Skocz do zawartości

AR 145 - pytanie o nietypowy swap


Pio84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako ze moj silnik 1.9 TD (66kw) lekko mowiac pomalu sie konczy wpadlem na pomysl aby zamiast remontowac moj silnik moze go zmienic na inny.

I tu pojawil sie pomysl zlosnik.gif

Zmienic w mojej AR 145 silnik z 1.9 TD na 2.5TD taki jak byl montowany w AR 155.

Pomysl chyba powinien byc wykonalny poniewaz silnik 1.9 oraz 2.5 byly montowane w AR 155. Wymiarami wydaja sie byc podobne...

Pytanie czy da rade go wsadzic do 145 ???

Czy potrzeba ze skrzynia czy bez ???

ewentualnie jakie mogą być trudnosci ??

Pozdr

Pio84

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od tego 2.5TD uciekaj jak najdalej (nawet się nie oglądaj za nim) ,

> zrobiła to firma VM i to jest największe dziwadło na świecie,

> super przekombinowany , niewiarygodnie drogi w naprawie

wszystkie 2.5 to VM ???? bo sa dwie wersje tego silnika wlasnie VM i zwykle 2.5TD hmm.gif przynajmniej tak mi sie wydawalo

zwykły TD posiada turbine z tylu silnika tzn przy grodzi

a VM ma turbine z boku...

ja myslalem aby wsadzic tego zwyklego 2.5TD zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkie 2.5 to VM ???? bo sa dwie wersje tego silnika wlasnie VM i

> zwykle 2.5TD przynajmniej tak mi sie wydawalo

> zwykły TD posiada turbine z tylu silnika tzn przy grodzi

> a VM ma turbine z boku...

> ja myslalem aby wsadzic tego zwyklego 2.5TD

To te same silniki, tylko z innych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niech zgadnę 155 i 164?

> a przy okazji kolego Camel co o tym wynalazku sądzisz jako fachowiec

Był już kiedyś wątek o tym silniku. Podobno lepiej trzymać się z daleka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkie 2.5 to VM ???? bo sa dwie wersje tego silnika wlasnie VM i

> zwykle 2.5TD przynajmniej tak mi sie wydawalo

> zwykły TD posiada turbine z tylu silnika tzn przy grodzi

> a VM ma turbine z boku...

> ja myslalem aby wsadzic tego zwyklego 2.5TD

Pio odpuść, notorycznie pękają głowice choćbyś nie wiem jak dbał... Jak silnik jeździ, to jest super, czuć 136KM, jest super elastyczny. Jak na tamte lata to był najmocniejszy diesel o tej pojemności. Niestety jednak częściej zdarza się jakiś unfall i wtedy zaczyna się problem, bo o częsci coraz trudniej.

Jak chcesz swapować, to dozbieraj kasę i kup 1.9JTD 115KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niech zgadnę 155 i 164?

> a przy okazji kolego Camel co o tym wynalazku sądzisz jako fachowiec

To samo co Ty. skromny.gif

A tak na poważnie, to jeśli by się nikt do niego niepotrzebnie nie dotykał, to przy odpowiedniej obsłudze silnik długowieczny. Ale niestety wszystkie, które udało mi się spotkać były już w stanie agonalnym. Raz, kiedy pracowałem jeszcze w najlepszym ASO w Wawie przyjechała 164 z takowym silnikiem, z przebiegiem prawie 400 kkm. Właściciel miał ją od nowości i nie miał złych wspomnień związanych z silnikiem. Małe spalanie, bezawaryjna eksploatacja - głównie trasy po Europie. Przeglądy jednak były wykonywane tak jak instrukcja nakazuje. Teraz niestety takich już nie ma. Zostały same trupy.

Aktualnie jestem w trakcie wymiany silnika 2.4 jtd w 156, który uległ nietypowemu uszkodzeniu, co też się zdarza baaardzo rzadko, ale jednak wszystko potrafi się popsuć. cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pio odpuść, notorycznie pękają głowice choćbyś nie wiem jak dbał...

> Jak silnik jeździ, to jest super, czuć 136KM, jest super

> elastyczny. Jak na tamte lata to był najmocniejszy diesel o tej

> pojemności. Niestety jednak częściej zdarza się jakiś unfall i

> wtedy zaczyna się problem, bo o częsci coraz trudniej.

