Skocz do zawartości

LPG 1,55


kucolek

Rekomendowane odpowiedzi

> .....Wrocław - Wałbrzych stacja Orlen otwarta od czterech dni i

> taka cena 1,55 az nie wierzyłem .....wiec do pełna .....

Teraz wiemy ile może naprawdę być, bo nawet w promocji ORLEN chyba jeszcze nigdy do niczego nie dołożył.

(Ile oni mieli w zeszłym roku zysku netto?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Było to tak dawno ze nie pamietam takiej ceny a tu wczoraj

> .....Wrocław - Wałbrzych stacja Orlen otwarta od czterech dni i

> taka cena 1,55 az nie wierzyłem .....wiec do pełna .....

..ale wyjeles potem reke z nocnika??????????????

bo ja snilem ostatnio o tym jak po 98groszy tankowalem...i za 30 pln z warszawy do domu dojechalem zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

to nie moze byc prawdasciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..ale wyjeles potem reke z nocnika??????????????

> bo ja snilem ostatnio o tym jak po 98groszy tankowalem...i za 30 pln

> z warszawy do domu dojechalem

> to nie moze byc prawda

Nn nie wiem, nie wiem czy się to śniło - ja dziś na Krak-gazie za 1,66 tankowałem, więc te 11 groszy w promocji jest całkiem realne, tymbardziej, że kolega pisze że stacja jest nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> więc te 11 groszy w promocji jest całkiem

> realne, tymbardziej, że kolega pisze że stacja jest nowa.

Wątpię ! U mnie jak otwarli nową stację Orlenu to dali 3 gr (trzy grosze) rabaru na litrze na następne tankowanie jeśli poprzednie i nastepne było za conajmniej 50 pln, a ulotki o tym leżały na całym mieście. Pewnie wydrukowanie ich kosztowało 10 razy tyle co dali tego upustu, a tak dla mnie to trochę wstyd pisać w takiej ulotce o takim gigantycznym rabacie pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na tym paragonie tez jest GAZ do zapalniczek

O właśnie chodziło mi o to, że na wszystkich paragonach z Orlen i Shell mam Gaz LPG lub samo LPG.

Kiedyś czytałem o tym, że jeśli na dystrybutorze jest napisane Gaz, Autogaz itp. do stacja paliw nie ponosi odpowiedzialności za jakość tego paliwa, gdyż nie ma na niego normy, a jeśli jest LPG to na ten rodzajpaliwa norma istnieje i można się na nią powoływać.

Więc jeśli to jest GAZ a nie LPG to może w tej cenie sprzedali Ci troszeczkę inny skład mieszanki niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O właśnie chodziło mi o to, że na wszystkich paragonach z Orlen i

> Shell mam Gaz LPG lub samo LPG.

> Kiedyś czytałem o tym, że jeśli na dystrybutorze jest napisane Gaz,

> Autogaz itp. do stacja paliw nie ponosi odpowiedzialności za

> jakość tego paliwa, gdyż nie ma na niego normy, a jeśli jest LPG

> to na ten rodzajpaliwa norma istnieje i można się na nią

> powoływać.

> Więc jeśli to jest GAZ a nie LPG to może w tej cenie sprzedali Ci

> troszeczkę inny skład mieszanki

hehe.gif no to teraz mnie rozbawiłes ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to teraz mnie rozbawiłes ......

Ja też się nieźle bawie jak czytam podobne teksty, przyjemnej lektury busted.gif:

Syntetyczna informacja dotycząca jakości gazu do pojazdów samochodowych (LPG)

Dane statystyczne wskazują, że z roku na rok wzrasta w Polsce zużycie gazu propan - butan, w tym ilość gazu zużywanego w pojazdach samochodowych.

Polska stała się drugim po Włoszech konsumentem tego rodzaju paliwa do silników samochodowych, a szacunkowa liczba pojazdów z zamontowaną instalacją zasilania gazem określana była w roku 2003 na ponad

1 milion. Według przewidywań rok 2004 przyniósł dalszy wyraźny wzrost liczby pojazdów zasilanych gazem jak i ilości zużywanego w nich gazu LPG.

W ostatnim okresie IH odnotowuje wzrost informacji i skarg konsumentów na jakość gazu używanego w pojazdach samochodowych, choć ich ilość w porównaniu do paliw ciekłych jest zdecydowanie mniejsza.

