Skocz do zawartości

Jak zwiekszyc dawke gazu??? uboga mieszanka:(


srobaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakies 2 tyg temu kupiłem Fabie 1.4 68KM z gazem reduktor Lovato do jakiej mocy nie mam pojecia komp AL 700 ale chyba jest odłaczony bo jest i śruba na wezyku z gazu. Mam problem gdyz szarpie przy ruszaniu i przy mocniejszym wcisnieciu gazu muli sie, czaami na wolnych obrotach nierowno pracuje i spadaja strasznie obroty, świece wymienilem dalej jest to samo. Wczoraj byłem u gaziarza i stwierdzil za uboga mieszanke ale niestety wszystko jest juz rozkrecone na maxa i dalej jest za malo gazu:( Gaziaz powiedzial ze wymiana reduktora pomoze i oto moje pytanie czy wymiana reduktora na jakis wiekszy da mozliwosc wiekszej regulacji?? dodam ze załozony jest stozkowy filtr powietrza podejzewam ze orginalna obudowa musiala kiedys wystrzelic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten stożek jest przyczyną. Powoduje za słabe podciśnienie w kolektorze. Do LPG nie ma sensu stosować stożek bo wtedy trzeba by załozyć mniejszej srednicy mikser aby uzyskać odpowiednie podciśnienie i sensowne wyciaganie gazu. Moja rada - zrób oryginalny dolot i podłącz elektronikę (chyba że zepsuta), bedzie najzdrowiej i potem najmniej problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Ten stożek jest przyczyną. Powoduje za słabe podciśnienie w

> kolektorze. Do LPG nie ma sensu stosować stożek bo wtedy trzeba

> by załozyć mniejszej srednicy mikser aby uzyskać odpowiednie

> podciśnienie i sensowne wyciaganie gazu. Moja rada - zrób

> oryginalny dolot i podłącz elektronikę (chyba że zepsuta),

> bedzie najzdrowiej i potem najmniej problemów.

to nie jest wina stożka. ja też mam stożek i jest dużo lepiej niż na fabrycznym filtrze. moc jest taka sama jak na benzynie, a na oryginalnym na gazie jest dużo słabszy:( jeżeli mieszanka jest uboga a elektronika jest odłączona to trzeba wykręcić śrubę na wężu gazowym od parownika do mieszalnika. założyłem się z doświadczonym mechanikiem który twierdził że auto nie będzie dobrze chodzić na gazie ze stożkiem i wygrałem 50zł:) foto w załączniku

post-119985-14352494039169_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cóż, jesteś tylko wyjątkiem od reguły

nie jestem wyjątkiem. jeżeli wszystko jest odpowiednio zestrojone to ma chodzić i innej możliwości nie ma.

jeżeli do stożka trzeba by było mniejszy mikser to stożek by nie miał sensu bo dalej auto by się muliło jak na seryjnym filtrze:/ nie mam całkowitej pewności, ale ten gazownik może miec rację że trzeba zmienić reduktor na większy. zresztą musiałbym widzieć to auto jak tam to jest zrobione. pozdrawiam wszystkich wątpiących:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo kolega niech wywali ten mikser i założy blosa, mój brat ma podobnie zrobione jak u mnie tylko zamiast mieszalnika ma założonego blosa też ze stożkiem i silnik chodzi wzorowo i nie ma mowy o jakichś zakłóceniach, jak zrobię fotki do dolączę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy przypadkiem favorit nie jest na gaźniku Bo jeżeli tak to

> kolega przyrównał konia do wielbłąda

koń i wielbłąd to ssaki. favorit jest zasilany gaźnikiem a lanos nie, a wspomniałem że mój brat ma stożek z instalacją gazową na blosie a nie na tradycyjnym mieszalniku w lanosie 1.6 i jest ok. no ale jak tam chcecie to możecie sobie nawet zatkać rurę dolotową jak Wam za dużo powietrza wpada. wkońcu to Wasze samochody mi tam nie zależy, czy mi ktoś wierzy czy nie. ja napisałem to z czym sam się spotkałem.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koń i wielbłąd to ssaki.

fakt ale jednak różne ssaki tongue.gif Słowo ssaki jest całkiem trafne hehe.gif

Na gaźniku to i bez fitra będzie chodzić bo sam gaźnik działa podciśnienieowo i podciśnienie wytwarza.

>favorit jest zasilany gaźnikiem a lanos nie,

> a wspomniałem że mój brat ma stożek z instalacją gazową na

> blosie a nie na tradycyjnym mieszalniku w lanosie 1.6 i jest ok.

Temat nie dotyczył blosa. Można zrobić i i taki mikser że będzie to tylko rurka wpieta do dolotu. Zmiana sprężyny w reduktorze i podciśnienie z filtra zapewne wystarczy. Ale bedzie niestabilnie i mocno zalezne od stanu filtra. Już nie pamiętam kto (chyba yaboll) taka rzeźbę robił i hulało.

