rafi278 Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 Witam, czy chlodnice montowane w sc1.1mpi byly wieksze(wydajniejsze) od tych z spi, czy roznica polega tylko na tym ze nie posiadaja miejsca na czujnik(wlacznik) wentylatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CARMAX Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > Witam, czy chlodnice montowane w sc1.1mpi byly wieksze(wydajniejsze) > od tych z spi, czy roznica polega tylko na tym ze nie posiadaja > miejsca na czujnik(wlacznik) wentylatora? Chłodnica od SPI jest mniejsza niż od MPI - czy ta druga jest bardziej wydajna to nie wiem W MPI nie ma czujnika wkręcanego w chłodnicę Różne mocowania wiatraka w SPI i MPI Odrobinę inaczej jest powieszona chłodnica od SPI w stosunku do MPI (MPI ma taki specjalny występ do powieszenia przy pasie przednim natomiast SPI jest wieszana na przewodzie wodny górnym - jest specjalne zgrubienie na obejmę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > W MPI nie ma czujnika wkręcanego w chłodnicę A co włącza wentylator? Czujnik w głowicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > A co włącza wentylator? > Czujnik w głowicy? ..nie, czujnik na bloku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > A co włącza wentylator? > Czujnik w głowicy? wentylator zalacza przekaznik sterowany z ECU, na podstawie temp. silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > Chłodnica od SPI jest mniejsza niż od MPI - czy ta druga jest > bardziej wydajna to nie wiem > W MPI nie ma czujnika wkręcanego w chłodnicę > Różne mocowania wiatraka w SPI i MPI > Odrobinę inaczej jest powieszona chłodnica od SPI w stosunku do MPI > (MPI ma taki specjalny występ do powieszenia przy pasie przednim > natomiast SPI jest wieszana na przewodzie wodny górnym - jest > specjalne zgrubienie na obejmę) a wiesz moze jakie sa te roznice w wymiarach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > ..nie, czujnik na bloku nie ma żadnego czujnika temp na bloku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
citus Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 chlodnica w spi a mpi jest ta sama tylko w spi ma czujnik w chldnicy a mpi w bloku zrób czujnik w wężu jeśli robisz swapa, wtedy zaoszczedzisz na chłodnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jbl Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > chlodnica w spi a mpi jest ta sama tylko w spi ma czujnik w chldnicy > a mpi w bloku zrób czujnik w wężu jeśli robisz swapa, wtedy > zaoszczedzisz na chłodnicy jak green pisal nie ma zadnego czujnika w bloku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 No to w koncu jak, jest wieksza czy taka sama?? A tak na marginesie to swap juz dawno zrobiony a obecna chlodnica niewyrabia i chcialem cos wydajniejszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jbl Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > No to w koncu jak, jest wieksza czy taka sama?? > A tak na marginesie to swap juz dawno zrobiony a obecna chlodnica > niewyrabia i chcialem cos wydajniejszego bez T mnie w zulenosci wystarczala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CARMAX Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > chlodnica w spi a mpi jest ta sama tylko w spi ma czujnik w chldnicy > a mpi w bloku zrób czujnik w wężu jeśli robisz swapa, wtedy > zaoszczedzisz na chłodnicy A patrz mam na magazynie jedną i drugą i magicznym sposobem jedna jest większa od drugiej - więc z łaski swojej nie wypowiadaj się jeśli nie jesteś pewien. Popularnie mówi się nie wcinaj się między mięsko a %%% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CARMAX Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > No to w koncu jak, jest wieksza czy taka sama?? Bankowo MPI jest większa - patrz mój post wyżej > A tak na marginesie to swap juz dawno zrobiony a obecna chlodnica > niewyrabia i chcialem cos wydajniejszego Chłodnica od 1.1 mpi na 100% wyrabia przy silniku 1.2 - ale z tego co mi wiadomo chłodnica od SPI również - poprostu ten typ tak ma że wentylator włącza się częściej i tyle - trzeba to przeżyć - ja dla odmiany na dniach bede robił konwersję w drugą stronę - a to dlatego że chłodnica od MPI jest właśnie większa - i przy założonym niższym zawiasie i zderzaku sportingowym zaadoptowanym do pasa od MPI poprostu wystaje i można nią zawadzić. Gdybyś jednak decydował się na przejście na chłodnicę od MPI i dodawaniu włącznika wentylatora na przewodzie wodnym powrotnym to musisz się liczyć z jednym - ciągle działającym wentylatorze (u mnie po zgaszeniu auta wentyl chodzi przez jakieś 10 minut jeszcze...