Skocz do zawartości

problem :( przegrzewa się :/


Cobra85

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktos mi pomoze bo juz byłem u 3 mechaników a problem jak był tak i jest nadal frown.gif

Mianowicie nie wiem czemu przegrzewa mi sie silnik :/ Zapala mi sie dioda czerwona oznajmiająca za wysoką temperaturę cieczy... Z początku myślałem że wina jest po stronie termostatu wybilem go całkowicie i teraz przelot wody jest non stop... Mechanik powiedział mi że głowica była trzaśnięta wymieniłem i głowice bo olej sie do płynu chłodzącego dostawał, przy okazji wymieniona została też uszczelka, głowica była lanowana itp itd... Czujnik temteratury też został wymieniony... W sumie już chyba nic wiecej po drodze nie zostało :/ Więc może ktoś mi powie co mogę jeszcze innego zrobić...

Tak poza tym ostatnio zauważyłem też że akumulator mi siada mimo że został wymieniony na nowu... Po dwóch dniach jak uato stoi nie umiem go odpalić :/ Ładowanie jest bo już sprawdzałem... Może to byc przyczyna taka że na kablach od wentylarotra co jest na chłodnicy robi się zwarcie przez co pobiera za dużo prądu akumulator się rozładowuje a silnik przez to przegrzewa bo od czasu do czasu tylko ten wenstylator załącza???

Prosze o jaką kolwiek podpowiedź bo mi już naprawdę pomysłow brakuje frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nie znam się na SC choć jeździłem takim smile.gif a obserwowałeś wentylator po załączeniu ?? Może po jakimś czasie się zatrzymuje w chwili gdy powinien pracować. i stąd wysoka temperatura silnika. Kiedy czyściłeś układ chłodzenia? kiedyś jak byłem u gazownika przyjechał gość Oplem chyba omega z jakimś tam problemem nie pamiętam już w każdym bądź razie gaziarz znalazł problem błyskawicznie. Jeden z otworów od obiegu płynu chłodzącego był zatkany a tak na prawdę zakamieniała i nie było przepływy gaziarz wziął drucik i przepchał niedrożny otwór. Może masz podobnie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktos mi pomoze bo juz byłem u 3 mechaników a problem jak był tak

> i jest nadal

> Mianowicie nie wiem czemu przegrzewa mi sie silnik :/ Zapala mi sie

> dioda czerwona oznajmiająca za wysoką temperaturę cieczy... Z

> początku myślałem że wina jest po stronie termostatu wybilem go

> całkowicie i teraz przelot wody jest non stop... Mechanik

> powiedział mi że głowica była trzaśnięta wymieniłem i głowice bo

> olej sie do płynu chłodzącego dostawał, przy okazji wymieniona

> została też uszczelka, głowica była lanowana itp itd... Czujnik

> temteratury też został wymieniony... W sumie już chyba nic

> wiecej po drodze nie zostało :/ Więc może ktoś mi powie co mogę

> jeszcze innego zrobić...

> Tak poza tym ostatnio zauważyłem też że akumulator mi siada mimo że

> został wymieniony na nowu... Po dwóch dniach jak uato stoi nie

> umiem go odpalić :/ Ładowanie jest bo już sprawdzałem... Może to

> byc przyczyna taka że na kablach od wentylarotra co jest na

> chłodnicy robi się zwarcie przez co pobiera za dużo prądu

> akumulator się rozładowuje a silnik przez to przegrzewa bo od

> czasu do czasu tylko ten wenstylator załącza???

