Skocz do zawartości

Vectra 2007 1.9CDTi 120KM Exclusiv/Essentia


nieboraku

Rekomendowane odpowiedzi

Powitac,

Mam zgryza i to wielkiego. Bije sie z myslami, co kupic - Forda Mondeo mk3 2.0TDCi 130KM czy ostatnia Vectre 1.9CDTi 120KM. I jedno i drugie auto bardzo mi sie podoba. Auto ma byc z drugiej polowy 2007 roku z przebiegiem 10-16kkm. Odnosnie silnika Forda sporo poczytalem, sporo wiem. A co powiecie na temat jednostki Vectry? Jak z niezawodnoscia? Bola ja takie problemy jak forda - wtryskiwacze, turbo? Blacha mnienie interesuje, czyli potenscjalna korozja nie problem. A jak z zawieszeniem. Mondek slynie z zawiasu, a jak Vectra - porownywalnie, rownie dobrze, lepiej? Wersja w ktora celuje to Excluisv. Jakie plusy, minusy tego auta? Niestety z braku wyszukiwajki ciezko przebrnac przez ta cala mase postow, wiec licze, ze pomozecie.

Dzieki i pozdrawiam - czekam na duzo ciekawych info 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powitac,

> Mam zgryza i to wielkiego. Bije sie z myslami, co kupic - Forda

> Mondeo mk3 2.0TDCi 130KM czy ostatnia Vectre 1.9CDTi 120KM. I

> jedno i drugie auto bardzo mi sie podoba. Auto ma byc z drugiej

> polowy 2007 roku z przebiegiem 10-16kkm. Odnosnie silnika Forda

> sporo poczytalem, sporo wiem. A co powiecie na temat jednostki

> Vectry? Jak z niezawodnoscia? Bola ja takie problemy jak forda -

> wtryskiwacze, turbo? Blacha mnienie interesuje, czyli

> potenscjalna korozja nie problem. A jak z zawieszeniem. Mondek

> slynie z zawiasu, a jak Vectra - porownywalnie, rownie dobrze,

> lepiej? Wersja w ktora celuje to Excluisv. Jakie plusy, minusy

> tego auta? Niestety z braku wyszukiwajki ciezko przebrnac przez

> ta cala mase postow, wiec licze, ze pomozecie.

> Dzieki i pozdrawiam - czekam na duzo ciekawych info

Bardzo udana jednostka napedowa. Ja szykalbym juz wersji 150KM ale jak ta jest pewna to brac. To jest konstrukcja Fiatowska sprawdzona i trwala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo udana jednostka napedowa. Ja szykalbym juz wersji 150KM ale

> jak ta jest pewna to brac. To jest konstrukcja Fiatowska

> sprawdzona i trwala.

Problem ze 150KM ze na rynku jest glownie w automacie, a ja chce manuala. Za to 120KM w manulau, to nie problem. Kurde, bije sie z myslami, bo za ta sama kase bede mial fajniejszego Mondeo mk3, ale auto to cierpi na kilka przypadlosci. Z drugiej strony Vectra ma fajny silniczek z tego co widze, i powinien posluzyc dlugo i bezproblemowo. Dajcie no jeszcze cos koledzy ciekawego, co moze przewazy szale...

Poki co siedzialem w Vectrze i... nie moglem znalezc sobie wygodnego miejsca za kierownica - mimo pociagniecia fotela do dolu, pochylenia, dosuniecie, ciagle walilem nogami w kierownice crazy.gif. Na minus Vectry jest jeszze wyposazenie, dosc slabe i do takiej wersji jak ja szukam musialbym dolozyc sporo kasy. Wersja SRi (ta usportowiona) nie ma w standardzie kontroli klimy, z tylu korbelki do szyb, podczas gdy mondek w wersji Zetec ma to na pokladzie i ogolnie serce mowi bierz Mondeo, ale rozum co innego. Wizulanie podobaja mi sie oba auta (z lekka przewaga ku mondeo), takze tuaj nic nie zdzialam biglaugh.gif

Gdzies mi sie o oczy obilo forum vectry - jakies namairy - moze tam bym sobiecos jeszcze poczytal?

