Skocz do zawartości

Przegląd w Yarisie po 30 tysiącach km


bb_maciek

Rekomendowane odpowiedzi

witam zlosnik.gif

więc nadchodzi ten moment, że przebieg w Yarisie zbliża się szybko do granicy 30 tysięcy km. Z tym związane jest moje pytanie.

Na weekend muszę się ustawić z ASO na robienie przeglądu i teraz co należałoby wymienić/zrobić?

Generalnie wiem, że w ASO wymieniliby wszystko ale za to też każą sobie słono zapłacić oslabiony.gif a chciałbym uniknąć wymieniania podzespołów niepotrzebnie.

I czy konieczne jest wymienianie oleju co 15kkm?

z góry dzięki za odpowiedzi.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> więc nadchodzi ten moment, że przebieg w Yarisie zbliża się szybko do

> granicy 30 tysięcy km. Z tym związane jest moje pytanie.

> Na weekend muszę się ustawić z ASO na robienie przeglądu i teraz co

> należałoby wymienić/zrobić?

> Generalnie wiem, że w ASO wymieniliby wszystko ale za to też każą

> sobie słono zapłacić a chciałbym uniknąć wymieniania

> podzespołów niepotrzebnie.

> I czy konieczne jest wymienianie oleju co 15kkm?

> z góry dzięki za odpowiedzi.

> pozdrawiam

olej co 15 k km, tak mowia w ASO i wymieniaja.

Po 30 k km wymienia Ci takze filtr w klimie, i plyn hamulcowy /wspolny dla hydraulicznego sprzegla/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> więc nadchodzi ten moment, że przebieg w Yarisie zbliża się szybko do

> granicy 30 tysięcy km. Z tym związane jest moje pytanie.

> Na weekend muszę się ustawić z ASO na robienie przeglądu i teraz co

> należałoby wymienić/zrobić?

> Generalnie wiem, że w ASO wymieniliby wszystko ale za to też każą

> sobie słono zapłacić a chciałbym uniknąć wymieniania

> podzespołów niepotrzebnie.

> I czy konieczne jest wymienianie oleju co 15kkm?

> z góry dzięki za odpowiedzi.

> pozdrawiam

skor sluzbowy to po co sie tym przejmujesz ?? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Yarisie, ale w Note 1,6 (też japoński - SILNIK - bo reszta to wiadomo: różnie grinser006.gif ) olej zmieniam i przegląd robię jak fabryka kazała: co 30.000 km/2 lata.

Najeździłem już dużo więcej niż 30.000 km, i silnik żyje, ja również - więc jak w Yarisce fabryka każe wymieniać olej co 30.000 km, to... IMO nie ma zastrzeżeń, żeby się do tego nie stosować. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tylko olej + filtr + filtr kabinowy (jeżeli jest klima lub filtr)+ płyn hamulcowy. Tarcze i klocki raczej powinny dojechac do 45kkm (zalezy od tego jak auo było uzytkowane). Dodatkowo uzupełnienie oświetlenia i ewntualne odgrzybianie (jeżeli jest klima).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak w Yarisie, ale w Note 1,6 (też japoński - SILNIK - bo

> reszta to wiadomo: różnie ) olej zmieniam i przegląd robię jak

> fabryka kazała: co 30.000 km/2 lata.

> Najeździłem już dużo więcej niż 30.000 km, i silnik żyje, ja również

> - więc jak w Yarisce fabryka każe wymieniać olej co 30.000 km,

> to... IMO nie ma zastrzeżeń, żeby się do tego nie stosować.

tylko, że Toyota w Yarisie wymaga wymiany oleju co 15 tysięcy sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skor sluzbowy to po co sie tym przejmujesz ??

przejmuję się niepotrzebnymi kosztami, na które mogą mnie chcieć naciąć "fachowcy" z ASO a dla mnie to akurat istotne, bo później wysokość faktury za przegląd wliczana jest w moje koszta, które zrobię w tym miesiącu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak w Yarisie, ale w Note 1,6 (też japoński - SILNIK - bo

> reszta to wiadomo: różnie ) olej zmieniam i przegląd robię jak

> fabryka kazała: co 30.000 km/2 lata.

> Najeździłem już dużo więcej niż 30.000 km, i silnik żyje, ja również

> - więc jak w Yarisce fabryka każe wymieniać olej co 30.000 km,

> to... IMO nie ma zastrzeżeń, żeby się do tego nie stosować.

wiesz, dyskutujac dzis z jednym z kacikowiczow dowiedzialem sie, ze AUDI w PL nakazuje wymiane oleju co 15 kkm, a w DE - co 30 kkm ... TEN SAM MODEL AUTA, fakt ze ciut inne warunki uzytkowania .... ale jednak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, dyskutujac dzis z jednym z kacikowiczow dowiedzialem sie, ze

> AUDI w PL nakazuje wymiane oleju co 15 kkm, a w DE - co 30 kkm

> ... TEN SAM MODEL AUTA, fakt ze ciut inne warunki uzytkowania

> .... ale jednak

Taa... no tak: tylko że może i oleje mają tam inne, skoro proszki do prania, kosmetyki, wódki.... - wszystko qrna mają na tzw. "zachodzie" lepsze (i tańsze!) niż w Polsce. sick.gif

A tak zupełnie poważnie i z własnego podwórka: nie sądzę, żeby gdziekolwiek (u mnie w Note) wymieniali olej rzadziej niż co te 30.000 km.