> Prosze o jaką kolwiek podpowiedź bo mi już naprawdę pomysłow brakuje

chlodnice sprawdziles :> drozna jest ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak chłodnice sprawdzałem :/ I jest niby drożna :/ Pompa wody niby też sie kręci... Ale dzieje mi się to jak długo stoje w korku ostatnimi czasy zauważyłem frown.gif W czasie jazdy działa wszystko poprawnie... Też się zastanawiam czy tej pompy wodnej nie wymienić, czy moze ona się tam gdzieś bloku od czasu do czasu albo coś... Sam już nie wiem frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiec tak chłodnice sprawdzałem :/ I jest niby drożna :/ Pompa wody

> niby też sie kręci... Ale dzieje mi się to jak długo stoje w

> korku ostatnimi czasy zauważyłem W czasie jazdy działa wszystko

> poprawnie... Też się zastanawiam czy tej pompy wodnej nie

> wymienić, czy moze ona się tam gdzieś bloku od czasu do czasu

> albo coś... Sam już nie wiem

jak zewrzesz czujnik to wentyl sie kreci tak jak powinien? bardzo mozliwe ze to pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury też wymieniałem :/ Może faktycznie ta chłodnica jest już zakamieniona :/ Chyba będę musiał w nową zainwestować... W sumie to koszt 100zł a może pomoze... No nic w takim razie dzieki za info bo już faktycznie pomysłów mi brakowało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiec tak chłodnice sprawdzałem :/ I jest niby drożna :/ Pompa wody

> niby też sie kręci... Ale dzieje mi się to jak długo stoje w

> korku ostatnimi czasy zauważyłem W czasie jazdy działa wszystko

> poprawnie... Też się zastanawiam czy tej pompy wodnej nie

> wymienić, czy moze ona się tam gdzieś bloku od czasu do czasu

> albo coś... Sam już nie wiem

To sprawdz wentylator z tego co piszesz to raczej on.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm dzisiaj dzwoniłem do kolesia żeby kupić czujnik temperatury, opowiedziałem mu o tym wszystkim powiedział mi że może być taka sytuacja że czujnik przegrzania który jest na termostacie mógł mi się uszkodzić i za późno włączać wentylator... Dzisiaj go wymieniam i zobacze czy coś pomoze smile.gif Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc i wszystkie podpowiedzi... Zobaczymy jak coś bedę szukał dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm dzisiaj dzwoniłem do kolesia żeby kupić czujnik temperatury,

> opowiedziałem mu o tym wszystkim powiedział mi że może być taka

> sytuacja że czujnik przegrzania który jest na termostacie mógł

> mi się uszkodzić i za późno włączać wentylator... Dzisiaj go

> wymieniam i zobacze czy coś pomoze Jeszcze raz wielkie dzieki

> za pomoc i wszystkie podpowiedzi... Zobaczymy jak coś bedę

> szukał dalej...

hehe zeby.GIF

u mnie bylo podobnie, co gdzies stanąłem w lato to mi czerwona kontrolka świeciła... no i problem bo sie bałem.

Potem wymieniłem termostat, do tego chłodnice bo miałem juz dużo kamieni w niej 270751858-jezyk.gif

no i obowiązkowo przeczyściłem cały układ chłodzenia, taki specjalny płyn sie wlewa, układ czyści sie podczas pracy i potem zlewasz wszystko, przepłukujesz jakimś tam innym płynem i zamykasz wszystko i zalewasz juz normalnym płynem chłodniczym.

od tego momentu mam spokoj, a nawet czasem jak stane to słysze ze wentylator się załancza ale nic nie świeci juz wink.gif

oczywiście wszystko mi robili na warsztacie ja tam tylko patrzałem im na łapki zeby mi czegos nie sknocili zeby.GIF

ale powiem szczerze podczas wylewania tego płynu czyszczącego to taki syf leciał ze normalnie niewierzyłem,

kolesie powiedzieli ze to głównie kamień z chłodnicy ale tez i z silnika jakis osad itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm dzisiaj dzwoniłem do kolesia żeby kupić czujnik temperatury,

> opowiedziałem mu o tym wszystkim powiedział mi że może być taka

> sytuacja że czujnik przegrzania który jest na termostacie mógł

> mi się uszkodzić i za późno włączać wentylator... Dzisiaj go

> wymieniam i zobacze czy coś pomoze Jeszcze raz wielkie dzieki

> za pomoc i wszystkie podpowiedzi... Zobaczymy jak coś bedę

> szukał dalej...

