bb_maciek Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 witam więc nadchodzi ten moment, że przebieg w Yarisie zbliża się szybko do granicy 30 tysięcy km. Z tym związane jest moje pytanie. Na weekend muszę się ustawić z ASO na robienie przeglądu i teraz co należałoby wymienić/zrobić? Generalnie wiem, że w ASO wymieniliby wszystko ale za to też każą sobie słono zapłacić a chciałbym uniknąć wymieniania podzespołów niepotrzebnie. I czy konieczne jest wymienianie oleju co 15kkm? z góry dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 > witam > więc nadchodzi ten moment, że przebieg w Yarisie zbliża się szybko do > granicy 30 tysięcy km. Z tym związane jest moje pytanie. > Na weekend muszę się ustawić z ASO na robienie przeglądu i teraz co > należałoby wymienić/zrobić? > Generalnie wiem, że w ASO wymieniliby wszystko ale za to też każą > sobie słono zapłacić a chciałbym uniknąć wymieniania > podzespołów niepotrzebnie. > I czy konieczne jest wymienianie oleju co 15kkm? > z góry dzięki za odpowiedzi. > pozdrawiam olej co 15 k km, tak mowia w ASO i wymieniaja. Po 30 k km wymienia Ci takze filtr w klimie, i plyn hamulcowy /wspolny dla hydraulicznego sprzegla/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 > witam > więc nadchodzi ten moment, że przebieg w Yarisie zbliża się szybko do > granicy 30 tysięcy km. Z tym związane jest moje pytanie. > Na weekend muszę się ustawić z ASO na robienie przeglądu i teraz co > należałoby wymienić/zrobić? > Generalnie wiem, że w ASO wymieniliby wszystko ale za to też każą > sobie słono zapłacić a chciałbym uniknąć wymieniania > podzespołów niepotrzebnie. > I czy konieczne jest wymienianie oleju co 15kkm? > z góry dzięki za odpowiedzi. > pozdrawiam skor sluzbowy to po co sie tym przejmujesz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 Nie wiem jak w Yarisie, ale w Note 1,6 (też japoński - SILNIK - bo reszta to wiadomo: różnie ) olej zmieniam i przegląd robię jak fabryka kazała: co 30.000 km/2 lata. Najeździłem już dużo więcej niż 30.000 km, i silnik żyje, ja również - więc jak w Yarisce fabryka każe wymieniać olej co 30.000 km, to... IMO nie ma zastrzeżeń, żeby się do tego nie stosować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kylym Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 Generalnie tylko olej + filtr + filtr kabinowy (jeżeli jest klima lub filtr)+ płyn hamulcowy. Tarcze i klocki raczej powinny dojechac do 45kkm (zalezy od tego jak auo było uzytkowane). Dodatkowo uzupełnienie oświetlenia i ewntualne odgrzybianie (jeżeli jest klima). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2008 > Nie wiem jak w Yarisie, ale w Note 1,6 (też japoński - SILNIK - bo > reszta to wiadomo: różnie ) olej zmieniam i przegląd robię jak > fabryka kazała: co 30.000 km/2 lata. > Najeździłem już dużo więcej niż 30.000 km, i silnik żyje, ja również > - więc jak w Yarisce fabryka każe wymieniać olej co 30.000 km, > to... IMO nie ma zastrzeżeń, żeby się do tego nie stosować. tylko, że Toyota w Yarisie wymaga wymiany oleju co 15 tysięcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2008 > skor sluzbowy to po co sie tym przejmujesz ?? przejmuję się niepotrzebnymi kosztami, na które mogą mnie chcieć naciąć "fachowcy" z ASO a dla mnie to akurat istotne, bo później wysokość faktury za przegląd wliczana jest w moje koszta, które zrobię w tym miesiącu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 > tylko, że Toyota w Yarisie wymaga wymiany oleju co 15 tysięcy toć i dlatego pisałem, że nie wiem co ile każą w Toyot-cie zmieniać olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 > Nie wiem jak w Yarisie, ale w Note 1,6 (też japoński - SILNIK - bo > reszta to