Gość Napisano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2008 Pojawił się nowy silnik diesla w mondeo - 2.2 tdci myslalem, ze to tez HDI ale... parametrami różni się od 2.2 np w C5 pojemność taka sama ale moc i moment inne. Inne oprogramowanie tylko czy zupelnie inny silnik a taka sama pojemnosc jest przypadkowa? Ktoś coś wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > Pojawił się nowy silnik diesla w mondeo - 2.2 tdci > myslalem, ze to tez HDI ale... parametrami różni się od 2.2 np w C5 > pojemność taka sama ale moc i moment inne. Inne oprogramowanie tylko > czy zupelnie inny silnik a taka sama pojemnosc jest przypadkowa? > Ktoś coś wie? Z tego co wiem to też francuski sadzomiotacz. Pewnie elektronika jest nieco inna stąd róźnice w parametrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > Z tego co wiem to też francuski sadzomiotacz. Pewnie elektronika jest > nieco inna stąd róźnice w parametrach. parametry w porownaniu do poprzednika stare 2.2 (forda) 114 kW (155 KM) przy 3500 obr/min 360 / 400 (400 przy depnieciu w podloge) Nm przy 1800 obr/min v max 218 0-100 (kombi) - 9 sek glosnosc przy 100km/h - 69db nowe 2.2 129kW / 3500 400Nm / 1750 v max 223 0-100 8,7 (sedan - masa praktycznie taka sama jak mkIII ale kombi) glosnosc ? hmm moc poszla w gwizdek? Albo inaczej skrzynia zestopniowana bo roznicy wielkiej nie widac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > roznicy wielkiej nie widac Większa masa zapewnie, a w momencie różnicy żadnej 360/400*Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > Większa masa zapewnie, a w momencie różnicy żadnej 360/400*Nm. Fajny ten dizel, ale osobiście gdybym miał kupować Mondeo Mk IV, to tylko w benzynie szególnie z silnikiem 2.3 Tutaj co nieco P.S. ...choć oczywiście szczytem marzeń byłby 2.5 T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > P.S. ...choć oczywiście szczytem marzeń byłby 2.5 T Wiesz, na zachodzie te silniki nie są szczytem marzeń - możesz mi wierzyć lub nie, ale full wypas Vectra 2.8T w automacie kosztowała 1300 funtów więcej od mojej 1.8VVT - to nie była żadna różnica w cenie, biorąc pod uwagę, że 2.8T było w pełnej skórze, z navi, i dwusterfową klimą. Mówię o aucie 8-9 miesięcznym z przebiegiem do 16kkm Do tej pory czasem żałuję, że nie 'zaszalałem', ale z drugiej strony, gdzie ganiać te 260KM, jak i te 140KM co teraz mam często to dużo, za dużo Co do Mondeo - hmmm, sam nie wiem - Insignia kusi napędem 4x4, czemu Ford w to nie wszedł? Nie wspominając o Focusie RSie? Nie do końca rozumiem politykę firmy, ale z tego co widzę Mondeo na rynku używek przestało kosztować chore pieniądze - pólroczny 2.5T w full wypasie (np. takie auto) kosztuje 13k funtow (jakies 76k PLN) z nalotem 4-5kkm, co jest bardzo fajną ceną, a ceną na pewno jeszcze spadnie jak się pokażą Insignie zwłaszcza 2.8T 4x4 BTW - tu wiecej 2.5T - jestem zdziwiony, że aż tyle emdzej, tutaj tylko wspominają, ale wygląda na to, że to silnik Citroena: The 2.2-litre engine, engineered in partnership with PSA Peugeot Citroën, is also found in the S-MAX and Galaxy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > Citroena: The 2.2-litre engine, engineered in partnership with > PSA Peugeot Citroën, is also found in the S-MAX and Galaxy. ale ten w C5 jest slabszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > Większa masa zapewnie, a w momencie różnicy żadnej 360/400*Nm. masa jak juz napisalem rozni sie o doslownie pare kg. Zreszta porownywalem MKIII 2.2 kombi z MKIV sedan - waga praktycznie taka sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > ale ten w C5 jest slabszy Zmienisz softem, zaden problem. Do tego mogą dojść różne wtryski, DPFy i inne duperele i moce różne są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > Zmienisz softem, zaden problem. Do tego mogą dojść różne wtryski, > DPFy i inne duperele i moce różne są imho bez sensu skoro ujednolicenie ma dac oszczednosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartolomeo Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > imho bez sensu skoro ujednolicenie ma dac oszczednosci czymś się muszą różnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > czymś się muszą różnić Dokładnie. PSA daje silnik i technologię, a Ford ją sobie adaptuje pod siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > imho bez sensu skoro ujednolicenie ma dac oszczednosci Moim zdaniem tylko elektronika jest inna. Nie chce mi się wierzyć, aby wspólny był tylko "surowy" silnik (słupek). Koszty tu grają pierwszorzędną rolę. Choć powiem, tak w ramach ciekawostki, że chyba Chrysler kupuje od VW diesla 2.0 TDi bez osprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartolomeo Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > Moim