maka777 Napisano 25 Października 2008 Udostępnij Napisano 25 Października 2008 Witam Jechalem sobie dzisiaj samochodem, az w pewnym momencie (stojac na swiatlach) samochod zgasl - dodam, ze w tym momencie samochod pracowal na gazie. Odpalam ponownie na benzynie samochod pali i wszystko jest OK, przelaczam na gaz i samochod znow gasnie. Podnosze maske i okazalo sie ze komputer gazu urwal sie z zaczepu i lezal sobie na reduktorze. I teraz pytanie: czy obstawiac uszkodzenie komputera sterujacego gazem, czy np. zawor od gazu, reduktor czy moze jeszcze cos innego. Dla pewnosci podjade jeszcze zatankowac gaz ale nie sadze zeby samochod spalil 35 litrow gazu na odcinku 250 km. Mam mozliwosc dokupienia komputera sterujacego Al-700 ale przed tym chcialbym sie upewnic czy to jest ten powod. Samochod na benzynie pracuje OK. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 25 Października 2008 Udostępnij Napisano 25 Października 2008 Przede wszystkim sprawdź złącze i kabelki, czy siedzą pewnie w gnieździe. Do takiego zachowania mogła przyczynić się temperatura reduktora, Może po ostygnięciu objawy miną. Jeżeli przewody będą w porządku musisz zajrzeć do środka i zobaczyć co stało sięz elektroniką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 25 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2008 > Przede wszystkim sprawdź złącze i kabelki, czy siedzą pewnie w > gnieździe. Do takiego zachowania mogła przyczynić się > temperatura reduktora, Może po ostygnięciu objawy miną. Jeżeli > przewody będą w porządku musisz zajrzeć do środka i zobaczyć co > stało sięz elektroniką. Kabelki sprawdzilem, odpalalem pozniej jak reduktor byl chlodniejszy ale bez poprawy. A co do elektroniki....coz w tym temacie jestem kompletnie zielony. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 25 Października 2008 Udostępnij Napisano 25 Października 2008 Nie chodziło mi o temperaturę reduktora, a o temperaturę sterownika. Jeżeli kabelki w porządku to niestety padła elektronika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 26 Października 2008 Udostępnij Napisano 26 Października 2008 A ja uważam, że sterownik się nie zepsuł, przecież przełacza na gaz, czyż nie? Gdyby nie działał, to nie przełaczyłby się na LPG i nie odciąłby wtrysków - pracowałby samochód dalej na noPb... 1. Sprawdź, czy nie wypadły kabelki od zasilania elektrozaworów LPG, najlepiej sprawdź, czy pojawia się na nich +12V po przełaczeniu na LPG 2. Sprawdź, czy są połaczenia z silnikiem krokowym LGP, posłuchaj, czy po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika, AL-700 krokowy warczy - rób to na włączonym zapłonie. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 27 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2008 > A ja uważam, że sterownik się nie zepsuł, przecież przełacza na gaz, > czyż nie? Gdyby nie działał, to nie przełaczyłby się na LPG i > nie odciąłby wtrysków - pracowałby samochód dalej na noPb... > 1. Sprawdź, czy nie wypadły kabelki od zasilania elektrozaworów LPG, > najlepiej sprawdź, czy pojawia się na nich +12V po przełaczeniu > na LPG > 2. Sprawdź, czy są połaczenia z silnikiem krokowym LGP, posłuchaj, > czy po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika, AL-700 krokowy warczy - > rób to na włączonym zapłonie. > Pozdr. Wczoraj jeszcze jak był zimny silnik po około 10s pracy na benzynie przełączyłem na chwilę na gaz i....o dziwo pracował. Po chwili wyłączyłem. Jak pojeździłem trochę dłużej na benzynie (jak silnik się zagrzał) przełączyłem na gaz i znów nie chce palić O co tu chodzi Ja pod uwage biorę oprócz komputera: elektrozawór, reduktor (ale tego nie jestem pewien) oraz silniczek krokowy (może się wiesza i nie podaje gazu?) - choć warczał przy włączeniu zapłonu. Tak czy siak jestem umówiony z gazownikiem na wtorek, zobaczymy co on znajdzie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 27 Października 2008 Udostępnij Napisano 27 Października 2008 > Wczoraj jeszcze jak był zimny silnik po około 10s pracy na benzynie > przełączyłem na chwilę na gaz i....o dziwo pracował. Po chwili > wyłączyłem. Jak pojeździłem trochę dłużej na benzynie (jak > silnik się zagrzał) przełączyłem na gaz i znów nie chce palić > O co tu chodzi Byl jakis czas temu tutaj opisywany sposob na oczyszczenie trzpienia elektrozaworu ktorym steruje cewka na reduktorze (nie pamietam dokladnych nazw tych elementow). Moze idz tym tropem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 27 Października 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2008 > Byl jakis czas temu tutaj opisywany sposob na oczyszczenie trzpienia > elektrozaworu ktorym steruje cewka na reduktorze (nie pamietam > dokladnych nazw tych elementow). Moze idz tym tropem OK Jeszcze to psrawdzę Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.