cozymodo Napisano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2005 Przez kilka dni nie za bardzo mialem czas zeby pisac a tylko przegladalem posty i do łez rozbawila mnie dyskusja na temat tego ze rzekomo silnika TD nie da sie chipowac a mozna to zrobic tylko w przypadku JTD. Sorki ale przegladnalem kilka stron zachodnich kilka polksich i na kazdej z nich widnieje jak byk 1.9 TD i moja 2.4 TD takze. Ktos tu odkryl ze silniki TD nia maja sterownika ( tzw komputera ) sterujacego praca wtrysku i sprzezarka itp. Zapraszam wszystkich niedowiarków do zagladniecia pod schowek a znajdziecie tam piekny sterownik u mnie firmy Bosch jak najbardziej typowy i wystepujacy w wielu autach i naprawde z tym silnikiem mozna zrobic wiele ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2005 no to wyciosaj 150 kucy i bądź szybszy od hgt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cozymodo Napisano 16 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2005 na papierze mozna zrobic te 150-155 koni ale trzeba pamietac ze to Diesel i do 100 zawsze bedzie wolniejszy ale juz czasy przyspieszen na poszczegolnych biegach ( elastycznosc ) to sie moze benzyna schowac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2005 > na papierze mozna zrobic te 150-155 koni ale trzeba pamietac ze to > Diesel i do 100 zawsze bedzie wolniejszy ale juz czasy > przyspieszen na poszczegolnych biegach ( elastycznosc ) to sie > moze benzyna schowac... owszem, ale musisz wziąć pod uwagę, że dizel jest doładowany i ma większą pojemność... więc nawet nie ma podstawy do porównania... poza mocą wersji fabrycznych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojk2 Napisano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 > Przez kilka dni nie za bardzo mialem czas zeby pisac a tylko > przegladalem posty i do łez rozbawila mnie dyskusja na temat > tego ze rzekomo silnika TD nie da sie chipowac a mozna to zrobic > tylko w przypadku JTD. > Sorki ale przegladnalem kilka stron zachodnich kilka polksich i na > kazdej z nich widnieje jak byk 1.9 TD i moja 2.4 TD takze. Ktos > tu odkryl ze silniki TD nia maja sterownika ( tzw komputera ) > sterujacego praca wtrysku i sprzezarka itp. Zapraszam wszystkich > niedowiarków do zagladniecia pod schowek a znajdziecie tam > piekny sterownik u mnie firmy Bosch jak najbardziej typowy i > wystepujacy w wielu autach i naprawde z tym silnikiem mozna > zrobic wiele ..... pod jaki schowek trzeba zajrzeć za tą centralką? ______________________________ bravo td75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 > pod jaki schowek trzeba zajrzeć za tą centralką? > ______________________________ > bravo td75 schowek po stronie pasarzera ściągasz i jest tam all. jusz dawno to zauważyłem, ale uznałem że nie ma sensu sie kłucić z niektórymi.hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 > owszem, ale musisz wziąć pod uwagę, że dizel jest doładowany i ma > większą pojemność... > więc nawet nie ma podstawy do porównania... poza mocą wersji > fabrycznych... No właśnie, porównywanie TD i wolnossącej benzyny jest wg mnie totalnym bezsensem (moment obrotowy) aczkolwiek jest często praktykowane na różnych forach motoryzacyjnych. Jak porównywać doładowane silniki to doładowane i wtedy taki załóżmy 2.0 TD wymięką przy doładowanej benzynce o tej samej pojemności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 > No właśnie, porównywanie TD i wolnossącej benzyny jest wg mnie > totalnym bezsensem (moment obrotowy) aczkolwiek jest często > praktykowane na różnych forach motoryzacyjnych. Jak porównywać > doładowane silniki to doładowane i wtedy taki załóżmy 2.0 TD > wymięką przy doładowanej benzynce o tej samej pojemności. hehe zgadza sie a nawet przy doladowanej benzynie na gaziku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xerxes Napisano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 A ja tam nic złego nie widzę w porównaniach samochodów, np jeździłem hondą civic (wysokoobrotowa benzynka) i JTD i zdecydowanie wolę Diesla - bo właśniew ten moment dale przyjemność z jazdy, przecież najważniejsza nie jest max prędkość którą rozwinie się raz albo dwa razy w życiu na autobahnie, ale właśnie możliwość sprawnej jazdy i szybkiego wyprzedzania (co w polskich warunkach często decyduje o bezpieczeństwie jazdy) za co odpowiada moment obrotowy. Poza tym dlaczego nie porównywać samochodów w kategoriach np. spalanie (czy ekonomika jazdy), moc z litra pojemności, (najnowsze diesle już się zblizają do 100KM z litra, a tuningowane już dawno ten współczynnik przekroczyły), czy choćby cena zakupu - coś mi się wydaje że najtańsza turbo benzyna będzie 2*droższa od wolnossącej i 1,5*droższe od turbodiesla. Chociaż ciągle mi chodzi po głowie zamiana mojej Marei JTD na Lancię Kappę 2,0 Turbo (+gaz oczywiście, bo nie chcę zbankrutować) TURBO RULEZZZZZZ!