Skocz do zawartości

Czy taki kluczyk Bosh'a bedzie pasowal?


rma

Rekomendowane odpowiedzi

jakis czas temu zapodalem watek o zgubieniu klucza do mojej Asterki - komplecik w ASO to ok. 400 zl z kodowaniem

znalazlem ma aledrogo taki

a ten nie zalatwia sprawy bo nie steruje oryginalnym centralnym zamkiem i nie bedzie ryglowania

pozatym sa jakies systemy bosha, philipsa i valeo - a ja nie wiem jak sprawidzic ktory bedzie odpowiedni do mojej astry - klucz zginal wiec nie moge odczytac nic

jest jeszcze cos takiego

drugie pytanko to co z trzpieniem (grotem) - czy mozna dorobic bez problemu? jak

ten

rozmawialem z gosciem z Krakowa usluga

i powiedzial ze on transponder daje swoj bo jak przyjde z innym to nie wie czy zakoduje sie a te co ma sa dobre z Turcji - to jak to jest - 30 rodzajow transponderow i Techem2 sie nie da ich wprowadzic do centralki??

dziekuje za cenne opinie blagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche usystematyzowalem swoja wiedze - a wiec jest chyba tak:

kluczyk sklada sie z:

grota (ktory mozna kupic gladki - pasujacy do obudowy i odpowiednio wyfrezowac

pilota - czyli tego calego srodka z bateria ktory trzeba wpisac do centralki alarmu - chodzi on na 433Mhz i sa rozne np. jak podalem wyzej Bosha

transpondera ktory trzeba miec i zaprogramowac techem2 do immo w oplu

teraz watpliwosci -

skad mam wiedziec ze pilot bosha bedzie pasowal do mojej centralki a jednoczesnie bedzie jak dawniej ryglowal drzwi (ten pilot ktory mi sie ostal ma doczepiony pilot osobno i on steruje zamkiem centralnym i alarmem ale nie rygluje drzwi)

skad wziasc transponder i jaka jest pwenosc ze sie go "wpisze" zakoduje do immo??? Pan z Krakowa powiedzial ze on ma jakies z Turcji i innych nie probowal kodowac

a moze lepiej zamowic kluczyk w ASO z transponderem a pilot dokupic osobno?

pozdrawiam i dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorabiałem, upss zamówiłem (poprawił mnie gość w ASO, i powiedział, że my nie dorabiamy kluczyków tylko zamawiamy) bez pilota: 140 zł grot z transponderem + 50 zł kodowanie. Całość 190zł.

Za pilot wołali 180zł więc zrezygnowałem, może kupię na Allegro, ale i tak trzeba jechać do ASO i doprogramować do centralki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dorabiałem, upss zamówiłem (poprawił mnie gość w ASO, i powiedział,

> że my nie dorabiamy kluczyków tylko zamawiamy) bez pilota: 140

> zł grot z transponderem + 50 zł kodowanie. Całość 190zł.

> Za pilot wołali 180zł więc zrezygnowałem, może kupię na Allegro, ale

> i tak trzeba jechać do ASO i doprogramować do centralki.

podobno pilota samemu mozna doprogramowac - sekwencja:

wejsc - zamknac drzwi - wlaczyc zaplon ale nie silnik - przytrzymac przycisk zamykania ok 5sek - centralny zamek zamknie drzwi i juz....... podobno w wielu przypadkach to dziala - niektorzy twierdza ze tak ale przy otwartych drzwiach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... tak, to jest procedura, ale synchronizacji pilota z centralką. Programowanie to chyba co innego, była kiedyś dyskucja na forum na ten temat. Lepiej to ustal w ASO, niżbyś miał się potem rozczarować... Jak już ustalisz, to napisz.

PS. Ja próbowałem zrobić coś takiego: wziąłem mój kluczyk z pilotem oraz klucz od służbowej astry. Służbową otworzyłem jej kluczem (nie pilotem, jak gdyby bateria siadła lub miałbym inny kluczyk z Allegro). Wszedłem do środka, właczyłem zapłon i nacisnąłem przycisk w moim pilocie. I... nic się nie wydarzyło... Zamki nie zareagowały, mój pilot nie otwierał służbowej astry. Więc podejrzewam, że synchronizować można tylko piloty wprogramowane do centralki lub (jak ktoś się upierał) do ECM. Procedurę robiłem przy drzwiach zamkniętych, przy otwartych centralka nie zamknie rygli... Może źle robiłem z pamięci? Etzold radzi tak:

"Włączyć zapłon, pozostawić kluczyk na conajmniej 30 sekund w wyłaczniku zapłonu, aby urządzenie sterujące mogło przełaczyć się na tryb synchronizacji. Wcisnąć na chwilę jeden z dwóch przycisków na nadajniku zdalnego sterowania podczas gdy klucz znajduje się w wyłączniku zapłonu. Zaprogramowanie jest potwierdzane przez jednokrotne odblokowanie i zablokowanie centralnego zamykania drzwi"

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie ta funkcja wcale nie działa - ani do 30s, ani po 30 s... Może ma to związek z funkcją alarmu, który po właczeniu zapłonu automatycznie blokuje drzwi...?

