Pio84 Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 Witam Jako ze moj silnik 1.9 TD (66kw) lekko mowiac pomalu sie konczy wpadlem na pomysl aby zamiast remontowac moj silnik moze go zmienic na inny. I tu pojawil sie pomysl Zmienic w mojej AR 145 silnik z 1.9 TD na 2.5TD taki jak byl montowany w AR 155. Pomysl chyba powinien byc wykonalny poniewaz silnik 1.9 oraz 2.5 byly montowane w AR 155. Wymiarami wydaja sie byc podobne... Pytanie czy da rade go wsadzic do 145 ??? Czy potrzeba ze skrzynia czy bez ??? ewentualnie jakie mogą być trudnosci ?? Pozdr Pio84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 od tego 2.5TD uciekaj jak najdalej (nawet się nie oglądaj za nim) , zrobiła to firma VM i to jest największe dziwadło na świecie, super przekombinowany , niewiarygodnie drogi w naprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 5 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > od tego 2.5TD uciekaj jak najdalej (nawet się nie oglądaj za nim) , > zrobiła to firma VM i to jest największe dziwadło na świecie, > super przekombinowany , niewiarygodnie drogi w naprawie wszystkie 2.5 to VM ???? bo sa dwie wersje tego silnika wlasnie VM i zwykle 2.5TD przynajmniej tak mi sie wydawalo zwykły TD posiada turbine z tylu silnika tzn przy grodzi a VM ma turbine z boku... ja myslalem aby wsadzic tego zwyklego 2.5TD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > wszystkie 2.5 to VM ???? bo sa dwie wersje tego silnika wlasnie VM i > zwykle 2.5TD przynajmniej tak mi sie wydawalo > zwykły TD posiada turbine z tylu silnika tzn przy grodzi > a VM ma turbine z boku... > ja myslalem aby wsadzic tego zwyklego 2.5TD To te same silniki, tylko z innych samochodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > To te same silniki, tylko z innych samochodów. niech zgadnę 155 i 164? a przy okazji kolego Camel co o tym wynalazku sądzisz jako fachowiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > niech zgadnę 155 i 164? > a przy okazji kolego Camel co o tym wynalazku sądzisz jako fachowiec Był już kiedyś wątek o tym silniku. Podobno lepiej trzymać się z daleka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > wszystkie 2.5 to VM ???? bo sa dwie wersje tego silnika wlasnie VM i > zwykle 2.5TD przynajmniej tak mi sie wydawalo > zwykły TD posiada turbine z tylu silnika tzn przy grodzi > a VM ma turbine z boku... > ja myslalem aby wsadzic tego zwyklego 2.5TD Pio odpuść, notorycznie pękają głowice choćbyś nie wiem jak dbał... Jak silnik jeździ, to jest super, czuć 136KM, jest super elastyczny. Jak na tamte lata to był najmocniejszy diesel o tej pojemności. Niestety jednak częściej zdarza się jakiś unfall i wtedy zaczyna się problem, bo o częsci coraz trudniej. Jak chcesz swapować, to dozbieraj kasę i kup 1.9JTD 115KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > niech zgadnę 155 i 164? > a przy okazji kolego Camel co o tym wynalazku sądzisz jako fachowiec To samo co Ty. A tak na poważnie, to jeśli by się nikt do niego niepotrzebnie nie dotykał, to przy odpowiedniej obsłudze silnik długowieczny. Ale niestety wszystkie, które udało mi się spotkać były już w stanie agonalnym. Raz, kiedy pracowałem jeszcze w najlepszym ASO w Wawie przyjechała 164 z takowym silnikiem, z przebiegiem prawie 400 kkm. Właściciel miał ją od nowości i nie miał złych wspomnień związanych z silnikiem. Małe spalanie, bezawaryjna eksploatacja - głównie trasy po Europie. Przeglądy jednak były wykonywane tak jak instrukcja nakazuje. Teraz niestety takich już nie ma. Zostały same trupy. Aktualnie jestem w trakcie wymiany silnika 2.4 jtd w 156, który uległ nietypowemu uszkodzeniu, co też się zdarza baaardzo rzadko, ale jednak wszystko potrafi się popsuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > Pio odpuść, notorycznie pękają głowice choćbyś nie wiem jak dbał... > Jak silnik jeździ, to jest super, czuć 136KM, jest super > elastyczny. Jak na tamte lata to był najmocniejszy diesel o tej > pojemności. Niestety jednak częściej zdarza się jakiś unfall i > wtedy zaczyna się problem, bo o częsci coraz trudniej. > Jak chcesz swapować, to dozbieraj kasę i kup 1.9JTD 115KM. Dokładnie tak. Jeśli ktoś wcześniej naprawiał jedną z głowic, a reszty nie ruszał to powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > To samo co Ty. > A tak na poważnie, to jeśli by się nikt do niego niepotrzebnie nie > dotykał, to przy odpowiedniej obsłudze silnik długowieczny. Ale > niestety wszystkie, które udało mi się spotkać były już w stanie > agonalnym. Raz, kiedy pracowałem jeszcze w najlepszym ASO w > Wawie przyjechała 164 z takowym silnikiem, z przebiegiem prawie > 400 kkm. Właściciel miał ją od nowości i nie miał złych > wspomnień związanych z silnikiem. Małe spalanie, bezawaryjna > eksploatacja - głównie trasy po Europie. Przeglądy jednak były > wykonywane tak jak instrukcja nakazuje. Teraz niestety takich > już nie ma. Zostały same trupy. > Aktualnie jestem w trakcie wymiany silnika 2.4 jtd w 156, który uległ > nietypowemu uszkodzeniu, co też się zdarza baaardzo rzadko, ale > jednak wszystko potrafi się popsuć. To chyba właścicel się musiał mocno postarać. CO do JTDków słyszałem kilka historii z zamarzającym