macmac Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 Witam. Gdzie mam szukać przyczyny ciężkiej pracy dźwigni zmiany biegów ( uniak 1,0 fire )? Biegi wchodzą bez problemu, nie wyskakują tylko ta dźwignia ciężko chodzi - prawie jak przy tych ostatnich z przed 2 lat wielkich mrozach zanim olej się rozgrzał. Olej w skrzyni do wymiany? Fura jest z 2000 i jestem pewien ze jeszcze wymieniany nie był. Czy to też wina czegoś innego. Coś mam tam smarować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killer1984 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > Witam. Gdzie mam szukać przyczyny ciężkiej pracy dźwigni zmiany > biegów ( uniak 1,0 fire )? Biegi wchodzą bez problemu, nie > wyskakują tylko ta dźwignia ciężko chodzi - prawie jak przy tych > ostatnich z przed 2 lat wielkich mrozach zanim olej się > rozgrzał. Olej w skrzyni do wymiany? Fura jest z 2000 i jestem > pewien ze jeszcze wymieniany nie był. Czy to też wina czegoś > innego. Coś mam tam smarować? u mnie jest podobnie czasami biegi wchodzą pięknie... a czasami muszę się nieźle na siłować często jest tak, że muszę się aż zatrzymać żeby włączyć 1 bieg... wiem wiem... jedynka nie jest zsynchronizowana... ale czasami mogę włączyć ja przy około 10-15 km/h a czasami muszę się zatrzymać do 0... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > u mnie jest podobnie czasami biegi wchodzą pięknie... a czasami > muszę się nieźle na siłować często jest tak, że muszę się aż > zatrzymać żeby włączyć 1 bieg... wiem wiem... jedynka nie jest > zsynchronizowana... ale czasami mogę włączyć ja przy około 10-15 > km/h a czasami muszę się zatrzymać do 0... Jakto nie jest ? Znaczy się, że tak jak wsteczny powinno sie ją wbijać po zatrzymaniu tylko bo będzie zgrzytać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killer1984 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > Jakto nie jest ? Znaczy się, że tak jak wsteczny powinno sie ją > wbijać po zatrzymaniu tylko bo będzie zgrzytać ? nie wiem jak to wszystko działa ale kiedyś mi tak wujek tłumaczył, że "jedynka" nie jest zsynchronizowana... chodzi tu chyba o to, że np. drugi bieg można włączyć nawet przy 50km/h... a jedynkę? nie włączysz oczywiście po puszczeniu sprzęgła większość wie co by się stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 brak synchronizacji nie powoduje niemozliwosci wlaczenia danego biegu. kiedys wszstkie skrzynie nie byly zsynchronizowane i ludzie jakos jezdzili. w takim przypadku aby wrzucic wyzszy bieg konieczne bylo podwojne wysprzeglanie a przy redukcji miedzygaz... wiec jedynke da sie wrzucic w czasie jazdy - trzeba tylko wiedziec jak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killer1984 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 a mógł byś nas oświecić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 toz przeciez napisalem jak... czytac ze zrozumieniem tez trzeba umiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killer1984 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > toz przeciez napisalem jak... czytac ze zrozumieniem tez trzeba umiec ale mi chodziło o dokładniejszą instrukcję tego manewru bo nie widzi mi się katować skrzynię próbując metodą prób i błędów nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc : podwojne wysprzeglanie a przy redukcji miedzygaz .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > kiedyś mi tak wujek tłumaczył, > że "jedynka" nie jest zsynchronizowana... chodzi tu chyba o malucha, bo na pewno nie o uno wujek myślał, a jeśli jednak o uno to się myli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 normalnie gorzej niz dziecko... poklociles sie z google albo z wikipedia? napisalem co, a jak to sam powinienes sobie znalesc. poza tym same nazwy pozwalaja sie domyslac ocb... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > Witam. Gdzie mam szukać przyczyny ciężkiej pracy dźwigni zmiany > biegów Coś mam tam smarować? smarowanie to rozwiązanie doraźne, ale pomoże troszkę. wszystkie miejsca ruchome w zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów możesz potraktować olejarką nurkując pod maską, ale rozebranie tego diwajsu, oczyszczenie i ponowne złożenie to coś, co i ja mam w planach na lipiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macmac Napisano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 Tak jak pisałem praca szkrzyni jest prawidłowa, biegi wchodzą, zwalniać, zatrzymywać się nie trzeba. Tylko te opory przy manewrowaniu "wajchą" mnie drażnią. Myślałem potraktować to WD-40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARCCOS Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > Tak jak pisałem praca szkrzyni jest prawidłowa, biegi wchodzą, > zwalniać, zatrzymywać się nie trzeba. Tylko te opory przy > manewrowaniu "wajchą" mnie drażnią. Myślałem potraktować