Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem Punto I 1.7 TD


darrkus

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie wszystko się pięknie naprawiło. Rozrusznik wymieniłem i ostatnio -25 stopni wychodzę z duszą na ramieniu podgrzewam przekręcam i zapala. Jeszcze nigdy tak nie odpalał a co ja się z tym namęczyłem świece, akumulator, czyszczenie wtryskiwaczy, a co się okazało jak poprzednio robili rozrusznik to złe tulejki zamontowali zaciasne i się blokował. Na szczęści wszystko się szczęśliwie zakończyło i mimo ostatnich mrozów ani razu mnie nie zawiódł i do tego zawsze za pierwszym razem pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> u mnie wszystko się pięknie naprawiło. Rozrusznik wymieniłem i

> ostatnio -25 stopni wychodzę z duszą na ramieniu podgrzewam

> przekręcam i zapala. Jeszcze nigdy tak nie odpalał a co ja się z

> tym namęczyłem świece, akumulator, czyszczenie wtryskiwaczy, a

> co się okazało jak poprzednio robili rozrusznik to złe tulejki

> zamontowali zaciasne i się blokował. Na szczęści wszystko się

> szczęśliwie zakończyło i mimo ostatnich mrozów ani razu mnie nie

> zawiódł i do tego zawsze za pierwszym razem pali.

Dobra panowie usterka rozwiazana. Odstawiłęm do ASO autko , wszystko jest sprawne ....................poza tym że kompresje zmierzyli fachowcy i jej prawie nie ma hehe.gif Trup biglaugh.gifcrazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej. widze, że Ciebie też autko ćwiczy z zakresu cierpliwości:) Ja

> mam Palio 1.7 TD i też miałem wszystkie objawy opisane przez

> ciebie, ale z odpalaniem nie było aż tak źle. Jak wiesz już i

> możesz to napisz o kosztach remontu tego silnika

Witam Panów!

Tak w gwoli ścisłości może i odbiegnę od tematu to jakie przebiegi macie w swoich ( darrkus i nowik_1980 ) kropkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Panów!

> Tak w gwoli ścisłości może i odbiegnę od tematu to jakie przebiegi

> macie w swoich ( darrkus i nowik_1980 ) kropkach?

Jak pisałem mam Palio a przebieg to podobno 124 000km ale z tym to jest różnie choć zużycie całego auta wskazywałoby na to ze jest to przebieg prawdziwy, ale podchodze do tego z dystansem- wiadomo o co chodzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Panów!

> Tak w gwoli ścisłości może i odbiegnę od tematu to jakie przebiegi

> macie w swoich ( darrkus i nowik_1980 ) kropkach?

Witam

"208 kkm" 893goodvibes.gif893goodvibes.gif893goodvibes.gifzlosnik.gif Ale nie wiem czy to prawda bo stan tapicerki na siedzeniach mogłby wskazywać 408 zamiast 208 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej. widze, że Ciebie też autko ćwiczy z zakresu cierpliwości:) Ja

> mam Palio 1.7 TD i też miałem wszystkie objawy opisane przez

> ciebie, ale z odpalaniem nie było aż tak źle. Jak wiesz już i

> możesz to napisz o kosztach remontu tego silnika

Koło 800 -1000 zł wyjdzie ( remont samego bloku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra panowie usterka rozwiazana. Odstawiłęm do ASO autko , wszystko

> jest sprawne ....................poza tym że kompresje zmierzyli

> fachowcy i jej prawie nie ma Trup

Witam

a jaką miales kompresje? i jaka książkowo powinna byc? u mnie w kropku jest mniej wiecej tak 26-26-26-25. Tylko nie wiem jaką podają kompresje w normach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> a jaką miales kompresje? i jaka książkowo powinna byc? u mnie w

> kropku jest mniej wiecej tak 26-26-26-25. Tylko nie wiem

To też szału nie ma icon_rolleyes.gif

Jaki przebieg cfaniaczek.gif

jaką

> podają kompresje w normach?