Skargi te nie mogą być, naszym zdaniem, miernikiem jakości gazu. Patrząc przez pryzmat paliw ciekłych należy zauważyć, że ilość skarg i informacji związanych z ich jakością diametralnie wzrosła w okresie samej kontroli i jej nagłaśniania, wskazującego, kto może być ich adresatem.

Jak dotąd, nikt w Polsce nie posiada udokumentowanej wiedzy na temat jakości gazu sprzedawanego w ogólnodostępnych stacjach paliw. Poglądy w tej materii są bardzo zróżnicowane i mogą zawierać w sobie wiele ocen subiektywnych.

Obszar ten nie ma żadnych regulacji prawnych pozwalających na kontrolę i obiektywną ocenę jakości gazu LPG do pojazdów samochodowych, oferowanego konsumentom przez różne podmioty gospodarcze.

Sygnały i wnioski od konsumentów kierowane nie tylko do IH spowodowały, że Ministerstwo Gospodarki i Pracy podjęło ten problem. Według naszej wiedzy działania zmierzające do wydania odpowiednich regulacji prawnych, podobnych jak w przypadku paliw ciekłych, znajdują się w fazie przygotowań.

Naszym zdaniem osiągnięcie celu wymaga nowelizacji ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw ciekłych i biopaliw ciekłych, której odpowiednie zapisy dadzą Ministrowi Gospodarki i Pracy delegację do wydania stosownych rozporządzeń wykonawczych dotyczących:

- wymagań jakościowych dla gazu LPG, co nada normie europejskiej dotyczącej

gazu LPG rygor obowiązkowego stosowania,

- metod badania jakości gazu LPG,

- sposobu pobierania próbek gazu.

Równie ważnym problemem są także aktualne możliwości badawcze laboratoriów analitycznych, które w naszej ocenie są obecnie dalece niewystarczające, w szczególności pod względem akredytowanych metod badania LPG zgodnych z normą PN EN 589 Paliwa do pojazdów samochodowych LPG. Wymagania i metody badań.

Brak wyżej wymienionych regulacji prawnych wyklucza podjęcie przez IH, podobnych jak w przypadku benzyn i oleju napędowego, kontroli jakości gazu propan-butan.

Uwzględniając powyższe a także wagę problemu jakości gazu dla konsumentów i pojazdów samochodowych, Inspekcja Handlowa podjęła decyzję o przeprowadzeniu w kilku województwach sondażowego rozpoznania jakości gazu w wylosowanych stacjach paliw, przy pomocy akredytowanego laboratorium.

Sondaż sprowadził się do pobrania 36 próbek gazu z wytypowanych losowo stacji paliw w województwach:

- Pomorskim,

- Podlaskim,

- Warmińsko – mazurskim,

- Kujawsko – pomorskim.

Przeprowadzone badania laboratoryjne wykazały, że w przypadku 15 próbek gazu tj. 41,66 % próbek pobranych i skontrolowanych, jakość gazu nie odpowiadała wymaganiom określonym w ww. normie.

W badanych próbkach kwestionowano następujące parametry:

- zawartość siarki,

- zawartość wody,

- działanie korodujące na płytce miedzianej,

- liczbę oktanową.

W części kwestionowanych próbek gazu wymagań jakościowych nie spełniało więcej niż jeden z badanych parametrów.

Ponadto z oceny analiz chromatograficznych, których nie przewiduje norma, wynikał bardzo różnorodny skład sprzedawanego gazu LPG. Zmieniał się on od zawartości sześciu – siedmiu składników w różnych proporcjach do prawie czystego propanu (około 95%).

W wielu przypadkach w wystawianych fakturach przedsiębiorcy określali sprzedawany produkt jako propan – butan, autogaz, gaz płynny i in.

Średnia cena detaliczna gazu LPG według danych Polskiej Izby Paliw Płynnych kształtowała się na początku grudnia 2004 r. na poziomie 2,02 zł. W województwach, w których pobrano próbki gazu do badań wahała się ona od 1,97 do 2,03 zł

Natomiast na stacjach, z których pobrano próbki średnia cena gazu wyniosła 1,94 zł. Należy zauważyć, że w przypadku 14 kwestionowanych próbek ceny jednostkowe 1 litra gazu były niższe niż 2,00 zł i wahały się od 1,83 do 1,99 zł/l.