to > WD-40 Posmaruj (jak juz wspomniano) wszystkie miejsca na polączeniach cięgien pomiedzy lewarkirm a skrzynią biegów. Powinno pomóc. W uno wszystkie biegi są sychronizowane (tylko nie wsteczny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killer1984 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > normalnie gorzej niz dziecko... poklociles sie z google albo z > wikipedia? napisalem co, a jak to sam powinienes sobie znalesc. > poza tym same nazwy pozwalaja sie domyslac ocb... wiesz... chyba szybciej było by napisać co i jak niż pisać takie wypociny... ale to twój wybór.... a tak na przyszłość nie pisz takich "bezcennych" informacji... bo do niczego one się nie przydają... P.s. Nie ma głupich pytań - są za to głupie odpowiedzi... Nie pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > wiesz... chyba szybciej było by napisać co i jak niż pisać takie > wypociny... ale to twój wybór.... a tak na przyszłość nie pisz > takich "bezcennych" informacji... bo do niczego one się nie > przydają... > P.s. Nie ma głupich pytań - są za to głupie odpowiedzi... > Nie pozdrawiam. no tak teraz strzelisz focha bo wytknalem Ci lenistwo - troche samokrytycyzmu proponuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killer1984 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > no tak teraz strzelisz focha bo wytknalem Ci lenistwo - troche > samokrytycyzmu proponuje normalnie gorzej niz dziecko... wybacz ale nie lubię jak ktoś mi ubliża bez powodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > wybacz ale nie lubię jak ktoś mi ubliża bez powodu... nie to bylo moim celem. i zakonczmy juz OT. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > brak synchronizacji nie powoduje niemozliwosci wlaczenia danego > biegu. kiedys wszstkie skrzynie nie byly zsynchronizowane i > ludzie jakos jezdzili. w takim przypadku aby wrzucic wyzszy bieg > konieczne bylo podwojne wysprzeglanie a przy redukcji > miedzygaz... > wiec jedynke da sie wrzucic w czasie jazdy - trzeba tylko wiedziec > jak... Mnie chodziło bardziej o to, że bieg niesynchronizowany bez znacznego wyhamowania mechanizmu będzie zgrzytał, po to jest synchronizator, żeby zrównać prędkości obrotowe z obu stron i "zapiąć" bieg, czyż nie tak? Dlatego między innymi wsteczny zgrzyta jak go wbijasz bez uwczesnego zatrzymania się do 0 km/h. Zresztą w maluchu właśnie ta nieszczęsna jedynka da się wbić tylko po zatrzymaniu, nie mówimy to o wbijaniu biegu "sposobem" tylko normalnym użytkowaniu. Jak się mylę to proszę o oświecenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Widze, ze dyskusja zeszla na inny temat wiec moze sprobuje Ci pomoc. Za ciezka prace dzwigni zmiany biegow odpowiada zewnetrzny mechanizm przekazujacy ruch dzwigni do skrzyni biegow. Poniewaz w Uno jest on dosc zlozony, to dochodzi do takich sytuacji. Doraznie moze pomoc popsikanie tego wd-40, ale poprawe na dlugo przyniesie tylko rozebranie tego i dokladne wysmarowanie. Niestety operacja ta nie jest latwa. Po pierwze da sie to zrobic tylko z kanalu. Trzeba porozkrecac drazki (te z przegubami kulowymi z obu stron) i wyjac ten element na ktorym osadzone sa obrotowo dzwignie (moze ktos bedzie mial fotki, to bedzie Ci latwiej ten element zlokalizowac). Potem trzeba to rozebrac - moze byc tak zapieczone, ze nie dzwignie nie beda chcialy zejsc, wtedy lej wd-40 i probuj rozebrac. Nie grzej tego elementu, bo w srodku sa plastikowe tulejki. Potem wszystko nalezy dobrze oczyscic z rdzy, dobrze przesmarowac i wszystko poskladac do kupy. Niestety dostep jest bardzo kiepski i dlatego trzeba poswiecic troche czasu. Poprawienie pracy tego elementu jest bardzo wazne, bo inaczej beda sie szybko zuzywaly przeguby kulowe w dwoch drazkach. A nie sa to niestety elementy tanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 A ja się zastanawiam nad skróceniem lewarka zmiany biegów Znaczy się, nad przycięciem górnej części i może wydłużeniem dolnej, zmieni to całkowicie charakterystykę układu i skróci ruch drążka konieczny do wbijania biegów, tylko jak z precyzją? Czy układ wybierania biegów w Uno się nadaje do tej operacji? Czy stanie się mało precyzyjny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rockybor Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 kiedys mi chodzily ciezko biegi to kupilem taki zestaw regeneracyjny do dzwigni biegow- komplet gumek i tworzyw sztucznych, troche pomoglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macmac Napisano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 Dzieki. Przesmarowałem wszystko WD-40, tyle ile dało się dosiegnąć z góry ( nurkowanie przez szpary za slinikiem ) i pomogło. Okazało się że wszytko było całkiem rude. W lipcu wymiana olejów itp. wtedy uniak będzie na kanale i się zrobi porządne smarowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.