Skocz do zawartości

kto producentem silnika w nowym mondeo 2.2?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił się nowy silnik diesla w mondeo - 2.2 tdci

myslalem, ze to tez HDI ale... parametrami różni się od 2.2 np w C5

pojemność taka sama ale moc i moment inne. Inne oprogramowanie tylko czy zupelnie inny silnik a taka sama pojemnosc jest przypadkowa?

Ktoś coś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojawił się nowy silnik diesla w mondeo - 2.2 tdci

> myslalem, ze to tez HDI ale... parametrami różni się od 2.2 np w C5

> pojemność taka sama ale moc i moment inne. Inne oprogramowanie tylko

> czy zupelnie inny silnik a taka sama pojemnosc jest przypadkowa?

> Ktoś coś wie?

Z tego co wiem to też francuski sadzomiotacz. Pewnie elektronika jest nieco inna stąd róźnice w parametrach. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to też francuski sadzomiotacz. Pewnie elektronika jest

> nieco inna stąd róźnice w parametrach.

parametry w porownaniu do poprzednika

stare 2.2 (forda)

114 kW (155 KM) przy 3500 obr/min

360 / 400 (400 przy depnieciu w podloge) Nm przy 1800 obr/min

v max 218

0-100 (kombi) - 9 sek

glosnosc przy 100km/h - 69db

nowe 2.2

129kW / 3500

400Nm / 1750

v max 223

0-100 8,7 (sedan - masa praktycznie taka sama jak mkIII ale kombi)

glosnosc ?

hmm moc poszla w gwizdek? Albo inaczej skrzynia zestopniowana bo roznicy wielkiej nie widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Większa masa zapewnie, a w momencie różnicy żadnej 360/400*Nm.

Fajny ten dizel, ale osobiście gdybym miał kupować Mondeo Mk IV, to tylko w benzynie szególnie z silnikiem 2.3 serduszka.gif

Tutaj co nieco

P.S. ...choć oczywiście szczytem marzeń byłby 2.5 T zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. ...choć oczywiście szczytem marzeń byłby 2.5 T

Wiesz, na zachodzie te silniki nie są szczytem marzeń - możesz mi wierzyć lub nie, ale full wypas Vectra 2.8T w automacie kosztowała 1300 funtów więcej od mojej 1.8VVT - to nie była żadna różnica w cenie, biorąc pod uwagę, że 2.8T było w pełnej skórze, z navi, i dwusterfową klimą. Mówię o aucie 8-9 miesięcznym z przebiegiem do 16kkm biglaugh.gif Do tej pory czasem żałuję, że nie 'zaszalałem', ale z drugiej strony, gdzie ganiać te 260KM, jak i te 140KM co teraz mam często to dużo, za dużo alien.gif

Co do Mondeo - hmmm, sam nie wiem - Insignia kusi napędem 4x4, czemu Ford w to nie wszedł? Nie wspominając o Focusie RSie? Nie do końca rozumiem politykę firmy, ale z tego co widzę Mondeo na rynku używek przestało kosztować chore pieniądze - pólroczny 2.5T w full wypasie (np. takie auto) kosztuje 13k funtow (jakies 76k PLN) z nalotem 4-5kkm, co jest bardzo fajną ceną, a ceną na pewno jeszcze spadnie jak się pokażą Insignie zwłaszcza 2.8T 4x4 slinka.gif

BTW - tu wiecej 2.5T - jestem zdziwiony, że aż tyle icon_eek.gif

emdzej, tutaj tylko wspominają, ale wygląda na to, że to silnik Citroena: The 2.2-litre engine, engineered in partnership with PSA Peugeot Citroën, is also found in the S-MAX and Galaxy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Większa masa zapewnie, a w momencie różnicy żadnej 360/400*Nm.

masa jak juz napisalem rozni sie o doslownie pare kg. Zreszta porownywalem MKIII 2.2 kombi z MKIV sedan - waga praktycznie taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmienisz softem, zaden problem. Do tego mogą dojść różne wtryski,

> DPFy i inne duperele i moce różne są

imho bez sensu skoro ujednolicenie ma dac oszczednosci niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> imho bez sensu skoro ujednolicenie ma dac oszczednosci

