Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem Punto I 1.7 TD


darrkus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż w moim nowym kropku mam taki problem. Szczególnie ujawnił się przy niskich temperaturach. Żeby w miare " normalnie" zapalił trzeba co najmniej 3 razy podgrzewać świece sick.gif to wtedy kręci 2-3 sek , gdy podgrzeje świece raz to kręci z 5 sek albo i dłużej nim zapali ( przy czym trzęsie budą jak w czołgu grinser006.gif).Ogólnie ciężko zapala. Boje się ze jak będzie - 20 to wogóle nie zaskoczy crazy.gif. Co obstawiacie , świece żarowe do wymiany ? Drugi problem , nie raz kontrolka oleju nie chce zgasnąć po odpaleniu. Dzieje się to losowo. Co obstawiacie , czujnik oleju? Widzę że bardzo mało tu użytkowników diesli ale liczę na jakąś odpowiedź wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam otóż w moim nowym kropku mam taki problem. Szczególnie ujawnił

> się przy niskich temperaturach. Żeby w miare " normalnie"

> zapalił trzeba co najmniej 3 razy podgrzewać świece to wtedy

> kręci 2-3 sek , gdy podgrzeje świece raz to kręci z 5 sek albo i

> dłużej nim zapali ( przy czym trzęsie budą jak w czołgu

> ).Ogólnie ciężko zapala. Boje się ze jak będzie - 20 to wogóle

> nie zaskoczy . Co obstawiacie , świece żarowe do wymiany ?

> Drugi problem , nie raz kontrolka oleju nie chce zgasnąć po

> odpaleniu. Dzieje się to losowo. Co obstawiacie , czujnik oleju?

> Widzę że bardzo mało tu użytkowników diesli ale liczę na jakąś

> odpowiedź

jeżeli było ciężko z odpalaniem przy dodatnich temperaturach a teraz przy ujemnych tylko problem się nasilił obstawiałbym że silnik (kompresja) nie jest w najlepszym stanie - dla diesla zima to swoisty test sprawności silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeździ kolega też dieslem? Zapomniałem dodać iż filtr powietrza

> jest nasączony ewidentnie olejem a z wężyka odmy walą spaliny

> jak z rury wydechowej

latam PII JTD, no ma kolega tych kilka objawów wylatanego motoru - paląca się kontrolka oleju, problemy z odpaleniem przy ujemnych temp. , olej w filtrze i spaliny z odmy....... aczkolwiek nie mnie oceniać i wyroki wydawać grinser006.gif może sie jeszcze ktos wypowie w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> latam PII JTD, no ma kolega tych kilka objawów wylatanego motoru -

> paląca się kontrolka oleju, problemy z odpaleniem przy ujemnych

> temp. , olej w filtrze i spaliny z odmy....... aczkolwiek nie

> mnie oceniać i wyroki wydawać może sie jeszcze ktos wypowie w

> temacie

No niestety też tak czuje frown.gif . Te objawy brzmią dla mnie jak wyrok. frown.gif Chyba od razu swapa robie na 1.9 JTD grinser006.gif. A kolegi jak się sprawuje , pali ładnie , chodzi w porządku? wink.gif Mało to użytkowników diesli widze a zwłaszcza punto I ... crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niestety też tak czuje . Te objawy brzmią dla mnie jak wyrok.

> Chyba od razu swapa robie na 1.9 JTD . A kolegi jak się

> sprawuje , pali ładnie , chodzi w porządku? Mało to

> użytkowników diesli widze a zwłaszcza punto I ...

JTD śmigam raptem od 3 m-cy, zrobiona była kompleks obsługa i jakoś pali grinser006.gif jest to mój pierwszy diesel i jak na razie jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie było podobnie założyłem zaworek zwrotny przy pompie ale to

> nie było to.wymieniłem aku było lepiej wymieniłem świece i jest

> tak jak trzeba od pierwszego na mrozie.po zgaszeniu kontrolki

> świec poczekaj jeszcze kilka sekund.wymień filtr paliwa.

