Skocz do zawartości

diesel 1,6 w oficjalu part II


fantoma

Rekomendowane odpowiedzi

> to chyba to samo ma być. coś na wzór volkswagenowskiego DSG. Jeśli

> zrobią skrzynię lepszą od DSG to naprawdę szacun

Nawet lepiej bo we fiacie będą sprzęgła suche smile.gif teraz w najnowszym DSG VW to wprowadził smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet lepiej bo we fiacie będą sprzęgła suche teraz w najnowszym DSG

> VW to wprowadził

Mokre ma przede wszystkim tą zaletę, że umożliwia pewien ograniczony poślizg sprzęgła. Ergo - zmiana biegu jest bardzo "gładka" i właściwie nieodczuwalna. W suchym to już jak byś się nie trudził to będzie lekkie kopnięcie czuć (patrz - selespeed). W motocyklach, gdzie moce są koszmarnie wysokie a obroty jeszcze wyższe, praktycznie jedyną firmą stosującą sprzęgła suche jest ducati. Ale nawet oni w nowym modelu 888 użyli mokrego sprzęgła właśnie z powodu tej "gładkości".

Więc tak na 100% nie wiem, czy to lepiej czy gorzej, że sprzęgło będzie suche. Na pewno będzie tańsze w produkcji zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc tak na 100% nie wiem, czy to lepiej czy gorzej, że sprzęgło

> będzie suche. Na pewno będzie tańsze w produkcji

Tutaj nie mam kompletnie wiedzy smile.gif opieram się na tym co czytam smile.gif.

VW wprowadza właśnie do DSG suche sprzęgła twierdząc, że to jest rozwinięcie koncepcji DSG smile.gif.

na 100% w fiatach dwu sprzęgłowe skrzynie są suche ale w życiu nie prowadziłem DSG więc nie wiem czy to coś daje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj nie mam kompletnie wiedzy opieram się na tym co czytam .

jeżdzę motocyklami więc różnicę między suchym a mokrym miałem okazję nie raz sprawdzać zlosnik.gif wolę mokre ok.gif

> w życiu nie

> prowadziłem DSG więc nie wiem czy to coś daje

DSG to bajka ok.gif ma tylko jeden feler. DSG to dwie skrzynie w jednej obudowie. W momencie gdy np przyspieszasz na trzecim biegu, czwarty jest już "zapięty" i wystarczy, że drugie sprzęgło przejmie pracę i już jest czwórka. Stąd się bierze rewelacyjna szybkość pracy DSG. Feler pojawia się wtedy, kiedy nagle stwierdzasz, że nie jest ci potrzebny wyższy bieg, tylko niższy. Wtedy trwa to wieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.