smokiem czy innym elementem układu smarowania. Wadliwa konstrukcja powodowała gromadzenie się wody. Ale szczerze powiedziawszy zepsuty JTD to rzadkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 > Pio odpuść, notorycznie pękają głowice choćbyś nie wiem jak dbał... > Jak silnik jeździ, to jest super, czuć 136KM, jest super > elastyczny. Jak na tamte lata to był najmocniejszy diesel o tej > pojemności. Niestety jednak częściej zdarza się jakiś unfall i > wtedy zaczyna się problem, bo o częsci coraz trudniej. > Jak chcesz swapować, to dozbieraj kasę i kup 1.9JTD 115KM. to wogole trzeba odpusuci bo do jtd potrzeba znacznie wiecej grztow niz do przekladki na 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 chlopaku a co powiesz na swap taki: lancia delta 2.0 16V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 włóż 1.9 TDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 > włóż 1.9 TDI smieszne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 > chlopaku a co powiesz na swap taki: > lancia delta 2.0 16V? jak mi dasz dawce to sie juz dzis zabieram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 > jak mi dasz dawce to sie juz dzis zabieram a calego auta nie kcesz? mozesz odebrac sobie odemnie z domu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 > a calego auta nie kcesz? mozesz odebrac sobie odemnie z domu za ile i kiedy mam odebrac ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 > za ile i kiedy mam odebrac ??? dogadamy sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 > to wogole trzeba odpusuci bo do jtd potrzeba znacznie wiecej grztow > niz do przekladki na 2.5 To pogoń swoją, kupa taką, jak ja mam (czyli 1.9 JTD) i masz szlaki przetarte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 8 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > To pogoń swoją, kupa taką, jak ja mam (czyli 1.9 JTD) i masz szlaki > przetarte. chyba skorzystam z innej opcji ale tez z pozbyciem sie alfy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2009 > chyba skorzystam z innej opcji ale tez z pozbyciem sie alfy Czyli co będzie grane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > Czyli co będzie grane? miala byc delta HPE ale chyba zostane przy alfie byc moze bedzie szansa na zdobycie anglika 145/146 JTD , a wtedy mam wszysskie graty potrzebne do przekladki w cenie silnika 1.9 TD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > włóż 1.9 TDI albo SDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > albo SDI dobra posmiali sie to sio mialem pomysl .... napisalem.... przebadalem temat.... pogadalem z ludzmi.... i pomysl odwolany... rady ludzi z AK tez sie przydaly... choc wasze najmniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 Sory ale nie mogłem sie powstrzymac-a w 145 to i ja swap robiłem - i to w drodze bo auto zostało w Radomiu a ja nie 1 raz wracałem pociągiem i tam akurat znałem facia co miał duużo silników i on sam mi swap zrobił-paczcie jaki to fart że akurat korbowód wyszedł akurat tam gdzie znałem tego gościa do camela sie udaj do Mińska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artih Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > ... rady ludzi z AK tez sie > przydaly... choc wasze najmniej To typowe dla nas ... zawsze do usług To najgorsze forum AR jakie jest w necie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > To najgorsze forum AR jakie jest w necie eee tam może można gdzieś znaleźć gorsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > eee tam może można gdzieś znaleźć gorsze tak sadzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > tak sadzisz a no nie raz czytałem przeróżne "legendy" dot. alf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > a no nie raz czytałem przeróżne "legendy" dot. alf oj legendy sa straszne... najlepsze ze pracuje na codzien w sporym serwisie mechanicy do dzis sie zastanawiaja jak to jest ze moja alfa wiecej jezdzi niz stoi u nich na podnosniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > moja alfa wiecej jezdzi niz stoi u nich na podnosniku a no u mnie było często odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2009 > oj legendy sa straszne... najlepsze ze pracuje na codzien w sporym > serwisie mechanicy do dzis sie zastanawiaja jak to jest ze > moja alfa wiecej jezdzi niz stoi u nich na podnosniku Bo to złych ludzi pomówienia Czyli bierzesz w końcu angole 1.9 JTD? Chcesz się wcześniej przejechać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio84 Napisano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2009 > Bo to złych ludzi pomówienia > Czyli bierzesz w końcu angole 1.9 JTD? Chcesz się wcześniej > przejechać? ale seryjna czy z jakims programem???? prawdopodobnie bede mial dostep do angola tanio narazie latam tym co mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 8 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2009 > ale seryjna czy z jakims programem???? > prawdopodobnie bede mial dostep do angola tanio narazie latam tym co > mam Przepraszam za opóźnienia w odpowiedzi, rzadko tu zaglądam. Motor seria, były inne wydatki niż program. Jeśli jesteś chętny, pisz: [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.