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabart Napisano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2005 a sterownik ten steruje jedynie katem wtrysku. Niech ktoś zrobi TD100 na 125PS i pokaze mi wydruk z hamowni po modyfikacji samej elektroniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojk2 Napisano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2005 > schowek po stronie pasarzera ściągasz i jest tam all. > jusz dawno to zauważyłem, ale uznałem że nie ma sensu sie kłucić z > niektórymi.hehe ja tam u siebie znalazłem tylko jakąś czarną małą skrzynkę z podpiętą do niej taśmą. Czy to ten modół? Wypiołem taśme z niego a samochód chodził bez problemów czy to napewno to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojk2 Napisano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2005 > schowek po stronie pasarzera ściągasz i jest tam all. > jusz dawno to zauważyłem, ale uznałem że nie ma sensu sie kłucić z > niektórymi.hehe ja tam znalazłem jakąś czarną małą skrzynkę z podpiętą taśmą czy to to jest ten sterownik? Odpiołem z tego taśme a silnik pracował dalej. Może w TD75 niema takiego sterownika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabart Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > a sterownik ten steruje jedynie katem wtrysku. Niech ktoś zrobi TD100 > na 125PS i pokaze mi wydruk z hamowni po modyfikacji samej > elektroniki no i co nie ma chętnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pbl Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > no i co nie ma chętnych? Słuchaj, niektórzy nawet jak zobacza to i tak nie uwierzą...to sa po prostu ludzie niereformowalni i juz. Do nich zadne argumenty nie trafiaja. Niech jada do podwórkowego tunera i niech im zrobi chipa, potem wrzuci auto na hamownie, wyedytuje wykres w paincie i niech sie ciesza moca 150km. Zaczyna mnie już denerwowac ciagłe pisanie o tym ze ktoś tam widział że ktoś tam coś miał, coś słyszał ale nikt nie potrafi pokazac konkretnych dowodó na to. Ja przerobiłem temat rasowania tego silnika pod każdym względem. Chipa sie nie da bo do czego...do radia chyba tylko se można wsadzic, pompa mechaniczna. Na pompie tez sie nie da za bardzo podkrecic bo to juz kres jej możliwosci, wzrost mocy max. 4km. Jedynym sposobem za stosunkowo niewielkie pieniadze jest PxS do diezla (gaz), dodaje czasowo srednio 10% mocy, w zaleznosci od uzytej instalacji. Zeby nie być gołosłownym to przedstawie to na własnym przykładzie (nie posiadam niestety skanera zeby wrzucic skan z hamowni) Na poczatku musze nadmienic ze mam pewien problem który juz tu poruszałem kiedys i nie udało mi sie go zlikwidowac, mianowicie przy wcisnieciu na max. pedału gazu auto nie przyspiesza na max. mozliwosci, trzeba wyczyc moment. Z tego tez powodu na hamowni nie wyszła maksymalna moc samochodu bo po prostu nie da sie tego zrobic. W każdym badz razie na wykresie wyszła moc 88km i 188 moment. Po założeniu gazu moc wzrosła o 13km i momeny o 63nm, z tym ze jak mowie nie jest to max mozliwosci, ale mozna przyjac ze samochod uzyskał ok. 15% mocy i 30% momentu. I tak jak wspomniałem, NIE MA MOZLIWOSCI chipowania czy tez uskuteczniania innych wynalazkow na tym silniku. No chyba ze jast jakis magik ktory potrafi cos takiego zrobic to czekam az sie wypowie. Ale niech od razu ma jakies dowody na poparcie tego co mowi. Sorki za przydługi wywód ale juz nie moge czytac tych bzdur o chipowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > no i co nie ma chętnych? jak tylko dołapie teg ogościa to na 100% wezme od niego wszystkie informacje