No jasne jasne po zgaśnięciu czekam aż zrobi pstryk wink.gif A jakie świece żarowe polecicie do sadzomiota? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem takie objawy pomogła wymiana świec jedna nie grzała tak jak powinna teraz mam większy problem i też chodzi o zapalanie mianowicie czasami auto odpali od razu a czasami wybija rozrusznik zawiozłem rozrusznik do regeneracji niby zrobili wymienili elektromagnes ale jak jest zimno to nadal to samo chwile zakręci i go wybija różni mechanicy już to oglądali ale nikt nie wie co to. Jeśli chodzi o Punto w diselku to tych samochodów jest strasznie mało i ciężko uzyskać jakąś radę a i o dobrego mechanika ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też miałem takie objawy pomogła wymiana świec jedna nie grzała tak

> jak powinna teraz mam większy problem i też chodzi o zapalanie

> mianowicie czasami auto odpali od razu a czasami wybija

> rozrusznik zawiozłem rozrusznik do regeneracji niby zrobili

> wymienili elektromagnes ale jak jest zimno to nadal to samo

> chwile zakręci i go wybija różni mechanicy już to oglądali ale

> nikt nie wie co to. Jeśli chodzi o Punto w diselku to tych

> samochodów jest strasznie mało i ciężko uzyskać jakąś radę a i o

> dobrego mechanika ciężko.

Właśnie widzę że to siakiś wymierający gatunek crazy.gif. Dokładnie tak jak mówisz. Mój prawie zawsze ciężko pali grinser006.gif A na jakie kolega wymieniał świece i po ile worków złota?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie widzę że to siakiś wymierający gatunek . Dokładnie tak jak

> mówisz. Mój prawie zawsze ciężko pali

Nie no w twoim przypadku to na 90% świece. Też tak miałem dokąd świec nie wymieniłem trzeba było grzać po parę razy. Ten problem rozwiązałem to pojawił się nowy. Autko jest super kiedy nic się w nim nie psuje ale jak już coś zacznie to kaplica bo pomocy szukać na marne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam świece iskra 15zł szt.rozrusznik też miałem naprawiany mechanior dał do przetoczenia

(wstawili tulejke czy cuś) troch zgrzytał przez miesiąc i przestał ale się nie zawiesza .auto jest ok ,ale zawieszenie to porażka w tym aucie.silnki jest gitara .auta używam na codzień od 50 do 200 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no w twoim przypadku to na 90% świece. Też tak miałem dokąd świec

> nie wymieniłem trzeba było grzać po parę razy. Ten problem

> rozwiązałem to pojawił się nowy. Autko jest super kiedy nic się

> w nim nie psuje ale jak już coś zacznie to kaplica bo pomocy

> szukać na marne

Oby to były świece wink.gif A jakiż nowy problem ? Może zaradzimy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę odgrzeje temat. Świece wymieniłem na BOSCHA i kupa , pali gorzej jak do tej pory. Może z miesiąc temu wymieniałem rozrząd, po wymianie rozrządu zauważyłem że troche gorzej pali , a teraz po wymianie świec na nowe tragedia crazy.gifcrazy.giffrown.gif. Proszę o jeszcze jakieś rady i sugestie wink.gif. I chyba tak jak kolega pisał na 1 stronie udam się na sprawdzenie kompresji silnika crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę odgrzeje temat. Świece wymieniłem na BOSCHA i kupa , pali

> gorzej jak do tej pory. Może z miesiąc temu wymieniałem rozrząd,

> po wymianie rozrządu zauważyłem że troche gorzej pali , a teraz

> po wymianie świec na nowe tragedia . Proszę o jeszcze jakieś

> rady i sugestie . I chyba tak jak kolega pisał na 1 stronie

> udam się na sprawdzenie kompresji silnika

witam.zdarza się (bardzo rzadko)że mechanik podczas montażu założy źle pasek o jeden ząbek,wtedy też pojawiają się problemy.załóż zaworek zwrotny przy pompie ,sprawdź szczelność przewodów paliwowych jeśli masz możliwość sprawdź ustawienia pompy wtryskowej.sprawdź po kolei każdą świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam.zdarza się (bardzo rzadko)że mechanik podczas montażu założy

> źle pasek o jeden ząbek,wtedy też pojawiają się problemy.załóż

> zaworek zwrotny przy pompie ,sprawdź szczelność przewodów

> paliwowych jeśli masz możliwość sprawdź ustawienia pompy

> wtryskowej.sprawdź po kolei każdą świece

podziękował , świece sprawdzane panie smile.gif sprawdzę pompe ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam.zdarza się (bardzo rzadko)że mechanik podczas montażu założy