wiadomo: różnie ) olej zmieniam i przegląd robię jak > fabryka kazała: co 30.000 km/2 lata. > Najeździłem już dużo więcej niż 30.000 km, i silnik żyje, ja również > - więc jak w Yarisce fabryka każe wymieniać olej co 30.000 km, > to... IMO nie ma zastrzeżeń, żeby się do tego nie stosować. wiesz, dyskutujac dzis z jednym z kacikowiczow dowiedzialem sie, ze AUDI w PL nakazuje wymiane oleju co 15 kkm, a w DE - co 30 kkm ... TEN SAM MODEL AUTA, fakt ze ciut inne warunki uzytkowania .... ale jednak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 16 Września 2008 Udostępnij Napisano 16 Września 2008 > wiesz, dyskutujac dzis z jednym z kacikowiczow dowiedzialem sie, ze > AUDI w PL nakazuje wymiane oleju co 15 kkm, a w DE - co 30 kkm > ... TEN SAM MODEL AUTA, fakt ze ciut inne warunki uzytkowania > .... ale jednak Taa... no tak: tylko że może i oleje mają tam inne, skoro proszki do prania, kosmetyki, wódki.... - wszystko qrna mają na tzw. "zachodzie" lepsze (i tańsze!) niż w Polsce. A tak zupełnie poważnie i z własnego podwórka: nie sądzę, żeby gdziekolwiek (u mnie w Note) wymieniali olej rzadziej niż co te 30.000 km. A z resztą u Kolegi... się zgadzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2008 > wiesz, dyskutujac dzis z jednym z kacikowiczow dowiedzialem sie, ze > AUDI w PL nakazuje wymiane oleju co 15 kkm, a w DE - co 30 kkm > ... TEN SAM MODEL AUTA, fakt ze ciut inne warunki uzytkowania > .... ale jednak no właśnie dlatego się zastanawiam, czy konieczne, mimo, że aso zaleca, jest wymienianie oleju co 15 tysięcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 > przejmuję się niepotrzebnymi kosztami, na które mogą mnie chcieć > naciąć "fachowcy" z ASO a dla mnie to akurat istotne, bo później > wysokość faktury za przegląd wliczana jest w moje koszta, które > zrobię w tym miesiącu rozumiem, ale zastanow sie ile beda Cie "kosztowac" dzien, dwa czy trzy przestoju spowodowane postojem auta w ASO z powodu "oszczednosci" na wymianie oleju.... poza tym - NIKT Ci nie moze kazac kupowac oleju w ASO ... kup gdzie indziej za 1/3 ceny, tez na FV i zabierz ze soba na przeglad. Zaplacisz tylko za robocizne i materialy, ktore sa niezbedne .... ja np dowiedzialem sie wczoraj ile kosztuje w ASO maly przeglad po 15 kkm Aurisa 1,4 D4D ... 850 pln a ze swoim olejem - 550 ... czyli 300 pln za 4,2 l oleju ... jakies pytania ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 > ja np dowiedzialem sie wczoraj ile kosztuje w ASO maly przeglad po 15 > kkm Aurisa 1,4 D4D ... 850 pln a ze swoim olejem - 550 ... > czyli 300 pln za 4,2 l oleju ... jakies pytania ?? w Siedlcach przeglad w/w Aurisa 680 PLN z olejem zakupionym w ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 > w Siedlcach przeglad w/w Aurisa 680 PLN z olejem zakupionym w ASO dobrze wiedziec kiedys juz bylo pisane, ze jak w Siedlcach to tylko ze swoim olejem potrafia zalac MINERALNY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 > dobrze wiedziec kiedys juz bylo pisane, ze jak w Siedlcach to tylko > ze swoim olejem potrafia zalac MINERALNY 1. Nie tylko w Siedlcach - obecnie większość flot jeździ na mineralnym. 2. Jak pojedziesz ze swoim nie oznacza, że Ci go wleją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 > 2. Jak pojedziesz ze swoim nie oznacza, że Ci go wleją. jak pojade ze swoim to widze co mi wlewaja, bo nie zostawiam auta samego w ASO poza tym - pojade tam gdzie mam ZAUFANEGO doradce serwisowego ktory nie widzi np chipsa czy innych ingerencji z zalozenia nie mozliwych do zrobienia bez utraty gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 18 Września 2008 Udostępnij Napisano 18 Września 2008 > dobrze wiedziec kiedys juz bylo pisane, ze