z tego co pamiętam to 32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To też szału nie ma

> Jaki przebieg

> jaką

> z tego co pamiętam to 32

Już pisze chłopaki jaką miałem ok.gif 32? A szef ASO mówił że ma być 25 893goodvibes.gif

1 cyl - 22

2 cyl - 20

3 cyl - 18 biglaugh.gif

4 cyl - 20

devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już pisze chłopaki jaką miałem 32? A szef ASO mówił że ma być 25

> 1 cyl - 22

> 2 cyl - 20

> 3 cyl - 18

No tak clown.gif

-0> 4 cyl - 20

To czemu ostatnio jak robiłem pomiar kompresji po wymianie UPG i regulacji zaworów wychodziło mi:

1:29

2:30 blush.gif

3:29

4:29

A mechanik mówi ze idealnie dotarty dieselek tego typu powinien mieć ok 32 także już sam nie wiem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak

> -0

> To czemu ostatnio jak robiłem pomiar kompresji po wymianie UPG i

> regulacji zaworów wychodziło mi:

> 1:29

> 2:30

> 3:29

> 4:29

> A mechanik mówi ze idealnie dotarty dieselek tego typu powinien mieć

> ok 32 także już sam nie wiem

Napisze do Fiata ciekawe co odpisza oink.gifzlosnik.gif

A jaki Twój ma przebieg? Moj 208 kkm 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisze do Fiata ciekawe co odpisza

> A jaki Twój ma przebieg? Moj 208 kkm

275tyś z hakiem ale głowy nie dam bo jestem 3cim właścicielem ( ale wieloletnim grinser006.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 275tyś z hakiem ale głowy nie dam bo jestem 3cim właścicielem ( ale

> wieloletnim )

No ja też 3 i 208 kkm ... i Twoje wyniki miód 893goodvibes.gif, ciekawy czy mój nie miał z przodu wcześniej 4 lub 5 zamiast 2 hehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> a jaką miales kompresje? i jaka książkowo powinna byc? u mnie w

> kropku jest mniej wiecej tak 26-26-26-25. Tylko nie wiem jaką

> podają kompresje w normach?

tam wyżej masz odpowiedź wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja też 3 i 208 kkm ... i Twoje wyniki miód

Efekt zboczenia na punkcie wymiany oleju (co 8-9tyś i zawsze na mobilu) zakrecony.gif

, ciekawy czy mój nie

> miał z przodu wcześniej 4 lub 5 zamiast 2

Bóg jeden raczy wiedzieć swieca.gif jakie są przebiegi autentyczne naszych aut - znając naturę Polaka, sprzedawcy to .... angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Efekt zboczenia na punkcie wymiany oleju (co 8-9tyś i zawsze na

> mobilu)

jak sie dba tak sie ma wink.gif

> Bóg jeden raczy wiedzieć jakie są przebiegi autentyczne naszych aut

> - znając naturę Polaka, sprzedawcy to ....

moje było sprowadzone z Francji...... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak sie dba tak sie ma

> moje było sprowadzone z Francji......

Tak jak i moje. Kupione we Francji i na lawecie do polski (96r) do pierwszej rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak i moje. Kupione we Francji i na lawecie do polski (96r) do

> pierwszej rejestracji.

A ja kupiłem od małżeństwa , które kupilo od jakiegoś handlarza który właśnie to przyprowadził , jestem pewien na 100 % że wiedzieli / widzieli co z nim nie tak.. ludzie nie mają serca sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem Fiata o swapa na TD 70 , czym sie różnił te silniki 63 i 71 koni i o ciśnienie sprężania , zobaczccie co napisali hehe.gifhehe.gif

FIAT AUTO POLAND S.A.

Dyrekcja Handlowa

Obsługa Posprzedażna

Kontakty z Klientami

Ul. Komorowicka 79

43-300 Bielsko-Biała

fax. 033 8132270

VPK/PT-30960314/2009/

Bielsko-Biała

26.02.2009 r.

dotyczy: samochodu Fiat PUNTO

Odpowiadając na Pański e-mail informujemy, że Firma Fiat zajmuje się produkcją samochodów, samochodów nie ich przebudowami.