Natomiast na typowej instalcji II gen w silniku wtryskowym stożek jak najbardziej może sprawiać kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na gaźniku to i bez fitra będzie chodzić bo sam gaźnik działa

> podciśnienieowo i podciśnienie wytwarza.

nie, jeżeli jest gaźnik z mieszalnikiem bez filtra to nie ma wolnych obrotów i silnik się dławi gdy chce się dodać gazu. głownie chodzi o to żeby była odpowiednia pojemność i długość układu dolotowego, to wtedy i stożek nie sprawia problemu. może w tej fabii jest zbyt krótka tzw power rura ze stożkiem? albo za duża średnica... nie wiadomo. ja obliczyłem średnicę i długość tak żeby uzyskać wzrost momentu przy niższych obrotach. dajmy na to że gdyby założyć fabryczny układ ze sportowym wkladem to też nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stożek nie sprawia problemu

Zmierz średnicę przed przepustnicą z mieszalnikiem i bez - z tego co widzę to masz straaaasznie zdławiony dolot i ten stożek to pic na wodę ...

Z BLOSem to inna zabawa, bo na wolnych obrotach jest zamknięty, a przy otwarciu przepustnicy się otwiera przesłona i wytwarza się podciśnienie.

Jeżeli kolega SROBASZEK zastosuje mieszalnik o mniejszej średnicy wewnętrznej lub zamontuje BLOSa, to może zostawić stożek bo nie będzie on miał takiego wpływu na podciśnienie, ale o tym już pisał mod wszim ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmierz średnicę przed przepustnicą z mieszalnikiem i bez - z tego co

> widzę to masz straaaasznie zdławiony dolot i ten stożek to pic

> na wodę ...

> Z BLOSem to inna zabawa, bo na wolnych obrotach jest zamknięty, a

> przy otwarciu przepustnicy się otwiera przesłona i wytwarza się

> podciśnienie.

> Jeżeli kolega SROBASZEK zastosuje mieszalnik o mniejszej średnicy

> wewnętrznej lub zamontuje BLOSa, to może zostawić stożek bo nie

> będzie on miał takiego wpływu na podciśnienie, ale o tym już

> pisał mod wszim ...

średnica rury 63mm średnica gardzieli 1 stopnia ok 30mm średnica 2stopnia ok 40mm. średnica przepływu w mieszalniku to 4,7cm. wiem to tak wygląda ale to nie jest wyścigówka tylko auto do codziennej eksploatacji. do i wyścigów dałbym większy mieszalnik lub blos i rurę 70mm i wzwyż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie pow 4000obr auto jest trochę słabe ale za to ciągnie na piątce od ok 1500obr. silnik jest elastyczny. pod górkę jest o jeden bieg mocniejszy niż w serii. nie trzeba często redukować biegów. nie ma roznicy czy jadę na benzynie czy na gazie. nie wiem jakie są dokładne parametry bo nie byłem na hamowni, ale jak dla mnie jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie pow 4000obr auto jest trochę słabe ale za to ciągnie na piątce od ok 1500obr. silnik jest elastyczny.

Większa elastyczność wynika z lepszego mieszania lpg z powietrzem szczególnie w zakresie niskich obrotów. Niestety stożek poniżej 5000 obr./min nic nie daje ...

Osobiście polecam przyspieszyć zapłon na aparacie zapłonowym (jeżeli jest) lub czujniku na wale o kilka, nawet o 10° - wtedy zobaczysz jak autko odzyskuje siły na gazie w zakresie 2000-5000 obr./min. - no zupełnie inne autko smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Większa elastyczność wynika z lepszego mieszania lpg z powietrzem

> szczególnie w zakresie niskich obrotów. Niestety stożek poniżej

> 5000 obr./min nic nie daje ...

> Osobiście polecam przyspieszyć zapłon na aparacie zapłonowym (jeżeli

> jest) lub czujniku na wale o kilka, nawet o 10° - wtedy

> zobaczysz jak autko odzyskuje siły na gazie w zakresie 2000-5000

> obr./min. - no zupełnie inne autko

waytogo.gif dobrze gada dać mu wódki. Więcej z tego będzie zysku niż stożek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Większa elastyczność wynika z lepszego mieszania lpg z powietrzem

> szczególnie w zakresie niskich obrotów. Niestety stożek poniżej

> 5000 obr./min nic nie daje ...

