tafit Napisano 13 Października 2008 Udostępnij Napisano 13 Października 2008 Witam mam uniaka 1.0 fire z 93r i problem u mnie polega na tym ze na wycieraczce pod pedałem sprzęgła jest mokra plama, prawdopodobnie olej ze skrzyni biegów(śmierdzi cebulą)niewiem skąd się tam wzioł, tak samo pedał jest taki jakby wilgotny:/ może coś wiecie na ten temat pzd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badboy_85 Napisano 13 Października 2008 Udostępnij Napisano 13 Października 2008 > Witam mam uniaka 1.0 fire z 93r i problem u mnie polega na tym ze na > wycieraczce pod pedałem sprzęgła jest mokra plama, > prawdopodobnie olej ze skrzyni biegów(śmierdzi cebulą)niewiem > skąd się tam wzioł, tak samo pedał jest taki jakby wilgotny:/ > może coś wiecie na ten temat > pzd Jesteś na 100% pewny,że to olej a nie przypadkiem woda?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 14 Października 2008 Udostępnij Napisano 14 Października 2008 > Witam mam uniaka 1.0 fire z 93r i problem u mnie polega na tym ze na > wycieraczce pod pedałem sprzęgła jest mokra plama, > prawdopodobnie olej ze skrzyni biegów(śmierdzi cebulą)niewiem > skąd się tam wzioł, tak samo pedał jest taki jakby wilgotny:/ > może coś wiecie na ten temat > pzd nie wdepnąłeś w nic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 14 Października 2008 Udostępnij Napisano 14 Października 2008 > Witam mam uniaka 1.0 fire z 93r i problem u mnie polega na tym ze na > wycieraczce pod pedałem sprzęgła jest mokra plama, > prawdopodobnie olej ze skrzyni biegów(śmierdzi cebulą) niewiem > skąd się tam wzioł, tak samo pedał jest taki jakby wilgotny:/ > może coś wiecie na ten temat > pzd jeździsz za szybko i jest tak duże ciśnienie w skrzyni biegów, że wyrzuca olej przez linkę sprzęgła wprost na dywanik wewnątrz kabiny musisz częściej odpowietrzać skrzynię biegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 14 Października 2008 Udostępnij Napisano 14 Października 2008 > jeździsz za szybko i jest tak duże ciśnienie w skrzyni biegów, że > wyrzuca olej przez linkę sprzęgła wprost na dywanik wewnątrz > kabiny > musisz częściej odpowietrzać skrzynię biegów nie jeżdżę wolno i nie zauważyłem u siebie takich objawów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tafit Napisano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2008 > jeździsz za szybko i jest tak duże ciśnienie w skrzyni biegów, że > wyrzuca olej przez linkę sprzęgła wprost na dywanik wewnątrz > kabiny > musisz częściej odpowietrzać skrzynię biegów Właściwie to miało by sens, a jak mam odpowietrzyć skrzynię biegów? Moja prędkość to 120 max-wcale nie duża ze względu na gaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
8i5h0p Napisano 14 Października 2008 Udostępnij Napisano 14 Października 2008 Kolega miał taki sam problem w Renault 19. Okazało się że pękł oring w uszczelniajacy linke w skrzyni biegów. Linka zabierała olej i kapało mu na buty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 14 Października 2008 Udostępnij Napisano 14 Października 2008 > Właściwie to miało by sens, a jak mam odpowietrzyć skrzynię biegów? > Moja prędkość to 120 max-wcale nie duża ze względu na gaz hmm po głębokim namyśle stwierdzam, że może być jeszcze jedna przyczyna wzrostu ciśnienia w skrzyni biegów otóż, możesz mieć "przedmuchy" pomiędzy skrzynią korbową a skrzynią biegów wibracje jakie wprowadza uszkodzona panewka na wale korbowym przekazywane są za pośrednictwem tarczy sprzęgła do skrzyni biegów a tutaj wibracje przenoszone na koła zębate powodują wzrost temperatury oleju to tak jak byś ubijał trzepaczką pianę, jest jej coraz więcej i więcej i wywala olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seedd Napisano 15 Października 2008 Udostępnij Napisano 15 Października 2008 Panowie troszkę powagi, linka sprzęgła nie ma nigdzie styczności z olejem skrzyni biegów, i nie ma fizycznej mośliwości żebu cokolwiek po niej ściekało do kabiny.Czasem właściciele uniaków stosowali patet z wpuszcaniem szczykawką oleju w linke prędkościomierza żeby zlikwidować jej charakterystyczny odglos może to jest powodem małych plam oleju. tylko plamu te są naprawdę małe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tafit