ko_rex Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Witam! Tyle co zrobiłem mojemu bolidowi dobrze (założyłem stabilizator, wrrrrrrr ), to następnego dnia grzanie przestało działać (w sumie wiosna idzie, można olać ). No... ale pomyślałem, że jednak sprawdzę co jest. I okazało się najgorsze - wciągnęło płyn chłodniczy. Po bliższych oględzinach i analizie w czasie (nie palił jeden cylinder na zimnym silniku /niestety to nie była wina kabli/) doszedłem do wniosku, że UPG zrobiła papa I dupa... znowu koszty I zatem kilka pytań (dla wyjaśnienia: UNO 1.0 i.e. '98, 85Mm prebiegu): 1. Czy trzeba na coś zwrócić uwagę mechaniorowi, żeby dobrze tej wymiany dokonał? 2. Co oprócz UPG trzeba wymienić? 2b. Co oprócz UPG warto wymienić? 3. Czy przy tak zwanej "okazji" wymieniać pasek rozrządu? 4. Co trzeba wymienić razem z paskiem? 5. Czy trzeba wymienić olej i płyn chłodniczy? (są małe czarne oczka w płynie chłodniczym). 6. Sprawa wałka rozrządu - czy wałek z punto 1.2 poprawi coś w tym silniku? Może tak od razu go zmienić? 7. Czy to możliwe, że ten silnik ma zawory z automatyczną regulacją luzu? 8. Ile zapłacić, żeby nie czuć sie frajerem i było fachowo? UFFFF.... mam nadzieję, że nie przemęczę Szanownych Kolegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 co to UKP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > co to UKP? AJAJAJAj tak się nczytałem o Uno Klub Polka, że popierdzieliłem skróty - już poprawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > co to UKP? Chodziło mu zapewne o Uniaka ale newer majnd Do autora Jak podjedziesz do mechanika dokładnie mu opisz co znalazłeś, czego brakuje, poproś by wszystkie węże posprawdzał, czy gdzieś nie cieknie, może faktycznie uszczelka pod głowica powiedziała już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > 1. Czy trzeba na coś zwrócić uwagę mechaniorowi, żeby dobrze tej > wymiany dokonał? niech wymieni uszczelkę pod głowicą > 2. Co oprócz UKP trzeba wymienić? ja bym radził jeszcze UPG > 2b. Co oprócz UKP warto wymienić? UPG > 3. Czy przy tak zwanej "okazji" wymieniać pasek rozrządu? można pasek swoje lata ma i tak jest silnik bezkolizyjny więc się nie ma co obawiać > 4. Co trzeba wymienić razem z paskiem? napinacz > 5. Czy trzeba wymienić olej i płyn chłodniczy? (są małe czarne oczka > w płynie chłodniczym). tak, olej wymień i płyn chłodniczy > 6. Sprawa wałka rozrządu - czy wałek z punto 1.2 poprawi coś w tym > silniku? Może tak od razu go zmienić? poprawi, ale komputer nie zobaczy innych czasów otwarcia zaworów spalanie będzie ogromne, kosztem kilku Nm > 7. Czy to możliwe, że ten silnik ma zawory z automatyczną regulacją > luzu? nie > 8. Ile zapłacić, żeby nie czuć sie frajerem i było fachowo? nie wiem > UFFFF.... > mam nadzieję, że nie przemęczę Szanownych Kolegów oj przemęczyłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > Chodziło mu zapewne o Uniaka ale newer majnd > Do autora > Jak podjedziesz do mechanika dokładnie mu opisz co znalazłeś, czego > brakuje, poproś by wszystkie węże posprawdzał, czy gdzieś nie > cieknie, może faktycznie uszczelka pod głowica powiedziała już Myślę, że to jednak uszczelka. W płynie chłodniczym są chyba ślady oleju (takie czarne plamy), kilka dni temu nie działał jeden cylinder na zimno, a wąż był dość twardy na ciepło, a przy odkręcaniu korka syczało i syczaaaałoooo... Z resztą przerabiałem już podobne objawy z moim poprzednim wajperem (hmmm chyba ktoś już tą nazwę zarezerwował dla słynnej "BESTII".... mój wajper to był wartburg 353.. aaaale sie