Dlatego też nie ma opracowanej technologii takich przebudów.

Z tych też powodów nie jesteśmy w stanie udzielić Panu informacji na temat różnic pomiędzy tymi silnikami.

Ze szczątkowych materiałów znajdujących się w naszej służbie wynika, że w silnikach tych zastosowano różne wersje pomp wtryskowych.

Informujemy również, że nasza dokumentacja, którą dysponujemy w naszej służbie nie zawiera informacji na temat ciśnienia sprężania i dlatego też nie jesteśmy w stanie podać Panu tej wartości.

Niemniej jednak w celu uzyskania dodatkowych informacji proponujemy Panu kontakt z ASO Fiata, która w oparciu o dostępną dokumentację techniczną udzieli Panu w ramach posiadanych możliwości odpowiedzi na dodatkowe pytania.

Dziękujemy za kontakt i łączymy pozdrowienia.

Z poważaniem.

Stanisław Podsadecki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT W_BB: Tnijcie CYTATY!!

W sumie nie ma się co dziwić, że nie uzyskałeś odpowiedzi bo oni raczej nie zajmują się aż tak technicznymi sprawami. Wiem jedno: Przeguby jak i skrzynia będą pasować to nie ma się co pytać tylko znaleźć dobry silnik i fru....

P.S. Pogadaj z szastan-em grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co , on jeździ takim klekotem?

Tak ale nie o to chodzi. Też miał podobną sytuację do twojej i kupił silnik w niezłym stanie a z tego co wiem to teraz ma inne auto i może odsprzeda Ci serducho swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak ale nie o to chodzi. Też miał podobną sytuację do twojej i kupił

> silnik w niezłym stanie a z tego co wiem to teraz ma inne auto i

> może odsprzeda Ci serducho

dorwał się do netu i się nie odezwał wpysk.giffoch.gif

i co znaczy "z tego co wiesz", nawet widziałeś na wuasne oczy zlosnik.gif

a z serduchem... można się zastanowić, tylko nalezy miec na uwadze, że silnik stoi już 3 miesiące nie ruszany, wprawdzie zalany oleum, no ale hmm.gif

I pytanie jak z nim teraz niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dorwał się do netu i się nie odezwał

grinser006.gifblagam.gif Toudi prosić Księciunia o przebaczenie rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifdevil.gif

> i co znaczy "z tego co wiesz", nawet widziałeś na wuasne oczy

> a z serduchem...

Noooo deooobra.... WIDZIAŁEM, SŁYSZAŁEM I CZUŁEM hehe.gif

można się zastanowić, tylko nalezy miec na uwadze,

> że silnik stoi już 3 miesiące nie ruszany, wprawdzie zalany

> oleum, no ale

> I pytanie jak z nim teraz

Paaaanie kochany..... palacz.gif

Aku na prostownik - potem wkładamy z powrotem przekręcamy kluczyk i odpalamy mlotek.gifmlotek.gifmlotek.gifmlotek.gifmlotek.gifmlotek.gifmlot.gifmlot.gifmlot.gifmlotek.gifmlot.giffurious.gifzeby.GIF Ale po paru sek tragicznego klekotu powinien już chodzić jak zegareczek biglaugh.gif

Aaaa... Jedno jest super ważne! Nie rozpędzaj się za mocno bo po trzech miechach postoju na tarczach masz z mm rdzy którą trzeba wytrzeć drive.gifzakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toudi prosić Księciunia o przebaczenie

wybaczył zlosnik.gif

> Noooo deooobra.... WIDZIAŁEM, SŁYSZAŁEM I CZUŁEM

co czułeś? icon_eek.gif Spaliny z ulicy rotfl.gifzlosnik.gif

> można się zastanowić, tylko nalezy miec na uwadze,

> Paaaanie kochany.....