szkoda ze w seju nie ma czujnika temp ale skoro podczas jazdy jest ok to albo jest zapowietrzony układ albo albo problem z wentylatorem typu "niestyka"... tak jak guttek napisal sprawdz czy

wentylator dziala na krotko, jesli tak to moze nie byc styku na czujniku na chlodnicy lub przy samym wiatraku... ja mialem wszystkie z tych problemow... powodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szkoda ze w seju nie ma czujnika temp ale skoro podczas jazdy jest ok

> to albo jest zapowietrzony układ albo albo problem z

> wentylatorem typu "niestyka"... tak jak guttek napisal sprawdz

> czy

> wentylator dziala na krotko, jesli tak to moze nie byc styku na

> czujniku na chlodnicy lub przy samym wiatraku... ja mialem

> wszystkie z tych problemow... powodzenia:)

A jaki problem wstawić sobie taki czujnik grinser006.gif i przynajmniej człowiek wie co się faktycznie dzieje z temperaturą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktos mi pomoze bo juz byłem u 3 mechaników a problem jak był tak

> i jest nadal

> Mianowicie nie wiem czemu przegrzewa mi sie silnik :/ Zapala mi sie

> dioda czerwona oznajmiająca za wysoką temperaturę cieczy...

ja opisze identyczny przypadek, moze cos tobie pomoze, moze mi ktos.

sc 1.1 dosc specyficznie sie grzeje. jazda - ok, na jalowym biegu / korek/moze dzialac na sloncu ile sie chce i tez ok. problem sie zaczyna jak sie dojezdza powoli na jedynce, na dwojce, powolna jazda w korku, gdzies po lesie, ale zaznaczam, powolna jazda nie stanie. wystarczy wlaczyc ogrzewanie na maxa i problem szybko sie rozwiazuje.

postanowilem cos z tym zrobic, poniewaz zona tym jezdzi, wiec musi byc sprawny i odporny na dziwne traktowanie.

okazalo sie, ze pompa wody ma wylamane jedno skrzydlo. po wymianie problem nie ustapil. wymiana termostatu tez nic nie zalatwila. UPG zostala sprawdzona, jakies badanie na obecnosc CO2 + cos tam. okazuje sie, ze jest w doskonalym stanie. jutro jade wymienic chlodnice. klamka zapadla, ale sie zastanawiam, bo auto ma raptem 130 kkm, zawsze byl zalany odpowiednim plynem, a nie woda z kranu smile.gif zaczynam tak kojarzyc ,ze byc moze cos z tym grzaniem ma wspolnego instalacja gazowa. moze sposob zalozenia obiegu do instalacji ?

dam znac po wymianie chlodnicy.

oczywiscie wentylator sie wlacza, ale jest to wentylator z sc 1.1 spi. oryginalny od mpi wyzional ducha pare lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbxasbbbnnnnnnnnnnnnnnnnnnxfcv qwasssssssssssed3aw3wzw2QQQQQQQQQQBBBBBBBBBBBBBBB1QA3dff56rdz -

-sory to pisała moja 6 miesieczna córeczka zlosnik.gif

Podepne się pod temat co jakiś czas pali mi sie kontrolka z wody ( chwile sie pali za chwile zgaśnie ) czy to wina czujnika czy cos innego

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja opisze identyczny przypadek, moze cos tobie pomoze, moze mi ktos.

witam ponownie. coz, moj przypadek raczej u nikogo innego nie wystapi, ale ku przestrodze smile.gif

wszystko zostalo wymienione, problem przegrzewania nie zdarzyl wystapic, bo ktos w warsztacie zwrocil uwage /podczas juz kontroli po pracy/, ze przy pracujacym wiatraku cos jakby za goraco jest z przodu samochodu. co sie okazalo ? okazalo sie, ze wiatrak sie krecil nie w te strone w ktora powinien. dupa ze mnie, ze ja tego nie zauwazylem. na swoje usprawiedliwienie mam to, ze na trasie nie wysiadalem, a podczas normalnej eksploatacji. no ogolnie bylo goraco kolo samochodu. ok, nie mam wytlumaczenia. dupa z elektryka, ktory wymienial ten wentylator kiedys. nie chcialo mu sie sprawdzic czy dobrze podlaczyl.

przynajmniej zona bedzie miala wyremontowany uklad chlodzenia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.