Skocz do zawartości

składam sobie ten mój prastary silniczek


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

i naszedł mnie potworny ZONK. mam:

1) komplet = cylinder + tłok (używka, ale w bardzo dobrym stanie)

2) wał korbowy, ale nie od pkt. 1) (używka, ale w bardzo dobrym stanie)

3) nówka sworzeń

ZONK jest następujący:

nówka sworzeń idealnie pasuje w główce korby, ale nie chce wejść do tłoka. zamieniając na sworzeń od kompletu 1) to on pasuje do tłoka, ale w główce korby ma niewielki luz. najlepiej byłoby rozwiertakiem dopasować tłok, ale ja sie tego nie podejmę, a z kimś, kto to robi może być problem.

chyba nie bardzo pasuje założenie używki sworzna i ten niewielki luz ?? co sądzicie ??

zaiste obawę mam powyższą, bo źle rozwiercony tłok spowoduje, że wszystko szlag trafi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za silnik? Moze wez ten sworzen i sprobuj dobrac tlok do tego cylindra, albo zrob zwyczajnie szlif pod nowy tlok. Aha, w korbowodzie u gory masz tulejke czy lozysko? Moze wystarczy wymienic lozysko na nowe albo zatulejowac od nowa korbowod i roztoczyc pod wymiar sworznia pasujacego w tlok. Jesli tlok + cylinder masz ok, to szkoda pakowac sie w jakies podrobki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to za silnik? Moze wez ten sworzen i sprobuj dobrac tlok do tego

te rozwiązania odpadają - kupić nowy tłok to fart, nowego cylindra nie sposób kupić tongue.gif

w korbie tulejka, ale jak pisałem - tulejka idealnie pasuje z nówką sworzniem

silnik to dwusów 250 ccm z JAWY 353 1962 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem... Pdjedz do jakiegos tokarza, albo warsztatu ktory trudni sie w szlifach cylindrow itp. Powiedza co im latwiej zrobic, chwycic w maszyne, taniej i pewniej wykonac, roztoczyc tlok, czy zatulejowac korbowod. A moze zrobic tuning i sprobowac dobrac lozysko w miejsce tulejki? 893goodvibes.gif Ja bym jednak atakowal ten tlok chyba... Duza tam roznica? Moze Ci sie wydaje ze nie wejdzie smile.gif Posmaruj oliwka, DELIKATNIE stuknij mloteczkiem przez deseczke, moze pojdzie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to nie wiem... Pdjedz do jakiegos tokarza, albo warsztatu ktory

> trudni sie w szlifach cylindrow itp. Powiedza co im latwiej

> zrobic, chwycic w maszyne, taniej i pewniej wykonac, roztoczyc

> tlok, czy zatulejowac korbowod. A moze zrobic tuning i sprobowac

> dobrac lozysko w miejsce tulejki? Ja bym jednak atakowal ten

> tlok chyba... Duza tam roznica? Moze Ci sie wydaje ze nie

> wejdzie Posmaruj oliwka, DELIKATNIE stuknij mloteczkiem przez

> deseczke, moze pojdzie

właśnie znalazłem w biblii:

- pasowanie sworznia w piastach tłoka - wcisk 0,002 - 0,008

- pasowanie sworznia w tulejce korby - luz 0,016 - 0,027

chyba poszukam zakładu, który roztoczy piasty na wymiar ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie znalazłem w biblii:

> - pasowanie sworznia w piastach tłoka - wcisk 0,002 - 0,008

> - pasowanie sworznia w tulejce korby - luz 0,016 - 0,027

> chyba poszukam zakładu, który roztoczy piasty na wymiar

I pewnie bedzie to warte dobra flaszke grinser006.gif Tylko dobrze zagadaj. Powodzenia w bojach i napisz co wywalczyles 20.GIF30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlej do tłoka trochę denaturatu i podpal, albo nagrzej tłok nad gazem

własnie dziś wynalazłem w starej motocyklowej książce, że sworzeń powinien wchodzić w zimny tłok max 1-2 mm. a żeby wszedł cały to trzeba go nagrzać kilka minut we wrzącej wodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.