POKS Napisano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2008 Dopadło mnie w końcu. Wy.......ał się altek ,zaczął rzęgolić zdjąłem pasek i cisza. Parę dni temu zamrugała lampka ładowania, to regulator ze szczotkami zdązyłem już kupić na zapas. A teraz pytanie zasadnicze. Którędy targać alternator . Było wiele o TD ,o JTD nic konkretnego nie znzlazłem. Słyszałem ze komuś się udało wyjąć górą po odkręceniu filtra paliwa. Inni rozpinali całą zawieche. Może ktoś robił to sam lub widział u mechaniora bo nie chciał bym pójść złym tropem a potem się okaże ,że brakuje 1cm i d@#$%^. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2008 Koledzy piszą że można go wyciągnąć po zdemontowaniu filtra paliwa wraz z uchwytem KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 17 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2008 > Koledzy piszą że można go wyciągnąć po zdemontowaniu filtra paliwa > wraz z uchwytem KLIK Jutro spróbuję czy się uda tamtędy. Tylko u mnie jeszcze taki bolszy przekaźnik od sterowania podgrzewaczem płynu chłodniczego tam siedzi. Dziś juz nie mam nastroju wezmę se służbówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
durex666 Napisano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2008 Odkręcisz koło /od strony pasażera / potem część nadkola tak żeby mieć lepszy dostęp do śrub mocujących alternator , następnie od góry odkręcasz filtr paliwa wraz z mocowaniem / przewody zaczepisz tak żeby nie przeszkadzały/. Wyciągałem go może pół godziny a wsadzenie zajęło mi oczywiście z zakręceniem wszystkiego 15 min. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 17 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2008 > Odkręcisz koło /od strony pasażera / potem część błotnika tak żeby > mieć lepszy dostęp do śrub mocujących alternator , następnie od > góry odkręcasz filtr paliwa wraz z mocowaniem / przewody > zaczepisz tak żeby nie przeszkadzały/. Wyciągałem go może pół > godziny a wsadzenie zajęło mi oczywiście z zakręceniem > wszystkiego 15 min. > Powodzenia Dzięki Nadkole juz zrzucone bo ściągałem pasek. Chciałem tylko mieć pewność że wylezie górą , żeby oszczędzić sobie zbędnej pracy. Zastanawiam sie tylko czy to aby nie to sprzęgiełko jednokierunkowe na kółku altka tak rzęgoli, bo altek kreci sie lekko, ma tylko luz poosiowy. zresztą co tu gdybać zdejmę to zobaczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SLAYER_GG Napisano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2008 Daj znać czy Ci wyszedł górą. jak Ci wyjdzie to zastanowię się nad JTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
durex666 Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 Mnie własnie sprzęgło jednokierunkowe powiedziało i dlatego zmuszony byłem go wyciągnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 18 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > Mnie własnie sprzęgło jednokierunkowe powiedziało i dlatego > zmuszony byłem go wyciągnąć A jaki był objaw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
durex666 Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 Zaczęła świecić kontrolka ładowania i okazało się że kręciło się tylko sprzęgiełko a reszta nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > Zaczęła świecić kontrolka ładowania i okazało się że kręciło się > tylko sprzęgiełko a reszta nie Ten sam objaw wystąpił także u mnie , ale przyczyna okazała się typowa - zablokowany wirnik na skutek pęknięcia obudowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SLAYER_GG Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > Ten sam objaw wystąpił także u mnie , ale przyczyna okazała się > typowa - zablokowany wirnik na skutek pęknięcia obudowy A u mnie obudowa nie pękła. Tylko rozleciało się mocowanie łozyska wirnika. Jest zbudowane z tworzywa i się rozwaliło. Spowodowalo to, że wirnik zaczął napierniczać po stojanie. Mogłem bawić się w naprawę, ale była zima, auto potrzebne a wyciąganie masakra. Więc wolałem kupić regenerowany. Stary naprawiłem - kupiłem poprostu większe łozysko, które pasuje bez tej obudowy plastikowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 18 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 Kup se JTD-ka bo altek wylazł górą. Gorszy zagryz to nie wiem co generowało dziwne odgłosy. Łozyska w porządku , szczotki sie kończą pierścienie wirnika do przetoczenia (rowki mają głębokie). Te nieszczęsne kółko ze sprzęgłem jednokierunkowym jest głównym podejrzanym. Kręcąc raz w jednąraz w drugą stronę wydaje podobny dźwięk. Miał już kiedyś któś takie cóś? Jak poeta normalnie se piszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandzik Napisano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 U mnie machanik chyba półoś wyciagał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
durex666 Napisano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 > U mnie machanik chyba półoś wyciagał... Zmień mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.