Skocz do zawartości

[golf III AFN Variant] amortyzatory tyl


wojtala

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanko. Wczoraj po wymianie amortyzatorow z tylu cos w lewym tylnym zawiasie zaczelo walic. Poskladane jest to tak samo jak prawy ale cos sie buntuje. Podczas montazu moja uwage przykul fakt, ze trzpien tego lewego amortyzatora sie kreci a prawego i starych amorkow sie nie kreci. Wiem, ze przody sie kreca, ale tylne sie nie krecily bo bez problemu dociagalem sruby bez trzymania. Czy na pewno nie powinien sie krecic? Jesli tak to czy to moze byc wina amorka i stukania. Amorki to BILSTEIN B4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takie pytanko. Wczoraj po wymianie amortyzatorow z tylu cos w

> lewym tylnym zawiasie zaczelo walic. Poskladane jest to tak samo

> jak prawy ale cos sie buntuje. Podczas montazu moja uwage

> przykul fakt, ze trzpien tego lewego amortyzatora sie kreci a

> prawego i starych amorkow sie nie kreci. Wiem, ze przody sie

> kreca, ale tylne sie nie krecily bo bez problemu dociagalem

> sruby bez trzymania. Czy na pewno nie powinien sie krecic? Jesli

> tak to czy to moze byc wina amorka i stukania. Amorki to

> BILSTEIN B4

A powiedz mi czy dużo dało , że zmieniłeś amory z tyłu ? U mnie mają po ok.60% i strasznie buja mi tyłem. Czy po wymianie powinno to ustać, bo wydaje mi się, że 60% to jeszcze nie tragedia...W jakim stanie były Twoje przed wymianą? A możesz podać koszt 893goodvibes.gif ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedz mi czy dużo dało , że zmieniłeś amory z tyłu ? U mnie mają

> po ok.60% i strasznie buja mi tyłem. Czy po wymianie powinno to

> ustać, bo wydaje mi się, że 60% to jeszcze nie tragedia...W

> jakim stanie były Twoje przed wymianą? A możesz podać koszt ??

Obadaj silentbloki tylnej belki, bo mogą powodować bujanie.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obadaj silentbloki tylnej belki, bo mogą powodować bujanie.

> PZDR

Z tego co widzę to nie są rozwulkanizowane , ani też nie stukają...Zauważyłem też , że po przejechaniu np progu zwalniającego przód samochodu zakołysa się raz i ładnie wraca na swoje miejsce, natomiast tył zawsze minimum 2 razy! Czy jest możliwy błąd badania na stacji diagnostycznej? Badania robiłem 2 razy dla pewności, ale na tej samej stacji crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co widzę to nie są rozwulkanizowane , ani też nie

> stukają...Zauważyłem też , że po przejechaniu np progu

> zwalniającego przód samochodu zakołysa się raz i ładnie wraca na

> swoje miejsce, natomiast tył zawsze minimum 2 razy! Czy jest

> możliwy błąd badania na stacji diagnostycznej? Badania robiłem 2

> razy dla pewności, ale na tej samej stacji

To dziwne. U mnie na 5 letnich amorkach (Bilstein B4) poprzeczne nierówności tłumi na jeden raz. Nawet jak próbuję rozbujać tył stając na haku to po odpuszczeniu jest tylko wachnięcie.

Gorzej z nierównościami na łuku. Czasem tył "ucieknie", zwłaszcza przy większej prędkości. Ale to już "zaleta" belki skrętnej...

A wracając do bujania to w innym Golfie (z 1Z) tył baaaardzo się buja, ale nie wiem jaki jest wynik na "trzęsiawkach".

A który to rocznik? Do MR95 (chyba) z tyłu były montowane kiepskie (czytaj: za miękkie) sprężyny.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dziwne. U mnie na 5 letnich amorkach (Bilstein B4) poprzeczne

> nierówności tłumi na jeden raz. Nawet jak próbuję rozbujać tył

> stając na haku to po odpuszczeniu jest tylko wachnięcie.

> Gorzej z nierównościami na łuku. Czasem tył "ucieknie", zwłaszcza

> przy większej prędkości. Ale to już "zaleta" belki skrętnej...

> A wracając do bujania to w innym Golfie (z 1Z) tył baaaardzo się

> buja, ale nie wiem jaki jest wynik na "trzęsiawkach".

> A który to rocznik? Do MR95 (chyba) z tyłu były montowane kiepskie

> (czytaj: za miękkie) sprężyny.

> PZDR

Właśnie u mnie wczoraj patrzyłem i są jakieś czerwone sprężyny zamontowane icon_eek.gif !! Czy to może być ich wina ? A rocznik Golfa to 94 - styczeń bodajże smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie u mnie wczoraj patrzyłem i są jakieś czerwone sprężyny

> zamontowane !! Czy to może być ich wina ? A rocznik Golfa to 94

> - styczeń bodajże

Czerwone to raczej nieoryginalne. A rocznik 1994 w MKIII Variant na pewno miał kiepski tył.

Najlepiej wstawić sprężyny od nowszego Varianta, ale nie wiem, czy pasują.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czerwone to raczej nieoryginalne. A rocznik 1994 w MKIII Variant na

> pewno miał kiepski tył.

> Najlepiej wstawić sprężyny od nowszego Varianta, ale nie wiem, czy

> pasują.

> PZDR

A czy gdybym wsadził taki zestawik http://moto.allegro.pl/item353298572_sportowe_zawieszenie_golf_iii_kombi_przod_i_t_yl.html

Czy dało by to coś? Czy utwardziło by mi golfika troszkę ? Dotychczas jeździłem CC na amorkach gazowych i było dużo sztywniej a w Golfie strasznie denerwuje mnie to bujanie.

Wiem, że charakterystyka zawieszeń w obu autach znacznie się różni, ale to bujanie nie jest normalne i muszę w tym jakoś walczyć...:) To co zrobić ?? Co proponujecie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.