Skocz do zawartości

Daihatsu na polskim rynku


Bouler

Rekomendowane odpowiedzi

Jakoś przeoczyłem informacje o wejściu Daihatsu na polski rynek - np. tutaj.

No i wczoraj się zdziwiłem jak zobaczyłem egzemplarz pokazowy w jednej z galerii handlowych.

Cena prezentowanego modelu ani jego stylistyka nie rzuciły mnie na kolana, więc ciekawy jestem jak te samochodziki będą się sprzedawały. A Wy jak sądzicie? Przypadną te autka Polakom do gustu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce sprzedawane chyba są trzy modele - Materia, Sirion i Cuore. Stylistyka jest raczej egzotyczna i tym nie zdobędą klientów. Cena - hmmm... widziałem cenę modelu Materia i za tyle ile oni chcą to bym wolał kupić coś innego.

Szkoda, że nie zdecydowali się na używanie nazwy Charade w stosunku do Cuore. Może zachęciliby do kupna ludzi, którzy kiedyś posiadali poprzednie modele Charade.

Samochód bliźniaczy do Daihatsu Sirion - Subaru Justy sprzedał się w zeszłym roku w liczbie 12 egzemplarzy, stymże tak niski wynik spowodowany jest chyba brakiem modeli pokazowych w salonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla większości Polaków to jest egzotyczna marka kojarząca się ze

> starymi trupami. Więc samym designem klientów nie zdobędą. Na

> starcie najłatwiej byłoby ceną, z czasem może niezawodnością.

Wiesz - ja bym tak wyroków nie wydawał wink.gif . Zanim Mazda oficjalnie weszła na Polski rynek, to z czym się części kojarzyła - z pordzewiałym próchnem importowanym z reichu.... a jednak mimo to ludzie się rzucili do salonów Mazdy, bo pamiętali że to próchno należało do trwałych.

Jak z ceną nie przesadzą i będą mieli dobrą reklamę, to mają spore szanse na sukces.

Ciekawe - nie tak dawno szef europejskiego oddziału Toyoty (do której należy Daihatsu) powiedział, że oficjalnie nie są zainteresowani wejściem z Daihatsu na polski rynek,bo jest tu małe zainteresowanie. Jakaś firma w Łodzi to wykorzystała i sprowadza na włąsną rękę- ciekawe jak na tym wyjdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Polsce sprzedawane chyba są trzy modele - Materia, Sirion i Cuore.

> Stylistyka jest raczej egzotyczna i tym nie zdobędą klientów.

> Cena - hmmm... widziałem cenę modelu Materia i za tyle ile oni

> chcą to bym wolał kupić coś innego.

Otóż to. Jeśli za tą cenę jest do wyboru coś:

a) ładniejszego

b) sprawdzonego

c) czego sąsiad nam pozazdrości

to wybór jest prosty.

> Samochód bliźniaczy do Daihatsu Sirion - Subaru Justy sprzedał się w

> zeszłym roku w liczbie 12 egzemplarzy, stymże tak niski wynik

> spowodowany jest chyba brakiem modeli pokazowych w salonach.

Do zaprezentowania modelu potrzeba jest sieć sprzedaży. zlosnik.gif A bez wiary w sukces rynkowy nikt w to nie zainwestuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz - ja bym tak wyroków nie wydawał . Zanim Mazda oficjalnie

> weszła na Polski rynek, to z czym się części kojarzyła - z

> pordzewiałym próchnem importowanym z reichu....

Eeeej no bez przesady. zlosnik.gif Mazda jest obecna na naszym rynku od dawna. Jest to obecność raz mniej raz bardziej nasilona ale kto nie słyszał o 323, 626, MX3/5 czy z nowyszych RX-8? zlosnik.gif

> a jednak mimo to

> ludzie się rzucili do salonów Mazdy, bo pamiętali że to próchno

> należało do trwałych.

Być może. Ale IMO bardzo dużym atutem mazdy jest uroda. ok.gif Bo dla mnie 3 czy 6 są zwyczajnie bardzo ładne.

> Jak z ceną nie przesadzą i będą mieli dobrą reklamę, to mają spore

> szanse na sukces.

Powtarzam - do takich inwestycji jest potrzebna wiara w sukces. W przypadku wejścia Mazdy nie było chyba obaw patrząc na wyniki ilości sprowadzanych i kupowanych za granicą.

> Ciekawe - nie tak dawno szef europejskiego oddziału Toyoty (do której

> należy Daihatsu) powiedział, że oficjalnie nie są zainteresowani

> wejściem z Daihatsu na polski rynek,bo jest tu małe

> zainteresowanie. Jakaś firma w Łodzi to wykorzystała i sprowadza

> na włąsną rękę- ciekawe jak na tym wyjdą.

Nie wróżę im sukcesu. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla większości Polaków to jest egzotyczna marka kojarząca się ze

> starymi trupami. Więc samym designem klientów nie zdobędą. Na

> starcie najłatwiej byłoby ceną, z czasem może niezawodnością.