> Osobiście polecam przyspieszyć zapłon na aparacie zapłonowym (jeżeli

> jest) lub czujniku na wale o kilka, nawet o 10° - wtedy

> zobaczysz jak autko odzyskuje siły na gazie w zakresie 2000-5000

> obr./min. - no zupełnie inne autko

a co mi tu mówisz że nic nie daje, skoro na fabrycznym układzie pali więcej i dużo jest słabszy, szególnie poniżej 2300obr chociaż filtr fabryczny jest czysty. stożek po to żeby minimalizować opory przepływu natomiast dolot pełni decydującą funkcje. zapłon jest ustawiony na ok 12stopni a seryjnie zalecają od 3 do 7. no ale trwajcie sobie w tym przekonaniu że nic nie daje ja się nie będe z Wami kłócił. każdy ma prawo do swojej opinii. pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co mi tu mówisz że nic nie daje, skoro na fabrycznym układzie pali

> więcej i dużo jest słabszy, szególnie poniżej 2300obr chociaż

> filtr fabryczny jest czysty. stożek po to żeby minimalizować

> opory przepływu natomiast dolot pełni decydującą funkcje. zapłon

> jest ustawiony na ok 12stopni a seryjnie zalecają od 3 do 7. no

> ale trwajcie sobie w tym przekonaniu że nic nie daje ja się nie

> będe z Wami kłócił. każdy ma prawo do swojej opinii. pozdrawiam

> wszystkich.

My też Cię pozdrawiamy - i stożka odradzamy . Jak będziesz słuchał "Wszima" - to autko będzie Ci się "trzimać" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co mi tu mówisz że nic nie daje, skoro na fabrycznym układzie pali więcej

A jaka jest wartość lambdy, może po prostu teraz jeździsz na ubogiej mieszance ...

>i dużo jest słabszy, szególnie poniżej 2300obr chociaż filtr fabryczny jest czysty.

Żeby być wiarygodnym, to zapytam, czy pomiary zrobiłeś na hamowni, czy to Twoje własne odczucia?

Ponadto inaczej się reguluje układ do zwykłego filtra, a inaczej do stożkowego ...

Czy taka regulacja została przeprowadzona w obu przypadkach?

> stożek po to żeby minimalizować opory przepływu

Pełni też funkcję filtrującą i niestety nie zmienisz tego, że do silnika dostaje się więcej zanieczyszczeń przy zmniejszeniu oporów przepływu ...

> jest ustawiony na ok 12stopni a seryjnie zalecają od 3 do 7.

Takie ustawienie polecam i rozumiem, że jak miałeś zwykły filtr to też zapłon był przestawiony.

> nie będe z Wami kłócił.

formu nie jest od kłótni, tylko od wymiany zdań i możesz pozostać przy swoim zdaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co mi tu mówisz że nic nie daje, skoro na fabrycznym układzie pali

> więcej i dużo jest słabszy, szególnie poniżej 2300obr chociaż

bardzo dziwne ale opory filtra zaczynają mieć znaczenie dopiero przy wyższych rpm a nie na odwrót . Nie widzisz nielogiczności objawów.

> filtr fabryczny jest czysty. stożek po to żeby minimalizować

> opory przepływu natomiast dolot pełni decydującą funkcje. zapłon

> jest ustawiony na ok 12stopni a seryjnie zalecają od 3 do 7.

cfaniaczek.gif oj tu cię mam. Czy aby lepsza dynamika auta nie jest podyktowana wyprzedzeniem kąta zapłonu? Czy aby przed założeniem stożka zapłon w silniku już był przestawiony, czy przestawiłeś go dopiero ze zmianą filtra. Właśnie wyprzedzenie kąta zapłonu dla LPG daje efekt wzmocnienia dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapłon przestawiłem wcześniej jak kupiłem auto i robiłem remont silnika. to było przed zmianą filtra. zanim jeszcze zrobiłem ten dolot to próbowałem zakładać stożek do fabrycznej rury ale to nie dawało się na tym jeździć, żeby ruszyć z miejsca trzeba było gazować do 3000 żeby nie udusić silnika, to z powrotem założyłem fabryczny i kombinowałem, myślałem co zrobić żeby żeby to chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzebałem w internecie i znalazłem wzory na obliczanie pojemności wydechów dolotów, średnic itp na podstawie pojemności silnka, zapotrzebowania na powietrze przy maksymalnym momencie obrotowym na stronie jakiegoś polskiego tunera,tylko nie pamiętam jakiego chyba Goduli, albo Grabowskiego, noi wyliczyłem, dałem cieńszą rurę dolotową o 7mm i dłuższą o jakies 30 pare centymetrów niż fabryczna i właśnie dzięki temu udało mi się uzyskać stosunkowo duży moment na niskich obrotach, chociaż nie mam jeszcze strumienicy.. . chciałbym dodać że stożek ten jest dedykowany do samochodu o mocy do 240KM ze średnicą dolotu 11cm musiałem zrobić przejściówkę żeby to założyć, tak że praktycznie oporów nie ma żadnych tak jakby było bez filtra. powierzchnia filtrująca jest olbrzymia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi Tomto: śrubę od mieszanki mam wykręconą do oporu tak że jest ok dwa obroty tylko wkręcona, a auto paradoksalnie pali mniej ok 8l a na fabrycznym jak rozkręcałem tak mieszankę to waliło nawet 11l a jechało tak samo jak przy uboższej a gaz śmierdział z wydechu jak z gorzelni a teraz nie czuć. więc wniosek że jednak ten stozek coś daje chyba nie? szkoda że nie mam analizatora spalin wtedy bym dokładnie zmierzył. jedziłem peugeotem 205 1,8 diesel mojego wujka dla porównania i gorzej ciągnie niż moja skoda.. absurd ale to jest prawda.. żałuję że nie pojechałem na hamownie przed i po przeróbkach i teraz bym Wam udowodnił że nie zmyślam. ale co z tego jak nie miałem kasy każdy grosz się liczył a najbliższa hamownia jest jakieś 100-150km ode mnie a badanie kosztuje ok 5 dych to szkoda mi było kasy i dojazd 2 razy w te i z powrotem:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do kolegi Tomto: śrubę od mieszanki mam wykręconą do oporu tak że jest ok dwa obroty tylko wkręcona,

