Skocz do zawartości

Astra III 1.6 Twinport - parę pytań


QBUS

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie smile.gif.

Jestem właśnie na kupnie Astry III 1.6 Twinport z 2006 roku - trochę nie jestem przekonany, ale cena jest bardzo atrakcyjna, realny przebieg 50 tyś km, pełna historia auta itp itd.

Chciałem się Was zapytać parę rzeczy na temat tego samochodu:

1) Jakie ma hamulce z tyłu (bębny czy tarcze?);

2) Czy firmowe radio (CD30) da się bez problemu wymienić na jakieś nieoryginalne (co z wyświetlaczem na górze?);

3) auto nie ma komputera pokładowego - da się dołożyć we własnym zakresie za jakąś nieduża kasę?

4) Gdzieś mi się obiło, że silnik ma łańcuch rozrządu zamiast paska. Prawda to?

5) Czy ciężko się w tym aucie zmienia żarówki zlosnik.gif?

6) Ile taki 1.6 pali rzeczywiście po mieście?

Z góry dzięki za odpowiedzi smile.gif i pozdrawia prawdopodobnie przyszły kącikowicz ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1) Jakie ma hamulce z tyłu (bębny czy tarcze?);

Wystarczy zerknąć przez felgę wink.gif

> 2) Czy firmowe radio (CD30) da się bez problemu wymienić na jakieś

> nieoryginalne (co z wyświetlaczem na górze?);

Da się wymienić, ale wyświetlacz pewnie przestanie działać.

> 3) auto nie ma komputera pokładowego - da się dołożyć we własnym

> zakresie za jakąś nieduża kasę?

Da się, ale nie za małą kasę wink.gif

> 4) Gdzieś mi się obiło, że silnik ma łańcuch rozrządu zamiast paska.

> Prawda to?

Nie, jako jedyny Twinport ma pasek (i brak hydraulicznej kompensacji luzu zaworów no.gif)

> 5) Czy ciężko się w tym aucie zmienia żarówki ?

Raczej jak w każdym wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy zerknąć przez felgę

Nie mam auta pod ręką, więc niestety nie mogę 270751858-jezyk.gif.

> Da się wymienić, ale wyświetlacz pewnie przestanie działać.

Ale cały (łącznie z temperaturą itd.), czy tylko ta część pokazująca komunikaty z radia?

> Da się, ale nie za małą kasę

Czyli muszę się obejść smakiem.

> Nie, jako jedyny Twinport ma pasek (i brak hydraulicznej

> kompensacji luzu zaworów )

Ale generalnie silnik godny polecenia czy nie bardzo?

> Raczej jak w każdym

A zmieniałeś kiedyś żarówkę w Renault Megane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z początku czy końca 2006? Pod koniec 2006, wraz z rocznikiem

> modelowym 2007 silnik 1.6 105KM XEP został zastąpiony 1.6 115 KM

> XER.

Kupiony był 18 czerwca 2006 roku. Ponoć jest to już ta wersja 115KM (ale 100% pewność będę mial dopiero jutro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie .

> Jestem właśnie na kupnie Astry III 1.6 Twinport z 2006 roku - trochę

> nie jestem przekonany, ale cena jest bardzo atrakcyjna, realny

> przebieg 50 tyś km, pełna historia auta itp itd.

> Chciałem się Was zapytać parę rzeczy na temat tego samochodu:

> 1) Jakie ma hamulce z tyłu (bębny czy tarcze?);

Jak krajowka to pewnie bebny, jak import to pewniej tarcze, wszystko zawsze zalezy od poziomy wyposażenia

> 2) Czy firmowe radio (CD30) da się bez problemu wymienić na jakieś

> nieoryginalne (co z wyświetlaczem na górze?);

Radio możesz zainstalować,ale trzeba pamietac o wyprogramowaniu go (jest czescia sieci CAN), a uzycie go do innego radia jest prawie nieoplacalne.

> 3) auto nie ma komputera pokładowego - da się dołożyć we własnym

Jak masz duzy wyswietlacz graficzny (zółty) to tylko zmiana Indexu w wyswietlaczu, w innym przypadku to juz wiekszy problem z powodu sieci CAN

> 4) Gdzieś mi się obiło, że silnik ma łańcuch rozrządu zamiast paska.

> Prawda to?

Jw w postach

> 5) Czy ciężko się w tym aucie zmienia żarówki ?

Trudnosc zalezy od poziomu zrecznisci wymieniającego.

> 6) Ile taki 1.6 pali rzeczywiście po mieście?

Nasze firmówki pala srednio ponad 9-11 litrow.

> Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawia prawdopodobnie przyszły

> kącikowicz .

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiony był 18 czerwca 2006 roku. Ponoć jest to już ta wersja 115KM

> (ale 100% pewność będę mial dopiero jutro).

Dziwne hmm.gif O ile mnie pamięć nie myli ten silnik wszedł wraz z rocznikiem modelowym 2007. A w czerwcu jeszcze na pewno nie sprzedaje się rocznika modelowego z następnego roku - on wchodzi zawsze mniej więcej we wrześniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne O ile mnie pamięć nie myli ten silnik wszedł wraz z

> rocznikiem modelowym 2007. A w czerwcu jeszcze na pewno nie

> sprzedaje się rocznika modelowego z następnego roku - on wchodzi

> zawsze mniej więcej we wrześniu.

Na dzisiaj mam tylko numer nadwozia:

W0L0AHL4862150508

Pewnie można po nim rozszyfrować, który silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem - ale wiem, że to rocznik modelowy 2006. Wskazuje na to

> 10-ta cyfra.

Łamię się, bo czy tak czy siak (105 czy 115) auto przeczy mojej duszy zlosnik.gif.

