Skocz do zawartości

Altek JTD


POKS

Rekomendowane odpowiedzi

Dopadło mnie w końcu. Wy.......ał się altek ,zaczął rzęgolić zdjąłem pasek i cisza. Parę dni temu zamrugała lampka ładowania, to regulator ze szczotkami zdązyłem już kupić na zapas.

A teraz pytanie zasadnicze. Którędy targać alternator . Było wiele

o TD ,o JTD nic konkretnego nie znzlazłem. Słyszałem ze komuś się udało wyjąć górą po odkręceniu filtra paliwa. Inni rozpinali całą zawieche. Może ktoś robił to sam lub widział u mechaniora bo nie chciał bym pójść złym tropem a potem się okaże ,że brakuje 1cm i d@#$%^.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy piszą że można go wyciągnąć po zdemontowaniu filtra paliwa

> wraz z uchwytem KLIK

Jutro spróbuję czy się uda tamtędy. Tylko u mnie jeszcze taki bolszy przekaźnik od sterowania podgrzewaczem płynu chłodniczego tam siedzi. Dziś juz nie mam nastroju wezmę se służbówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcisz koło /od strony pasażera / potem część nadkola tak żeby mieć lepszy dostęp do śrub mocujących alternator , następnie od góry odkręcasz filtr paliwa wraz z mocowaniem / przewody zaczepisz tak żeby nie przeszkadzały/. Wyciągałem go może pół godziny a wsadzenie zajęło mi oczywiście z zakręceniem wszystkiego 15 min.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkręcisz koło /od strony pasażera / potem część błotnika tak żeby

> mieć lepszy dostęp do śrub mocujących alternator , następnie od

> góry odkręcasz filtr paliwa wraz z mocowaniem / przewody

> zaczepisz tak żeby nie przeszkadzały/. Wyciągałem go może pół

> godziny a wsadzenie zajęło mi oczywiście z zakręceniem

> wszystkiego 15 min.

> Powodzenia

ok.gif Dzięki 20.GIF Nadkole juz zrzucone bo ściągałem pasek.

Chciałem tylko mieć pewność że wylezie górą , żeby oszczędzić sobie zbędnej pracy. Zastanawiam sie tylko czy to aby nie to sprzęgiełko jednokierunkowe na kółku altka tak rzęgoli, bo altek kreci sie lekko, ma tylko luz poosiowy. hmm.gif zresztą co tu gdybać zdejmę to zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaczęła świecić kontrolka ładowania i okazało się że kręciło się

> tylko sprzęgiełko a reszta nie

Ten sam objaw wystąpił także u mnie , ale przyczyna okazała się typowa - zablokowany wirnik na skutek pęknięcia obudowy smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten sam objaw wystąpił także u mnie , ale przyczyna okazała się

> typowa - zablokowany wirnik na skutek pęknięcia obudowy

A u mnie obudowa nie pękła. Tylko rozleciało się mocowanie łozyska wirnika. Jest zbudowane z tworzywa i się rozwaliło. Spowodowalo to, że wirnik zaczął napierniczać po stojanie. Mogłem bawić się w naprawę, ale była zima, auto potrzebne a wyciąganie masakra. Więc wolałem kupić regenerowany. Stary naprawiłem - kupiłem poprostu większe łozysko, które pasuje bez tej obudowy plastikowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup se JTD-ka bo altek wylazł górą.

Gorszy zagryz to nie wiem co generowało dziwne odgłosy. Łozyska w porządku , szczotki sie kończą pierścienie wirnika do przetoczenia (rowki mają głębokie). Te nieszczęsne kółko ze sprzęgłem jednokierunkowym jest głównym podejrzanym.

Kręcąc raz w jednąraz w drugą stronę wydaje podobny dźwięk.

Miał już kiedyś któś takie cóś? Jak poeta normalnie se piszę biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.