zdaniem tylko elektronika jest inna. Nie chce mi się wierzyć, > aby wspólny był tylko "surowy" silnik (słupek). Koszty tu grają > pierwszorzędną rolę. Choć powiem, tak w ramach ciekawostki, że > chyba Chrysler kupuje od VW diesla 2.0 TDi bez osprzętu. z PSA też współpracuje nissan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > z PSA też współpracuje nissan a nie z Renault Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartolomeo Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > a nie z Renault a co ja napisałem? dobra, poknociłem trochę... nissan z renaultem i volvo też z renaultem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > a co ja napisałem? PSA - Citroen Pezot > dobra, poknociłem trochę... > nissan z renaultem i volvo też z renaultem volvo to z fordem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartolomeo Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > PSA - Citroen Pezot > volvo to z fordem i tu Cię mam s40 i v 40 mają silniki z renaulta (na pewno diesel) a składane są w Holandii !!! ze Szwecji to tylko znaczek mają i tej wersji się trzymam ps.a do forda volvo należy od 1999roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > i tu Cię mam > s40 i v 40 mają silniki z renaulta (na pewno diesel) a składane są w > Holandii !!! > ze Szwecji to tylko znaczek mają > i tej wersji się trzymam > ps.a do forda volvo należy od 1999roku Tkwisz jeszcze w późnych latach 90-tych Teraz już wszystkie silniki diesla Volvo są prawie takie same jak w Fordach. I na odwrót: benzyna 2.5T to produkt Volvo. Nie jestem pewien, ale Volvo chyba już nie montuje aut w holenderskim Born. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > i tu Cię mam > s40 i v 40 mają silniki z renaulta (na pewno diesel) a składane są w > Holandii !!! ale s40 (poprzednie) i v40 to konstrukcje sprzed 1999 roku nowe s40 i v50 maja juz diesle PSA-ford. (przynajmniej 1.6 i 2.0, nie wiem jak jest z 2.4D, ale to chyba konstrukcja wlasna volvo) > ps.a do forda volvo należy od 1999roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartolomeo Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > Tkwisz jeszcze w późnych latach 90-tych Teraz już wszystkie silniki > diesla Volvo są prawie takie same jak w Fordach. I na odwrót: > benzyna 2.5T to produkt Volvo. Nie jestem pewien, ale Volvo > chyba już nie montuje aut w holenderskim Born. tkwie w tym na co mnie stać , chciałem kupić v40 dlatego wiem coś akurat o niej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > imho bez sensu skoro ujednolicenie ma dac oszczednosci czemu bez sensu? przeciez bardzo duzo silnikow wystepuje w kilku wariantach mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > tkwie w tym na co mnie stać , chciałem kupić v40 dlatego wiem coś > akurat o niej Mnie się do dzisiaj podoba Volvo S40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > czemu bez sensu? > przeciez kazdy silnik wystepuje w kilku wariantach mocy. każdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > każdy? happy now? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > happy now? to najszczesliwszy dzien mojego zycia btw ogladalem nowe c5 kombi i... musze przyznac, ze fajniejsze od nowego mondeo. Mi sie bardzo podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > to najszczesliwszy dzien mojego zycia tak myslalem, ze przyczepisz sie do tego "kazdy", ale zajalem sie pisaniem i zapomnialem to pozniej zmienic > ogladalem nowe c5 kombi i... musze przyznac, ze fajniejsze od nowego > mondeo. Mi sie bardzo podoba w srodku, z zewnatrz, czy tak ogolnie? jesli w srodku to sie nie dziwie (chociaz c5 nie widzialem) w lato sie troche fordow naogladalem (glownie focusow, ale mondeo tez ocenialem) i moim zdaniem nowe mondeo w srodku jest jakies takie sobie. Ani ladne, ani jakos super wykonane. Ogladalem glownie nowe ghie i titaniumy (wiec raczej te bogatsze wersje) Duzo lepsze wrazenie zrobila na mnie chocby nowa laguna (ale balbym sie to cos kupic ) Natomiast z zewnatrz mondeo moim zdaniem wyglada bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > w srodku, z zewnatrz, czy tak ogolnie? w sumie wszystko na plus. I nie ma takiej festyniarskiej choinki ze swiatelkami jak w MK4. te srebrne ramki dziwnie wygladaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > w sumie wszystko na plus. I nie ma takiej festyniarskiej choinki ze > swiatelkami jak w MK4. > te srebrne ramki dziwnie wygladaja Widac, ze nigdy nie miales Focusa mk1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > Widac, ze nigdy nie miales Focusa mk1 no nie mialem. Ale w foce 1 (jak na te lata) bylo cos ciekawego ale i tak civica chyba nic z iloscia swiatelek nie przebije Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > w sumie