Skocz do zawartości

alufelgi - pytanie


sedicivalv0le

Rekomendowane odpowiedzi

> czy te felgi pasują do 156, i co o nich myślicie

> http://moto.allegro.pl/item355987429_alfa_147_kpl_oryg_.html

Niestety, z 15tek to pasują (w sensie wyglądu ) chyba tylko oryginalne pierwsze "tarcze telefoniczne" choć do po-FL karoserii już nie bardzo. Ewentualnie takie jak w selespeed (ale 15").

Sam z bólem przeszedłem na 16", bo nie mogłem dobrać ładnych 15. No i alfa po FL kojarzyła mi się zawsze ze szprychowymi felgami i z takimi skończyłem. Klne na komfort, koleiny, ciężkie są jak diabli, auto pali więcej, wolniej przyspiesza i w ogóle same minusy - jak to z Alfami - ale i tak przy nich zostałem - nic ładnego _i_ praktycznego nie znalazłem, więc zostałem przy ładnym smile.gif

http://www.rzeszow.mm.pl/~andrzejsroka/jesien/DSCF0788.html

Dużo 156tek z przeróżnymi felgami możesz pooglądać na www.alfa156.net - wiele osób pisze jakie koła, jakie średnice itp... w 16" jest już sporo ładnych wzorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam z bólem przeszedłem na 16", bo nie mogłem dobrać ładnych 15. No i

> alfa po FL kojarzyła mi się zawsze ze szprychowymi felgami i z

> takimi skończyłem. Klne na komfort, koleiny, ciężkie są jak

> diabli, auto pali więcej, wolniej przyspiesza i w ogóle same

> minusy

przy 16 calach klniesz na brak komfortu? - przeciez to jest bardzo mała różnica, a autko zdecydowanie pewniej się prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy 16 calach klniesz na brak komfortu? - przeciez to jest bardzo

> mała różnica, a autko zdecydowanie pewniej się prowadzi.

jak dla mnie to w zupełności pewnie się prowadzi na 185/65/15. A róznica miedzy nimi z 2,2 bara , a 205/55/16 z 2,4 bara jest wyraźnie odczuwalna i także słyszalna - plastiki dostają w d.. zapewne i zawieszenie także. I nie jest to tylko różnica między zimówkami,a letnimi, bo pierwsze miałem w tym mniejszym rozmiarze letnie opony - podobny model i ta sama firma, co teraz 16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dla mnie to w zupełności pewnie się prowadzi na 185/65/15. A

> róznica miedzy nimi z 2,2 bara , a 205/55/16 z 2,4 bara jest

> wyraźnie odczuwalna i także słyszalna - plastiki dostają w d..

> zapewne i zawieszenie także. I nie jest to tylko różnica między

> zimówkami,a letnimi, bo pierwsze miałem w tym mniejszym

> rozmiarze letnie opony - podobny model i ta sama firma, co teraz

> 16.

hmm.gif no aż tak strasznych dróg w polsce to chyba nie mamy. Mam 17 cali z oponami 225/45/17 I jeździć się da, więc uważam że nie się co bać felgi 16 "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no aż tak strasznych dróg w polsce to chyba nie mamy. Mam 17 cali z

> oponami 225/45/17 I jeździć się da, więc uważam że nie się co

> bać felgi 16 "

Ba! pewnie że "się da" smile.gif i na 18" jeżdżą, i profile cieńsze itd. tylko po co ? żeby było głosniej ? żeby wcześniej zmianiać zawieszenie ? żeby co chiwlę naprawiać te felgi ? żeby wsztko wewnątrrz trzeszczało i piszczało ?

Dla cywilnego auta jedyny argument to wygląd. Innych nie ma. Dla jednych ważny dla innych nie.

A dla jazdy powiedzmy amatorsko-usportowionej to co innego, wtedy się na takie rzeczy j.w nie patrzy i tak masa kosztów dochodzi więc wymiany el zawieszenia czy niski konfort nie mają znaczenia.

ja nie mówię żeby sę bać, sam na tych nieszczęsnych 16 jeżdże, tylko żeby mieć świadomość, bo później co rusz narzekania na zawieszenie alfy, na pogięte felgi, na trzeszczące plastiki itp.

Nie patrzyłem w dokumentację , ale na ulicy w kilku np audi a4 z lat 156tki miałem wrażenie że mają wyższe balony zastosowane. Myślę, że ma to udział w późniejszym niż 156 ich skrzypeinu i trzeszczeniu w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzieś czytałem taką formułkę:

> 15' na polskie drogi ok

> 16' trzeba już uważać

> 17' do zastosowań 'cywilnych' to już szaleństwo

> z tym szaleństwem trochę przesadzone ale ogólnie się z tym zgadzam

Bzdura.... przeciez duzo zalezy od rozmiaru opony (szerokosci i profilu)

Jezdzilem w poprzedni aucie na 215/45/17 i powiem tak: trzeba uwazac, ale da sie spokojnie jezdzic. Zrobilem grubo ponad 100 tys km i nie uszkodzilem zadnej felgi ok.gif

Teraz mam tez 17ki ale wiekszy profil (wiecej gumy) i SPOKOJNIE da sie jezdzic ok.gif

