Skocz do zawartości

olej na wycieraczce


tafit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam uniaka 1.0 fire z 93r i problem u mnie polega na tym ze na wycieraczce pod pedałem sprzęgła jest mokra plama, prawdopodobnie olej ze skrzyni biegów(śmierdzi cebulą)niewiem skąd się tam wzioł, tak samo pedał jest taki jakby wilgotny:/

może coś wiecie na ten temat

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam mam uniaka 1.0 fire z 93r i problem u mnie polega na tym ze na

> wycieraczce pod pedałem sprzęgła jest mokra plama,

> prawdopodobnie olej ze skrzyni biegów(śmierdzi cebulą)niewiem

> skąd się tam wzioł, tak samo pedał jest taki jakby wilgotny:/

> może coś wiecie na ten temat

> pzd

Jesteś na 100% pewny,że to olej a nie przypadkiem woda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam mam uniaka 1.0 fire z 93r i problem u mnie polega na tym ze na

> wycieraczce pod pedałem sprzęgła jest mokra plama,

> prawdopodobnie olej ze skrzyni biegów(śmierdzi cebulą)niewiem

> skąd się tam wzioł, tak samo pedał jest taki jakby wilgotny:/

> może coś wiecie na ten temat

> pzd

nie wdepnąłeś w nic??

rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam mam uniaka 1.0 fire z 93r i problem u mnie polega na tym ze na

> wycieraczce pod pedałem sprzęgła jest mokra plama,

> prawdopodobnie olej ze skrzyni biegów(śmierdzi cebulą) niewiem

> skąd się tam wzioł, tak samo pedał jest taki jakby wilgotny:/

> może coś wiecie na ten temat

> pzd

jeździsz za szybko i jest tak duże ciśnienie w skrzyni biegów, że wyrzuca olej przez linkę sprzęgła wprost na dywanik wewnątrz kabiny frown.gif

musisz częściej odpowietrzać skrzynię biegów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeździsz za szybko i jest tak duże ciśnienie w skrzyni biegów, że

> wyrzuca olej przez linkę sprzęgła wprost na dywanik wewnątrz

> kabiny

> musisz częściej odpowietrzać skrzynię biegów

hmm.gif nie jeżdżę wolno i nie zauważyłem u siebie takich objawów icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeździsz za szybko i jest tak duże ciśnienie w skrzyni biegów, że

> wyrzuca olej przez linkę sprzęgła wprost na dywanik wewnątrz

> kabiny

> musisz częściej odpowietrzać skrzynię biegów

Właściwie to miało by sens, a jak mam odpowietrzyć skrzynię biegów? Moja prędkość to 120 max-wcale nie duża ze względu na gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właściwie to miało by sens, a jak mam odpowietrzyć skrzynię biegów?

> Moja prędkość to 120 max-wcale nie duża ze względu na gaz

hmm po głębokim namyśle stwierdzam, że może być jeszcze jedna przyczyna wzrostu ciśnienia w skrzyni biegów

otóż, możesz mieć "przedmuchy" pomiędzy skrzynią korbową a skrzynią biegów

wibracje jakie wprowadza uszkodzona panewka na wale korbowym przekazywane są za pośrednictwem tarczy sprzęgła do skrzyni biegów

a tutaj wibracje przenoszone na koła zębate powodują wzrost temperatury oleju

to tak jak byś ubijał trzepaczką pianę, jest jej coraz więcej i więcej

i wywala olej frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie troszkę powagi, linka sprzęgła nie ma nigdzie styczności z olejem skrzyni biegów, i nie ma fizycznej mośliwości żebu cokolwiek po niej ściekało do kabiny.Czasem właściciele uniaków stosowali patet z wpuszcaniem szczykawką oleju w linke prędkościomierza żeby zlikwidować jej charakterystyczny odglos może to jest powodem małych plam oleju. tylko plamu te są naprawdę małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie troszkę powagi, linka sprzęgła nie ma nigdzie styczności z