> źle pasek o jeden ząbek,wtedy też pojawiają się problemy.załóż

> zaworek zwrotny przy pompie ,sprawdź szczelność przewodów

> paliwowych jeśli masz możliwość sprawdź ustawienia pompy

> wtryskowej.sprawdź po kolei każdą świece

A jeszcze jedno , po wymianie tego rozrządu i świec kopci jeszcze bardziej , niczym stary autosan 893goodvibes.gif270751858-jezyk.gif , boje się że panowie policial.gif mnie zatrzymają i skontrolują czy na opale nie jeżdze hehe.gif

crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeszcze jedno , po wymianie tego rozrządu i świec kopci jeszcze

> bardziej , niczym stary autosan , boje się że panowie mnie

> zatrzymają i skontrolują czy na opale nie jeżdze

i właśnie kopcenie może wskazywać na przesunięcie (nie taka kolej wtrysku nie pełne spalanie mieszanki )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź ten pasek może jest źle założony u mnie przy minimalnym

> przesunięciu nie chciał odpalać, sam wymieniałeś czy u mechanika

> ??

Wymieniany był u mechanika. Taki pan kaziu ze stodoły crazy.gif jeszcze mi *uj obudowę rozrządu złamał sciana.gif. Teraz tak do mnie dociera że ten pasek może być źle założony crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniany był u mechanika. Taki pan kaziu ze stodoły jeszcze mi *uj

> obudowę rozrządu złamał . Teraz tak do mnie dociera że ten pasek

> może być źle założony

witam.rozmawiałem dzis z mechanikiem mojego puntka,miał taki przypadek z passatem(problem z odpalaniem i potrafił zgasnąć w na skrzyżowaniu na wolnych obrotach)pytany o możliwe lekarstwa wskazał pasek ( przesunięcie na pompie o 1 ząbek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam.rozmawiałem dzis z mechanikiem mojego puntka,miał taki

> przypadek z passatem(problem z odpalaniem i potrafił zgasnąć w

> na skrzyżowaniu na wolnych obrotach)pytany o możliwe lekarstwa

> wskazał pasek ( przesunięcie na pompie o 1 ząbek)

Dzięki za pomoc ok.gif W sobotę będe miał trochę czasu to przejadę się to sprawdzić. Mi też zgasł dzisiaj , a odpalić odpalałem chyba z 5 min, a na dworze +10 crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj został dokonany pomiar kompresji. Wedlug mądrej książki powinno być 20.3 na każdym cylindrze a wynik jest taki

1 cylinder - 20 893goodvibes.gif

2 ,3 cylinder - 18 smile.gif

4 cylinder - 16 frown.gif

Pan mechanik twierdzi jednak że ciężke odpalanie to złe ustawienie pompy wtryskowej, zostawiłem autko dzisiaj i do jutra ma to zrobić. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Dzisiaj został dokonany pomiar kompresji. Wedlug mądrej

> książki powinno być 20.3 na każdym cylindrze a wynik jest taki

> 1 cylinder - 20

> 2 ,3 cylinder - 18

> 4 cylinder - 16

> Pan mechanik twierdzi jednak że ciężke odpalanie to złe ustawienie

> pompy wtryskowej, zostawiłem autko dzisiaj i do jutra ma to

> zrobić.

Witam

czy regulowałeś pompę ? jeżeli tak to czy dało to jakiś efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> czy regulowałeś pompę ? jeżeli tak to czy dało to jakiś efekt?