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jbl Napisano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > Bankowo MPI jest większa - patrz mój post wyżej > Chłodnica od 1.1 mpi na 100% wyrabia przy silniku 1.2 - ale z tego co > mi wiadomo chłodnica od SPI również - poprostu ten typ tak ma że > wentylator włącza się częściej i tyle - trzeba to przeżyć - ja > dla odmiany na dniach bede robił konwersję w drugą stronę - a to > dlatego że chłodnica od MPI jest właśnie większa - i przy > założonym niższym zawiasie i zderzaku sportingowym zaadoptowanym > do pasa od MPI poprostu wystaje i można nią zawadzić. Gdybyś > jednak decydował się na przejście na chłodnicę od MPI i > dodawaniu włącznika wentylatora na przewodzie wodnym powrotnym > to musisz się liczyć z jednym - ciągle działającym wentylatorze > (u mnie po zgaszeniu auta wentyl chodzi przez jakieś 10 minut > jeszcze...) w prosty sposob mozna podac plusa na przekazniku ,wraz z wylacznieem stacyjki wylacza sie wentyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 > Bankowo MPI jest większa - patrz mój post wyżej > Chłodnica od 1.1 mpi na 100% wyrabia przy silniku 1.2 - ale z tego co > mi wiadomo chłodnica od SPI również - poprostu ten typ tak ma że > wentylator włącza się częściej i tyle - trzeba to przeżyć - ja > dla odmiany na dniach bede robił konwersję w drugą stronę - a to > dlatego że chłodnica od MPI jest właśnie większa - i przy > założonym niższym zawiasie i zderzaku sportingowym zaadoptowanym > do pasa od MPI poprostu wystaje i można nią zawadzić. Gdybyś > jednak decydował się na przejście na chłodnicę od MPI i > dodawaniu włącznika wentylatora na przewodzie wodnym powrotnym > to musisz się liczyć z jednym - ciągle działającym wentylatorze > (u mnie po zgaszeniu auta wentyl chodzi przez jakieś 10 minut > jeszcze...) u mnie wentylator jest po kluczyku, wiec nie ma z tym problemu gdyby wentylator wlaczal sie tylko w korkach tez nie bylo by problemu, ale gdy sobie jade np. 130km/h przy tem na zewnatrz ok 20st i temperatura silnika rosnie zalaczajac tym samym wentylator to sam chyba przyznasz ze jednak jest cos nie tak i na bank jest to wina chlodnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CARMAX Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > u mnie wentylator jest po kluczyku, wiec nie ma z tym problemu > gdyby wentylator wlaczal sie tylko w korkach tez nie bylo by > problemu, ale gdy sobie jade np. 130km/h przy tem na zewnatrz ok > 20st i temperatura silnika rosnie zalaczajac tym samym > wentylator to sam chyba przyznasz ze jednak jest cos nie tak i > na bank jest to wina chlodnicy A tutaj akurat bym nie był przekonany czy to wina chłodnicy - tak się dziwnie składa że powierzchnia chłodnic od SPI i MPI nie różni się aż tak znacząco - do MPI może wejść w sumie pewnie ze 300ml płynu więcej (albo i to nie) a powierzchnia sumarycznie to się różni pewnie o jakieś 10cm2 - więc nie sądzę żeby zmiana na chłodnicę od MPI Ci pomogła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > A tutaj akurat bym nie był przekonany czy to wina chłodnicy - tak się > dziwnie składa że powierzchnia chłodnic od SPI i MPI nie różni > się aż tak znacząco - do MPI może wejść w sumie pewnie ze 300ml > płynu więcej (albo i to nie) a powierzchnia sumarycznie to się > różni pewnie o jakieś 10cm2 - więc nie sądzę żeby zmiana na > chłodnicę od MPI Ci pomogła... Wczesniej mialem chlodnice valeo i chlodzenie bylo do zniesienia, wlaczal sie czesto ale w trasie nigdy, niedawno niestety ustrzelilem zajaca i kupilem nowke chlodnice ale (no name) i zaczal sie wlasnie problem. Uklad jest odpowietrzony i wszystko inne sprawne, tak wiec na 100% to wina chlodnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CARMAX Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > Wczesniej mialem chlodnice valeo i chlodzenie bylo do zniesienia, > wlaczal sie czesto ale w trasie nigdy, niedawno niestety > ustrzelilem zajaca i kupilem nowke chlodnice ale (no name) i > zaczal sie wlasnie problem. Uklad jest odpowietrzony i wszystko > inne sprawne, tak wiec na 100% to wina chlodnicy Inny układ rurek w chłodnicy - ot cała tajemnica - niektóre chłodnice w podróbie są natomiast robione bardzo fajnie bo mają dużo miejsca między użebrowaniem - z jednej strony to częściej załącza się w korkach bo ma mniej rurek wewnątrz i siłą rzeczy nagrzewa się szybciej ale z drugiej przy mocnym lepszy przewiew powinien być i w trasie powinno lepiej przechładzać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
citus Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 nie badz taki popularny bo cie spalą , tak na marginesie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.