> Aku na prostownik - potem wkładamy z powrotem przekręcamy kluczyk i

> odpalamy Ale po paru sek tragicznego klekotu

> powinien już chodzić jak zegareczek

> Aaaa... Jedno jest super ważne! Nie rozpędzaj się za mocno bo po

> trzech miechach postoju na tarczach masz z mm rdzy którą trzeba

> wytrzeć

no toś mnie poradził, jakbym auta nie umiał odpalić po kilku miechach stania grinser006.gif

mnie się rozchodziło o coś o wiele bardziej "dogłębnego" zlosnik.gif

w kazdym razie, zaczyna się robić cieplej, więc niebawem myślę serducho ruszę yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wybaczył

> co czułeś? Spaliny z ulicy

> no toś mnie poradził, jakbym auta nie umiał odpalić po kilku miechach

> stania

> mnie się rozchodziło o coś o wiele bardziej "dogłębnego"

dogłębnie możesz przy tym zbadać dno butelki (ale od środka hehe.gif ) lecha 0,5l grinser006.gif

> w kazdym razie, zaczyna się robić cieplej, więc niebawem myślę

> serducho ruszę

Kup jakby co starter do diesli i popsikaj przed odpaleniem i nic więcej Ci nie doradzę 033102bebe_1_prv.gif

P.S. Bo nie wiem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> a jaką miales kompresje? i jaka książkowo powinna byc? u mnie w

> kropku jest mniej wiecej tak 26-26-26-25. Tylko nie wiem jaką

> podają kompresje w normach?

To masz kompresje w miare dobrą choć nie jest super, książkowa powinno być 30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To też szału nie ma

> Jaki przebieg

> jaką

> z tego co pamiętam to 32

Przebieg na liczniku 140000, ale w rzeczywistości jakieś 200000.

Auto tez sprowadzone z Francji, przy mrozie -25 palił bez problemu na rocznym aku. poza tym pokazuje sie olej w filtrze powietrza i nie wiem czy da sie cos z tym zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg na liczniku 140000, ale w rzeczywistości jakieś 200000.

> Auto tez sprowadzone z Francji, przy mrozie -25 palił bez problemu na

> rocznym aku. poza tym pokazuje sie olej w filtrze powietrza i

> nie wiem czy da sie cos z tym zrobic?

U mnie przy -12 nie było nawet mowy o odpaleniu icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg na liczniku 140000, ale w rzeczywistości jakieś 200000. icon_rolleyes.gif

> Auto tez sprowadzone z Francji, przy mrozie -25 palił bez problemu na

> rocznym aku

To dobrze świadczy o kondycji silnika.

. poza tym pokazuje sie olej w filtrze powietrza i

> nie wiem czy da sie cos z tym zrobic?

Niestety ale ten typ tak ma. Ja od kiedy pamiętam to miałem ten problem. Pomogło wsadzenie siatki w odmę ( łapacz płomieni ) i przedłużenie rurki (metalowej ) odmy która jest w puszce filtra i skierowałem otwór wylotu w stronę dolotu do turbo. Od jakichś 5tyś km filtr jak noffffy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg na liczniku 140000, ale w rzeczywistości jakieś 200000.

> Auto tez sprowadzone z Francji, przy mrozie -25 palił bez problemu na

> rocznym aku. poza tym pokazuje sie olej w filtrze powietrza i

> nie wiem czy da sie cos z tym zrobic?

luzik olej w dolocie to norma zlosnik.gif

Miałem Tipo 1.9TD z nalotem jakichś 350kkm i ten sam "problem". Paliło przy -25" od kopa, kopa miało zdrowego zlosnik.gif oleum nie ubywało więcej niż 1l na 15kkm. Czego chcieć więcej od 15 letniego auta z takim nalotem.

Moja rada zostaw nie ruszaj zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To masz kompresje w miare dobrą choć nie jest super, książkowa

> powinno być 30

przestańcie mylić stopień kompresji z cisnieniem w cylindrze sciana.gif

Cisnienie w cylindrze ma oscylować w okolicy 30 bar, a stopień sprężania w okolicy 25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.