Skocz do zawartości

Pytanko do znawców Omomierzy, sond lambda ich wartości


artur-wiater

Rekomendowane odpowiedzi

zmierzyłem oporność grzałki nowej (zakupionej w sklepie) sondy lambda i miernik pokazał 13 omów, zmierzyłem również oporność grzałki w starej sondzie w moim aucie podejrzanej o niesprawnośc i tam oporność wynosi 20 omów

Zmierzyłem również dla porównania oporność 2 sondy znajdującej się w moim aucie za katalizatorem i ona ma 14 omów

Czy te 20 omów oznacza, że grzałka niedomaga???

zapytam jeszcze inaczej czy różnica tych 7 omów ma znaczenie, czy to dużo, czy mało w przypadku grzałki sondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmierzyłem oporność grzałki nowej (zakupionej w sklepie) sondy lambda

Mierzenie opornosci sondy lambda potrafi ja zalatwic na amen:

http://www.picoauto.com/applications/lambda-sensor.html

Quote:

CAUTION! Never use an ohmmeter on a zirconium O2 sensor in an attempt to check the sensor because doing so can damage it. And never jump or ground the sensor’s leads.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mierzenie opornosci sondy lambda potrafi ja zalatwic na amen:

> http://www.picoauto.com/applications/lambda-sensor.html

> Quote:

> CAUTION! Never use an ohmmeter on a zirconium O2 sensor in an

> attempt to check the sensor because doing so can damage it. And

> never jump or ground the sensor’s leads.

to prawda ale ja mierzyłem oporność jej grzałki, a nie samego elementu pomiarowego sondy (czujnika tlenu) wiec nie ma to znaczenia bo grzałka dostaje 12 Volt z akumulatora, a miernik wysyła znikome prądy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to prawda ale ja mierzyłem oporność jej grzałki, a nie samego

> elementu pomiarowego sondy (czujnika tlenu) wiec nie ma to

> znaczenia bo grzałka dostaje 12 Volt z akumulatora, a miernik

> wysyła znikome prądy

na podstawie pomiaru grzałki to nic się nie da wywnioskować - przecież są i sondy bez grzałek - i spełniają swoją funkcje - grzałka jest po to aby sonda możliwie szybko osiągnęła temperaturę pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na podstawie pomiaru grzałki to nic się nie da wywnioskować -

> przecież są i sondy bez grzałek - i spełniają swoją funkcje -

> grzałka jest po to aby sonda możliwie szybko osiągnęła

> temperaturę pracy.

no właśnie u mnie jest taki efekt, że jak auto chwile ostygnie i je odpale to obroty na wolnych potrafia przez około 3 km dołować do 500 i za chwile silnik się ratuje i podnosi do 800 po przejechaniu 3 km wszystko ustępuje do następnego zgaszenia no i od czasu do czasu wywala błąd OBD 135 (obwód grzałki sondy pierwszej) i z tąd podejrzenie wadliwie działającej grzałki - kom silnika "myśli" że sonda jest gorąca i ustala mieszankę na podstawie jej wskazań, a grzałka jest niedomagająca - takie przypuszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakiej temperaturze mierzyłeś ?

Trzeba na zimno, bo grzałka to jest termistor, którego oporność rośnie ze wzrostem temperatury -

po rozgrzaniu silnika praktycznie przestaje pobierać prąd.

Mierzona na zimno grzałka o katalogowej oporności 6 omów pokazała około 5 omów.

Sprawdzałem omomierzem wszystkie końcówki, we wszystkie strony - na zimno nie ma prawa zaszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy jakiej temperaturze mierzyłeś ?

> Trzeba na zimno, bo grzałka to jest termistor, którego oporność

> rośnie ze wzrostem temperatury -

> po rozgrzaniu silnika praktycznie przestaje pobierać prąd.

> Mierzona na zimno grzałka o katalogowej oporności 6 omów pokazała

> około 5 omów.

> Sprawdzałem omomierzem wszystkie końcówki, we wszystkie strony - na

> zimno nie ma prawa zaszkodzić.

wszystkie sprawdzałem na zimno w obie strony a sprawdzałem tylko piny grzałki bo straszą że można uszkodzić sondę na czujniku tlenu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmierzyłem oporność grzałki nowej (zakupionej w sklepie) sondy lambda

> i miernik pokazał 13 omów, zmierzyłem również oporność grzałki w

> starej sondzie w moim aucie podejrzanej o niesprawnośc i tam

> oporność wynosi 20 omów

...

> Czy te 20 omów oznacza, że grzałka niedomaga???

> zapytam jeszcze inaczej czy różnica tych 7 omów ma znaczenie, czy to

> dużo, czy mało w przypadku grzałki sondy

Arczi - to proste.

Moc grzałki dobrej - 13 Omów = 11W pzry 12 V z aku

Moc Twojej grzałki starej = 7,2W w tych samych warunkach.

Czyli grzeje circa 40% (tak tak) gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w końcu ktoś uczony w te klocki

> a wzór może jeszcze kolega podać...

Wzór podany powyżej, tyle, że tak po prawdzie moje obliczenia są kulawe, bo wiadomo, że z nagrzewaniem ten opór się będzie zmieniał i tak naprawde nie wiem jaka będzie moc. Ale napisałem żeby dac pojęcie - bo grzanie lambdy jest ważne tylko w pierwszych minutach albo minucie więc wyliczenia na zimno swoją wartość mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wzór podany powyżej, tyle, że tak po prawdzie moje obliczenia są

> kulawe, bo wiadomo, że z nagrzewaniem ten opór się będzie

> zmieniał i tak naprawde nie wiem jaka będzie moc. Ale napisałem

> żeby dac pojęcie - bo grzanie lambdy jest ważne tylko w

> pierwszych minutach albo minucie więc wyliczenia na zimno swoją

> wartość mają.

tak sobie myśle, że jednak jest coś nie tak bo na całkowiecie zimnym silniku 1 lambda (przed katem) ma 20 omów a druga za katem 14 omów, a nowa ze sklepu 13 omów

ten jeden om można przypisać wyższej temp. w wydechu ale te 20 omów to już chyba przesana....

no i te spadanie obrotów po chwilowym ostygnięciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sobie myśle, że jednak jest coś nie tak bo na całkowiecie zimnym

> silniku 1 lambda (przed katem) ma 20 omów a druga za katem 14

> omów, a nowa ze sklepu 13 omów

> ten jeden om można przypisać wyższej temp. w wydechu ale te 20 omów

> to już chyba przesana....

> no i te spadanie obrotów po chwilowym ostygnięciu

DLa mnie zimna grzałka pasuje do objawów jak ulał, tym bardziej, że ASO Ci się poddało. A oni tylko przećwiczone rzeczy dobrze diagnozują. A to wygląda na nietypowe - egzamin z logiki i fizyki - przeważnie dla mechaników "doświadczonych wymieniaczy" nie do przejscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.