Czy działa u Ciebie synchronizacja, jesli kluczyk już jest zsynchronizowany?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjasnijcie mi tylko jedno - gdzie ten kluczyk sie wpisuje do centralki alarmu czy do sterownika centralnego zamka - bo jakos tak wydedukowalem ze do sterownika - bo jesli zamek ma funkcje ryglowania to taki pilot to robi po drugim wcisnieciu "zamknij" natomiast sterownik centrala steruje juz jakos centralka alarmu i ja uaktywnia przy okazji ryglowania zgodnie z sekwencja (zamknij 1 - zarygluj i zalacz alarm 2)

co wiecej drugi kluczyk jaki daje opel ma osobny pilot juz zsynchronizowany bezposrednio z alarmem - tam po jednym nacisnieciu sie zamyka i wlacza alarm - nie ma ryglowania

wiec sa to 2 rozne piloty do roznych urzadzen a spelniaja ta sama (albo prawie ta sama funkcje)

poprawcie mnie jesli sie myle bo nie jestem biegly w elektronice sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO z opisu wynika, że nie masz "oplowskiego" alarmu zintegrowanego z CZ w jednym module... Wskazuje na to ten drugi pilot, tylko do alarmu. Używam czasami Astry G z fabrycznym alarmem i nie ma do niej takiego pilota, alarm włącza się po 2. naciśnięciu przycisku. Ale tu mogę się mylić, bo auto służbowe i może pilot jest, ale nieużywany.

Są alarmy, które można załączać impulsem z CZ, może Tobie taki zamontowano? Ale z drugiej strony, są to alarmy "bezpilotowe" i nie maja pilotów. Może są jakieś uniwersalne z pilotem i sterowane impulsem z CZ?

Najlepiej, jeśli sprawdzisz naocznie co masz: pod osłoną prawego progu znajduje się sterownik CZ - zajrzyj tam i policz przewody w obu złączach - jesli większość nie jest obsadzona, to masz moduł tylko CZ, a alarm dołożony, jeśli większość jest obsadzona, to masz moduł CZ zintegrowany z alarmem...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel Astra G przynajmniej w roku 2005 u dealerow byl sprzedawany najczesciej z fabrycznym centralnym zamkiem z opcją ryglowania - a alarm nie montowany fabrycznie (niby dedykowany do Opla A.S.T.A)byl dokladany przez dealera - tak bylo u mnie

natomiast kluczyk zapasowy ktory mi sie ostal jest to kluczyk z immo i dolozonym pilotem w ksztalcie nerki - ten pilot od razu zamyka centralny zamek i aktywuje alarm (nie ma tu funkcji ryglowania jak bylo w tamtym glownym kluczyku) wiec ten caly moj poprzedni opis z tego wynika - tak staram sie to rozgryzc

nie wiem czy Ople maja alarmy montowane fabrycznie - moze te sprowadzane? jedno jest pewne te w POlsce najczesciej maja alarm dokladany - gdzie centralka wykorzystuje central fabryczny

dlatego ten pilot Bosha ktory mozna kupic na allegro np. to raczej wpisuje sie do centralki CZ a nie alarmu

przydalby sie jakis elektryk z Opla.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się już pogubiłem... to co w końcu masz?

Z opisu wynika, że masz dwie rzeczy:

- klucz z immobilizerem i pilotem , którego 1. nacisnięcie zamyka zamki, a 2. naciśnięcie rygluje oraz włącza alarm

- sam pilot w kształcie nerki, krórego naciśnięcie zamyka zamki bez ich ryglowania i jednocześnie włacza alarm.

Dobrze zrozumiałem? Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę się już pogubiłem... to co w końcu masz?

> Z opisu wynika, że masz dwie rzeczy:

> - klucz z immobilizerem i pilotem , którego 1. nacisnięcie zamyka

> zamki, a 2. naciśnięcie rygluje oraz włącza alarm

> - sam pilot w kształcie nerki, krórego naciśnięcie zamyka zamki bez

> ich ryglowania i jednocześnie włacza alarm.

> Dobrze zrozumiałem? Pozdr.

Dokladnie - ten pierwszy mi ukradli wiec musze go dorobic - stad ten caly watek i dylematy tyou"czy bedzie pasowac" i czy da sie zaprogramowac bez ASO

Odpuscilem sobie temat immo - zamowie kluczyk w ASO z immo na podstawie papierow z auta i mi zakoduja transponder - natomiast chcialem troche zaoszczedzic na pilocie oryginalnym za ktory wolaja 180zl w ASO a 70-80 jest nowy na allegro

co ciekawe a ASO mozna zamowic kluczyk taki caly plaski z immo lub taki ktory wyglada jak z oryginalnym pilotem (a jest tam tylko grot immo i czerwona zaslepka w ksztalcie pilota - zeby mozna bylo pozniej dokompletowac pilot ( i taki chyba zamowie - a pilot jesli da rade bylby od razu zalozony z allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko ja, zanim poczyniłbym jakiekolwiek zakupy, sprawdziłbym pod progiem, co właściwie mam - w końcu to tylko jedna śrubka do odkręcenia... Można odczytać nawet nr GM sterownika i sprawdzić w EPC to to jest, jaka wersja, jakie piloty do tego pasują.... Opel produkuje każdą część w kilku do kilkunastu wersjach z innymi numerami, a okazuje się, że większość pasuje jako zamienniki...

Znalazłem 9 wersji autoalarmu do Astry G oraz 5 samego CZ. Pilotów chyba ze 20... wszystkie do obudowy kluczyka...

Nie znalazłem pilota w obudowie w kształcie nerki, więc to nie fabryczny masz chyba autoalarm...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oslona prawego boku?? gdzie to jest zeby sprawdzic sterownik??

jakos nie moge pokojarzyc...

a alarm rzeczywiscie nie jest opla to dokladany modul u dealera choc znaczek opla jest na pilocie nerce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.