> Jak chcesz swapować, to dozbieraj kasę i kup 1.9JTD 115KM.

Dokładnie tak. Jeśli ktoś wcześniej naprawiał jedną z głowic, a reszty nie ruszał to powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo co Ty.

> A tak na poważnie, to jeśli by się nikt do niego niepotrzebnie nie

> dotykał, to przy odpowiedniej obsłudze silnik długowieczny. Ale

> niestety wszystkie, które udało mi się spotkać były już w stanie

> agonalnym. Raz, kiedy pracowałem jeszcze w najlepszym ASO w

> Wawie przyjechała 164 z takowym silnikiem, z przebiegiem prawie

> 400 kkm. Właściciel miał ją od nowości i nie miał złych

> wspomnień związanych z silnikiem. Małe spalanie, bezawaryjna

> eksploatacja - głównie trasy po Europie. Przeglądy jednak były

> wykonywane tak jak instrukcja nakazuje. Teraz niestety takich

> już nie ma. Zostały same trupy.

> Aktualnie jestem w trakcie wymiany silnika 2.4 jtd w 156, który uległ

> nietypowemu uszkodzeniu, co też się zdarza baaardzo rzadko, ale

> jednak wszystko potrafi się popsuć.

To chyba właścicel się musiał mocno postarać. CO do JTDków słyszałem kilka historii z zamarzającym smokiem czy innym elementem układu smarowania. Wadliwa konstrukcja powodowała gromadzenie się wody. Ale szczerze powiedziawszy zepsuty JTD to rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pio odpuść, notorycznie pękają głowice choćbyś nie wiem jak dbał...

> Jak silnik jeździ, to jest super, czuć 136KM, jest super

> elastyczny. Jak na tamte lata to był najmocniejszy diesel o tej

> pojemności. Niestety jednak częściej zdarza się jakiś unfall i

> wtedy zaczyna się problem, bo o częsci coraz trudniej.

> Jak chcesz swapować, to dozbieraj kasę i kup 1.9JTD 115KM.

to wogole trzeba odpusuci bo do jtd potrzeba znacznie wiecej grztow niz do przekladki na 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co będzie grane?

miala byc delta HPE ale chyba zostane przy alfie zlosnik.gif

byc moze bedzie szansa na zdobycie anglika 145/146 JTD , a wtedy mam wszysskie graty potrzebne do przekladki w cenie silnika 1.9 TD zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo SDI

dobra posmiali sie chaja.gif to sio zlosnik.gif

mialem pomysl .... napisalem.... przebadalem temat.... pogadalem z ludzmi.... i pomysl odwolany... rady ludzi z AK tez sie przydaly... choc wasze najmniej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ale nie mogłem sie powstrzymac-a w 145 to i ja swap robiłem - i to w drodze hehe.gif bo auto zostało w Radomiu a ja nie 1 raz wracałem pociągiem zlosnik.gif i tam akurat znałem facia co miał duużo silników i on sam mi swap zrobił-paczcie jaki to fart że akurat korbowód wyszedł akurat tam gdzie znałem tego gościa hehe.gif

do camela sie udaj do Mińska cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a no nie raz czytałem przeróżne "legendy" dot. alf

oj legendy sa straszne... najlepsze ze pracuje na codzien w sporym serwisie zlosnik.gif mechanicy do dzis sie zastanawiaja jak to jest ze moja alfa wiecej jezdzi niz stoi u nich na podnosniku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj legendy sa straszne... najlepsze ze pracuje na codzien w sporym

> serwisie mechanicy do dzis sie zastanawiaja jak to jest ze

> moja alfa wiecej jezdzi niz stoi u nich na podnosniku

Bo to złych ludzi pomówienia zlosnik.gif

Czyli bierzesz w końcu angole 1.9 JTD? Chcesz się wcześniej przejechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to złych ludzi pomówienia

> Czyli bierzesz w końcu angole 1.9 JTD? Chcesz się wcześniej

> przejechać?

ale seryjna czy z jakims programem????

prawdopodobnie bede mial dostep do angola tanio narazie latam tym co mam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> ale seryjna czy z jakims programem????

> prawdopodobnie bede mial dostep do angola tanio narazie latam tym co

> mam

Przepraszam za opóźnienia w odpowiedzi, rzadko tu zaglądam. Motor seria, były inne wydatki niż program. Jeśli jesteś chętny, pisz: [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.