na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Słuchaj, niektórzy nawet jak zobacza to i tak nie uwierzą...to sa po > prostu ludzie niereformowalni i juz. Do nich zadne argumenty nie > trafiaja. Niech jada do podwórkowego tunera i niech im zrobi > chipa, potem wrzuci auto na hamownie, wyedytuje wykres w paincie > i niech sie ciesza moca 150km. > Zaczyna mnie już denerwowac ciagłe pisanie o tym ze ktoś tam widział > że ktoś tam coś miał, coś słyszał ale nikt nie potrafi pokazac > konkretnych dowodó na to. > Ja przerobiłem temat rasowania tego silnika pod każdym względem. > Chipa sie nie da bo do czego...do radia chyba tylko se można wsadzic, > pompa mechaniczna. > Na pompie tez sie nie da za bardzo podkrecic bo to juz kres jej > możliwosci, wzrost mocy max. 4km. > Jedynym sposobem za stosunkowo niewielkie pieniadze jest PxS do > diezla (gaz), dodaje czasowo srednio 10% mocy, w zaleznosci od > uzytej instalacji. > Zeby nie być gołosłownym to przedstawie to na własnym przykładzie > (nie posiadam niestety skanera zeby wrzucic skan z hamowni) > Na poczatku musze nadmienic ze mam pewien problem który juz tu > poruszałem kiedys i nie udało mi sie go zlikwidowac, mianowicie > przy wcisnieciu na max. pedału gazu auto nie przyspiesza na max. > mozliwosci, trzeba wyczyc moment. Z tego tez powodu na hamowni > nie wyszła maksymalna moc samochodu bo po prostu nie da sie tego > zrobic. > W każdym badz razie na wykresie wyszła moc 88km i 188 moment. > Po założeniu gazu moc wzrosła o 13km i momeny o 63nm, z tym ze jak > mowie nie jest to max mozliwosci, ale mozna przyjac ze samochod > uzyskał ok. 15% mocy i 30% momentu. > I tak jak wspomniałem, NIE MA MOZLIWOSCI chipowania czy tez > uskuteczniania innych wynalazkow na tym silniku. > No chyba ze jast jakis magik ktory potrafi cos takiego zrobic to > czekam az sie wypowie. Ale niech od razu ma jakies dowody na > poparcie tego co mowi. > Sorki za przydługi wywód ale juz nie moge czytac tych bzdur o > chipowaniu. chłopie kiepskich masz mechaników i sam jesteś kiepski w tej dziedzinie. może chciałeś coś zrobic ale poszłeś złą droga.tak czy inaczej w TD tesz można wgrać czipa który coś tam pomoze ale nie wiele może ewentualnie zrobić z niego coś w stylu bravy 1.8 16v. reszta to jusz zminy w silniku(choć nie znaczne ale sa.) nie opowiadaj że ktos se coś wymysla bo wiem co widziałem i wiem jak jeździ.bzdury piszesz ty!!!! w dodatku pedał gazu Ci sie nie wciska jak trzeba.hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pbl Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 To podaj jakies konkrety, dane co i jak. Moze gdzie to gosc robił, a nie opowiadaj o kims kto sie pojawił i zniknąl i nikt go wiecej juz nie widział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
quli Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > To podaj jakies konkrety, dane co i jak. Moze gdzie to gosc robił, a > nie opowiadaj o kims kto sie pojawił i zniknąl i nikt go wiecej > juz nie widział. widział widział ja i mój ojciec.hehe mówie Ci że miałem nr do gościa a ja tel zmieniłem i niestety poszedł się rypać.moza jeżdi to auto po twoim mieści a ty nie wiesz bo z boku nie pisze mu TD100.opisywałem jak wyglada.....moze widziałeś???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pbl Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 Być moze widziałem, ale nie kojarze i nie uwierze dopoki nie zobacze tego na własne oczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabart Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > chłopie kiepskich masz mechaników i sam jesteś kiepski w tej > dziedzinie. > może chciałeś coś zrobic ale poszłeś złą droga.tak czy inaczej w TD > tesz można wgrać czipa Do czego można też wgrać chipa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabart Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Być moze widziałem, ale nie kojarze i nie uwierze dopoki nie zobacze > tego na własne oczy. Dajmy spokój gość jest niereformowalny..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pbl Napisano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2005 > Dajmy spokój gość jest niereformowalny..... Teraz mnie jeszcze tak naszło, może on ma składaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.