Nie kumam. Jest wykręcona do oporu czy nie?

> a auto paradoksalnie pali mniej ok 8l a na fabrycznym jak rozkręcałem tak mieszankę to waliło nawet 11l a jechało tak samo jak przy uboższej a gaz śmierdział z wydechu jak z gorzelni

Na bogatej mieszance autko też jest słabsze, bo jest zaz mało powietrza - tlenu i gaz się nie spala.

To by potwierdzało, że do fabrycznego dolotu jest za bardzo zdławiony mieszalnikiem - za mała średnica wewn. Z kolei przy odetkanym dolocie - duży filtr stożkowy jeździ Ci dobrze na tak mocnym zdławieniu dolotu za pomocą mieszalnika.

a teraz nie czuć. więc

> wniosek że jednak ten stozek coś daje chyba nie?

Stożek coś daje, jak masz źle dobrany do fabrycznego dolotu mieszalnik.

> jedziłem peugeotem 205 1,8 diesel mojego wujka dla porównania i gorzej ciągnie niż moja skoda..

Jeżeli to zwykły diesel to zrozumiałe, ale z tego co pamiętam to w PSA 1,8 były z turbo. Jeżeli silnik w Pugu 205 byłby w pełni sprawny, to powąchałbyś tylko smród - wiem jak to jeździ. W klubie cytrynki BX z takim silnikiem daje radę XM V6 170KM z mieszalnikowym gazem ...

Weług mnie masz źle dobrany mikser do fabrycznego dolotu i u Ciebie odetkanie go za pomocą stożka dało dobre efekty, co nie znaczy, że taka jest reguła.

Miałem kiedyś sienę 1,2 75KM z gazem i założyłem filtr K&N - po to żeby odetkać dolot. Po założeniu nie dało się jeździć, miałem dobrze dobrany mieszalnik do fabrycznego dolotu i tylko dodatkowe zdławienie - plaster na połowie rury dolotowej pozwolił na prawidłowe wyregulowanie mieszanki. U ciebie rolę tego plastra pełni mieszalnik o małym otworze przelotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn śruba jest wkręcona tylko dwa obroty, mało co gwintu łapie. wiesz w sumie to nie wiem czy jest źle dobrany czy nie, taki już był założony ale prześwit ma chyba nie taki mały 4,7cm. ten układ co ja mam ma tę wadę że się nagrzewa jak włączy mi się wiatrak na chłodnicy, ale nie było jak puścić nijak w inny sposób. od jakiegos czasu zacząłem myśleć o blosie i o całym fabrycznym układzie od felicii (70mm) z zasysaniem powietrza z komory zderzakowej ale ze sportowym wkładem, tylko musiałbym gdzie indziej dać parownik bo z prawej mało miejsca. to czemu nie poradzicie koledze Srobaszkowi żeby blosa założył tylko fabryczny układ. wydaje mi się że na blosie lepiej by wyszedł, bo do fabii chyba drogi jest cały dolot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do tego Peugeota to jest to zwykły diesel o tej samej mocy co skoda ok 60KM ale o znacznie wyższym momencie obrotowym bo to diesel, i w dodatku 1,8GRD chyba ok 120-130Nm to diesel powinien lepiej jechać w skodzie jest podane fabrycznie 94Nm. ale nie chodzi mi tu o sprinty tylko o elastyczność. silnik ma dobry jeździ nim od nowości ponad 20 lat chyba a dopiero 140tys przejechane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.