Skocz do zawartości

warto dodać pare złotych za dodatkowy tłok ??


lesf

Rekomendowane odpowiedzi

> na przykład taki:

> 2,4

Mam doswiadczenia z 2.4 JTD 10v oraz MJ 150 KM.

Mimo, ze MJ jest nowsza konstrukcja, wole starszego JTD. Piec cylindrow w rzedzie na swoj specyficzny, przyjemny dla ucha dzwiek, nawet jezeli jest to silnik wysokoprezny. Naprawde mozna go polubic. Po drugie, kultura pracy R5 jest zdecydowanie wyzsza. Pozbawiony jest tego metalicznego dzwieku przy przyspieszaniu, charakterystycznego dla diesli; zaczyna wpadac w wibracje takze przy zdecydowanie nizszych obrotach - z tego co pamietam, dopiero przy piatym biegu (skrzynia piatka), 1.1krpm oraz probie zdecydowanego przyspieszania dawal do zrozumienia, ze nie za bardzo mu ta kombinacja lezy zlosnik.gif W przypadku R4, granica ta jest przesunieta zdecydowanie wyzej. Owszem, auto przyspiesza rownomiernie bez najmniejszego problemu i idzie sie do tego przyzwyczaic, ale po przesiadce z 2.4 czlowiek jest lekko zdegustowany.

Osiagi natomiast sa bardzo podobne (w przypadku dwoch wymienionych wyzej). Spalanie rowniez. Zaryzykowalbym nawet stwierdzenie, ze 2.4 palil odrobine mniej (jakies 0.5l, masa samochodow podobna). R5 ma jednak jednak duza wade - swoja wage, to naprawde ciezki silnik i czuc to, ze nad przednia osia wisi spora liczba kg. Ale i tak wole R5 zlosnik.gif

Ujmujac calosc bardziej obrazowo, po krotkiej jezdzie 2.4 JTD mamy wrazenie, ze pod maska jest duzy, mocny, pracujacy bez wysilku silnik, gdzie w przypadku R4 od pierwszych metrow wiemy (slyszymy, czujemy), ze to diesel.

Aha, jeszcze slowko odnosnie foteli z tej 156. O wiele lepiej sie na nie patrzy, niz w nich siedzi zlosnik.gif Czesc ledzwiowa, nawet jezeli jest maksymalnie schowana wystaje zdecydownaie za duzo, aby to bylo komfortowe. Takie sa moje odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha, jeszcze slowko odnosnie foteli z tej 156. O wiele lepiej sie na

> nie patrzy, niz w nich siedzi Czesc ledzwiowa, nawet jezeli

> jest maksymalnie schowana wystaje zdecydownaie za duzo, aby to

> bylo komfortowe. Takie sa moje odczucia.

Dziwne, ze takie pomarszczone, moje zwykłe MOMO po 100 000 wygladają jak nowe ..... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam doswiadczenia z 2.4 JTD 10v oraz MJ 150 KM.

ja mam porównanie pomiędzy:

2.4 136KM (Lybra)

2.4 150KM (Lybra, którą mam)

1.9 MJET 150KM Croma

136KM zbiera się duuużo słabiej od mojej 150KM, natomiast MJET jeździ podobnie jak moje 150KM tylko czuć, że to 16v silnik, po prostu jest podobnie jak w benzynie, wyżej się kręci ;-) ale mój jest najfajniejszy :-) Myślę, że w AR 156 jest podobnie, masa silnika mi nie przeszkadza, jakoś jest dobrze zawieszenie zestrojone, bo 1.9JTD w Marea mi przeszkadzało.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.