jak w Siedlcach to tylko > ze swoim olejem potrafia zalac MINERALNY a jakie ceny maja pojechalem na przeglad, / 5 miesiecy po wygasnieciu gwarancji/, telefon, pan z ASO mowi ze lozysko lewy przod wyje i do wymiany sie kwalifikuje. Cena wraz z wymiana 650 PLN, . W warszawie na Cyprysowej /serwis aut japonskich/ lozysko+wymiana+ustawienie zbieznosci = 280 PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 18 Września 2008 Udostępnij Napisano 18 Września 2008 > poza tym - pojade tam gdzie mam ZAUFANEGO doradce serwisowego > ktory nie widzi np chipsa czy innych ingerencji z zalozenia nie > mozliwych do zrobienia bez utraty gwarancji Pytanie czy zaufany doradca ma zaufanego mistrza zmiany, który to ma zaufanego mechanika Mi wystarcza, że ważniejsza osoba w pewnym ASO ma takie samo nazwisko jak ja i nie jest to zbieg okoliczności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 18 Września 2008 Udostępnij Napisano 18 Września 2008 > a jakie ceny maja pojechalem na przeglad, / 5 miesiecy po > wygasnieciu gwarancji/, telefon, pan z ASO mowi ze lozysko lewy > przod wyje i do wymiany sie kwalifikuje. Cena wraz z wymiana 650 > PLN, . W warszawie na Cyprysowej /serwis aut japonskich/ > lozysko+wymiana+ustawienie zbieznosci = 280 PLN. To pierwsza różnica, kolejna to jakie złożyli Ci łozysko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 18 Września 2008 Udostępnij Napisano 18 Września 2008 > Pytanie czy zaufany doradca ma zaufanego mistrza zmiany, który to ma > zaufanego mechanika > Mi wystarcza, że ważniejsza osoba w pewnym ASO ma takie samo nazwisko > jak ja i nie jest to zbieg okoliczności. nie kazdy ma takie uklady jak Ty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 18 Września 2008 Udostępnij Napisano 18 Września 2008 > To pierwsza różnica, kolejna to jakie złożyli Ci łozysko? identyczne jak to ktore proponowail mi w ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 18 Września 2008 Udostępnij Napisano 18 Września 2008 > nie kazdy ma takie uklady jak Ty Tak naprawdę to wszystko zalezy od mechanika który "brudzi ręce" , a niestety o tych dobrych z kazdym dniem podobno coraz trudniej. Możesz znać i własciciela a jak pracownicy są do dupy to przecież sam Ci nie zrobi ..... niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 18 Września 2008 Udostępnij Napisano 18 Września 2008 > identyczne jak to ktore proponowail mi w ASO Dziwne - za wszystko zapłaciłeś mniej niż kosztuje samo łożysko "Genuine Parts TOYOTA". Jak znam życie to założyli Ci japoński zamiennik - być może wyprodukowany przez tą samą fabrykę, która produkuje i konfencjonuje dla Toyoty. Niestety ale np. rolki rozrządu KOYO wytrzymują mniej niż rolki wyprodukowane przez KOYO ale włożone w pudełka Toyoty. Nie wiem dlaczego ale tak jest. Z drugiej strony np. końcówki drążków Lemfoelder wytrzymują dłużej niż oryginały Toyoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 18 Września 2008 Udostępnij Napisano 18 Września 2008 Bo różnica w produktach często NIE sprowadza się TYLKO do pudełek: inna jest zwykle choćby kontrola jakościowa, często inne są użyte do produkcji materiały, mimo że wszystko wygląda "tak samo" z zewnątrz. U mnie w mieście robią śrubki dla różnych producentów i np. dla Fiata wszystko jest pakowane "jak leci". Dla Toyoty każda śrubka jest kontrolowana jakościowo z osobna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toyota5 Napisano 21 Września 2008 Udostępnij Napisano 21 Września 2008 > 2. Jak pojedziesz ze swoim nie oznacza, że Ci go wleją. Wleją, bo zawsze im łatwiej, czyściej wyciągnąć twój olej z bagażnika, niż iść i z beczki napompować albo pobrać z magazynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.