A z resztą u Kolegi... się zgadzam. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, dyskutujac dzis z jednym z kacikowiczow dowiedzialem sie, ze

> AUDI w PL nakazuje wymiane oleju co 15 kkm, a w DE - co 30 kkm

> ... TEN SAM MODEL AUTA, fakt ze ciut inne warunki uzytkowania

> .... ale jednak

no właśnie dlatego się zastanawiam, czy konieczne, mimo, że aso zaleca, jest wymienianie oleju co 15 tysięcy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przejmuję się niepotrzebnymi kosztami, na które mogą mnie chcieć

> naciąć "fachowcy" z ASO a dla mnie to akurat istotne, bo później

> wysokość faktury za przegląd wliczana jest w moje koszta, które

> zrobię w tym miesiącu

rozumiem, ale zastanow sie ile beda Cie "kosztowac" dzien, dwa czy trzy przestoju spowodowane postojem auta w ASO z powodu "oszczednosci" na wymianie oleju....

poza tym - NIKT Ci nie moze kazac kupowac oleju w ASO ... kup gdzie indziej za 1/3 ceny, tez na FV i zabierz ze soba na przeglad. Zaplacisz tylko za robocizne i materialy, ktore sa niezbedne ....

ja np dowiedzialem sie wczoraj ile kosztuje w ASO maly przeglad po 15 kkm Aurisa 1,4 D4D ... 850 pln zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif a ze swoim olejem - 550 ... czyli 300 pln za 4,2 l oleju ... jakies pytania ?? zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja np dowiedzialem sie wczoraj ile kosztuje w ASO maly przeglad po 15

> kkm Aurisa 1,4 D4D ... 850 pln a ze swoim olejem - 550 ...

> czyli 300 pln za 4,2 l oleju ... jakies pytania ??

w Siedlcach przeglad w/w Aurisa 680 PLN z olejem zakupionym w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Jak pojedziesz ze swoim nie oznacza, że Ci go wleją.

jak pojade ze swoim to widze co mi wlewaja, bo nie zostawiam auta samego w ASO

poza tym - pojade tam gdzie mam ZAUFANEGO doradce serwisowego zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif ktory nie widzi np chipsa czy innych ingerencji z zalozenia nie mozliwych do zrobienia bez utraty gwarancji zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze wiedziec kiedys juz bylo pisane, ze jak w Siedlcach to tylko

> ze swoim olejem potrafia zalac MINERALNY

a jakie ceny maja icon_eek.gif pojechalem na przeglad, / 5 miesiecy po wygasnieciu gwarancji/, telefon, pan z ASO mowi ze lozysko lewy przod wyje i do wymiany sie kwalifikuje. Cena wraz z wymiana 650 PLN, icon_eek.gif. W warszawie na Cyprysowej /serwis aut japonskich/ lozysko+wymiana+ustawienie zbieznosci = 280 PLN. zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poza tym - pojade tam gdzie mam ZAUFANEGO doradce serwisowego

> ktory nie widzi np chipsa czy innych ingerencji z zalozenia nie

> mozliwych do zrobienia bez utraty gwarancji

Pytanie czy zaufany doradca ma zaufanego mistrza zmiany, który to ma zaufanego mechanika zlosnik.gif

Mi wystarcza, że ważniejsza osoba w pewnym ASO ma takie samo nazwisko jak ja i nie jest to zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakie ceny maja pojechalem na przeglad, / 5 miesiecy po

> wygasnieciu gwarancji/, telefon, pan z ASO mowi ze lozysko lewy

> przod wyje i do wymiany sie kwalifikuje. Cena wraz z wymiana 650

> PLN, . W warszawie na Cyprysowej /serwis aut japonskich/

> lozysko+wymiana+ustawienie zbieznosci = 280 PLN.

To pierwsza różnica, kolejna to jakie złożyli Ci łozysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kazdy ma takie uklady jak Ty

Tak naprawdę to wszystko zalezy od mechanika który "brudzi ręce" , a niestety o tych dobrych z kazdym dniem podobno coraz trudniej. Możesz znać i własciciela a jak pracownicy są do dupy to przecież sam Ci nie zrobi ..... niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> identyczne jak to ktore proponowail mi w ASO

Dziwne - za wszystko zapłaciłeś mniej niż kosztuje samo łożysko "Genuine Parts TOYOTA". Jak znam życie to założyli Ci japoński zamiennik - być może wyprodukowany przez tą samą fabrykę, która produkuje i konfencjonuje dla Toyoty. Niestety ale np. rolki rozrządu KOYO wytrzymują mniej niż rolki wyprodukowane przez KOYO ale włożone w pudełka Toyoty. Nie wiem dlaczego ale tak jest. Z drugiej strony np. końcówki drążków Lemfoelder wytrzymują dłużej niż oryginały Toyoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo różnica w produktach często NIE sprowadza się TYLKO do pudełek: inna jest zwykle choćby kontrola jakościowa, często inne są użyte do produkcji materiały, mimo że wszystko wygląda "tak samo" z zewnątrz.

U mnie w mieście robią śrubki dla różnych producentów i np. dla Fiata wszystko jest pakowane "jak leci".

Dla Toyoty każda śrubka jest kontrolowana jakościowo z osobna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.