wszystko na plus. I nie ma takiej festyniarskiej choinki ze > swiatelkami jak w MK4. porownujac te dwa zdjecia wybieram mondeo. bez wahania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > porownujac te dwa zdjecia wybieram mondeo. > bez wahania smialo a ja cytrynke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > porownujac te dwa zdjecia wybieram mondeo. > bez wahania a ja rozmawiałem z gosciem co czasem pija z jakims balszoj szefem forda na cały śląsk - i powiedział, że tyle ile sprzedano nowych mondeo, dokładnie tyle wróciło do serwisów w zwiazku z problemami z elektroniką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 > a ja rozmawiałem z gosciem co czasem pija z jakims balszoj szefem > forda na cały śląsk - i powiedział, że tyle ile sprzedano nowych > mondeo, dokładnie tyle wróciło do serwisów w zwiazku z > problemami z elektroniką jakos o tym sie wiele nie pisze na mondeoklubpolska tez cicho... w kazdym razie i tak i tak lepiej kupowac auta po 1 FL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PWN Napisano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2008 > w srodku, z zewnatrz, czy tak ogolnie? > jesli w srodku to sie nie dziwie (chociaz c5 nie widzialem) > w lato sie troche fordow naogladalem (glownie focusow, ale mondeo tez > ocenialem) i moim zdaniem nowe mondeo w srodku jest jakies takie > sobie. Ani ladne, ani jakos super wykonane. Ogladalem glownie > nowe ghie i titaniumy (wiec raczej te bogatsze wersje) > Duzo lepsze wrazenie zrobila na mnie chocby nowa laguna (ale balbym > sie to cos kupic ) > Natomiast z zewnatrz mondeo moim zdaniem wyglada bardzo dobrze. A ja gdyby nie żona to właśnie zamiast mondeo jeździł bym albo Laguną, albo C5, (i to w dyzlu), ale zona się uparła że tamte są brzydkie i kopiliśmy Mondeo w benzynie.... W sumie nie wiem czy żałować, czy cieszyć sie z trafnego wyboru, pod względem miejsca w środku mondziak bije obydwu francuzów na głowę, a wygląd rzecz gustu, dla mnie najładniejsza w środku była C5, ale z drugiej mańki najlepiej mi się siedziała (kwestia ergonomii) właśnie w Mondeo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PWN Napisano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2008 > a ja rozmawiałem z gosciem co czasem pija z jakims balszoj szefem > forda na cały śląsk - i powiedział, że tyle ile sprzedano nowych > mondeo, dokładnie tyle wróciło do serwisów w zwiazku z > problemami z elektroniką Mój tez wrócił...., na 15 minut.... zapaliła sie lampka awaryjnego silnika.... W serwiśnie nie wiedzieli na 100% dlaczego, ale fordowski elektryk obstawiał instalacje dodatkowych zabezpieczeń antykradzieżowych i komp, chyba się zestresował że mu dodatkowo coś dołożyli i zapalił na wszelki wypadek lampke silnika.... Jak do tej pory na nic nie narzekam (no może poza spalaniem, ale w sumie przyzwyczaiłem się). Nie ma co demonizować tego typu plotek (o ile zresztą mają cokolwiek wspólnego z prawdą), może mechanicy dealera zapomnieli podłączyć jednego kabelka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2008 > jakos o tym sie wiele nie pisze > na mondeoklubpolska tez cicho... > w kazdym razie i tak i tak lepiej kupowac auta po 1 FL Zgadza się. Tak się składa, że moje samochody zawsze kupowałem w momencie, kiedy był już w nich przeprowadzony lifting lub inaczej mówiąć, kiedy wyeliminowano większość tzw. "chorób wieku dziecięcego". Nigdy nie miałem żadnych probelmów z eksploatacją. Natomiast, mieliśmy też w rodzinie od nowości Focusa II, rocznik 2005 w sedanie i niestety od początku były jajca, głównie z elektryką / elektroniką. Irytujące to było tym bardziej, że ASO (a wózek był na gwarancji) nie miało kompletnie doświadczenia w naprawach nowego wówczas modelu. Efekt: naprawy/wymiany w kółko tych samych elementów elektryki autka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2008 Mi się marzy nowe Mondeo, najlepiej z jakimś dużym benzynowym silnikiem. Ew. byłbym skłonny pomyśleć nad Mk3 z 2,5l motorem. Niestety koszt utrzymania takiego samochodu by mnie mógł zjeść, szczególnie że robię jakieś 50kkm rocznie . Napojenie tego w sumie by nie było jakimś ogromnym problemem, jednak podatek + ubezpieczenie to już całkiem niczego sobie koszt . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2008 jaki silnik jesli moge wiedziec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2008 > jaki silnik jesli moge wiedziec? Benzyna 1.6 100 KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 Jako ciekawostkę powiem, że najnowszy mondek z tym silnikiem wypluł na hamowni 184 konie (tradycyjny fordowski gift w tdci ), a po małych poprawkach programu zrobiło się 201 koni i 450 NM- RAKIETA! Już w serii są problemy z trakcją! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.