Moim zdaniem tylko elektronika jest inna. ok.gif Nie chce mi się wierzyć, aby wspólny był tylko "surowy" silnik (słupek). Koszty tu grają pierwszorzędną rolę. Choć powiem, tak w ramach ciekawostki, że chyba Chrysler kupuje od VW diesla 2.0 TDi bez osprzętu. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem tylko elektronika jest inna. Nie chce mi się wierzyć,

> aby wspólny był tylko "surowy" silnik (słupek). Koszty tu grają

> pierwszorzędną rolę. Choć powiem, tak w ramach ciekawostki, że

> chyba Chrysler kupuje od VW diesla 2.0 TDi bez osprzętu.

z PSA też współpracuje nissan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PSA - Citroen Pezot

> volvo to z fordem

i tu Cię mam biglaugh.gif

s40 i v 40 mają silniki z renaulta (na pewno diesel) a składane są w Holandii !!!

ze Szwecji to tylko znaczek mają palacz.gif

i tej wersji się trzymam zakrecony.gif

ps.a do forda volvo należy od 1999roku waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tu Cię mam

> s40 i v 40 mają silniki z renaulta (na pewno diesel) a składane są w

> Holandii !!!

> ze Szwecji to tylko znaczek mają

> i tej wersji się trzymam

> ps.a do forda volvo należy od 1999roku

Tkwisz jeszcze w późnych latach 90-tych zlosnik.gif Teraz już wszystkie silniki diesla Volvo są prawie takie same jak w Fordach. I na odwrót: benzyna 2.5T to produkt Volvo. Nie jestem pewien, ale Volvo chyba już nie montuje aut w holenderskim Born. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tu Cię mam

> s40 i v 40 mają silniki z renaulta (na pewno diesel) a składane są w

> Holandii !!!

ale s40 (poprzednie) i v40 to konstrukcje sprzed 1999 roku

nowe s40 i v50 maja juz diesle PSA-ford. (przynajmniej 1.6 i 2.0, nie wiem jak jest z 2.4D, ale to chyba konstrukcja wlasna volvo)

> ps.a do forda volvo należy od 1999roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tkwisz jeszcze w późnych latach 90-tych Teraz już wszystkie silniki

> diesla Volvo są prawie takie same jak w Fordach. I na odwrót:

> benzyna 2.5T to produkt Volvo. Nie jestem pewien, ale Volvo

> chyba już nie montuje aut w holenderskim Born.

tkwie w tym na co mnie stać hehe.gif, chciałem kupić v40 dlatego wiem coś akurat o niej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to najszczesliwszy dzien mojego zycia

tak myslalem, ze przyczepisz sie do tego "kazdy", ale zajalem sie pisaniem i zapomnialem to pozniej zmienic biglaugh.gif

> ogladalem nowe c5 kombi i... musze przyznac, ze fajniejsze od nowego

> mondeo. Mi sie bardzo podoba

w srodku, z zewnatrz, czy tak ogolnie?

jesli w srodku to sie nie dziwie (chociaz c5 nie widzialem)

w lato sie troche fordow naogladalem (glownie focusow, ale mondeo tez ocenialem) i moim zdaniem nowe mondeo w srodku jest jakies takie sobie. Ani ladne, ani jakos super wykonane. Ogladalem glownie nowe ghie i titaniumy (wiec raczej te bogatsze wersje)

Duzo lepsze wrazenie zrobila na mnie chocby nowa laguna (ale balbym sie to cos kupic zlosnik.gif )

Natomiast z zewnatrz mondeo moim zdaniem wyglada bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w srodku, z zewnatrz, czy tak ogolnie?

w sumie wszystko na plus. I nie ma takiej festyniarskiej choinki ze swiatelkami jak w MK4.

C54.jpg

new_mondeo_interior.jpg

te srebrne ramki dziwnie wygladaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widac, ze nigdy nie miales Focusa mk1

no nie mialem. Ale w foce 1 (jak na te lata) bylo cos ciekawego

ale i tak civica chyba nic z iloscia swiatelek nie przebije zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> porownujac te dwa zdjecia wybieram mondeo.

