sokolasty Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 witam wszystkich przjrzałem archiwum, ale nie znalazłem dokładnego odpowiednika moich problemów a wyglądają one tak: 1. silnik nagrzewa się do 120°C zamiast do 100°. Wiatrak sobie wieje, a temperatura sobie rośnie radośnie. Przy 120° temperatura stabilizuje się. 2. ogrzewanie nie działa. czy to aby termostacior? Jak to sprawdzić? z góry dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 Termostat jak się spieprzy to jest cały czas ostwart auto si edługo nagrzewa u ciebie sytułacja odwrotna , wentylator powinien się włączyć przy 95 stopniach i jak sie włanczy temp. powinna spadać jak sie wiatrak włąncza to może coś nie tak z pompa , albo moze masz układ zapowietrzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > witam wszystkich > przjrzałem archiwum, ale nie znalazłem dokładnego odpowiednika moich > problemów > a wyglądają one tak: > 1. silnik nagrzewa się do 120°C zamiast do 100°. Wiatrak sobie wieje, > a temperatura sobie rośnie radośnie. Przy 120° temperatura > stabilizuje się. > 2. ogrzewanie nie działa. > czy to aby termostacior? Jak to sprawdzić? > z góry dzięki za odpowiedzi pompa wodna raczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 4 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 cisnąłem oba węże i nic nie bulgotało. Czyli wychodzi, że pompa. Pytanie tylko-dlaczego przy 120° temperatura stabilizuje się? Czy nie powinna rosnąć do przegrzania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > cisnąłem oba węże i nic nie bulgotało. Czyli wychodzi, że pompa. > Pytanie tylko-dlaczego przy 120° temperatura stabilizuje się? > Czy nie powinna rosnąć do przegrzania? Może ta pompa coś tam jeszcze tłoczy ale za mało... A termostat to się psuje na różne sposoby - u mnie np. się nie chciał otwierać i się gotowało.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 4 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 a ile taka pompa wodna może kosztować i jak uciążliwa może być wymiana? Czy niefachowa wymiana paska klinowego może mieć z tym związek (wymieniałem śiakieś 3 miesiące temu, mógł sie poluzować)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > a ile taka pompa wodna może kosztować i jak uciążliwa może być > wymiana? Koszt pompy, hmm nie wiem ale coś poniżej 200zł (nowa). Sama wymiana nie powinna przyspożyć wiele kłopotu. > Czy niefachowa wymiana paska klinowego może mieć z tym związek > (wymieniałem śiakieś 3 miesiące temu, mógł sie poluzować)? Są 2 opcje - albo się pasek ślizga i nie napędza odpowiednio pompy, ale wtedy by piszczał i alternator by nie ładował też. Albo za mocno naciągnięty był i wtedy też jest lipa - lecą łożyska na alternatorze i pompa może się zrypać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > Koszt pompy, hmm nie wiem ale coś poniżej 200zł (nowa). > Sama wymiana nie powinna przyspożyć wiele kłopotu. > Są 2 opcje - albo się pasek ślizga i nie napędza odpowiednio pompy, > ale wtedy by piszczał i alternator by nie ładował też. > Albo za mocno naciągnięty był i wtedy też jest lipa - lecą łożyska na > alternatorze i pompa może się zrypać. On ma Fire a tam pompe napędza pasek rozrządu koszt pompy nowej ok. 100zł , ale w twoim przypadku to nie pompa raczej to musi si ekręcic a jak się kreci to musi pompować odpowietzr ukłąd i sprawdz czy aby napewno wskaznik ci dobzre pokazuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 4 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 EGON a gdzie siedzi czujnik temperatury? Czy do sprawdzenia wymagane jest spuszczenie płynu? Najprościej będzie chyba w czajnik czujnik wsadzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rascal Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > witam wszystkich > przjrzałem archiwum, ale nie znalazłem dokładnego odpowiednika moich > problemów > a wyglądają one tak: > 1. silnik nagrzewa się do 120°C zamiast do 100°. Wiatrak sobie wieje, > a temperatura sobie rośnie radośnie. Przy 120° temperatura > stabilizuje się. > 2. ogrzewanie nie działa. > czy to aby termostacior? Jak to sprawdzić? > z góry dzięki za odpowiedzi Zakładając, że pomiar temperatury jest ok ( a potwierdza to działajacy wentylator, który jest na niezależnym czujniku) to niedziałające ogrzewanie może sugerować brak przepływu chłodziwa, czyli raczej awarię pompy. Bo jakby walnął termostat i się nie otwierał to ogrzewanie dawałoby na maksa. Sprawdź, czy do zbiornika wyrównawczego przez taki mały otworek w ściance leje się woda (tylko się nie poparz, 120 stopni to nie zabawa). Pompa wody z tego