rozmarzyłem....). Czyżby to jaieś fatum? Wszystie moje furki muszą mieć problemy z głowicą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > Myślę, że to jednak uszczelka. W płynie chłodniczym są chyba ślady > oleju (takie czarne plamy), kilka dni temu nie działał jeden > cylinder na zimno, a wąż był dość twardy na ciepło, a przy > odkręcaniu korka syczało i syczaaaałoooo... > Z resztą przerabiałem już podobne objawy z moim poprzednim wajperem > (hmmm chyba ktoś już tą nazwę zarezerwował dla słynnej > "BESTII".... mój wajper to był wartburg 353.. aaaale sie > rozmarzyłem....). > Czyżby to jaieś fatum? Wszystie moje furki muszą mieć problemy z > głowicą? Niekoniecznie. Może po prostu trafiłeś na taki a nie inny model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 No i zrobione... Fachman powymieniał uszczelkę, pasek rozrządu, napinacz, płyn, olej... Bolid jeździ... Ale trochę mnie niepokoją dźwięki, bo zaczęło szumieć i coś jakby klekotać. Szum mnie nie przeraża - wydaje mi się, że nowy pasek i rolka mogą sobie ciut głośniej pracować, albo przynajmniej inaczej niż przedtem. Chyba, że są powody do niepokoju z powodu szumu? (pasek nie był drogi: 25 zł, ale rolka "jakaś lepsza" za 45 zł). Natomiast klekot już nie... Trochę jakby stukało w rytm pracy silnika - zawór? Ale czy to możliwe, że mechanior coś spieprzył przy wymianie uszczelki? Przecież on nie wyciąga wałka z głowicy. Co sądzicie? Acha... kiedyś właśnie ten mechanior wspominał, że tu są jakieś hydrauliczne popychacze... Stąd moje wcześniejsze pytanie o automatyczną regulację luzu... Czy hydrauliczny popychacz może występować w uniaku? I czy popychacz hydrauliczny zawsze sam reguluje luz? A może mechaniora zmienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > No i zrobione... > Fachman powymieniał uszczelkę, pasek rozrządu, napinacz, płyn, > olej... Bolid jeździ... > Ale trochę mnie niepokoją dźwięki, bo zaczęło szumieć i coś jakby > klekotać. > Szum mnie nie przeraża - wydaje mi się, że nowy pasek i rolka mogą > sobie ciut głośniej pracować, albo przynajmniej inaczej niż > przedtem. Chyba, że są powody do niepokoju z powodu szumu? > (pasek nie był drogi: 25 zł, ale rolka "jakaś lepsza" za 45 zł). > Natomiast klekot już nie... Trochę jakby stukało w rytm pracy silnika > - zawór? Ale czy to możliwe, że mechanior coś spieprzył przy > wymianie uszczelki? Przecież on nie wyciąga wałka z głowicy. > Co sądzicie? > Acha... kiedyś właśnie ten mechanior wspominał, że tu są jakieś > hydrauliczne popychacze... Stąd moje wcześniejsze pytanie o > automatyczną regulację luzu... Czy hydrauliczny popychacz może > występować w uniaku? I czy popychacz hydrauliczny zawsze sam > reguluje luz? A może mechaniora zmienić? w 899 są hydrauliczne a może o ząbek przestawił pasek Ci klekocze a nowy napinacz powinien chodzić cichutko, ciszej od starego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > w 899 są hydrauliczne Hmm zachaczę jeszcze o te zawory mechaniora.. co on mi za kit wciska! > a może o ząbek przestawił pasek Ci klekocze Czy to nie jest tak, że przestawienie o ząbek powoduje spadek mocy? U mnie osiągi są w normie. > a nowy napinacz powinien chodzić cichutko, ciszej od starego Też tak myślę. Jednak znam przypadek Lanosa, który zaczął posykiwać po wymianie paska na nowy. Podejrzewam jeszcze łożysko alternatora... Dobrze kombinuję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > Podejrzewam jeszcze łożysko alternatora... Dobrze kombinuję? No na pewno niesprawne będzie huczeć, ale przed remontem nie