Witam , pompa niby wyregulowana może się kapke poprawiło ale nadal kupa buu.gif,a Twój jak pali? Już sam nie wiem czy to wina słabej kompresji czy czego innego , wyniki nie są chyba takie złe tylko ten 4 cylinder crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wina może leżeć po stronie wtryskiwaczy,które nie rozpylaja ON tak jak powinny(mogą zalewać zamiast rozpylać mgiełke) lub po stronie samej pompy która nie daje odpowiedniego ciśnienia wystarczającego do dobrej pracy wtryskiwaczy tz. wtryskiwacze tez będą zalewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam , pompa niby wyregulowana może się kapke poprawiło ale nadal

> kupa ,a Twój jak pali? Już sam nie wiem czy to wina słabej

> kompresji czy czego innego , wyniki nie są chyba takie złe tylko

> ten 4 cylinder

dalej stawiam na rozrząd.nie kombinuj palił dobrze a po wymianie przestał więc wina leży po jego stronie(przesunięcie o jeden ząbek).każdy nowy pomysł będzie cie kosztował nerwy i kasę.dwa lata temu zakupiłem kropka palił jak złoto kolejna zima przyniosła nie duże problemy(musiałem kilka razy chechłać ale odpalał)tegoroczna przyniosła większe padł aku i kolejna świeca(pierwsza poprzedniej zimy

)wymieniłem aku świece i jest ok.kup dodatek do paliwa ze wskazaniem na czyszczenie wtrysków jeśli to nie pomoże wal do mechanika który wymieniał rozrząd niech przestawi tak jak być powinno.pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dalej stawiam na rozrząd.nie kombinuj palił dobrze a po wymianie

> przestał więc wina leży po jego stronie(przesunięcie o jeden

> ząbek).każdy nowy pomysł będzie cie kosztował nerwy i kasę.dwa

> lata temu zakupiłem kropka palił jak złoto kolejna zima

> przyniosła nie duże problemy(musiałem kilka razy chechłać ale

> odpalał)tegoroczna przyniosła większe padł aku i kolejna

> świeca(pierwsza poprzedniej zimy

> )wymieniłem aku świece i jest ok.kup dodatek do paliwa ze wskazaniem

> na czyszczenie wtrysków jeśli to nie pomoże wal do mechanika

> który wymieniał rozrząd niech przestawi tak jak być

> powinno.pozdr

rozrząd jest dobrze ustawiony , sprawdzone ok.gif , albo wtryski albo jak pisali ten zaworek zwrotny przy pompie i paliwo schodzi i potem chechła długo , dzisiaj odpaliłem na zimnego pochodził 3 sekundy i zgasiłem . długo odpalałem zanim zaskoczył. Zgasiłem i po chwili odpaliłem ponownie , już za drugim razem miód zaskoczył zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozrząd jest dobrze ustawiony , sprawdzone , albo wtryski albo jak

> pisali ten zaworek zwrotny przy pompie i paliwo schodzi i potem

> chechła długo , dzisiaj odpaliłem na zimnego pochodził 3 sekundy

> i zgasiłem . długo odpalałem zanim zaskoczył. Zgasiłem i po

> chwili odpaliłem ponownie , już za drugim razem miód zaskoczył

w takim razie kup zaworek za 5 zł i wstaw w przewód przy pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat, zamontowałem dziś zaworek zwrotny , coś takiego zaworek

troche drożej mnie to wyniosło u siebie w mieście bo 29 zł no ale nic... po zamontowaniu na ciepłym silniku zauważyłem różnicę bo palił jak by od kopa, za godzinę wychodzę i spróbuję na zimnym , trzymajcie kciuki i wpisywać miasta zlosnik.gif , jeszcze jedno takie głupie pytanie , jest jakaś różnica którą stroną założyć ten zaworek ? Na allegro są strzałki na tym zaworku a na moim nie było i założyłem ot tak po prostu 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odgrzewam temat, zamontowałem dziś zaworek zwrotny , coś takiego

> zaworek

> troche drożej mnie to wyniosło u siebie w mieście bo 29 zł no ale

> nic... po zamontowaniu na ciepłym silniku zauważyłem różnicę bo

> palił jak by od kopa, za godzinę wychodzę i spróbuję na zimnym ,

> trzymajcie kciuki i wpisywać miasta , jeszcze jedno takie

> głupie pytanie , jest jakaś różnica którą stroną założyć ten

> zaworek ? Na allegro są strzałki na tym zaworku a na moim nie

> było i założyłem ot tak po prostu

Myślę, że musiałeś dobrze założyć ten zaworek skoro silnik odpalił i chwilę pracował. Przy odwrotnym zamontowaniu zaworka silnik nie powienien otrzymać paliwa i miałbyś kłopot z odpaleniem.