co pamiętam ma wirnik z tworzywa. Mógł się stopić lub po prostu odpaść. Koszt pompy to około 50-70 złotych, wymiana kilka godzin wliczając czas na wyschnięcie silikonu. Trzeba spuścić wodę (np tak jak wino z balona za pomocą rurki - wielokrotnie sprawdzone, NIE POŁYKAĆ !!! :-) ) Ustawić wał w pozycji GMP dla 1 cylindra (znacznik na kole zamachowym) Poluzować pasek rozrządu i zdjąć go z koła pasowego wałka rozrządu i z pompy Odkręcić pompę (jak nie chce zejść to podważyć śrubokrętem Wyczyścić blok z resztek silikonu Posmarować pompę silikonem Założyć i przykręcić Założyć pasek rozrządu i naciągnąć (lepiej trochę za luźno niż trochę za mocno - żywotność łożysk) Po kilku godzinach zalać i odpowietrzyć układ Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > Zakładając, że pomiar temperatury jest ok ( a potwierdza to > działajacy wentylator, który jest na niezależnym czujniku) to > niedziałające ogrzewanie może sugerować brak przepływu > chłodziwa, czyli raczej awarię pompy. Bo jakby walnął termostat > i się nie otwierał to ogrzewanie dawałoby na maksa. Sprawdź, czy > do zbiornika wyrównawczego przez taki mały otworek w ściance > leje się woda (tylko się nie poparz, 120 stopni to nie zabawa). > Pompa wody z tego co pamiętam ma wirnik z tworzywa. Mógł się stopić > lub po prostu odpaść. Koszt pompy to około 50-70 złotych, > wymiana kilka godzin wliczając czas na wyschnięcie silikonu. > Trzeba spuścić wodę (np tak jak wino z balona za pomocą rurki - > wielokrotnie sprawdzone, NIE POŁYKAĆ !!! :-) ) > Ustawić wał w pozycji GMP dla 1 cylindra (znacznik na kole > zamachowym) > Poluzować pasek rozrządu i zdjąć go z koła pasowego wałka rozrządu i > z pompy > Odkręcić pompę (jak nie chce zejść to podważyć śrubokrętem > Wyczyścić blok z resztek silikonu > Posmarować pompę silikonem > Założyć i przykręcić > Założyć pasek rozrządu i naciągnąć (lepiej trochę za luźno niż trochę > za mocno - żywotność łożysk) > Po kilku godzinach zalać i odpowietrzyć układ > Pozdr Kolega tu chyba nowy manual jest na fiatuno.pl i 1 raz słysze i smigiełkach z tworzywa pozatym zapraszam na spota Łódzkiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 4 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 Dzieki za wszystkie posty, zacznę od czujnika temperatury. Włożę go do kubka z wodą i odpalę grzałkę. Pytanie tylko-gdzie czujnika szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rascal Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > Kolega tu chyba nowy manual jest na fiatuno.pl i 1 raz słysze i > smigiełkach z tworzywa pozatym zapraszam na spota Łódzkiego Nie, nie jestem nowy i nie uważam również, żeby kilka linijek skróconej procedury naprawy w jakikolwiek sposób naruszyło etykietę. Co do śmigiełek z tworzywa to pompa, którą niedawno zdjąłem z mojego silnika miała wirnik z jakiegoś PVDF-u. Pozdrawiam i dziękuję za zaproszenie. Pomyślę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 weż odpowietrz najpierw układ chłodzenia uzupełnij braki płynu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > Dzieki za wszystkie posty, zacznę od czujnika temperatury. Włożę go > do kubka z wodą i odpalę grzałkę. > Pytanie tylko-gdzie czujnika szukać? Na głowicy od strony kabiny przy osłonie paska rozrządu. Po wykręceniu będzie się sączył płyn więc dobrze byłoby przytkać czymś otwór, a wcześniej odkręcić i zakrcić korek chłodnicy aby zlikwidować nadciśnienie w układzie chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 >....... > czy to aby termostacior? Jak to sprawdzić? > ...... Zdejmij korek z chłodnicy(na zimnym silniku). Rozgrzej silnik i podnieś obroty i zajrzyj przez otwór do zbiornika chłodnicy. Z boku powinien pojawić się strumień cieczy chłodzącej w przypadku gdy pompka i termostat są sprawne. Po obniżeniu obrotów znika. Nie muszę chyba mówić o zachowaniu szczególnej ostrożności, bo gdy w układzie pojawią się bomble powietrza to płyn może wystrzelić do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 4 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > Na głowicy od strony kabiny przy osłonie paska rozrządu taka mała sonda mniej więcej 5 cm na lewo od pierwszej świecy (patrząc od zderzaka) i klika centymetrów pod śrubą trzymająca osłone paska rozrządu, odkręcana kluczem chyba 17? