mrarek Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 i naszedł mnie potworny ZONK. mam: 1) komplet = cylinder + tłok (używka, ale w bardzo dobrym stanie) 2) wał korbowy, ale nie od pkt. 1) (używka, ale w bardzo dobrym stanie) 3) nówka sworzeń ZONK jest następujący: nówka sworzeń idealnie pasuje w główce korby, ale nie chce wejść do tłoka. zamieniając na sworzeń od kompletu 1) to on pasuje do tłoka, ale w główce korby ma niewielki luz. najlepiej byłoby rozwiertakiem dopasować tłok, ale ja sie tego nie podejmę, a z kimś, kto to robi może być problem. chyba nie bardzo pasuje założenie używki sworzna i ten niewielki luz ?? co sądzicie ?? zaiste obawę mam powyższą, bo źle rozwiercony tłok spowoduje, że wszystko szlag trafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 A co to za silnik? Moze wez ten sworzen i sprobuj dobrac tlok do tego cylindra, albo zrob zwyczajnie szlif pod nowy tlok. Aha, w korbowodzie u gory masz tulejke czy lozysko? Moze wystarczy wymienic lozysko na nowe albo zatulejowac od nowa korbowod i roztoczyc pod wymiar sworznia pasujacego w tlok. Jesli tlok + cylinder masz ok, to szkoda pakowac sie w jakies podrobki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 > A co to za silnik? Moze wez ten sworzen i sprobuj dobrac tlok do tego te rozwiązania odpadają - kupić nowy tłok to fart, nowego cylindra nie sposób kupić w korbie tulejka, ale jak pisałem - tulejka idealnie pasuje z nówką sworzniem silnik to dwusów 250 ccm z JAWY 353 1962 rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 No to nie wiem... Pdjedz do jakiegos tokarza, albo warsztatu ktory trudni sie w szlifach cylindrow itp. Powiedza co im latwiej zrobic, chwycic w maszyne, taniej i pewniej wykonac, roztoczyc tlok, czy zatulejowac korbowod. A moze zrobic tuning i sprobowac dobrac lozysko w miejsce tulejki? Ja bym jednak atakowal ten tlok chyba... Duza tam roznica? Moze Ci sie wydaje ze nie wejdzie Posmaruj oliwka, DELIKATNIE stuknij mloteczkiem przez deseczke, moze pojdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 > No to nie wiem... Pdjedz do jakiegos tokarza, albo warsztatu ktory > trudni sie w szlifach cylindrow itp. Powiedza co im latwiej > zrobic, chwycic w maszyne, taniej i pewniej wykonac, roztoczyc > tlok, czy zatulejowac korbowod. A moze zrobic tuning i sprobowac > dobrac lozysko w miejsce tulejki? Ja bym jednak atakowal ten > tlok chyba... Duza tam roznica? Moze Ci sie wydaje ze nie > wejdzie Posmaruj oliwka, DELIKATNIE stuknij mloteczkiem przez > deseczke, moze pojdzie właśnie znalazłem w biblii: - pasowanie sworznia w piastach tłoka - wcisk 0,002 - 0,008 - pasowanie sworznia w tulejce korby - luz 0,016 - 0,027 chyba poszukam zakładu, który roztoczy piasty na wymiar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 29 Marca 2008 Udostępnij Napisano 29 Marca 2008 > właśnie znalazłem w biblii: > - pasowanie sworznia w piastach tłoka - wcisk 0,002 - 0,008 > - pasowanie sworznia w tulejce korby - luz 0,016 - 0,027 > chyba poszukam zakładu, który roztoczy piasty na wymiar I pewnie bedzie to warte dobra flaszke Tylko dobrze zagadaj. Powodzenia w bojach i napisz co wywalczyles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solarisbus Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > nówka sworzeń idealnie pasuje w główce korby, ale nie chce wejść do tłoka. Wlej do tłoka trochę denaturatu i podpal, albo nagrzej tłok nad gazem i wtedy spróbuj wpasować sworzeń. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > Wlej do tłoka trochę denaturatu i podpal, albo nagrzej tłok nad gazem własnie dziś wynalazłem w starej motocyklowej książce, że sworzeń powinien wchodzić w zimny tłok max 1-2 mm. a żeby wszedł cały to trzeba go nagrzać kilka minut we wrzącej wodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.