Skocz do zawartości

Test żarówek na diodach LED w Sienie


zachary76

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio przetestowałem u siebie żarówki na diodach LED. Niestety nie wszystkie żarówki nadają się do naszych samochodów i dlatego przestrzegam przed ich zakupem. Ogólnie to wszyscy sprzedający np. na allegro powinni poinformować na swoich aukcjach że nie we wszystkich samochodów te żarówki się nadają (różna polaryzacja żarówki) i powinni udostępnić możliwość zwrotów żarówek LED. Przedstawiam swoje doświadczenia:

1)Żarówka rurkowa 36mm (podświetlenie wnętrza auta, schowek, bagażnik, tablica rejestracyjna )- PASUJĘ IDEALNIE. Największy problem to oczywiście wymiana w tablicy rejestracyjnej. Ten kto wymyślił taki patent w sienie powinien skończyć na torturach, bo tylko z torturami kojarzy mi się wymiana podświetlenia w tablicy rejestracyjnej - chyba wszyscy wiedza dlaczego ?

2) Żarówka biała jednowłóknowa bolce symetryczne ( światła cofania) - PASUJE BEZ ZASTRZEŻEŃ

3) Żarówka czerwona jednowłókowa bolce symetryczne (światło stop) - NIEPASUJĘ , chociaż żarówka świeci na desce rozdzielczej zapala nam się kontrolka przepalenia tejże żarówki. Jest za mały pobór prądu sugerujący przepalenie żarówki.

4)Żarówka pomarańczowa jednowłóknowa bolce asymetryczne (kierunkowskazy) - NIEPASUJĘ powód taki sam jak przy żarówce do światła stop. Za niski pobór prądu - kierunkowskazy szybciej migają sugerując przepalenie się żarówki.

5) Żarówka czerwona dwuwłóknowa bolce asymetryczne ( światło pozycyjne i przeciwmgielne) - niestety nie udało mi się takiej żarówki zdobyć. Chyba chińczyki jeszcze takiej nie zmajstrowali. zlosnik2.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio przetestowałem u siebie żarówki na diodach LED.

ah ta bzdurna oszczędność...

nawet jakby nie świeciła kontrola STOPu oraz kierunki szybciej nie mrygały, to rzeczywista jasność świecenia takich LEDów jest kiepska i całość nadaje się tylko do porąbania młotkiem

BTW - oświetlenie tablicy odkręca się bardzo dobrze ok.gif pod warunkiem, że śruby nie przegniły

pokazywałem tutaj kiedyś foty SUPER JASNYCH LED postojowych, które nadają się do oświetlenia choinki

1158e16665f5aa01c0aeb730669654e9-1466295.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oświetlenie tablicy odkręca się bardzo dobrze pod warunkiem, że śruby nie przegniły

Oprócz przegniłych śrub dodatkowo gnije cały metalowy uchwyt

trzymający oświetlenie.

A czy nie dało sie zabudować oświetlenia bezpośrednio do zderzaka tak jak np. w seicento ?

Twórca tego patentu powinien mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oświetlenie tablicy odkręca się bardzo dobrze pod warunkiem, że

> śruby nie przegniły

> Oprócz przegniłych śrub dodatkowo gnije cały metalowy uchwyt

> trzymający oświetlenie.

> A czy nie dało sie zabudować oświetlenia bezpośrednio do zderzaka tak

> jak np. w seicento ?

> Twórca tego patentu powinien

no niestety - nadwozie nie zgnije, bo ma ocynk, a duperele mogą nieźle dać po kieszeni - vide belka pod chłodnicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

> 4)Żarówka pomarańczowa jednowłóknowa bolce asymetryczne (kierunkowskazy) - NIEPASUJĘ powód taki sam jak przy żarówce do światła stop. Za niski pobór prądu - kierunkowskazy szybciej migają sugerując przepalenie się żarówki.

Jest na to oczywiście sposób, a mianowicie REZYSTOR-SYMULATOR DO ŻARÓWEK LED (10 om/25W)

Przykładowa aukcja: http://www.allegro.pl/item468578189_rezystor_symulator_do_zarowek_led_nowosc.html

Ale wtedy zużycie prądu jest takie samo jak w przypadku tradycyjnych żarówek, jedyna różnica to trwałość.

> pozycyjne i przeciwmgielne) - niestety nie udało mi się takiej żarówki zdobyć. Chyba chińczyki jeszcze takiej nie zmajstrowali.

Oczywiście, że już takie są w sprzedaży, ale dobrej jakości są bardzo drogie, (ok. 50 zł) np: http://www.allegro.pl/item463882391_zarowka_bay15d_dwuwlokowa_13hyper_led_mega_moc.html

Napisz jeszcze jaka jest różnica np. przy żarówce świateł cofania. Robiłeś taki test porównawczy wymieniając jedną żarówkę i wtedy porównując moc i zasięg świecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Jest na to oczywiście sposób, a mianowicie REZYSTOR-SYMULATOR DO ŻARÓWEK LED (10 om/25W)

Jak mam wkładać do każdej żarówki rezystor to wolę już jeździć na tradycyjnych żarówkach.

>Oczywiście, że już takie są w sprzedaży, ale dobrej jakości są bardzo drogie, (ok. 50 zł)

Drogie i nikt nie daje mi gwarancji że się nadadzą się do mojego auta no chyba że kupię kolejny magiczny rezystor.

>Robiłeś taki test porównawczy wymieniając jedną żarówkę i wtedy porównując moc i zasięg świecenia?

Test robiłem i wypada na niekorzyść żarówek diodowych. Standardowa żarówka świeci mocniej od diodowych.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Test robiłem i wypada na niekorzyść żarówek diodowych. Standardowa

> żarówka świeci mocniej od diodowych.

dokładnie tak ok.gif

w ogóle to się zastanawiam PO CO ktoś kupuje tego typu żarówki. przecież conajmniej od 20 lat produkuje się samochody, których zapotrzebowanie mocy energetycznej pokrywa w zupełności alternator. więc jaki sens zamieniać żarówkę o mocy 21W żarówką LED o mocy np. 5W??

nie dość, że droga w cenie to i słabiutko świeci. nawet do domu się to słabo nadaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.