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 4 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > weż odpowietrz najpierw układ chłodzenia uzupełnij braki płynu płyn jest przed chwilą sciskałem dolny wąż i jakieś takie cykania słyszę, czy to właśnie objaw zapowietrzenia? Jak się odpowietrza układ? Czy układ mógł się sam zapowietrzyć czy był źle napełniony lub np. zabrakło płynu i zassał powietrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > płyn jest > przed chwilą sciskałem dolny wąż i jakieś takie cykania słyszę, czy > to właśnie objaw zapowietrzenia? Jak się odpowietrza układ? Czy > układ mógł się sam zapowietrzyć czy był źle napełniony lub np. > zabrakło płynu i zassał powietrze? zapowietzryć mógł sie jak było mało płynu , co do dopowietrzanie to mas zpewno odpowietrznik w chłodicy i mozliwe jeszcze ze na wężach od nagrzewnicy należy zapalić auto nagrzeać do 90 stopni i odkręcić odpowietrznik az do momentu wydostawania sie płynu i zakręcić (można lekko przygazować) Uważac na gorący płyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > taka mała sonda mniej więcej 5 cm na lewo od pierwszej świecy > (patrząc od zderzaka) i klika centymetrów pod śrubą trzymająca > osłone paska rozrządu, odkręcana kluczem chyba 17? Właśnie to. Dochodzi jeden przewód. Po zdjęciu osłony gumowej powinieneś zobaczyć czerwony cokolik. Wsuwka ma blokadę (u mnie) więc na siłę nie da się zdjąć. Trzeba nacisnąć i dopiero wtedy zejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > cisnąłem oba węże i nic nie bulgotało. Czyli wychodzi, że pompa. > Pytanie tylko-dlaczego przy 120° temperatura stabilizuje się? > Czy nie powinna rosnąć do przegrzania? Bo przy takiej temperaturze to już grawitacyjnie płyn krąży, z tym, że bardzo powoli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > EGON > a gdzie siedzi czujnik temperatury? Czy do sprawdzenia wymagane jest > spuszczenie płynu? > Najprościej będzie chyba w czajnik czujnik wsadzić Ja to się lepiej nie będę wypowiadał bo widzę ze pomiędzy 899 a 1.0 to jest przepaść konstrukcyjna i same głupoty wygaduję ale czujniki są 2 , jeden na dole w chłodnicy załączający wentylator a drugi przy silniku (u mnie w obudowie termostatu) pokazuje temp. na desce (lub tylko magiczną kontrolkę...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > Ja to się lepiej nie będę wypowiadał bo widzę ze pomiędzy 899 a 1.0 > to jest przepaść konstrukcyjna i same głupoty wygaduję ale > czujniki są 2 , jeden na dole w chłodnicy załączający wentylator > a drugi przy silniku (u mnie w obudowie termostatu) pokazuje > temp. na desce (lub tylko magiczną kontrolkę...) Ten od wskaźnika temp. jest w fajerce od strony przegrody silnikowej po stronie paska rozrządu. Dochodzi do niego 1 kabelek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > Ja to się lepiej nie będę wypowiadał bo widzę ze pomiędzy 899 a 1.0 > to jest przepaść konstrukcyjna i same głupoty wygaduję ale > czujniki są 2 , jeden na dole w chłodnicy załączający wentylator > a drugi przy silniku (u mnie w obudowie termostatu) pokazuje > temp. na desce (lub tylko magiczną kontrolkę...) 900 a Fire to zupełnie inne motory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 5 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2005 ten od wiatraka to przelacznik, zapewne jakis bimetaliczny, przy pewnej temeraturze zamyka obwód i wiatrak wieje. Załatwiłem to spinaczem biurowym-zrobiłem wiatrak na krótko. Nie dało to zresztą nic, T const=120°C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 5 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2005 witka dzięki za wszystkie podpowiedzi. wczoraj mu się odbiło, napił się wody i Tconst=85°C ukręciłem przy okazji korek odpowietrznika, ale teraz wkręciłem M8 z łbem 13, tak więc już nie muszę zapinki sciągać, aby poluzować korek teraz jeszcze wyciek trza mi znaleźć-przez noc zszedł cały 1L płynu. Jest przynajmniej mała kałuża na parkingu, więc wiem, że płyn nie idze w silnik, tylko w atmosferę w nieszczęsciu szczęście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 8 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2005 Znalazłem wyciek płynu Jest w miejscu zaznaczonym na zdjęciach (patrz załącznik do tego i nastęopnego postu) z bliska i z dystansu. Obraz na zdjęciu jest odbiciem lustrzanym- położyłem lusterko na widocznym niżej filtrze oleju! Widziałem wyciek tylko raz-po wymianie pompy (f**k btw-zdechła) paliwa po solidnym deszczu. Co to za otworek? Jakie jest jego zadanie? W ASO mówili już coś o demontażu rozrządu (nie mogło cholerstwo paść 2 miesiące temu, przy wymianie pasków?), pompie wodnej itp. itd. Co tu można naprawić? Help! pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 8 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2005 podpięte drugie zdjęcie z gory thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.