Jednak jest to naprawdę fajna okazja - mogę go mieć w cenie około 20% od ceny rynkowej (33 tysiące) i jest to auto sprawdzone, po 100% pewnym użytkowniku to mam nielada dylemat. Rozsądek skłania się ku niemu, ale dusza grinser006.gif...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łamię się, bo czy tak czy siak (105 czy 115) auto przeczy mojej duszy

> .

Jeżdżę Astrą z takim silnikiem (XER, rocznik modelowy 2008) - daje radę. Choć po przesiadce z 150-konnego 2.0 na początku przeżyłem skok w inny wymiar zlosnik.gif

> Jednak jest to naprawdę fajna okazja - mogę go mieć w cenie około 20%

> od ceny rynkowej (33 tysiące) i jest to auto sprawdzone, po 100%

> pewnym użytkowniku to mam nielada dylemat. Rozsądek skłania się

> ku niemu, ale dusza ...

Pamiętaj - nie ma okazji w życiu, wszystko da się podrobić, przerobić itd. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżę Astrą z takim silnikiem (XER, rocznik modelowy 2008) - daje

> radę. Choć po przesiadce z 150-konnego 2.0 na początku przeżyłem

> skok w inny wymiar

> Pamiętaj - nie ma okazji w życiu, wszystko da się podrobić, przerobić

> itd.

Akurat nie w tym przypadku - tutaj mam 100% pewność ok.gif.

Szukam po necie, ale po VIN chyba nie da się odszukać jaki ma silnik pod maską - dopiero jutro się dowiem wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat nie w tym przypadku - tutaj mam 100% pewność .

> Szukam po necie, ale po VIN chyba nie da się odszukać jaki ma silnik

> pod maską - dopiero jutro się dowiem .

Zdziwię się, jeśli pod maską auta z czerwca 2006 będzie silnik XER - który oficjalną premierę w Astrze miał mieć chyba pod koniec 2006 roku. Ale w sumie kto ich tam wie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge tylko powiedzieć nt silnika bo mam 105KM Z16XEP. Cichy, oszczędny, natomiast z wredną charakterystyką. Fajnie ciągnie powyżej 3000 natomiast 1500-2000 muł. Źle się jeździ mocno załadowanym samochodem po mieście przy włączonej kilmie, trzeba umieć obsługiwac sprzęgło . Natomiast na trasie ideał, trzeba tylko mieszać lewarem przy wyprzedzaniu ale idzie wtedy żyleta- niektórzy tak lubią wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moge tylko powiedzieć nt silnika bo mam 105KM Z16XEP. Cichy,

> oszczędny, natomiast z wredną charakterystyką. Fajnie ciągnie

> powyżej 3000 natomiast 1500-2000 muł. Źle się jeździ mocno

> załadowanym samochodem po mieście przy włączonej kilmie, trzeba

> umieć obsługiwac sprzęgło . Natomiast na trasie ideał, trzeba

> tylko mieszać lewarem przy wyprzedzaniu ale idzie wtedy żyleta-

> niektórzy tak lubią

Ja mam teraz 120 koni pod maską, ale ciągnie dopiero od 4 tysięcy zlosnik.gif. Trochę mnie martwi te 105 koni, ale auto ma być przede wszystkim do miasta, więc chyba przeboleję biorąc pod uwagę plusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam teraz 120 koni pod maską, ale ciągnie dopiero od 4 tysięcy .

> Trochę mnie martwi te 105 koni, ale auto ma być przede wszystkim

> do miasta, więc chyba przeboleję biorąc pod uwagę plusy.

Wiesz, ja mam kombi więc waga auta też swoje znaczy. Musisz się przejechać i zobaczyć czy ci pasuje. W każdym razie główną i chyba jedyną użytkową zaletą twinportów jest niewielki apetyt na paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie .

> Jestem właśnie na kupnie Astry III 1.6 Twinport z 2006 roku - trochę

> nie jestem przekonany, ale cena jest bardzo atrakcyjna, realny

> przebieg 50 tyś km, pełna historia auta itp itd.

> Chciałem się Was zapytać parę rzeczy na temat tego samochodu:

> 1) Jakie ma hamulce z tyłu (bębny czy tarcze?);

U mnie są tarcze

> 2) Czy firmowe radio (CD30) da się bez problemu wymienić na jakieś

> nieoryginalne (co z wyświetlaczem na górze?);

Nie wiem

> 3) auto nie ma komputera pokładowego - da się dołożyć we własnym

> zakresie za jakąś nieduża kasę?

Jak ma duży wyświetlacz to się da

> 4) Gdzieś mi się obiło, że silnik ma łańcuch rozrządu zamiast paska.

Wzmocniony pasek - wg instrukcji wymiana co 150 kkm hehe.gif

> Prawda to?

> 5) Czy ciężko się w tym aucie zmienia żarówki ?

Jak raz wymieniesz, to już idze gładko. Zdejmuje się klapkę w nadkolu. Trzeba miec tylko rękawiczki żeby się nie upaprać

> 6) Ile taki 1.6 pali rzeczywiście po mieście?

po 35 kkm średnie spalanie 7.4. W mieście 8-8.5 jadąc spokojnie. W trasie 6.2

> Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawia prawdopodobnie przyszły

> kącikowicz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżę Astrą z takim silnikiem (XER, rocznik modelowy 2008) - daje

> radę. Choć po przesiadce z 150-konnego 2.0 na początku przeżyłem

> skok w inny wymiar

> Pamiętaj - nie ma okazji w życiu, wszystko da się podrobić, przerobić

> itd.

No i się wyjaśniło:

Z16XEP <- czyli ten 105 konny wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.