> olejem skrzyni biegów, i nie ma fizycznej mośliwości żebu

> cokolwiek po niej ściekało do kabiny.Czasem właściciele uniaków

> stosowali patet z wpuszcaniem szczykawką oleju w linke

> prędkościomierza żeby zlikwidować jej charakterystyczny odglos

> może to jest powodem małych plam oleju. tylko plamu te są

> naprawdę małe.

no plama jest wielkości rozłożonej dłoni, a co do smarowania czego kolwiek w kabinie samochodu to nic nie było robione.

zdięcie w załączniku

post-57281-14352497548055_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no plama jest wielkości rozłożonej dłoni, a co do smarowania czego

> kolwiek w kabinie samochodu to nic nie było robione.

> zdięcie w załączniku

Uszczelnienie napędu linki prędkościomierza się rozsypało i olej ze skrzyni,po lince dostaje się wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm po głębokim namyśle stwierdzam, że może być jeszcze jedna

> przyczyna wzrostu ciśnienia w skrzyni biegów

> otóż, możesz mieć "przedmuchy" pomiędzy skrzynią korbową a skrzynią

> biegów

> wibracje jakie wprowadza uszkodzona panewka na wale korbowym

> przekazywane są za pośrednictwem tarczy sprzęgła do skrzyni

> biegów

> a tutaj wibracje przenoszone na koła zębate powodują wzrost

> temperatury oleju

> to tak jak byś ubijał trzepaczką pianę, jest jej coraz więcej i

> więcej

> i wywala olej

a wybieraki są na linki czy na wodziki? Bo jak na wodziki to właśnie taki jest efekt gwałtownego zmieniania pomiędzy 1, a 2. Dodatkowo jeżeli masz wentylowane koło zamachowe to wtedy przedmuchy są większe icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wybieraki są na linki czy na wodziki? Bo jak na wodziki to właśnie

> taki jest efekt gwałtownego zmieniania pomiędzy 1, a 2.

> Dodatkowo jeżeli masz wentylowane koło zamachowe to wtedy

> przedmuchy są większe

zcznijmy od początku: czy z silnika, skrzyni są wycieki oleju, czy ubywa płynu hamulcowego i czy pedał nie ma syndromów zapowietrzenia???? ja stawiam na to że na wycieraczce i pedale jest płyn z serwa hamolców. nie widze fizycznej możliwości obecności w kabinie oleju ze skrzyni i silnika jedynie pedał hamulca ma bezpośrdni ( serwo napądzane cięgnę i przykręcone do ścianki działowej kabiny na wysokości mocowania hamulców ) styk z płynem pozostałe pedaly przenoszą siły za pomoca linek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zcznijmy od początku: czy z silnika, skrzyni są wycieki oleju, czy

> ubywa płynu hamulcowego i czy pedał nie ma syndromów

> zapowietrzenia???? ja stawiam na to że na wycieraczce i pedale

> jest płyn z serwa hamolców. nie widze fizycznej możliwości

> obecności w kabinie oleju ze skrzyni i silnika jedynie pedał

> hamulca ma bezpośrdni ( serwo napądzane cięgnę i przykręcone do

> ścianki działowej kabiny na wysokości mocowania hamulców ) styk

> z płynem pozostałe pedaly przenoszą siły za pomoca linek.

hamulce działaja normalnie, płyn ze zbiorniczka wyrównawczego jest cały czas w jednym położeniu. Na wycieraczce jest olej ze skrzyni biegów, charakteryzuje się dużą gęstością i specyficznym zapachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może coś ścieka po ścianie dzielącej kabinę z komorą silnika i wpada

> dziurami przy pedałach. Zbiornik spryskiwacza jest niedaleko

> może po drodze płyn rozpuszcza jakiś syf i stąd ten zapach.

sprawdziłem i rzeczywiście, plyn do kabiny dostawał się przez linkę prędkościomierza.

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.