NOWOPA Napisano 19 Marca 2008 Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Witam, Domyślam się że chyba "kończy" się nagrzewnica, od jakiegoś czasu przy włączeniu ciepłego powietrza, szyby zaczynają parować a na dodatek dzisiaj zauważyłem ze jak miałem włączony nawiew na kabinę i przełączyłem na szybę to w nawiewie od pasażera pojawiła się tak jakby para. I w związku z tym mam pytanie - może ktoś przerabiał temat. Wiem że żeby dostać się do nagrzewnicy to jest trochę zabawy, czy w takim razie można zastosować dorzaźnie jakieś preparaty do uszczelnienia układu chłodzenia? I ewentualnie jakie polecacie? A tak przy okazji jaki jest koszt nagrzewnicy? I jeszcze jedno - silnik jak jest zimny to przy odpalaniu słychać jakby się przelewał płyn, być może nagrzewnica jest zapowietrzona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floydzik Napisano 19 Marca 2008 Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 > Witam, > Domyślam się że chyba "kończy" się nagrzewnica, od jakiegoś czasu > przy włączeniu ciepłego powietrza, szyby zaczynają parować a na > dodatek dzisiaj zauważyłem ze jak miałem włączony nawiew na > kabinę i przełączyłem na szybę to w nawiewie od pasażera > pojawiła się tak jakby para. > I w związku z tym mam pytanie - może ktoś przerabiał temat. Wiem że > żeby dostać się do nagrzewnicy to jest trochę zabawy, czy w > takim razie można zastosować dorzaźnie jakieś preparaty do > uszczelnienia układu chłodzenia? I ewentualnie jakie polecacie? > A tak przy okazji jaki jest koszt nagrzewnicy? > I jeszcze jedno - silnik jak jest zimny to przy odpalaniu słychać > jakby się przelewał płyn, być może nagrzewnica jest > zapowietrzona? Z opisu wynika na rozszczelnioną nagrzewnice.Wielu z nas już to przechodziło.Nie syp żadnych środków/uszczelniaczy ,bo to nic nie da,a poza tym możesz sobie ukł chłodzenia zawalić. Parowanie szyb to normalny objaw walniętej nagrzewnicy. Koszta zależą od typu nagrzewnicy.Od około 70 zł za zamiennik do 250 za org.Są 2 typy nagrzewnic i od tego zależy cena. Osobiście dawałem 80 zł za zamiennik i 150 za wymianę. PEEES Bulgotanie to normalny objaw rozszczelnionego ukł chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 > Z opisu wynika na rozszczelnioną nagrzewnice.Wielu z nas już to > przechodziło.Nie syp żadnych środków/uszczelniaczy ,bo to nic > nie da,a poza tym możesz sobie ukł chłodzenia zawalić. > Parowanie szyb to normalny objaw walniętej nagrzewnicy. > Koszta zależą od typu nagrzewnicy.Od około 70 zł za zamiennik do 250 > za org.Są 2 typy nagrzewnic i od tego zależy cena. > Osobiście dawałem 80 zł za zamiennik i 150 za wymianę. > PEEES > Bulgotanie to normalny objaw rozszczelnionego ukł chłodzenia. A po czym odróżnić które nagrzewnica jest do mojego 75SX? A ta robocizna to praktycznie 2 razy droższa niż sama nagrzewnica, nie można wymienić jej samemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 19 Marca 2008 Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 A choćby po tym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 > A choćby po tym... Piękna sprawa już dawno nie zaglądałem na kącik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafacc Napisano 20 Marca 2008 Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 > A po czym odróżnić które nagrzewnica jest do mojego 75SX? > A ta robocizna to praktycznie 2 razy droższa niż sama nagrzewnica, > nie można wymienić jej samemu? Można można i nawet trzeba wymieniać samemu Tak naprawde pracy jest dużo ale nie jest trudno. Jak na pierwszy raz to pare godzin Ci to zajmie. Jak masz pytania to pytaj, już 4 razy wymienialem w punicaku nagrzewnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 > Można można i nawet trzeba wymieniać samemu > Tak naprawde pracy jest dużo ale nie jest trudno. Jak na pierwszy raz > to pare godzin Ci to zajmie. > Jak masz pytania to pytaj, już 4 razy wymienialem w punicaku > nagrzewnice Ok. Z tego co czytałem trzeba ściągnąć całą deskę rozdzielczą i domysłam się że nie można tego obejść Chciałbym się dowiedziec na co szczególnie trzeba uważac na etapie rozbiórki w celu dostania się do nagrzewnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafacc Napisano 20 Marca 2008 Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 > Ok. Z tego co czytałem trzeba ściągnąć całą deskę rozdzielczą i > domysłam się że nie można tego obejść > Chciałbym się dowiedziec na co szczególnie trzeba uważac na etapie > rozbiórki w celu dostania się do nagrzewnicy? Trzeba deche sciagac, ale mozna tylko ja odsunac nie trzeba calkowicie wyciagac jej z auta, ale to duzo gimnastyki jest wymagane wiec lepiej ja wyciagnac calkowicie. Uwazaj przede wszystkim na kable co by ich nie uszkodzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > Z opisu wynika na rozszczelnioną nagrzewnice.Wielu z nas już to > przechodziło.Nie syp żadnych środków/uszczelniaczy ,bo to nic > nie da,a poza tym możesz sobie ukł chłodzenia zawalić. > Parowanie szyb to normalny objaw walniętej nagrzewnicy. > Koszta zależą od typu nagrzewnicy.Od około 70 zł za zamiennik do 250 > za org.Są 2 typy nagrzewnic i od tego zależy cena. > Osobiście dawałem 80 zł za zamiennik i 150 za wymianę. > PEEES > Bulgotanie to normalny objaw rozszczelnionego ukł chłodzenia. I po robocie, Zalałem układ uszczelniaczem i zdarzył się cud, ogrzewanie odzyskało swoją wydajność, żadnego parowania szyb, bulgotania itp., trochę już pojeździłem i nawet zauważyłem ze dawniej wskaźnik temp. zawsze był max. wychylony przed środkową kreską to teraz jak się już nagrzeje to idealnie stoi na środku wskaźnika, Zobaczymy jak długo to wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalino Napisano 25 Marca 2008 Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 > I po robocie, > Zalałem układ uszczelniaczem i zdarzył się cud, ogrzewanie odzyskało > swoją wydajność, żadnego parowania szyb, bulgotania itp., trochę > już pojeździłem i nawet zauważyłem ze dawniej wskaźnik temp. > zawsze był max. wychylony przed środkową kreską to teraz jak się > już nagrzeje to idealnie stoi na środku wskaźnika, > Zobaczymy jak długo to wytrzyma. Możesz podać nazwe tego uszczelniacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafacc Napisano 26 Marca 2008 Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 > I po robocie, > Zalałem układ uszczelniaczem i zdarzył się cud, ogrzewanie odzyskało > swoją wydajność, żadnego parowania szyb, bulgotania itp., trochę > już pojeździłem i nawet zauważyłem ze dawniej wskaźnik temp. > zawsze był max. wychylony przed środkową kreską to teraz jak się > już nagrzeje to idealnie stoi na środku wskaźnika, > Zobaczymy jak długo to wytrzyma. Ciekawy jestem jak to dlugo ci podziala Jakos nie wierze w cudowne uszczelniacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.