Widać młody jesteś zlosnik.gif nie pamietasz... Sharade z lat '80. Za $ w pewex'ie. Super trwałe auto i znakomity silnik produkowany do dziś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeeej no bez przesady. Mazda jest obecna na naszym rynku od dawna.

Mniej więcej tyle ile Daihatsu, tyle że w sumie Mazdy są bardziej widoczne, bo ich więcej napłynęło w drodze importu używek z reichu. Mazda była obecna w czasach pewexu, potem jakieś prywatne inicjatywy krótsze lub dłuższe, a oficjalnie to dopiero od maja 2008.

> Jest to obecność raz mniej raz bardziej nasilona ale kto nie

> słyszał o 323, 626, MX3/5 czy z nowyszych RX-8?

Właśnie - znacza cześć ludzi kojarzy stare jak świat 626, 323, no może niektórzy też 121 które było protoplastą Kii Pride i późniejszego małego sedana. RX-8 i MX-5 zapewne teżdużo ludzi kojarzy, tyle że bardziej jako ciekawostki.

> Być może. Ale IMO bardzo dużym atutem mazdy jest uroda. Bo dla mnie

> 3 czy 6 są zwyczajnie bardzo ładne.

No to to tak- ostatnie modele (nowa 2, nadchodząca 3, nowa 6, mx5) są po prostu piękne, ale wcześniej nie było szału - ani ładne, ani brzydkie - trochę nijakie.

> Powtarzam - do takich inwestycji jest potrzebna wiara w sukces. W

> przypadku wejścia Mazdy nie było chyba obaw patrząc na wyniki

> ilości sprowadzanych i kupowanych za granicą.

Na pewno. Pochopnie podjęta decyzja to na pewno nie była.

> Nie wróżę im sukcesu.

Za kilka miesięcy się przekonamy który z nas ma słuszne przewidywania smile.gif. Za jakiś czas ludzie się przekonają, że to dobre - tylko się marka zacznie upowszechniać i zaczną o niej pisać, mówić. IMO przy rozsądnych cenach mogą odebrać trochę klienteli innym np. Suzuki, Toyocie. Bezpośrednią konkurencją Cuore będzie Agila, Splash. Sirion to konkurencja dla Yarisa, Swifta, Fabii. Materia i Terios to też ciekawe samochody, ale już nieco droższe i to nie są klasy które są na szczytach tabeli sprzedaży. No i jeszcze jedna zaleta Daihatsu - wyprodukowane w Japonii, a to się dobrze kojarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sharade z lat '80. Za $ w

> pewex'ie. Super trwałe auto i znakomity silnik produkowany do

> dziś!

Tak jest. Charade diesel z lat 80 nadal się czasem widuje. Kiedyś pamiętam jak jeden gość z osiedla miał i kilka lat temu mówił że buda już się poddaje (rdza), ale silnik nadal się świetnie trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja w ciemno sprowadzilem sobie (a w zasadzie malzonce) w zeszlym roku Siriona Sport mk1 i nie zaluje - auto jak na taki wiek (9 rok) trzyma sie niesamowicie, silnik pierwsza klasa, smiga az milo, blacha - coz tu tylko lekka korozja na masce z przodu sie pojawila (byla juz jak bralem auto), a tak to blachy cale i zdrowe. Aha - wyposazenie: 4xPP, ABS, klima manualna, wspomaganie, 4xelektryczne szyby, centralny zamek, lusterka sterowane elektrycznie, alu felaski i 102 KM, 1 wlasciciel w niemczech (nie liczac salonu, ponieaz auto bylo samochodem DEMO). Pieniadze jakie zaplacilem z Daihatsu, a jakie bym zaplacil za takiego Yarisa nieporownywalne (musialbym poszukac Yariska z silikiem 1.5 i dac za takiego chyba z 17 kPLN. Nie wiem, jak nowe egzemplaze, ale tacy seniorzy jak moj Syrion sa naprawde godni polecenia. Do auta (tfu, tfu...) nie musialem dolozyc ani grosza. Jak wsiadlem w Niemczech w auto, tak jezdze do dzisiaj (chyba, ze mandat za przekroczenie predkosci na zjezdzie na autostrade zaliczamy do kosztow naprawy). Jak ktos bylby zainteresowany dowiedzeniem sie czegos wiecej na temat autka - zapraszam na priv'a.

282032499-daihatsu.JPG

post-15176-14352500336073_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda, że nie zdecydowali się na używanie nazwy Charade w stosunku

> do Cuore. Może zachęciliby do kupna ludzi, którzy kiedyś

> posiadali poprzednie modele Charade.

nie wiem jak teraz -ale w czasach swietnosci charade diesel na polskim rynku to model cuore stal duuzo nizej w typoszeregu niz szarada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla większości Polaków to jest egzotyczna marka kojarząca się ze

> starymi trupami.

widocznie ja jestem wyjatkiem,bo mi szarada kojarzy sie z fajnym,zwinnym,niezawodnym i oszczednym autem.w czasach gdy nikt nie slyszal o bzdurach typu common rail autko to na trasie spalalo ponizej 4litrow ropy i bylo wowczas NAJOSZCZEDNIEJSZYM autem swiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.