadziles-na wolnych obrotach turbo kreci sie wolno i nawet w benzyniaku nie slychac swistu.

Natomiast powyzej 1,8 -2 tys obr/min moj klekot moze konkurowac z niejednym benzyniakiem jesli chodzi o glosnosc.

Posiadam turbo ze zmienna geometria -i slysze je dokladnie przy szybszym wcisnieciu gazu lub przy przyspieszaniu-tego dzwieku nie mozna pomylic z niczym-nawet jak mam zamkniete okna.

A co do swistu o którym mowisz to zdalnie raczej nikt ci nie pomoze-proponuje jakiegos dobrego mechanika ktor ywie a nie mu sie wydaje ze tak nie powinno byc.

A sprobuj nagrac ten odglos smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponad 3 lata temu mialem dieselka, ale juz zapomnialem jak toto

> chodzi. Stad mam pytanie.

> Kiedy przyspieszam, od pewnego momentu slysze lekki gwizd. Rozumiem,

> ze to turbo. Idziemy dalej. Jade - 1 - sprzeglo w podloge,

> obroty silnika spadaja i najpierw slysze lekki gwizd, a potem,

> hmmm, takie jakby zawodzenie... 2 - sprzeglo, obroty spadaja -

> to samo - zawodzenie az obroty zejda ponizej pewnej ilosci (nie

> wiem jakiej, bo producent pozalowal na obrotomierzu). I tak z

> kazdym biegiem. Nie ma tego zawodzeniu przy schodzeniu silnika z

> obrotow tylko, gdy auto bardzo slabo rozpedzam... Dzis

> zauwazylem, ze sluchac to zawodzenie rowniez, gdy zdejmuje noge

> z gazu - ale tylko w pewnym zakresie. Np. na 3 rozpedzam sie do

> 40mph, zdejmuje noge z gazu i tak od 37 do 30mph slysze ciagle

> zawodzenie z jednej strony auta (z tego co kojarze tam jest

> turbo...), aczkolwiek przy predkosci mniej wiecej 32mph ten

> dzwiek dochodzi i z jednej i z drugiej strony auta. Domyslam

> sie, ze to zawodzenie to turbo - aczkolwiek pewnosci nie mam...

> Swist przy wchodzeniu i schodzeniu obrotow lekko slysze, ale

> przy zwalnianiu to przechodzi w zawodzenie, ktore mocno mnie

> denerwuje. Auto ma prosta turbine bez zmiennej geometrii

> lopatek.

> Auto to Xsara Picasso 2.0HDi, z nalotem 40kkm i 3 letnia - auto z

> salonu Citroena i na gwarancji... Pomozcie, bo glupieje

> aaa, i prosze nie przenosci na cytrynowy kacik - tu wiecej

> specjalistow, a turbo to tubo niezaleznie od auta

olej te dźwięki i częściej wymieniaj olej. Dobry olej, w specyfikacji jak podaje producent (i nie chodzi mi o 5w40 czy cośtam, tylko o normę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co do swistu o którym mowisz to zdalnie raczej nikt ci nie

> pomoze-proponuje jakiegos dobrego mechanika ktor ywie a nie mu

> sie wydaje ze tak nie powinno byc.

> A sprobuj nagrac ten odglos

Kurde, jechałem z gościem z Citroena, i on nic nie słyszał. Co ciekawe, ja z miejsca pasażera tez nic nie słyszałem... próbowałem nagrać, ale niestety nie udało się. Dziś podejmę się ostatniej próby wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurde, jechałem z gościem z Citroena, i on nic nie słyszał. Co

> ciekawe, ja z miejsca pasażera tez nic nie słyszałem...

> próbowałem nagrać, ale niestety nie udało się. Dziś podejmę się

> ostatniej próby

Sprawdź jeszcze same rury od powietrza (czy nie ma uszkodzeń) i opaski na rurach (może któraś się poluzowała).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.