Skocz do zawartości

Zabralem sie za hamulce..


Marek74

Rekomendowane odpowiedzi

bo juz mnie szlag trafial jak co wizyta u innego mechanika, to po 3 tygodniach hamulce znowu sie blokuja. Pomyslalem, ze przesmaruje sam.

Wybralem sie na wies, rozkrecilem kolo, sciaglem zacisk, przesmarowalem...i deplem na hamulec, w zwiazku z czym tloczek caly i wylecial.

Oczywiscie, zaczal sie lac plyn itp.

Nie powiem, jak bylem szczesliwy wtedy smile.gif Zacisnalem przewod, odkrecilem zacisk, poszedlem kilka domow dalej -byl tam mechanik. Pokazalem mu ten zacisk, poogladal, poogladal, i POKAZAL mi co jest nie tak - a mianowicie na tloczku sa wzery, wiec zawsze beda problemy, a gumowa uszczelka byla dziurawa jak sito.

No i teraz musze kupic sobie tloczki i uszczelki -da rade kupic same?

A przyokazji dowiedzialem sie ile warci sa krakowscy mechanicy - kazdy "czyscil", zamiast powiedziec jasno ze to trzeba wymienic i koniec.

przedostatnim razem jasno powiedzialem zostawiajac samochod - ze chce hamulce miec sprawne. I nastawilem sie kasowo juz na wymiane uszczelek, podszlifowanie tloczkow, czy co - no ale gosciu stwierdzil ze "wystarczylo przesmarowac". to mu uwierzylem Eh..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo juz mnie szlag trafial jak co wizyta u innego mechanika, to po 3

> tygodniach hamulce znowu sie blokuja.

Nie musisz kupować nowych tłoczków. Stare oczyść drobnym papierem ściernym - 400 i dopoleruj 800-1000. To samo zrób z cylinderkami. Wszystko dokładnie umyj i odtłuść i poskładaj na nowych gumkach (uszczelki o przekroju kwadratowym na tłoczkach i kołnierze zabezpieczające przed brudem). Całkowity koszt takiej regeneracji: około 20 złotych (4 złote gumki, 10 płyn hamulcowy, 6 inne materiały (papier ścierny, odpowietrzniki itp)) + robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie musisz kupować nowych tłoczków. Stare oczyść drobnym papierem

> ściernym - 400 i dopoleruj 800-1000. To samo zrób z

> cylinderkami. Wszystko dokładnie umyj i odtłuść i poskładaj na

> nowych gumkach (uszczelki o przekroju kwadratowym na tłoczkach i

> kołnierze zabezpieczające przed brudem). Całkowity koszt takiej

> regeneracji: około 20 złotych (4 złote gumki, 10 płyn hamulcowy,

> 6 inne materiały (papier ścierny, odpowietrzniki itp)) + robota.

albo kup regenerowane zaciski na allegro...polecam,a koszt to 80 złotych...też myślałem,że zregeneruje swoje...urwany odpowietrznik,zabawa z wiertarką zakończona przewierconą dłonią skutecznie zniechęciła mnie do dalszych zabaw.ostatecznie wymiana tyłu(cylinderki,przewody,szczęki) i zacisow(klocki były niedawno zmieniane) i auto hamuje jak trzeba!!

co do tłoczków pasują na 100% od poloneza(stary typ,nie lucas)...to są te same zaciski! ale koszt tłoczka to kolejne 20-30 złotych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.