Funkcja jaką spełnia ten zaworek wymusza jego odpowiedni kierunkowo montaż. W przypadku odwrotnego podłączenia nie będzie on spełniał swojej funkcji rozruch silnika będzie utrudniony jeżeli nie niemożliwy a sam zaworek może ulec uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że musiałeś dobrze założyć ten zaworek skoro silnik odpalił i

> chwilę pracował. Przy odwrotnym zamontowaniu zaworka silnik nie

> powienien otrzymać paliwa i miałbyś kłopot z odpaleniem.

> Funkcja jaką spełnia ten zaworek wymusza jego odpowiedni kierunkowo

> montaż. W przypadku odwrotnego podłączenia nie będzie on

> spełniał swojej funkcji rozruch silnika będzie utrudniony jeżeli

> nie niemożliwy a sam zaworek może ulec uszkodzeniu.

Dzięki za odpowiedź wink.gif Zaworek założyłem poprawnie , odpalanie znacznie się poprawiło ale nie jest nadal tak jak powinno być, dodam jeszcze że mechanik powiedzial że jedna rzecz jest uszkodzona przy turbinie co może utrudniać rozruch. Przedstawię to na rysunku :

629c7b807fcca37f.jpg

Element zaznaczony na rysunku to niby jakiś przyspieszacz czy coś takiego zlosnik.gif , podobno nie "otwiera" się niby i utrudnia rozruch i silnik ma mniejszą moc, może ktos fachowo wytłumaczyć co to jest i za co odpowiada? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za odpowiedź Zaworek założyłem poprawnie , odpalanie znacznie

> się poprawiło ale nie jest nadal tak jak powinno być, dodam

> jeszcze że mechanik powiedzial że jedna rzecz jest uszkodzona

> przy turbinie co może utrudniać rozruch. Przedstawię to na

> rysunku :

> Element zaznaczony na rysunku to niby jakiś przyspieszacz czy coś

> takiego , podobno nie "otwiera" się niby i utrudnia rozruch i

> silnik ma mniejszą moc, może ktos fachowo wytłumaczyć co to jest

> i za co odpowiada?

daj rysunek,bo ja go nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za odpowiedź Zaworek założyłem poprawnie , odpalanie znacznie

> się poprawiło ale nie jest nadal tak jak powinno być, dodam

> jeszcze że mechanik powiedzial że jedna rzecz jest uszkodzona

> przy turbinie co może utrudniać rozruch. Przedstawię to na

> rysunku :

> Element zaznaczony na rysunku to niby jakiś przyspieszacz czy coś

> takiego , podobno nie "otwiera" się niby i utrudnia rozruch i

> silnik ma mniejszą moc, może ktos fachowo wytłumaczyć co to jest

> i za co odpowiada?

Ten element to zawór odpowiedzialny za ładowanie turbo a dokładniej zabezpieczający przed przeładowaniem turbo. Szerze wątpię aby to był powód Twoich problemów. cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten element to zawór odpowiedzialny za ładowanie turbo a dokładniej

> zabezpieczający przed przeładowaniem turbo. Szerze wątpię aby to

> był powód Twoich problemów.

racja jest to zawór regulacji ciśnienia doładowania, w tej turbinie paradoksalnie nie ma możliwości takowej reg.w przypadku większego doładowania zawór puszcza spaliny tak aby ominęły turbo. jak dojdziesz ręką do turba rusz dźwignią zaworu, będzie ciężko, ale dźwignia wróci na swoje miejsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten element to zawór odpowiedzialny za ładowanie turbo a dokładniej

> zabezpieczający przed przeładowaniem turbo. Szerze wątpię aby to

> był powód Twoich problemów.

Niewiem czy dobrze zaznaczyłem na rysunku ale to jest chyba to oink.gif. Więc ja już nie wiem co może odpowiadać za tak cięzki rozruch? crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Racja...

Odgrzewamy temat, temperatura w poniedziałek - 11 stopni w południe i kropek R.I.P , i tutaj taka rzecz kręciłem dlugo długo i nie chciał zaskoczyć aż wreszcie aku padł , podszedł somsiad z kablami i zapalił od cyknięcia 893goodvibes.gif, może wina tego odpalania leży po stronie akumulatora? crazy.gif powoli zaczynam myśleć aby to padło na wiosne sprzedać crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.