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to czesi oryginalne sa drozsze w fordzie jak w oplu. Do tego ford jest ze tak to ujme "ciezki do napraw". Ford ma dobra jednostke napedową i ma dobre zawieszenie jak jest w miare nowy pozniej zaczynaja sie problemy. W miare uplywu lat wychodzi pozniej szydlo z worka i okazuje sie ze zawiecha jak dobrze tlumi to droga w regeneracji i dlugo nie wytrzymuje. Focusy np po 5 latach jazdy mialy do wymiany tylne zawieszenie, problem w tym ze nie idzie odkrecic kilku srub bo korozja zrobila swoje. Ani tam dosc z slifierka katowa ani z palinikiem. Nie polecam fordow. Do tego dodam (choc mowiles ze korozja cie nie interesuej) to ze strasznie sa meczone przez rdze. Plus forda to wyposazenie( spora ilosc na rynku tych wersji ghia) Focusy weszly juz w standardzie z klima a potem klimatronik; mondeo to ma musowo. Ja jednak obstawiam na opla choc i viki C ma juz CAN na pokladzie co utrudnia naprawy, diagnostyke itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz szukam auta maksymalnie rocznego, zawis mnie nie boli. Auto pozyje u mnie maks 3 lata, wiec kolejne problemy odpadaja. no i jednak drogi tu inne - ostatnia Foka z nalotem 50kkm w wieku 2.5 roku (lekko usztywnione zawieszenie Trend/Zetec) nie miala najmniejszych problemow z zawiasem. Nie wiedzialem nawet co to zabkowanie opon, co w wielowahaczu jest podobno nagminne. Ruda meczyla tylko w jednym miejscu (plastikowy trojkat obudowy lusterka), reszta super. Co nie zmienia faktu, ze diesla forda sie boje wink.gif. Niby mam znajomego w duzym salonie (kierownik serwisu) i mowi, ze nie jest zle, ale kurde wyglada ze jak sie trafi.

Poki co viki nie skreslam i szukam dalej, a wszelkie komentarze sa mile widziane biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olej Essentia, brać pod uwagę należy wg. mnie po lifcie tylko wersję

> Elegance, ma wszystko co trza, i nie ma dennej skóry

hmm, odpowiednik angielskiego Design, chociaz ten to pomieszanie Elegance z Cosmo. Kurde, jakos te polskie specyfikacje VC lepiej mi pasuja. Te angielskie to albo bida z nyndzom, albo full wypas - po srodku tak slabo dosc crazy.gif. No nic, bede szukal i patrzyl ok.gif

A jeszcze mam pytanie - jak tam z tym automatem w 150KM? Jezdzi to auto jakos? Jakies wiecej danych na ten temat? Bo tych aut jakos wiecej i nawet w dobrej cenie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem ze 150KM ze na rynku jest glownie w automacie, a ja chce

> manuala.

Z doświadczeń i plotek czy może jeździłeś automatem i Ci nie odpowiada? Ja szukałem auta w manualu ale po przejażdżce automatem (oplowskim) zmieniłem zupełnie zdanie na ten temat. No i teraz wożę się automatem i jak muszę jechać manualem to mnie skręca zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z doświadczeń i plotek czy może jeździłeś automatem i Ci nie

> odpowiada?

Tylko ze wzgledow ekonomi mi nie odpowiada, bo spalanie ma praktycznie takie jak 1.8 benzyna. A ze 90% bede robil po miescie benzyna by starczyla, tyle, ze miedzy benzyna a dieselem jest w sumie niewielka roznica w cenie, ktora powinna sie zwrocic nim auto sprzedam. Przy automacie to wszystko sie mocno wydluzy i moge nigdy nie "odzyskac" kasy, ktora wpompowalem w to auto.

Aczkolwiek ceny te 150KM auto maja bardzo atrakcyjne (sie zastanawiam czemu hmm.gif).

Wracajac do skrzyni - mozna tym jezdzic jak w manualu, tzn. samemu zapodawac wyzszy/nizszy bieg, czy wplywu sie nie ma na nic? Opis zmoze dzialanie takiej 6-biegowej automatycznej skrzynki, bo nadal kusi - auto by bylo z przebiegiem okolo 22kkm z czerwca/lipca 2007, np. taka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wracajac do skrzyni - mozna tym jezdzic jak w manualu, tzn. samemu

> zapodawac wyzszy/nizszy bieg, czy wplywu sie nie ma na nic? Opis

> zmoze dzialanie takiej 6-biegowej automatycznej skrzynki, bo

> nadal kusi - auto by bylo z przebiegiem okolo 22kkm z

> czerwca/lipca 2007, np. taka ...

Ja mam 4-ro biegową skrzynię. W dieslu musi być więcej biegów bo by nie jechał.

Z tego co widzę możesz sobie sam zmieniać biegi albo zostawić to komputerowi. Co do spalania np. moja omega pali tyle co omegi w manualu... Najlepiej to przejedź się taką Vectrą i będzie wsio jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.