Dla porownania - jedyna felga jaka w zyciu uszkodzilem to byl rozmiar 14 cali przy oponie 185/60/14 (istotna jest tez szerokosc felgi, ale moze juz nie wchodzmy we wszystkie szczegoly...) zlosnik.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gif Po prostu nieuwaznie wjechalem na kraweznik i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura.... przeciez duzo zalezy od rozmiaru opony (szerokosci i

> profilu)

była mowa o AR156 od początku, a tam średnica wiąże się z szerokością i profilem bezpośrednio o ile trzymamy się dopuszczonych wg instrukcji rozmiarów. Z żadnym wyborem szerokości i profilu dla 16 (205/55) i 17 (215/45) , a jedynie dla 15 cali 2 różne opony (185/65/15 i 205/60/15).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy te felgi pasują do 156, i co o nich myślicie

> http://moto.allegro.pl/item355987429_alfa_147_kpl_oryg_.html

<a href="ttp://i31.photobucket.com/albums/c357/Endrju_000/Alfa/alfa1.jpg" target="_blank">ttp://i31.photobucket.com/albums/c357/Endrju_000/Alfa/alfa1.jpg</a> takie kupuj do tego dekle alfa ja mam akurat 18stki tutaj 17stki też dobre może nawet lepsze na nasze drogi http://allegro.pl/item364083186_postert_17_5x100_vw_skoda_seat_.html

malowanie z ok 200zeta do tego dystans na przod trzeba 5mm przelotowy mam obnizone zawieszenie przy pełnym załadunku nic nie ociera smile.gif

alfa2.jpg

http://forum.autokacik.pl/files/280824595-IMG_00gggg76.jpg

post-19134-14352493675246_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzieś czytałem taką formułkę:

> 15' na polskie drogi ok

> 16' trzeba już uważać

> 17' do zastosowań 'cywilnych' to już szaleństwo

> z tym szaleństwem trochę przesadzone ale ogólnie się z tym zgadzam

ja mam 18stki profil 40 zawieszenie utwardzone obniżone jakiś kit h&r twardy ja tam pojęcia o komforcie nie mam wszystkie auta jakie posiadam mają zawieszenie utwardzone nawet matiz:) dla mnie do zaakceptowania nawet za miekko to zawiesznie jest za bardzo skomplikowane duże przekłamania nie czuje się tak auta nie wiadomo gdzie jest granica przyczepności pozatym prowadzi sie świetnie ,a na tych 18stkach zaladowaną alfą pojechalem na wczasy do Bułgarii nic im sie nie stało smile.gif ba mają znacznie lepsze tam drogi dopiero po przyjezdzie do kraju troche ranty porysowałem ale to drobiazg wink.gif ale ogólnie polecam tą felge srebrny kolor czy mosiądz odrazu zyska na atrakcyjności wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> była mowa o AR156 od początku, a tam średnica wiąże się z szerokością

> i profilem bezpośrednio o ile trzymamy się dopuszczonych wg

> instrukcji rozmiarów. Z żadnym wyborem szerokości i profilu dla

> 16 (205/55) i 17 (215/45) , a jedynie dla 15 cali 2 różne opony

> (185/65/15 i 205/60/15).

Racja, w tym kontekscie zwracam honor ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzieś czytałem taką formułkę:

> 15' na polskie drogi ok

> 16' trzeba już uważać

> 17' do zastosowań 'cywilnych' to już szaleństwo

> z tym szaleństwem trochę przesadzone ale ogólnie się z tym zgadzam

U mnie, kolega z którym robimy zakłada właśnie 18', w okolicy jeździ 156 2.4 jtd SW, też ma 18', zawieszenia oczywiście mają w obu przypadkach troszkę inne niż seria, ale za to jazda w trasie miodzio. Acha, nie napisałem, że te 2 samochody raczej nie jeżdżą po "standardowych" dróżkach, ponieważ wybierają nowsze asfalty.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

felgi bardzo ładne, ale ja celuję w 15' , ostatecznie warunkowo 16'

rozumiem że lubisz twardą zawiechę , ale mi naprawdę wystarczają oryginalne nastawy w 156, poza tym jeżdżąc na 15' osiągam optimum pomiędzy stabilnością a komfortem.

Oczywiście jakby w Polsce były lepsze drogi to bym wybrał bez wahania 16'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, nie napisałem, że te 2 samochody raczej nie

> jeżdżą po "standardowych" dróżkach, ponieważ wybierają nowsze

> asfalty.

jak mamy to rozumieć?

jeżdżą za granicami kraju?, bo u nas innych niż fatalne nie ma dróg(czasami wydaje mi się że jadę przez obszar działań wojennych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Acha, nie napisałem, że te 2 samochody raczej nie

> jak mamy to rozumieć?

> jeżdżą za granicami kraju?, bo u nas innych niż fatalne nie ma

> dróg(czasami wydaje mi się że jadę przez obszar działań

> wojennych)

Są, są, po prostu raczej nie często po Wawie, a w okolicy mamy sporo nowych (w miare) asfaltów. Oba te samochody wcześniej śmigały na 17', tak wiec właściciele wiedza co robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a właśnie co to jest to ET

Wspolczynnik odsadzenia felgi zlosnik.gif

gugle sie popsuly? zlosnik.gifhehe.gif

W skrocie rzecz biorac jest to parametr (odleglosc w milimetrach) ktory mowi nam o tym jak wysunieta jest felga od piasty (a konkretnie jest to ogledlosc osi symetrii felgi od piasty)

Im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje poza obrys samochodu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.