Skocz do zawartości

[Uno 1.4 N/A] Czy rzeczywiście są różnice w TPS'ach ???


LeoLepsi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, padł mi TPS (czyli czujnik położenia przepustnicy). Kupiłem używany , też z uno 1.4 ale okazało się, że auto jest na nim słabsze w całym zakresie obrotów. Czy TPSy w tych silnikach rzeczywiście się różniły ? Jeśli tak to jaka to różnica była ? Inny zakres ? Oporność ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie, padł mi TPS (czyli czujnik położenia przepustnicy). Kupiłem

> używany , też z uno 1.4 ale okazało się, że auto jest na nim

> słabsze w całym zakresie obrotów. Czy TPSy w tych silnikach

> rzeczywiście się różniły ? Jeśli tak to jaka to różnica była ?

> Inny zakres ? Oporność ?

Inne ustawienie ok.gif

wystarczy że masz o niewielki kąty przestawione ustawienie tps-a i juz będzie słabszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak to ustawić żeby było dobrze?

aprawdzic opór miedzy skrajnymi bolcami, ma być ok. 1100ohm,

nastepnie na właczonym zaplonie zdjąc wtyk tps-a wtedy powinien zareagować krokowy który powinien przyjąc skrajnie najniższe położenie (trzpień maksymalnie się schować) , wyłączyć zapłon, zdjąć wtyk z krokowca, wtedy sprawdzić poprawnośc ustawienia fizycznego przepustnicy i ramienia które dotyka trzpienia krokowca oraz luzu jaki powinnien dawać ten pręcik połączony dźwignią z linką. .

wszystkie ustawienia jeśli nie byly ruszane to z fabryki były na styk łacznie z ogranicznikiem uchylu przepustnicy.

jeśli tu jest wszystko prawidłowo, zapinamy wtyk do tps-a ściągamy tą gumowa osłonke, (dalej przy wyłaczonym wtyku krokowca!!) właczamy zaplon i mierzymy napięcia na wyczce pomiedzy pinami, przy tych ustawieniach napiecia powinny być na pierwszym torze opornika zero, na drugim prawie zero czyli 0-0,2V, jezeli tu jest napiecie wyzsze przekrcamy tps aż do momentu otrzymania 0, ale dokladnie w tym momencie gdy to zero zostanie osiagniete, tak że najmniejsze ruszenie dźwignię przepustnicy powinno spowodowac wzrost napiecia.

w tej pozycji przykrecamy na stale tps-a , zapinamy wtyk krokowca pamietając ze trzeba ręcznie uaktywnić czujnik biegu jalowego (ten na czubku trzpienia krokowca, można po prosty dotknąć tam palcem).

Palimy silnik i sprawdzamy poprawnośc ustawien w jeździe testowej. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.