Wydaje się, że przyczyn zróżnicowania cen gazu można upatrywać w:

- wprowadzaniu do obrotu na stacjach paliwowych gazu przeznaczonego na cele komunalno – bytowe,

- wprowadzaniu do obrotu gazu pochodzącego z nielegalnego importu.

Generalnie należy stwierdzić, że co prawda ilość pobranych do badań próbek nie była zbyt duża i nie może stanowić próby reprezentatywnej dla całego kraju, to jednak wskazuje, że jakość gazu jest dalece niezadowalająca i wymaga zajęcia się tym problemem.

Na tle przedstawionej sytuacji zasadnym wydaje się:

 przyspieszenie procesu związanego z uregulowaniami prawnymi tego segmentu rynku,

 przygotowanie laboratoriów do analiz jakości gazu według określonych metod badawczych w aspekcie technicznym i akredytacyjnym,

 podjęcie kontroli jakości gazu w szerszym zakresie bazując na wydanych wcześniej aktach prawnych.

Opracowano:

w Wydziale Kontroli Paliw

Akceptował:

Eugeniusz Cyra

Dyrektor Biura Kontroli

i Bezpieczeństwa Produktów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

> Kiedyś czytałem o tym, że jeśli na dystrybutorze jest napisane Gaz,

> Autogaz itp. do stacja paliw nie ponosi odpowiedzialności za

> jakość tego paliwa, gdyż nie ma na niego normy, a jeśli jest LPG

> to na ten rodzajpaliwa norma istnieje i można się na nią

> powoływać.

Muszę poprzeć kolegę ,bo sam o tym czytałem klik

co do prawdziwości tej tezy,to możemy zgodzić się lub nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz wiemy ile może naprawdę być, bo nawet w promocji ORLEN chyba

> jeszcze nigdy do niczego nie dołożył.

> (Ile oni mieli w zeszłym roku zysku netto?)

Ale wy się czepiacie tego Orlenu. Zysk zyskiem, a kasę na odprawy dla prezesów przecież jakoś trzeba uzbierać. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .

> Muszę poprzeć kolegę ,bo sam o tym czytałem klik

> co do prawdziwości tej tezy,to możemy zgodzić się lub nie.

Dla mnie problem interpretacji zapisu "Autogaz" czy "LPG" przypomina problem z prac nad inną ustawą, czyli słynne "lub" czy "i" czasopisma. Jak dla mnie takie kruczki prawne pozwalaja przelewać bezkarnie miliony do kogoś portfela, a człowiekowi który zniszczy sobie przez to silnik nie pozwoli na dochodzenie swoich praw bo ich w naszym kraju nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie problem interpretacji zapisu "Autogaz" czy "LPG" przypomina

> problem z prac nad inną ustawą, czyli słynne "lub" czy "i"

> czasopisma. Jak dla mnie takie kruczki prawne pozwalaja

> przelewać bezkarnie miliony do kogoś portfela, a człowiekowi

> który zniszczy sobie przez to silnik nie pozwoli na dochodzenie

> swoich praw bo ich w naszym kraju nie ma.

Dokładnie! Chodzi wyłącznie o uniknięcie odpowiedzialności w razie "draki". W Polsce, mam wrażenie,że każdy zastanawia się nad sposobem jak skutecznie ominąć przepis niż prawidłowo go respektować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Było to tak dawno ze nie pamietam takiej ceny a tu wczoraj

> .....Wrocław - Wałbrzych stacja Orlen otwarta od czterech dni i

> taka cena 1,55 az nie wierzyłem .....wiec do pełna .....

Przejeżdzałem obok tej stacji, wracając z nart z Karpacza. Nie mogłem w to uwierzyć yikes.gif W Poznaniu najtaniej LPG (dobrej jakości) udaje mi się zatankować za 1,85...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejeżdzałem obok tej stacji, wracając z nart z Karpacza. Nie mogłem

> w to uwierzyć W Poznaniu najtaniej LPG (dobrej jakości) udaje

> mi się zatankować za 1,85...

to jeszcze jest w tej cenie ????

nie masz gdzie na narty jezdzic ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.