> bez wahania

a ja rozmawiałem z gosciem co czasem pija z jakims balszoj szefem forda na cały śląsk - i powiedział, że tyle ile sprzedano nowych mondeo, dokładnie tyle wróciło do serwisów w zwiazku z problemami z elektroniką hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja rozmawiałem z gosciem co czasem pija z jakims balszoj szefem

> forda na cały śląsk - i powiedział, że tyle ile sprzedano nowych

> mondeo, dokładnie tyle wróciło do serwisów w zwiazku z

> problemami z elektroniką

jakos o tym sie wiele nie pisze

na mondeoklubpolska tez cicho...

w kazdym razie i tak i tak lepiej kupowac auta po 1 FL zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w srodku, z zewnatrz, czy tak ogolnie?

> jesli w srodku to sie nie dziwie (chociaz c5 nie widzialem)

> w lato sie troche fordow naogladalem (glownie focusow, ale mondeo tez

> ocenialem) i moim zdaniem nowe mondeo w srodku jest jakies takie

> sobie. Ani ladne, ani jakos super wykonane. Ogladalem glownie

> nowe ghie i titaniumy (wiec raczej te bogatsze wersje)

> Duzo lepsze wrazenie zrobila na mnie chocby nowa laguna (ale balbym

> sie to cos kupic )

> Natomiast z zewnatrz mondeo moim zdaniem wyglada bardzo dobrze.

A ja gdyby nie żona to właśnie zamiast mondeo jeździł bym albo Laguną, albo C5, (i to w dyzlu), ale zona się uparła że tamte są brzydkie i kopiliśmy Mondeo w benzynie....

W sumie nie wiem czy żałować, czy cieszyć sie z trafnego wyboru, pod względem miejsca w środku mondziak bije obydwu francuzów na głowę, a wygląd rzecz gustu, dla mnie najładniejsza w środku była C5, ale z drugiej mańki najlepiej mi się siedziała (kwestia ergonomii) właśnie w Mondeo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja rozmawiałem z gosciem co czasem pija z jakims balszoj szefem

> forda na cały śląsk - i powiedział, że tyle ile sprzedano nowych

> mondeo, dokładnie tyle wróciło do serwisów w zwiazku z

> problemami z elektroniką

Mój tez wrócił...., na 15 minut....

zapaliła sie lampka awaryjnego silnika....

W serwiśnie nie wiedzieli na 100% dlaczego, ale fordowski elektryk obstawiał instalacje dodatkowych zabezpieczeń antykradzieżowych i komp, chyba się zestresował że mu dodatkowo coś dołożyli i zapalił na wszelki wypadek lampke silnika....

Jak do tej pory na nic nie narzekam (no może poza spalaniem, ale w sumie przyzwyczaiłem się).

Nie ma co demonizować tego typu plotek (o ile zresztą mają cokolwiek wspólnego z prawdą), może mechanicy dealera zapomnieli podłączyć jednego kabelka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakos o tym sie wiele nie pisze

> na mondeoklubpolska tez cicho...

> w kazdym razie i tak i tak lepiej kupowac auta po 1 FL

Zgadza się. ok.gif Tak się składa, że moje samochody zawsze kupowałem w momencie, kiedy był już w nich przeprowadzony lifting lub inaczej mówiąć, kiedy wyeliminowano większość tzw. "chorób wieku dziecięcego". Nigdy nie miałem żadnych probelmów z eksploatacją. Natomiast, mieliśmy też w rodzinie od nowości Focusa II, rocznik 2005 w sedanie i niestety od początku były jajca, głównie z elektryką / elektroniką. Irytujące to było tym bardziej, że ASO (a wózek był na gwarancji) nie miało kompletnie doświadczenia w naprawach nowego wówczas modelu. Efekt: naprawy/wymiany w kółko tych samych elementów elektryki autka. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się marzy nowe Mondeo, najlepiej z jakimś dużym benzynowym silnikiem. Ew. byłbym skłonny pomyśleć nad Mk3 z 2,5l motorem. Niestety koszt utrzymania takiego samochodu by mnie mógł zjeść, szczególnie że robię jakieś 50kkm rocznie frown.gif. Napojenie tego w sumie by nie było jakimś ogromnym problemem, jednak podatek + ubezpieczenie to już całkiem niczego sobie koszt frown.gif .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę powiem, że najnowszy mondek z tym silnikiem wypluł na hamowni 184 konie (tradycyjny fordowski gift w tdci wink.gif), a po małych poprawkach programu zrobiło się 201 koni i 450 NM- RAKIETA!

Już w serii są problemy z trakcją!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.