słyszałeś tego szumu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > No na pewno niesprawne będzie huczeć, ale przed remontem nie > słyszałeś tego szumu? Coś tam kiedyś popiskiwało... miałem zamiar nawet powymieniać w nim łożyska, ale się uspokoiło i zaniechałem... Teraz pewnie zmienił się naciąg paska wiloklinowego i może sobie przypomniało, że jest popsute :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 Najprawdopodobniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 Jeszzce jedno pytanie - pewnien mechanik sugeruje, że zbyt mocno naciągnięty pasek bedzie powodował szumy (właściwnie ctakie rzechotanie, jaby dźwięk silnika fiata 125p). Może ktos potwierdzić / zdementować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > w 899 są hydrauliczne > a może o ząbek przestawił pasek Ci klekocze jak przestawisz o ząbek to juz silnika nie odpalisz (zazwyczaj). Twoj jednak zdaje sie ze ma pasek i zwykle regulowane popychacze - luz mozna skontrolowac. skoro silnik jednak normalnie pali i jezdzi, problem musi byc gdzie indziej, jednak na pewno nie w pasku, bo 899 paska NIE MA (no chyba ze od pradnicy i pompy chlodzacej). (przestawienie lancucha o zabek spowoduje na pewno ze silnika sie nie odpali). moim zdaniem dziwne dzwieki moga wynikac ze zbyt mocno naciagnietego paska pradnicy i nieco juz zuzyte lozyska halasuja. popychacze w silniku 899 sa hydrauliczne i nie ma tam zadnej regulacji. zasada jest taka: o ile klekotanie jest na zimnym silniku i w miare nagrzewania sie zanika, nalezy to zostawic jako zupelnie nieszkodliwe. natomiast jak klekotanie tych popychaczy jest ciagle to nalezy zdiagozowac ktory jest winny i go wymienic. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 Kolego TunoM - mowa o 1.0 i.e. - silnik 899 wkradł sie przypadkiem podczas dywagacji nt zaworów z samoczynną regulacją luzu lub inaczej mówiąc wątpliwą wiedzą pewnego mechaniora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > Kolego TunoM - mowa o 1.0 i.e. - silnik 899 wkradł sie przypadkiem > podczas dywagacji nt zaworów z samoczynną regulacją luzu lub > inaczej mówiąc wątpliwą wiedzą pewnego mechaniora. no wiem oczywiscie, stad tez kilka slow dodalem o 899 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lemon19711 Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 > No i zrobione... > Fachman powymieniał uszczelkę, pasek rozrządu, napinacz, płyn, > olej... Bolid jeździ... Kolego, co dokładnie wymieniłeś? Ile kosztowały Cię części, a ile fachman skasował? Dopytuję bo czeka mnie to samo już niedługo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ko_rex Napisano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 > Kolego, co dokładnie wymieniłeś? Ile kosztowały Cię części, a ile > fachman skasował? Dopytuję bo czeka mnie to samo już niedługo Uszczelka pod głowicą: ~30 zł Olej + filtr: ~100 zł Płyn do chłodnic: ~30 zł Pasek rozżądu: 25 zł Rolka napinacza: 45 zł razem: ~230 zł do tego robocizna: ~250 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lemon19711 Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 > Uszczelka pod głowicą: ~30 zł > Olej + filtr: ~100 zł > Płyn do chłodnic: ~30 zł > Pasek rozżądu: 25 zł > Rolka napinacza: 45 zł > razem: ~230 zł > do tego robocizna: ~250 zł Czy jeżeli kilka m-cy temu wymieniałem olej, filtr i płyn w chłodnicy muszę wymieniać ponownie czy wystarczy zlać, zalać ponownie i uzupełnić stan? Może głupio pytam, ale czeka mnie DUŻO wydatków na Uncika i muszę ciąć koszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.