Napisano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2008 > Panowie troszkę powagi, linka sprzęgła nie ma nigdzie styczności z > olejem skrzyni biegów, i nie ma fizycznej mośliwości żebu > cokolwiek po niej ściekało do kabiny.Czasem właściciele uniaków > stosowali patet z wpuszcaniem szczykawką oleju w linke > prędkościomierza żeby zlikwidować jej charakterystyczny odglos > może to jest powodem małych plam oleju. tylko plamu te są > naprawdę małe. no plama jest wielkości rozłożonej dłoni, a co do smarowania czego kolwiek w kabinie samochodu to nic nie było robione. zdięcie w załączniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robitrans Napisano 16 Października 2008 Udostępnij Napisano 16 Października 2008 > no plama jest wielkości rozłożonej dłoni, a co do smarowania czego > kolwiek w kabinie samochodu to nic nie było robione. > zdięcie w załączniku Uszczelnienie napędu linki prędkościomierza się rozsypało i olej ze skrzyni,po lince dostaje się wnętrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelCz Napisano 16 Października 2008 Udostępnij Napisano 16 Października 2008 Może coś ścieka po ścianie dzielącej kabinę z komorą silnika i wpada dziurami przy pedałach. Zbiornik spryskiwacza jest niedaleko może po drodze płyn rozpuszcza jakiś syf i stąd ten zapach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 16 Października 2008 Udostępnij Napisano 16 Października 2008 > hmm po głębokim namyśle stwierdzam, że może być jeszcze jedna > przyczyna wzrostu ciśnienia w skrzyni biegów > otóż, możesz mieć "przedmuchy" pomiędzy skrzynią korbową a skrzynią > biegów > wibracje jakie wprowadza uszkodzona panewka na wale korbowym > przekazywane są za pośrednictwem tarczy sprzęgła do skrzyni > biegów > a tutaj wibracje przenoszone na koła zębate powodują wzrost > temperatury oleju > to tak jak byś ubijał trzepaczką pianę, jest jej coraz więcej i > więcej > i wywala olej a wybieraki są na linki czy na wodziki? Bo jak na wodziki to właśnie taki jest efekt gwałtownego zmieniania pomiędzy 1, a 2. Dodatkowo jeżeli masz wentylowane koło zamachowe to wtedy przedmuchy są większe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seedd Napisano 17 Października 2008 Udostępnij Napisano 17 Października 2008 > a wybieraki są na linki czy na wodziki? Bo jak na wodziki to właśnie > taki jest efekt gwałtownego zmieniania pomiędzy 1, a 2. > Dodatkowo jeżeli masz wentylowane koło zamachowe to wtedy > przedmuchy są większe zcznijmy od początku: czy z silnika, skrzyni są wycieki oleju, czy ubywa płynu hamulcowego i czy pedał nie ma syndromów zapowietrzenia???? ja stawiam na to że na wycieraczce i pedale jest płyn z serwa hamolców. nie widze fizycznej możliwości obecności w kabinie oleju ze skrzyni i silnika jedynie pedał hamulca ma bezpośrdni ( serwo napądzane cięgnę i przykręcone do ścianki działowej kabiny na wysokości mocowania hamulców ) styk z płynem pozostałe pedaly przenoszą siły za pomoca linek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tafit Napisano 17 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2008 > zcznijmy od początku: czy z silnika, skrzyni są wycieki oleju, czy > ubywa płynu hamulcowego i czy pedał nie ma syndromów > zapowietrzenia???? ja stawiam na to że na wycieraczce i pedale > jest płyn z serwa hamolców. nie widze fizycznej możliwości > obecności w kabinie oleju ze skrzyni i silnika jedynie pedał > hamulca ma bezpośrdni ( serwo napądzane cięgnę i przykręcone do > ścianki działowej kabiny na wysokości mocowania hamulców ) styk > z płynem pozostałe pedaly przenoszą siły za pomoca linek. hamulce działaja normalnie, płyn ze zbiorniczka wyrównawczego jest cały czas w jednym położeniu. Na wycieraczce jest olej ze skrzyni biegów, charakteryzuje się dużą gęstością i specyficznym zapachem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tafit Napisano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2008 > Może coś ścieka po ścianie dzielącej kabinę z komorą silnika i wpada > dziurami przy pedałach. Zbiornik spryskiwacza jest niedaleko > może po drodze płyn rozpuszcza jakiś syf i stąd ten zapach. sprawdziłem i rzeczywiście, plyn do kabiny dostawał się przez linkę prędkościomierza. dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.