Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem


prezess22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem mojego auta. A dokładniej chodzi o to, że auto nie chce zapalić raz na 20 razy, po prostu rozrusznik kręci, a "zatrybić" nie chce (jakby paliwa nie było). Więc co może byc przyczyna takiego stanu rzeczy i gdzie szukać przyczyn tej dziwnej awarii. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moja tez co cos nie tak, jak odpalam to pochodzi moze 2 sek i gasnie, ale za nastepnym razem juz zapala odrazu, tylko puszcza chmure dymu, ma tak tylko na zimno, jak sie ja odpala po raz pierwszy danego dnia, potem juz bez dymka i odrazu pali.

Mam nadzieje, ze silnik da rade i nie jest mocno zajechany i jest to powiazanie z tym, ze jest mega mulowata i mam ponoc walniety zaor EGR confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem mojego auta. A

> dokładniej chodzi o to, że auto nie chce zapalić raz na 20 razy,

> po prostu rozrusznik kręci, a "zatrybić" nie chce (jakby paliwa

> nie było). Więc co może byc przyczyna takiego stanu rzeczy i

> gdzie szukać przyczyn tej dziwnej awarii. Z góry dzięki za

> pomoc.

1. filtr paliwa do wymiany

2. sprawdzić napięcie na świecach

3. (mam wrażenie że to silnik isuzu) możliwe, że zbliża się czas regulacji zaworów (dotyczy tylko silników isuzu)

4. źle ustawiony moment wtrysku, jeśli to isuzu regulacja jest prosta na tak zwanego czuja, gdzieś dawałem fotki gdzie i które śruby poluzować aby obrócić pompą

I kilka pytań:

1. czy dymi po odpaleniu?

2. jeśli dymi to na jaki kolor?

3. czy bierze olej i ile?

4. kiedy wymieniany akumulator? (głupie, ale ma znaczenie stan akumulatora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z moja tez co cos nie tak, jak odpalam to pochodzi moze 2 sek i

> gasnie, ale za nastepnym razem juz zapala odrazu, tylko puszcza

> chmure dymu, ma tak tylko na zimno, jak sie ja odpala po raz

> pierwszy danego dnia, potem juz bez dymka i odrazu pali.

> Mam nadzieje, ze silnik da rade i nie jest mocno zajechany i jest to

> powiazanie z tym, ze jest mega mulowata i mam ponoc walniety

> zaor EGR

Moim zdaniem, któraś świeca lub któreś świece są przepalone, nie grzeją wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podobny problem...:(

> Silnik 1,7 TD oplowski

> kurcze, az sie boje zimy...

> Pozdrawiam

Filtr paliwa co jakiś czas pasowało by wymienić.

Ponadto, oplowskie silniki zachowują się na zimno tak, że trzeba zakręcić nim ze 2s i odpuścić, podgrzać raz jeszcze i odpali bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki, teraz wiem o co zachaczyc, ale jeszcze 1 pytanko, moze to

> glupie, ale jak sprawdzic czy swieca zarowa jest ok czy nie, bo

> nie mialem nigdy diesla to nie wiem

Miernikiem, sprawdza się jej opór. Nie pamiętam jakie są prawidłowe wskazania ale coś ok 0,5 ohma. Jaki jest margines błędu nie wiem, ale jeśli opór jest znacząco większy od 1 ohma to mamy oznakę że coś jest nie tak.

Do pomiaru należy odkręcić listwę zasilającą świece i mierzymy pomiędzy główka świecy żarowej a silnikiem.

A jeszcze jena mała porada. Jeśli wymieniasz świece to najlepiej od razu wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miernikiem, sprawdza się jej opór. Nie pamiętam jakie są prawidłowe

> wskazania ale coś ok 0,5 ohma. Jaki jest margines błędu nie

> wiem, ale jeśli opór jest znacząco większy od 1 ohma to mamy

> oznakę że coś jest nie tak.

> Do pomiaru należy odkręcić listwę zasilającą świece i mierzymy

> pomiędzy główka świecy żarowej a silnikiem.

> A jeszcze jena mała porada. Jeśli wymieniasz świece to najlepiej od

> razu wszystkie.

dzieki wielkie, jutro sie tym zajme cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. filtr paliwa do wymiany

> 2. sprawdzić napięcie na świecach

> 3. (mam wrażenie że to silnik isuzu) możliwe, że zbliża się czas

> regulacji zaworów (dotyczy tylko silników isuzu)

> 4. źle ustawiony moment wtrysku, jeśli to isuzu regulacja jest prosta

> na tak zwanego czuja, gdzieś dawałem fotki gdzie i które śruby

> poluzować aby obrócić pompą

> I kilka pytań:

> 1. czy dymi po odpaleniu?

> 2. jeśli dymi to na jaki kolor?

> 3. czy bierze olej i ile?

> 4. kiedy wymieniany akumulator? (głupie, ale ma znaczenie stan

> akumulatora)

Aku raczej dobry, bo jeszcze roku nie ma, dymić raczej nie widać żeby dymił, a silnik niestety nie isuzu, rozrząd i filtry wymieniane w tamtym roku... Moze nie ma co robić tragedi, bo dopiero 3 razy mi tak odmówił posłuszeństwa, no ale... coś jest nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ dość trudno zmierzyć tak mały opór niektórymi miernikami,

> można po prostu podłączyć na chwilę świecę pod akumulator. Jak

> się zrobi czerwona to cacy .

Zgadza się, ale wykręcając i wkręcając świece do tego gdy robi to osoba co nie maiłą z tym do czynienia = problem, bo wiadomo jak łatwo ją ukręcić. Etzold proponuje podłączyć żaróweczkę pomiędzy akumulator a świecę, jak się zaświeci to ok, jak nie to do wymiany.

Może i niezły patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.